Téma: Cíle Ducati v MotoGP 2013
 
15.1.2013 v 13:28

Bernhard Gombier:“Konstantně se umisťovat na pódiích“

Ducati s novým šéfem závodního oddělení Bernhardem Gobmeierem, chce jezdit se svými jezdci Doviziosem a Haydnem v sezóně 2013 v čele závodního pole.

Bernhard Gobmeier, nový generální ředitel Ducati Corse, strávil v prosinci jeden týden v dílnách závodního oddělení Ducati a po šestém lednu, ještě jeden týden. „Mohl jsem si tak udělat svůj vlastní názor“, vysvětluje němec při prezentaci Ducati v Madonně di Campiglio. „Mohu prohlásit, že tým lidí u Ducati je v základu velice dobrý. Všichni lidé, se kterými spolupracuji, mají v mnoha oblastech výborné znalosti. K dispozici je velký potenciál, který v minulosti nebyl plně využit. To se týká také samotného motocyklu, který podle mě v sobě skrývá velký potenciál. Ducati není s GP12 na úplně špatné cestě. To ale neznamená, že by jsme se nemuseli zlepšit v každé oblasti.“

Gobmeier si je moc dobře vědom, že neexistuje žádné kouzelné zaříkávadlo, aby se problémy ihned vyřešily. „Není to tak, že bychom vyměnily jeden jediný díl a budeme vyhrávat závody“, dodává šéf týmu Ducati. „Nemůžeme také očekávat, že uděláme nový rám a vše bude vyřešeno. Po prvních analýzách, které jsme provedli, říkám: musíme celkový koncept motocyklu udělat vyváženější. Vývoj musí probíhat cíleně a ne vyvíjet nové díly na zdař bůh, jak tomu bylo doposud. Toto v posledních letech, jak se ukázalo, vůbec nefungovalo. Přitom je nutné podotknout, že Ducati byla kvůli Rossimu pod extrémním tlakem.“

Ducati během čtyř let, postavila tři zcela odlišné rámy pro motocykl Desmosedici: první byl ocelový trubkový rám, se kterým se Stoner stal v roce 2007 mistrem světa, poté to byl karbonový monokok a v sezóně 2012 konvenční hliníkový rám. Z tohoto důvodu nemáme dostatek dat k nastavení a proto se také stále improvizovalo s různými pružícími jednotkami, nastavení tuhostí, rozvorem a pozicí motoru v rámu.

Problémy jsou stále stejné: Nedotáčivost, vysoké opotřebení pneumatik, špatná odezva od předního kola, nedostatečná trakce, velice špatná stabilita při zrychlení a brždění.

Gobmeier: „Ducati toho za rok 2011 a 2012 mnoho vyvinula. Ale ne vždy šla dobrým směrem a s potřebnou důsledností.“

Ne všemu na co Rossi a Burgess přišli, musíme věřit. Neboť např. Rossi označil první verzi hliníkového rámu, v prosinci 2011 ve Valencii za nepoužitelnou. A Barbera jel celou třetinu sezóny 2012 právě s tímto rámem a zajížděl podobné výsledky jak Rossi a Hayden, kteří měli k dispozici inovovanou verzi rámu. Také víme, že v sezóně 2012 vše fungovalo na principu pokus-omyl, z důvodu velkého časového tlaku. Teď je pro Doviziosa a Haydena již mnoho připraveno. Je ale nutné materiál svědomitě odzkoušet, dříve než bude nasazen do MotoGP.“

Cíle na sezónu 2013 jsou jasné. Naše cíle jsou rozděleny na krátkodobé a střednědobé. V co nejkratší době musíme zmenšit náš odstup od špičky startovního pole. Ducati dosáhla v sezóně 2012 dvou pódiových umístění a proto bychom chtěli bojovat, v každém závodě o pódium. Pokud se nám to má podařit, budeme k tomu potřebovat samozřejmě i trochu štěstí.“

1 reakcí na tento příspěvek Cíle Ducati v MotoGP 2013

15.1.2013 v 15:00 | Nahoru | #1
Díky za pochvalu .
Právě co se týká článku, které vycházejí zde na motorkářích a týkají se MotoGP, tak je většina překlad ze zahraničních webů. Nevidím na tom nic špatného, když se to přeloží a uveřejní. Jde přece jen o informace a pokud to někoho zajímá, tak si to rád přečte.

Naposledy editováno 15.01.2013 15:04:27

(reakce na) Cíle Ducati v MotoGP 2013

15.1.2013 v 15:15 | Nahoru | #2

LeonTDI píše: Díky za pochvalu .
Právě co se týká článku, které vycházejí zde na motorkářích a týkají se MotoGP, tak je většina překlad ze zahraničních webů. Nevidím na tom nic špatného, když se to přeloží a uveřejní. Jde přece jen o informace a pokud to někoho zajímá, tak si to rád přečte.


ty máš výhodu, že něco přeložíš když se ti něco líbí, nebo se ti chce a ne že musíš každý den něco vypustit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist