globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vyfuky
Zdravím,prosim o radu.Do jakeho rv se na kyvacky davaly rybiny a jaky je nejlepsi olej do prevodovky?

1 reakcí na tento příspěvek vyfuky

Skvělá odpověď, děkuji! 29.1.2013 v 18:17 | Nahoru | #1
Rybyny tuším do 58 ale je to hodně sporný,do špajzky PP80

vyfuky

Skvělá odpověď, děkuji! 29.1.2013 v 18:28 | Nahoru | #2
pedromotor>

Jawa 250/353/02/03/04 350/354 vše co potřebuješ

olej M6AD nebo PP80, PP90

vyfuky

29.1.2013 v 18:42 | Nahoru | #3
Olej do převodovky bych dal plnou syntetiku, je lehkoběžný a má až 5x vyšší mazací schopnosti než starý minerální olej. PP90 to už je opravdu starý humus.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyfuky

29.1.2013 v 18:54 | Nahoru | #4
kokoška.> mam prave 58 rok a nikde se poradne k tomu nemužu dopatrat.

(reakce na) vyfuky

29.1.2013 v 19:02 | Nahoru | #5
pedromotor> 58 byl takovej divnej prelomovej rok :D napis si na www.jawamania.info tam chodej odbornici na jawy :D

2 reakcí na tento příspěvek vyfuky

Skvělá odpověď, děkuji! 29.1.2013 v 19:26 | Nahoru | #6
Vetsinou plati toto : Jeli na nadrzi ampermetr, otevrene sani,otevirani kastliku na sroubovak - rybiny. Spinacka vedle tacho,sani zavedeno pod sedlo,zamky kastliku na fabku - doutniky. Ale uz nekolikrat jsem se setkal u tohoto rocniku ze to muze bejt drobet jinac - hold soudruzi dali co bylo ve skladu Jo a olej je jasnej PP90 a v zimnim provozu je predepsanej PP80 - ten je drobet ridci.Jinak moderni oleje tam v zadnem pripade nedavej ta prevodovka je delana na toto a nejak rychle se to tam netoci.

Naposledy editováno 29.01.2013 19:29:32

vyfuky

29.1.2013 v 19:30 | Nahoru | #7
Pokud máš přelomovej rok tak to moc neřeš,mastilo se to všelijak.Záleží na motoru,sání,spínačce,kastlíkách,sedle,záchytu brzdy,nádrži,teleskopech,přední masce...

(reakce na) vyfuky

29.1.2013 v 19:31 | Nahoru | #8
Fananek-Jarda: Jinak moderni oleje tam v zadnem nedavej ta prevodovka je delana na toto. [/quote]

Jaký rozdíl v převodovkách je ? Všechny pracují na stejné principu protiběžných ozubených kol a ložisek a starší převodovky dokonce nejsou z tak kvalitních materiálů, jako ty moderní a proto moderní olej full syntetic který až 5x lépe maže je dokonce pro tyto starší převodovky lepší.

Naposledy editováno 29.01.2013 19:31:59

vyfuky

29.1.2013 v 19:33 | Nahoru | #9
Tak jsem byl pomalej-přesně jak píše Fananek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyfuky

29.1.2013 v 19:34 | Nahoru | #10
Fananek-Jarda> mam ji na fotkach v profilu,jestli na to muzes mrknout?

vyfuky

29.1.2013 v 19:41 | Nahoru | #11
Nebude ten olej vadit spojce ??

vyfuky

Skvělá odpověď, děkuji! 29.1.2013 v 19:55 | Nahoru | #12
pedromotor> Ja mam rocnik 1959, kveten. Provedeni temer stejne jako ty, pouze ozdobna sroubovaci matice karburatoru je trosku jina nez na tvych fotkach. 59 rok byl take dalo by se rict prelomovy. Sice je jeste spinacka na nadrzi, ale otevrene sani neni, je svedeno pod sedlovym prostorem. Vzduchovy filtr je maly drateny ulozeny v plastovem dvoudilnem dilci. Vyfuky doutniky.

(reakce na) vyfuky

29.1.2013 v 20:03 | Nahoru | #13

pedromotor píše: Fananek-Jarda> mam ji na fotkach v profilu,jestli na to muzes mrknout?

Podle mne to mas v poradku ale jestli trvas aby to bylo super ( a nejakej veteranista te nedelal prednasku) tak dej rybiny a otevrene sani (bocni plechy ktery mas ty jsou stejny je jinej prostredek ) Jeste pisnu misto socialni verze udelej drobet lepsi - nech nachromovat nadrz

Naposledy editováno 29.01.2013 20:06:21

1 reakcí na tento příspěvek vyfuky

29.1.2013 v 20:07 | Nahoru | #14
Olej PP90 bych rozhodně nezatracoval tyto motory na něj jezděj 60 roků a pokud majitel nezanedbá údržbu tak není žádnej problém Dávám ho i do generálkovanejch motorů,maže dostatečně a spojku nelepí

vyfuky

Skvělá odpověď, děkuji! 29.1.2013 v 20:19 | Nahoru | #15
Pedro - mám rok 59, spínačka u tacháče, sání pod sedlem, doutníky. Kluk má 58 , ampérmetr a klíček na nádrži, otevřený sání a rybiny. Kastlíky máme oba na šroubovák či desetník. Do převodovky dávám dnešní převodový 80W90 (žádná syntetiky, poctivej starej olej s dnešní značkou) a bez problémů v létě i v zimě.

P.S. jo a na tornadoblemblem kašlete, je to akorát provokatér

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyfuky

29.1.2013 v 20:59 | Nahoru | #16

Drak1 píše: Olej PP90 bych rozhodně nezatracoval tyto motory na něj jezděj 60 roků a pokud majitel nezanedbá údržbu tak není žádnej problém Dávám ho i do generálkovanejch motorů,maže dostatečně a spojku nelepí



60 roků je ve vývoji techniky a zejména olejů dlouhá doba. Každý jen trochu solidní servisák ti do Jawy doporučí nejmodernější plně syntetický olej. Kdyby ho před 60 lety výrobci motorek znali, byli by fascinováni jaké fantastické vlastnosti má a používali by jen tento.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyfuky

29.1.2013 v 21:07 | Nahoru | #17
tornadojoe> Jo jenze ten motor nebo lepe receno prevodovka byla delana na prevodak PP90 a muj nazor je ze 90 uplne bohate postacuje na hustote i mazaci schopnosti.Jenom tak pro zajimavost - zkust dat treba do Skody 120 ci Favorita do motoru misto 15w 40 ci 10w 40 - plnou sintetiku 5w 30 a ver mi ze to zacne kurevsky zrat olej a ten motor casem "udelas"

Naposledy editováno 29.01.2013 21:09:22

vyfuky

29.1.2013 v 21:22 | Nahoru | #18
Kývačka- do roku 1958- výfuky- rybiny- Od roku 1958- do roku -1962- doutníky. Olej PP9O. Totnádo džou-alias Hurikán je -HOVADO- toho neposlouchej. kývačka TADY TUTO

Naposledy editováno 29.01.2013 21:32:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyfuky

29.1.2013 v 21:34 | Nahoru | #19

Fananek-Jarda píše: tornadojoe> Jo jenze ten motor nebo lepe receno prevodovka byla delana na prevodak PP90 a muj nazor je ze 90 uplne bohate postacuje na hustote i mazaci schopnosti.Jenom tak pro zajimavost - zkust dat treba do Skody 120 ci Favorita do motoru misto 15w 40 ci 10w 40 - plnou sintetiku 5w 30 a ver mi ze to zacne kurevsky zrat olej a ten motor casem "udelas"



Neříkám že se starým hnojem PP90-kou nemůžeš jezdit, ale byl to i důvod, proč se motory dřív tak sypaly. Ten olej je prostě zastaralý a z dnešní úrovně výroby olejů katastrofálně nekvalitní.

To jsou babské povídačky, že ti bude brát víc oleje. Nebude. Naopak, prodloužíš si interval do GO motoru o podstatný kus Km, bude ti lépe startovat atd. bude menší spotřeba benzínu.

Naopak, když dáš do moderního vysokootáčkového motoru starý minerální olej, koleduješ si o zadření motoru a vylágrování. Ani polosyntetika naní dobrá, je tam skoro 90% starého dehtového oleje. Chce to dávat jen plnou syntetiku, co má označení FULL SYNTETIC.

1 reakcí na tento příspěvek vyfuky

30.1.2013 v 09:54 | Nahoru | #20
Hele, Tornádo, o jawách víš s odpuštěním hovno. Do starý jawí převodovky i po generálce, tudíž bez vymačkanejch a ztvrdlejch gufer, když dáš polo či plnou syntetiku, během pár dnů ježdění ji tam můžeš dolejvat zase. A tak furt dokola. Ty převodovky jsou navržený a postavený na tehdejší oleje, novej moderní řídkej olej ti tam a pod motorkou bude dělat akorát bordel, ty internetovej odborníku .A jako automatický mazání řetězu a olejová zevní konzervace laufů je to přece jen drahej konzervant

(reakce na) vyfuky

30.1.2013 v 20:48 | Nahoru | #21
Bimbam> Plne s tebou souhlasim ale uz nemam silu to nekomu rozmlouvat

(reakce na) vyfuky

30.1.2013 v 21:24 | Nahoru | #22
tornadojoe> ?????Pokud vznikla na těchto převodovkách závada tak nikdy použitím tohoto oleje.Max.ti mohla vyskočit drátěná segerovka která zajištuje rozbjehové kolečko na spoj.koši a to nadělalo paseku.Při normálním zacházení není pro poruchovost důvod
Další otázka proč pleteš dohromady PP90-GO motoru-startování a spotřebu ? Tento motor je DVOUTAKT= mazanej vzduch+benzín+olej
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3876, 3877] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116293 Včera v 21:30 Jirka4137
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist