Téma: Obstojí Martin Bauer na divokou kartu v Brně?
 
23.1.2013 v 09:22
Četné otazníky doprovázejí rakouský CRT-projekt Andrease Bronnena a Fritze Schwarze.

Stane se sedmatřicetiletý rakouský jezdec Martin Bauer, prvním rakouským pilotem v MotoGP od zavedení čtyřtaktní éry(2002)?. Zatím to není úplně jasné.

Loňský tým Technogym racing (šéf Andreas Bronnen a ladič Fritz Schwarz) obsadil v roce 2012 druhé místo v německém šampionátu superbike IDM. Tento tým plánuje pod novým jménem Racing Team Austria, zúčastnit se závodu MotoGP v Brně na divokou kartu. Dorna i Irta již dala předběžný souhlas.

Ale je zde několik překážek, které by bylo nutné překonat.

Za prvé: Bauer se upsal na sezónu 2013 týmu HPC Power Suzuki Racing vedeným Denisem Hertrampfem do šampionátu IDM Superbike. Pro závod MotoGP v Brně by musely být nasazeny motory BMW, ale prý Bauer dostal předběžný souhlas od Hertrampfa se případného závodu zúčastnit. Za druhé: Bronnen tým, který mimo jiné ztratil pro letošní sezónu své dva největší sponzory Technogym a Winfried Reicht, by musel do konce června dokázat, že jejich motocykl je schopný zajet odpovídající kvalifikační čas, který v sezóně 2012 nejlépe zajel Jorge Lorenzo 1:55,799 (ztráta může činit max.7% na nejlepší čas). Za třetí: Bronnen by musel již co možná nejdříve objednat u firmy FTR rám pro svůj motocykl CRT. Za čtvrté: Náklady na tento jediný závod na divokou kartu spolknou nejméně 400.000 Euro.

Je smysluplné vynaložit tak velké prostředky na jediný závod? «Pokud nemáme na sezónu 2014 žádné jisté místo v seriálu MotoGP, jsou tyto vynaložené náklady sotva akceptovatelné», souhlasí Bronnen. «Ale když to nezkusíme, tak to nemůžeme zjistit.»

Mimo jiné: Kdo chce v sezóně 2014 provozovat privátní tým ve třídě MotoGP, musí počítat s náklady např. 1,2 mil. Euro za produkční motocykl Honda(motocykl CRT cca. 500.000 Euro) a dále nejméně částku ve výši 2,5 mil. Euro na jednu celou sezónu MotoGP.

Přesto by Bronnen chtěl, nejraději již v květnu a dubnu s Bauerem začít testovat. Nejsme pod žádným časovým tlakem, ujišťuje Bronnen. Ale, že do teď ještě nebylo u FTR objednané žádné šasi, tak času určitě není na zbyt. Do června musí Martin Bauer zajet oficiální čas na trati v Brně min. 2:03,9 a tím zároveň dokázat své jezdecké kvality. «do té doby, by měl tým nastínit svoji případnou týmovou infrastrukturu, se kterou by se chtěl zúčastnit případné sezóny v MotoGP.«Jsme ve všech oblastech na limitu, ale co se týče organizační práce ta je již naplánována. Z kvalifikačního času si neděláme těžkou hlavu. Čas 2:03 není problém zajet se superbikem.

Vedoucí prodeje FTR Chris Herring odpovídá na otázku týkající se objednávky od týmu pana Bronnena.«Bronnen? Ten ještě žije?» Dále doplňuje bývalý manažer HRC Herring:«Já jsem o něm od půlky prosince nic neslyšel.»

Bronnen a Schwarz plánovali s Martinem Bauerem také se příležitostně zúčastnit několika závodů Mistrovství světa Superbike s motocyklem BMW S1000R. Od těchto plánů bylo upuštěno, jelikož Bauer se chce raději zúčastnit pár závodů (WM Superbike) na divokou kartu s týmem Hertrampf Suzuki. Neboť Hertrampf, tak jako tak, nasadí do několika závodů Mistrovství světa Superbike, jezdce Dario Giuseppettiho se strojem Ducati Panigale.

Šasi FTR stojí kolem 95.000 Euro. Kompletní motocykl přijde na zhruba 170.000 Euro. Pak musíme konstatovat, že je záhodno mít dva motocykly. Jelikož v případě nutnosti vyměnit motocykl během závodu (když je vyhlášen např. mokrý závod a během závodu dojde k oschnutí tratě), je dobré mít k dispozici druhý motocykl. Dále musíme započítat tučné výdaje za testování, vstupní poplatek, benzín, spotřební díly, revize motorů a mnoho dalších nákladů.

Obstojí Martin Bauer na divokou kartu v Brně?

23.1.2013 v 20:30 | Nahoru | #1
baví tě to pořád zakládat takový hovadiny? Nech se vyšetřit....

Obstojí Martin Bauer na divokou kartu v Brně?

23.1.2013 v 20:37 | Nahoru | #2
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist