Téma: Pobaltí- Polsko, Litva, Lotyšsko 2013

4.1.2013 v 22:59
V létě se chystám na asi 10 dní do pobaltí.Zatím jsem sám, kdo by jel také? Jde o cestu po silnici, nebo lehké šotolině. Ostatní domluvou a osobně podle představ a situace.

Naposledy editováno 14.01.2013 13:21:02
1 2

5.1.2013 v 10:18 | Nahoru | #1
Super výlet, jel bych taky, ale zatím není na čem. V Litvě už jsem byl párkrát služebně autem. Po Via Baltica je to super, nádherný asfalt, slabý provoz. Jinak zatočíš z hlavní silnice a po pár set metrech je prašná cesta, ale žádná katastrofa. Doporučuji navštívit Klaipédu, projít se po tom výběžku - nebo i projet na moto, jezdí tam přívoz. Jsou tam krásné přímořské pevnůstky a dojedeš až na hranice Kaliningradského obvodu, kde tě Rus s kalašnikovem obrátí zpět. V Kaunasu je nádherná budova národní banky a není to daleko od dálnice. Dále po cestě doporučuji zastávku v univerzitním městě Panevežys a projít se po historickém centru. Všude mladí lidé, krásný park, se studenty není problém se domluvit anglicky. Jinak se vyzbrojit ruštinou. Pokud plánuješ nějakou určitou trasu, mohu Ti doporučit pár levnějších, ale dobrých hotelů.

5.1.2013 v 11:28 | Nahoru | #2
Absolutní rovina = absolutní nuda. Až na pár drobných zajímavostí je to nuda.

5.1.2013 v 11:40 | Nahoru | #3
v léťe jsem tam byl a uplně v poho jen te šotoliny tam moc nenajdeš já najel na šotolinu jen když si gps vymyslela obchvat u hory křížu a při lehkem bloudění v oklolí rigy ale i ta šotolina byla ve stavu že se poní dalo jete 50-70 ve dvou uplně v klidu a při prujezdu polskem se hlavně vyhni varšavě a nebo ji projeď v noci větší zácpy jsem snad ještě nazažil ventilator na kle mi spínal co pár minut a projíždel jsem jí snad dvě hodiny jinak katowice lodz a jiná větší města v pohodě kaunas vilnius také riga je trošku delší ale zácpama se dá narozdíl od polska se dá krásně projet v tallinu to bylo od cedule do centra tak 15min takže taky ok a hlavně bacha na polský pseudo dálnice (čtyři pruhy + světelne křižovatky) povolená je tam pokud si pamatuju 110 ale pokáš tam běžně traktory kombajny (kolegove v prací prí i vuz tažený koněm) a rychlosti 110 se drží i kamiony

5.1.2013 v 11:45 | Nahoru | #4
cardafly> to jo je to země zaslíbená choperum na trase riga talin v rize zařadíš kvalt v parnu čtyřikrát zatočíš a pak spomalíš až u cedule talin to je asi nejnudnější část jinak v litve je spousta polí a jelikož jsme jeli ve žňa kochali jsme se nepřeberným množství mnohdy velmi hystoricke zemědelske tecniky

Naposledy editováno 07.01.2013 11:46:02

5.1.2013 v 12:13 | Nahoru | #5
Nechceš doufám vynechat Estonsko? Když už tam budeš, je to škoda ho nenavštívit, projedeš ho za 2 dny a Tallin je opravdu hezké město, Kunda příjemně zpestří jinak poměrně nudnou jízdu a hranice s Ruskem v Narvě je taky pěkná. Na šotolinu si snad ani nevzpomínám, spíš v Lotyšsku děravé silnice, jinak pohoda. Jak už psal kolega nademnou, vyhni se Warszawě, je to opravdu na 2 hodiny průjezd drsnou zácpou. Tady je odkaz na fotky pro inspiraci
Klaipedu jsme asi jako jedinou bohužel nenavštívili, mysleli jsme, že časově nestíháme, ale pak to nějak rychle utíkalo a čas by na to byl, ovšem nechtěli jsme se zase vracet přes celou Litvu.

5.1.2013 v 13:16 | Nahoru | #6
značkuju, taky bych chtěl letos do Pobaltí

5.1.2013 v 18:37 | Nahoru | #7
Díky všem za informace i pěkné fotky.Mám projetu Ukrajinu, v Polsku jsem byl vloni, tak mě láká Pobaltí. Řeč není problémem, rusky jsem se učil 12 let, mám z ní maturitu a domluvím se. Cesta by byla na 10 dní, možná 12, víc dovolené asi nedostanu. Chci vidět co nejvíc, takže Litva a Lotyšsko jsou jisté, Estonsko jen když bude čas. Nevěřím tomu, že rovina je nuda.Jak vidím, v Litvě i Lotyšsku je co vidět. Rámcový plán cesty mám už hotový, v Polsku se chci vyhnout Waršavě, rád bych viděl Kurskou kosu (a toho Rusa se samopalem) , Vilnius, Talinn, Klaipedu,východní Litvu, horu křížů ...je toho dost.Kdo o této cestě uvažujete, opravdu se ozvěte. Mám zkušenost, že na Ukrajinu nás mělo jet 10, nakonec jsme jeli tři.Předloni jsem jel okolo Jadranu(z jugoslávské i italské strany) a jel jsem nakonec sám.Není to špatné, ale víc lidí je lepší.

5.1.2013 v 19:08 | Nahoru | #8
Co je v plánu za stroj? Mě taky láká nějaká dálka, nejni problém.

5.1.2013 v 20:19 | Nahoru | #9
ještě k té řeči: nebyl problém se téměř s kýmkoliv domluvit anglicky, ruštinu slyšej neradi a bavit rusky se nechtějí(Estonci a Lotyši) zřejmě jim rusáci moc k srdci nepřirostli
V Litvě se prý dá, ale potkali jsme mladýho bikera na benzince a taky se s náma bavil english
a v Lotyšsku není snad krom Rigy nic, co by stálo za vidění, alespoň jsme nic takového nepotkali
jo a Estonsko je fakt malinkatý a vzhledem k rovným cestám a počtu míst, kde je alespoň něco, se dá projet v pohodě s prohlídkama za 2 dny.
Přeju šťastnou cestu, je to opravdu rovina, ale nuda bych neřekl. jsem rád, že jsem to projel

5.1.2013 v 20:50 | Nahoru | #10

5.1.2013 v 20:56 | Nahoru | #11
Dan: chci jet na Jawě 650, ale jezdil jsem i na Jawě 250.Klidně pojedu pomaleji, nejde o rychlost, ale poznání.
Šotek: anglicky neumím nic, ta řeč se mi vůbec nelíbí, ale rusky mluvím už 35 let, snad by to tak nevadilo. O problémech mezi Rusy a Lotyši vím, o pobaltí jsem už předem přečetl nějakou literaturu. Ukrajinci taky neradi ruštinu, ale protože kolegové kteří tam se mnou byli uměli jen česky, mluvil jsem všude já a to rusky. Vždycky to bylo v klidu.Když řekneš, že jinak než rusky nemluvíš, přistoupí na to.

5.1.2013 v 21:58 | Nahoru | #12

Sema píše: Pobaltí určitě stojí za návštěvu, byť to z ryze motorkářského hlediska není žádné terno.

hezky řečeno, přesný

6.1.2013 v 11:09 | Nahoru | #13
milan1963>

Rusky tam není problém, jen vždy první věta musí být, že nejsi Rus, ale jiný jazyk, kterým by jste se mohli domluvit, než ruštinu, neovládáš.

6.1.2013 v 12:41 | Nahoru | #14

co mi ale vrtá hlavou je termín cesty, chapej délka dne, počasí...

k tomu počasí zatím se jeví jako ideální červenec..

6.1.2013 v 12:47 | Nahoru | #15

blazinek píše: čau, už loni jsme s přitulkou chtěli vyjet na sever,,ale zranění nedovolilo. Letos to chceme napravit...jsem zvyklý trasu vybírat až po cestě(znamená dojet k místu vhodného ke přespání a tam mnohdy za pomoci místních nebo znalejších, vybrat trasu na další den..)

co mi ale vrtá hlavou je termín cesty, chapej délka dne, počasí...

k tomu počasí zatím se jeví jako ideální červenec..

my byli v květnu a krom jednoho odpoledne, kdy lilo, bylo slunce a modrá obloha, teplota asi tak 18°C, ideální na jízdu a když zastavíš, stejně se nemůžes svlíknout, protože by tě sežrali komáři, kterých je tam opravdu moc a na repelent nereagujou

6.1.2013 v 14:01 | Nahoru | #16
nějaký vyzkoušený ubytko? nejlíp kemp. něco jsem načerpal z bmw.gs dale pak tady je tam toho dost..

popřípadě kdybyste se chtěli podělit o již projetou trasu

6.1.2013 v 14:20 | Nahoru | #17
Pokud jde o termín, viděl bych to na červen nebo červenec, potom září. A pokud jde o spaní, tak nejsem na kempy moc zvyklý .Kromě Itálie spím vždycky někde v lese, v kempu jsem za 15 let co jezdím ven byl snad třikrát a v hotelu nikdy. Neříkám, že se to nemůže změnit, ale peníze za kemp se mi zdají zbytečné. To místní stravu považuju za lepší investici, i když naše konzervy s sebou vozím taky. Vše je ale o domluvě.
Trasu mívám z domova rámcově naplánovanou, operativně se vždycky rozhodne, co a jak druhý den.

6.1.2013 v 17:18 | Nahoru | #18
Bol som tam v 2011, všetko perfektné. Ak chceš, prečítaj si toto http://www.yamaha-x...wspage.php?news=2516 a prípadne foto http://felika.rajce..._kusok_Balkanu_2011/

Naposledy editováno 06.01.2013 17:19:10

6.1.2013 v 20:10 | Nahoru | #19
Dík super počtení a pár tipů na ubytko se vždycky hodi

7.1.2013 v 10:01 | Nahoru | #20
felika> Pěkně napsáno. Asi budu muset změnit své zvyky, vidím, že kvůli častému dešti je nutné se občas ubytovat v civilizaci a ne stále ve stanu v lese. Tvůj cestopis je velmi inspirativní, díky!

31.1.2013 v 14:09 | Nahoru | #21
Mám otázku: musí být v Polsku na dálnici známka pro motorku? A je nějaké zpoplatnění silnic v Pobaltských republikách?

31.1.2013 v 14:50 | Nahoru | #22
loni byly na polské dálnici nápisy, že bude zpoplatněna (A1) a tak zřejmě už je. známky nevím, byly tam postaveny mýtné brány, takže asi hotově na místě.
Litva, Lotyšsko a Estonsko bez poplatku. a bacha v estonsku - na dálnici z rychlýho pruhu se dá odbočit do protisměru

31.1.2013 v 15:21 | Nahoru | #23
Šotek> Dálnice u Katovic je již zpoplatněna, ale netuším kolik, na mýtné budce, kde se platí za vjezd je napsáno za motocykly 4,50 Zl, po rabatu 9,00Zl. Jak je to na úsecích, kde se platí po opuštění netuším, ale lístek si musíš vzít tak jak tak, jinak se ti nezvedne závora. V Litvě se platí pouze za dodávky, náklaďáky a autobusy, je na to známka. Do Litvy nedoporučuji jet přes Suwalki (Budzisko), je tam velké rojení celníků. Lepší je jet přes Ogrodniki

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pobaltí- Polsko, Litva, Lotyšsko 2013

31.1.2013 v 15:32 | Nahoru | #24
Delk> tak celníků je tam hodně, ale jdou dle mého jen po kamionech. jeli jsme přes tu hranici 4x a nikdy nás nestavěli, ostatně jako nikde
co by asi kdo vezl na motorce?

31.1.2013 v 16:07 | Nahoru | #25
Šotek> Díky oběma. Ogrodniki se mi taky zdají lepší. Před lety mě totiž dost probrali celníci na cestě do Rakouska na kole ! Taky jsem nevezl nic, ale časová ztráta to byla.

31.1.2013 v 16:09 | Nahoru | #26
Šotek> Jsou vysazení na cigarety a alkohol. Cigarety tam jsou obecně levnější. Když mě posledně stavěl celník s osobákem a viděl na sedačce spolujezdce tři krabičky českých LM, tak se mě hned polsky ptal, kolik jich mám, když jsem řekl, že jen to, co vidí, tak mi prohledali kufr a když nic nenašli, pustili mě dál. Oni tam na to jsou dost vysazení z důvodu přítomnosti nedalekého Kaliningradského obvodu.

6.2.2013 v 17:38 | Nahoru | #27
V práci jsem si nahlásil i když zatím neoficiálně, dovolenou. Chci si ji brát od 8. července, dva týdny. Odjezd by tedy mohl být už 5. července. Za 16 dnů by se mělo stihnout i to Estonsko.Nejpozději v dubnu musím dovolenou oficiálně potvrdit.Kdo by se chtěl přidat, pište.

6.2.2013 v 17:52 | Nahoru | #28
po te co pčejedeš to debilní polsko zjistíš že to pobaltí utíká neuvěřitelně rychle

17.2.2013 v 12:30 | Nahoru | #29
Zatím jsme dva, sháním ještě aspon jednoho.

3.3.2013 v 20:50 | Nahoru | #30
čau jak máš doladěnou trasu,možná bych se přidal.V termínu od 29.6.-14.7. cca. Bo červenec-srpen jedu Alpy a Francii.Muj stroj honda NC700X.