globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorka se mi dusí a nevím proč... :(
19.1.2013 v 13:11
Nastartuji bez problému, ale jakmile přidám víc plynu, ale spíš při dvojce, se mi začne dusit... Ne, že by chcípla, ale prostě nedá se tak moc jet, Přitom jsem všechno čistil a benzínu je tam dost... Děkuju Za odpovědi..

Motorka se mi dusí a nevím proč... :(

19.1.2013 v 13:29 | Nahoru | #1
o tom už sem četl,taky mam ten problem,ale já si dával jinej motor a ten byl naštelovanej na origo filtr,tak sem musel objednat,kvuli zimě ještě nevim,jestli to bude fungovat dobře,snad jo http://www.motorkar...ch=motorka+se+dus%ED

Motorka se mi dusí a nevím proč... :(

19.1.2013 v 14:53 | Nahoru | #2
Záleží na tom, jakým způsobem se "dusí". Jak začne motor "bublat" a relativně plynule ubere na výkonu, pak se hltí a poznáš to i podle černé svíčky. Když začne pocukávat a přitom střílet, pak je naopak směs chudá.

Motorka se mi dusí a nevím proč... :(

19.1.2013 v 17:07 | Nahoru | #3
podivej se na svicku jakou ma , barvu,, a jedna moznost taky je, ze ti prisava falesnej vzduch.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka se mi dusí a nevím proč... :(

19.1.2013 v 20:49 | Nahoru | #4
taky bych ověřil, že dobře funguje klapka "sytiče" (v reálu to jenom přivírá vzduch do karbu a když to zůstane zavřený, tak motor nejde do otáček)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka se mi dusí a nevím proč... :(

19.1.2013 v 21:21 | Nahoru | #5
callowsick> U té přívěry záleží na tom, zda je lankem natvrdo zavírána, nebo jestli jí ovládací bowden může jen natvrdo otvírat,k dežto zavírání ovládá pružina a zároveň jde proti pružině membrána ovládáná podtlakem v karbci a navíc je přívěra z jedné strany seříznutá, nesymetrická, takže má tendenci se už sama při zvyšování podtlaku pootevírat. Tím drží stálý plnicí tlak a bohatost a motor pak ani při přidání plynu neztrácí otáčky a nehltí se.
Nicméně pokud je přívěra natvrdo zavřena, což bude zřejmě případ i této motorky, tak potom to způsobí při přídání plynu hlcení motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka se mi dusí a nevím proč... :(

20.1.2013 v 10:21 | Nahoru | #6
J.M.K.> já předpokládám, že je to stejný jako u mojí motorky = tak jednoduchý, jak to jen udělat jde.
je to obyč šoupátkovej karburátor bez membránovýho ovládání (klasika lanko/pružina). sytič je tam ovládanej páčkou z boku karbu, eventualita je páčka na řídítkách s lankem,který zavírá klapku a její otevírání má na starosti pružina (umístěná zvenku).

jednoduchej test: sundat přechodku do filtrboxu a zkusit, jestli klapka reaguje na pohyby páčky.

mě takhle fakt dost potrápil sytič u Jawy Robby a nakonec to bylo právě ovládáním klapky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka se mi dusí a nevím proč... :(

20.1.2013 v 15:35 | Nahoru | #7
callowsick> Já vím, u motorky tak vychytaný karbec bude těžko a kor u občejného šoupátkového karbce tuplem těžko bude obohacovací přívěra nějak dodatečně ovládána. To, co jsem popsal, má na sobě třeba karbec Weber 32 ICEV a na něm to funguje fakt výborně, má to rozhodně lepší vlastnosti, než klasický sytič. Také se pochopitelně při startu studeného motoru musí zacházet s plynem úplně jinak, než u karbce se sytičem.

Tady je vidět, jak je přívěra z jedné strany seříznutá a je zřetelně vidět i těleso membrány s přípojkou podtlaku.







Jinak souhlas, že váznoucí přívěra, která se naplno neotevře pak klidně může způsobit ve vlákně popisované chování.

Naposledy editováno 20.01.2013 15:36:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka se mi dusí a nevím proč... :(

20.1.2013 v 19:58 | Nahoru | #8
J.M.K.> no, tak to už je vyšší level karburace

(reakce na) Motorka se mi dusí a nevím proč... :(

20.1.2013 v 20:57 | Nahoru | #9
callowsick> Náhodou, tento karbec je třeba oproti Jikovům používaných na Š105 a 120 ještě velmi jednoduchý. Je jen jednokomorový (jednostupňový), s jednoduchou akcelerační pumpou (to je ten bazmek vlevo, jak je pod jeho vrškem vidět to červené těsnení), která bohužel nadávkuje benzin i při sebepomalejším sešlápnutí plynu, takže opatrně na ulití motoru. Místo sytiče má jen tu přívěru nahoře a při zavření přívěry se přes pomocnou kulisu i mírně přidá plyn. Přitom se chová daleko předvídatelněji, než ty Jikovy, hlavně při startu a i když přitom navíc předstih je řízen jen otáčkami, motor běží jako víno a navíc je (na svou dobu) i hospodárný. A i přes tu jednoduchou regulaci má průběh krouťáku plochý, skoro jako nafťák.

Ale to už je na jinou diskusi, akorát plevelíme vlákno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
označení baterie Kinroad XT 125 PY vojta2520 17 12.7.2022 v 18:09 assassin
Dobíjecí cívky Kinroad XT 125 PY _NobodY_ 3 11.9.2012 v 22:47 kozel.ka


TOPlist