globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...
2.2.2013 v 22:15
Ahoj, potřeboval bych nějakou radu, čím by to mohlo být...

Koupil jsem starýho 2T Zipa, r.v. 96 (za pár fufňů) s prasklým plynovým lankem v celkově horším stavu. Po výměně lanka jsem zjistil, že nemá sílu na rozjezd, ale startuje v pohodě a na stojánku jde v pohodě do max otáček. Dal jsem novej řemen a válečky do variátoru, nic se nezměnilo, tak jsem změřil kompresi, která nebyla skoro žádná.

Namontoval jsem tedy nový válec, píst a vše kolem, vyčistil a seřídil karbec, a když jsem to zas celý poskládal zpátky a šel to projet, tak jsem zjistil, že je to téměř to samý.

Teď ovšem začal dělat to, že na stojánku jde nejdřív vytočit na max, ale když to zkusim znova, tak se začne od půl plynu dusit. Dám mu půl minuty pauzu, zas jde vytočit a pak se zas začne dusit, prostě furt dokola.

Z kopce se s problémy rozjede a celkem jede, ale i do mírnýho kopečka to nezvládne a pak se navíc zas začne dusit, takže pak už se tuplem nerozjede.

Předpokládám, že je nějakej problém u karbce, když se to od půl plynu dusí, ale zároveň si říkám jestli nebude něco se spojkou - těsně nad volnoběhem se už začíná točit zadní kolo, tak si říkám, jestli nejsou špatný pružinky ve spojce a nezabírá tak brzy, že motor ještě nemá sílu na rozjezd.

Nicméně spojku jsem měl, když jsem dělal ten variátor, venku a byl jsem jí ukázat i mechanikům co dělaj skútry a říkali, že pružinky by měly být v pohodě.


Máte s tím někdo zkušenosti? Předem díky moc za rady

1 reakcí na tento příspěvek Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...

2.2.2013 v 23:11 | Nahoru | #1
Problémy při jízdě do kopce jsem na mém skůtru (Gilera Runner 50) taky měl a bylo to tím, že jsem si servis nechával dělat u amatérů(Motoluky). Problém se objevoval opakovaně pár měsíců po údržbě.

Po seřízení ve Scootlandu problémy přestaly, dříve variátor začínal zabírat mezi 4-5tis.ot, po seřízeni mezi 5-6tis.ot., taky mi měnili trysku v karburátoru. Na http://www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/ jsou návody na na údržbu a řešení problému u skůtrů.

Zadní kolo se mi taky začíná lehce točit i na volnoběh, ale výkon začne variátor přenášet až nad 5000 ot.

(reakce na) Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...

2.2.2013 v 23:35 | Nahoru | #2
jack.fx> variátor je určitě v pořádku - talíře jsou jak nový, vodítka jsou nový a válečky taky.. Ale jestliže se ti taky točí zadní kolo už na volnoběh, tak to tou mojí spojkou taky nebude... tak asi jedině ten karbec, nebo tak.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
100oktan do dvoutaktu Piaggio Zip 50 eibenberger 8 15.4.2024 v 16:48 eibenberger
Nejrychlejší padesátka [1, 2] Piaggio Zip 50 gusto 40 18.2.2020 v 00:34 JiříII.
ZIP50 2T tuning Piaggio Zip 50 Jarin55 14 5.1.2019 v 16:32 renzdolf
Nejmenší skútr Piaggio Zip 50 shwinn 4 4.1.2018 v 14:44 8314
Půjčení skútru znamemu Piaggio Zip 50 Jekub 13 22.6.2017 v 20:39 Jekub


TOPlist