globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tříválcový motor - věčné téma
 
4.2.2013 v 10:19
Když se dva perou (2V vs. 4V), třetí je nejlepší a to TŔÍVÁLEC ((-:
Podělte / svěřte se i s Vašimi názory (ALE NEJLÉPE SE ZKUŠENOSTMI!!).

Zrenovoval jsem(1984-86) a přestavěl dle mých TEHDEJŠÍCH představ
a možností na kafáče (1987-96!) Suzuki GT750/1976 .
Už v sériovém provedení má její TŘÍVÁLCOVÝ motor velmi zajímavé para-
metry a s výfuky 3-3 a K&N filtry se snad ještě vylepšily
Protože však je to DVOUTAKTNÍ Suzuki, rád se pochlubím jejími "křivkami"
při jejím objemu pouhých 750 kubíků .
Především proto, že jsem v ČMN 2/2013 četl zajímavé pojednání
o novém Triumfu Tiger Sport, kde je zmíněna jeho
TŘÍVÁLCOVÁ charakteristika "POŘÁD SÍLY DOST", kterou prozrazuje prakticky
plochá krouťáková křivka (a lineární nárůst výkonu).
Moje "bába" r.v.1976 se může honosit něčím obdobným a tak bude zajímavé
pro všechny, číst Vaše zkušenosti s TŘÍVÁLCI ,
případně i jejich porovnání se DVOU až ŠESTIVÁLCI ...






Předchozí
1 2 3 4
Následující

Tříválcový motor - věčné téma

7.2.2013 v 19:41 | Nahoru | #91
Nemáš za co Ivane, narazil sem na ně náhodou když sem hledal nějaké informace o závodě v Jurby, na Ostrově Man. Dnes sem z nudy pohledal cíleně, a zde jsou výsledky:


Suza GT750 -> píšou že baujahr 1974, no nevím


další závodní vodní buvol


ten samý exemplář z jiného úhlu

PS.: Pokud vím, mezi historickými motocykly na české roadracing scéně se pohybuje také jedna Kawa H1, až budu mít chvilku, podívám se na fotky ze Strahovského štítu, kde jsem tuhle dokonalost prvně viděl a slyšel

Tříválcový motor - věčné téma

7.2.2013 v 20:30 | Nahoru | #92
Rekl bych, ze celkem dostupna cesta k trivalci je BMW K75. Parkrat jsem se svezl na sousedove K75S a neni to spatny. Ikdyz ma nizsi vykon, nejede o moc hur nez jeho dalsi Kacko a to K100RS. Kdyz budu mit ted na jare par zbytecnych chechtaku, mozna mi jedna z jich skonci v garage

(reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

7.2.2013 v 23:08 | Nahoru | #93

Pabol píše: [quote=IvanDvoutakťák] Jindro, nedej na Pabola, konstatujícího,
že se "z těch třípístů jednou pos...."
To je jen"závist" , že mu v jeho RD350 jeden píst "chybí"...






Já toho třípísta mám taky bohužel teda 4T, shodou okolností od Jindry, se kterým se velmi dobře známe a často a rád do něho rejpu

Jinak to GT je fakt nádherná záležitost

Vsak taky třípíst byla moje pomsta tobe, Pavle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

7.2.2013 v 23:10 | Nahoru | #94
IvanDvoutakťák> Ono se tedka Sobeslavsko/Taborsko stalo koukam tak trochu trivalcova oblast Momentalne tam budou v dohledny dobe nejspis 3-4ks XS750, pak kamarad ma Triumpha T160 a ja mam Daytonu Pabol jako spis dvoutaktak by taky rad GT750, ovsem to je docela ranec penez poridit a dodelat do stavu kdy to nedela ostudu

Tříválcový motor - věčné téma

9.2.2013 v 23:25 | Nahoru | #95
Zajímavé je, že katalogová cena v SRN u Laverdy SFC v roce 1990 činila 16 400 DM, což odpovídalo Hondě CBR 1000 F.
Zatímco Benelli 900 Sei/šestiválec nesl cenovku pouze 10 500 DM odpovídající Hondě Transalp.

Našel jsem v SM z roku 1984 také jeden zajímavý tříválec:





1 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma

10.2.2013 v 10:37 | Nahoru | #96
"Klobouk dolů" před VŠEMI , kteří tuto a podobné stavby
motorů , navíc v tehdejších podmínkách ,
dokázali dotáhnout až do fáze pojízdnosti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

13.2.2013 v 15:43 | Nahoru | #97

IvanDvoutakťák píše: "Klobouk dolů" před VŠEMI , kteří tuto a podobné stavby
motorů , navíc v tehdejších podmínkách ,
dokázali dotáhnout až do fáze pojízdnosti



NO - Ivane, v tehdejších podmínkách, kdy byl strojírenský podnik-subdodavatel prakticky v každém městečku - bych řekl, že byla jednoduší stojní stránka.
Ovšem nedalo se to provádět oficiální cestou - jedině melouchem zaměstnanců.

Sám jsem potřeboval vyrobit jedno ozubené kolečko ze silonu - modul zubu 1.
I vypravil jsem se s touto banalitou do K. p. Škoda Plzeň s úmyslem zaměstnat velkopodnik svojí malinkatou zakázkou.
Cenu výroby stanovil technolog na částku, se kterou bych byl býval spokojen a .... a pak nastoupila účetní stránka = režie podniku 1200%, slovy jedentisícdvěsta procent!!! .

Samozřejmě, že jsem si ozubené kolečko pohonu čerpadla oleje vypiloval sám doma "růčofůčo" pilníkem.
Oficiální nastavení fungování podniků prostě nutilo lidi melouchařit!

Tříválcový motor - věčné téma

19.2.2013 v 09:32 | Nahoru | #98
Našel sem hezkou forku starýho časopisu na FB:

Tříválcový motor - věčné téma

19.2.2013 v 10:48 | Nahoru | #99
Když už sem PetrL3 dal ten obrázek pěknýho kafáče,
na kterým jsou snad kola z BMW O-:
a vzpomenu-li si na něčí koment o "nasrané helikoptéře" ,
tak mně to nedá, nezopakovat tady ten unikátní hlas
"tří nasranejch motokrosů 250 unisono"

(reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

14.3.2013 v 14:12 | Nahoru | #100

Jindra650 píše: IvanDvoutakťák> Ono se tedka Sobeslavsko/Taborsko stalo koukam tak trochu trivalcova oblast Momentalne tam budou v dohledny dobe nejspis 3-4ks XS750, pak kamarad ma Triumpha T160 a ja mam Daytonu



Opravdu synku? Nespletl jsi se v těch počtech?

Tříválcový motor - věčné téma

17.3.2013 v 10:25 | Nahoru | #101

Tříválcový motor - věčné téma

17.3.2013 v 11:00 | Nahoru | #102
Když už se Jindra650, zmínil že mám Triumph T160 tak taky něco přidám. Když jsem před pěti lety kupoval Tridenta tak jsem viděl tříválec tak leda na obrázku, zkušenost žádná, skoro nikdo to v těhle končinách něměl a tak i proto jsem to chtěl zkusit. Když mi to pán v Anglii poprvé nastartoval, byl to neskutečnej zážitek, ten surovej zvuk tříválce s rozvodem OHV je prostě jedinečnej . Při jízdě motor táhne od nějakých 2500 do 8000 bez výkonových děr, vybrace při jízdě kolem 110km jsou minimální a začínají být nepříjemné hlavně do stupaček při rychlostech nad 130km. Jízda na Triumphu je parádní zážitek,povozek na tu dobu celkem solidní,předek trochu uskákaný ,zadek sedí, mohu potvrdit že na tu dobu to byl v dnešní terminologii "supersport".Vloni jsem pro srovnání přivezl 3 Yamahy XS 750, jednu vlastní Jindra druhou Pabol a třetí já. Oproti Triumphu je to opravdu "japaniše", uhlazenější chod i technika.Jede taky dobře a víc se jí líbí ve vyšším spektru, pak ostatní "supersporty" z 80let vidím ve zpětným zrcátku .

1 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma

17.3.2013 v 19:50 | Nahoru | #103
Tak, tak ,
holt TŘÍválec - "táhne jak elektromotor"
Já už, bohužel, musím psát v minulým čase, že TÁHL
(viz grafy nahoře) ,
protože jsem si nemohl dovolit nechat si GT750
a koupit DALŠÍ motocykl

(reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

18.3.2013 v 10:09 | Nahoru | #104
IvanDvoutakťák> Je smutný, když tak přízemní věc, jako peníze stojí v cestě tak krásnýmu koníčku, ale znám to taky. Jednak prachy a jednak prostor. Vždycky sem si říkal, že jen jednu, že víc nepotřebuju. Pak sem si řekl no tak dobře, tak dvě nejsou problém, ta druhá nic nestojí, a zprovoznil sem starou jawu, kterou sem měl odloženou u táty. Když dám pryč skůtra co tam zbyl po jedný z bejvalek, bude to OK.
No, a dnes koketuju s myšlenkou, že když budu finančně skromnej a nebudu chtít bůhví co drahýho, tak trialovka na blbnutí na zahradě se ještě vejde, takže momentální maximum mám stanovený na 3 kousky.

EDIT: ale to už se asi v garáži nehnu a to mám přes půl obvodu řešeno regálama.

Naposledy editováno 18.03.2013 10:12:06

Tříválcový motor - věčné téma

18.3.2013 v 13:42 | Nahoru | #105
Když jsem makal z "lásky"u dealera Suzuki a pak už jen v bajkshopu
až do důchodu(1993-2003) ZA MIZERNEJ plat a mám teď MIZERNEJ důchod,
tak si moc vyskakovat nemůžu .....

Tříválcový motor - věčné téma

19.3.2013 v 12:49 | Nahoru | #106
To moje generace už žádný důchod mít nebude Toho věku se nedožijem..

Tříválcový motor - věčné téma

19.3.2013 v 13:30 | Nahoru | #107
Vypadá to, bohužel, tak - aspoň teda s důchodem
Klika, že se "kalouskům" nepodařilo
zavést ten JEJICH VYCHCANEJ POVINNEJ PILÍŘ !!

Tříválcový motor - věčné téma

3.4.2013 v 15:18 | Nahoru | #108
Taky mě postihl tříválový virus. Nakažení proběhlo rychleji než u chřipky. Něco jako psal Ozzy (5. 3.,17.43). Zajel jsem se jednou (v sobotu) na jednoho Streeta podívat do Freemota (PV), složil zálohu (samozřejmě ve výši ceny), projel se asi tak 10 km po Hané okolo PV a bylo vymalováno. Vrátil jsem se, nechal si vystavit daňový doklad na tu zálohu a jeli jsme dom. Nikdy mi žádná jiná motorka nepadla tak rychle do ruky.
A nápady jako Jindra650 - motor ze Speeda do Streta - není to špatné, ale lepší bude motor z malého Tigra. Takový Street 800, to by byla věc....
P.S. ...to bude věc.

Tříválcový motor - věčné téma

3.4.2013 v 16:56 | Nahoru | #109
Není divu - ty tři ojnice, "tlukoucí"jedna za druhou po 120 stupních,
jsou hódně"virulentní" Právě jsem v pořadu TopGear viděl model
řadového čtyřválce a máloplatný, je to jen "dvojitej dvouválec"
Máš, Romanko, správnej tah na branku - to, že jsi už taky "-sátník",
nesmí mít na nic vliv Líbí se mně, že jsi hledal, až našel toho
Tvýho černo-zlatýho, i ten výběr fotek ve Tvé fotogalerii
Drž se / držme se / držme to("rubberside down") !

Tříválcový motor - věčné téma

5.4.2013 v 11:48 | Nahoru | #110
Tak tady si "to" snad můžu dovolit, když je to můj článek
a doufám, že Pietro/Zpátky do minulosti a Jose58/Masarykův okruh
mně to prominou
Prostě musím - v odpověď těm, co se domnívají,
že "politika" do motocyklových médií nepatří
a na ukázku, že tomu tak být nemusí





Tříválcový motor - věčné téma

5.4.2013 v 22:18 | Nahoru | #111
Ivane, a nedělá někdo čtyřvál po 90°? Nemá to tak R1? Jinak se klidně přiznám, že kdyba Kawa měla v programu něco mně vyhovujícího, tak si to možná koupím. Třeba právě Z800, ale má bohužel dobře 30 kg navíc. Ale to je jen hypotetická možnost. Se Streetem jsem spokojený. To spíš uvažuju, jak či kde si vyzkoušet Tigera 800 na 17" kolech. To zase kvůli cestování. Budoucnost ukáže.

Tříválcový motor - věčné téma

8.4.2013 v 16:21 | Nahoru | #112
Jakými protektory obkládal německý ADAC,spolu s místními
motokluby, svodidla na úsecích častých nehod a těžkých
zranění motocyklistů UŽ V ROCE 1985(!), můžete vidět
ode dneška na FORUM / Zpátky do minulosti

Tříválcový motor - věčné téma

15.4.2013 v 22:11 | Nahoru | #113
Další zajímavej počin s tříválcovým dvoutaktem, byť ze světa 4 kol a 2 stop byl východoněmecký Melkus RS1000 . Byť je to jen převlečený Wartburg, rozhodně je to zajímavá věc. Tady jeden onboard z Melkusu na GP Frohburgu. Celkem dostává na prdel od žigulů a škodovek 130RS, ale není také divu, s objemem 1000/1100 si myslím že už bude rozdíl oproti čtyřtaktní čtyřválcové konkurenci znatelný.



Naposledy editováno 15.04.2013 22:13:03

(reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

25.5.2013 v 23:56 | Nahoru | #114

Franky píše: NO - Ivane, v tehdejších podmínkách, kdy byl strojírenský podnik-subdodavatel prakticky v každém městečku - bych řekl, že byla jednoduší stojní stránka.
Ovšem nedalo se to provádět oficiální cestou - jedině melouchem zaměstnanců.

Sám jsem potřeboval vyrobit jedno ozubené kolečko ze silonu - modul zubu 1.
I vypravil jsem se s touto banalitou do K. p. Škoda Plzeň s úmyslem zaměstnat velkopodnik svojí malinkatou zakázkou.
Cenu výroby stanovil technolog na částku, se kterou bych byl býval spokojen a .... a pak nastoupila účetní stránka = režie podniku 1200%, slovy jedentisícdvěsta procent!!! .

Samozřejmě, že jsem si ozubené kolečko pohonu čerpadla oleje vypiloval sám doma "růčofůčo" pilníkem.
Oficiální nastavení fungování podniků prostě nutilo lidi melouchařit!



No ale na takové kolečko byla tehdy stanovena cena jedné láhve tehdy ještě rumu a režie dělala 0%
Ale zase jsi měl z toho kolečka určitě větší radost, když sis ho krásně vypiloval sám

Tříválcový motor - věčné téma

26.5.2013 v 20:41 | Nahoru | #115
Na tomto videu asi žádnej tříválec k vidění nebude,
ale takovej "provoz" u nás taky neuvidíte

http://www.facebook....hp?v=338143932954959

Naposledy editováno 26.05.2013 20:54:47
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist