globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vypínání ABS na řidítka
Zdravím,
napadá někoho, jak vyrobit na SM-T vypínání ABS na řídítka? Čistě teoreticky je to samostatná jednotka - takže by mělo jít vyrobit něco, co bude ABS považovat za palubní počítač a bude tomu věřit, když se od toho dozví, že má chvíli přivřít oko.

Když už bych něco takovýho řešil, tak mě zrovna napadlo, že SM-T má (tuším) stejný ABS jako třeba S1000rr. BMW nejenom že umí vypnout ABS za jízdy, ale má i různý režimy fungování ABS - třeba na mokro. Hlavně se mi líbí závodní režim, kterej by mě nechal zvedat zadní kolo. Úplně nejvíc by se mi líbilo, kdybych si navíc mohl zablokovat zadní kolo - zatím co prokluz předního by ABS pořád hlídalo

Je to skoro jak dopis Ježíškovi

Nenapadá někoho, kde začít? Viděl bych to na nějakej technickej manuál k té jednotce. Nebo úplně nejlépe najít firmu, která by měla s podobnýma úpravama zkušenosti - ale to už bych asi fakt chtěl moc.

1 reakcí na tento příspěvek vypínání ABS na řidítka

20.12.2012 v 20:50 | Nahoru | #1
Mno kdyby ty jednotky byly stejný,nevidím důvod proč by ty volby SM-T nemělo mít.Takže si nemyslim že to bude o tom SMT "naučit" ty doplňující režimy,ale o chytřejším ABS.Dobastlit to bude dost problém,muselo by se asi hrabat přímo v jednotce a to ti pak padá záruka...

(reakce na) vypínání ABS na řidítka

20.12.2012 v 21:25 | Nahoru | #2

Ďuričko píše: Mno kdyby ty jednotky byly stejný,nevidím důvod proč by ty volby SM-T nemělo mít.Takže si nemyslim že to bude o tom SMT "naučit" ty doplňující režimy,ale o chytřejším ABS.Dobastlit to bude dost problém,muselo by se asi hrabat přímo v jednotce a to ti pak padá záruka...



Záruka padne za pár měsíců v každým případě

Já bych právě tipnul, že Bosch dělá prostě jenom jednu jednotku - akorát výrobci motorek ti nezpřístupní všechny její funkce. Ať už proto, že chtějí udělat ovládání motorky jednodužší nebo proto, že budík, kterej používají, ani nemá tolik tlačítek (KTM má skoro na všech motorkách ten stejnej budík). Nebo aby's měl důvod si koupit dražší model.

Ale možná se pletu.

1 reakcí na tento příspěvek vypínání ABS na řidítka

Skvělá odpověď, děkuji! 20.12.2012 v 23:09 | Nahoru | #3
Trošku přispěju do mlýna, ale možná se pletu . ABS má samostatnou pojistku, že? A když se přepálí pojistka, co udělá počítač? Rozsvítí kontrolku na palubce a odepne ABS aby se nikomu nic nesatalo. Co se stane, když pojistku dáte novou? Připojí systém ABS a vše funguje jak má. A tak mě napadá, co když před pojistku sériově vřadíš obyčejnej vypínač, kterej budeš mít umístěnej kde chceš. Třeba na prdeli . Sepneš vypínač, obvod se uzavře, ABS běží. Vypneš vypínač, obvod se přeruší, ABS neběží. Zvláštní, jak je to prosté, až se mi nechce věřit, že by to fungovalo. Vždyť na tohle stačí fyzikální vědomosti základní školy(Né že bych neměl vystudovanou elektro-průmku... ) a trocha rozumu. Že by na tuhle "maličkost" výrobci zapomněli? A nebo taky ne. Klidně mě vyveďte z omylu . Zajímá mě to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vypínání ABS na řidítka

21.12.2012 v 00:14 | Nahoru | #4
Prachy> Myšlenka dobrá, ovšem záleží na konkrétním případě - některé řídicí jednotky jsou naprogramovány bohužel (na způsob "ku*vítka") tak, že v případě závady antibloku tuto zapíší do paměti a i po obnovení napájení (výměně pojistky = opětovném sepnutí spínače) nechají kontrolku rozsvícenou, řídicí jednotku antibloku nadále nechávají deaktivovanou a chybu je tnutné vymazat přes diagnostiku, aby začalo vše fungovat, jak má. Další "fígl" výrobců, jak nutit člověka jezdit na dílnu s každou ptákovinou.

1 reakcí na tento příspěvek vypínání ABS na řidítka

21.12.2012 v 07:38 | Nahoru | #5
Já bych to řešil jinak. ABS má analogový nebo digitální snímač otáček na každém kole. Porovnává otáčky obou kol a podle toho spíná. Když se jedno blokne a druhé točí, začne fungovat. Najdi kabel od zadního kola, zkus ho odpojit a uvidíš co to bude dělat. Pokud bude deaktivované (vpodstatě ho zblbneš až se vypne, jako se to dělá u nové SuperTenere 1200), tak si ten kabel přeruš a natáhni si přerušovač na řídítka.

S tou fcí zablokovaného pouze zadního kola absolutně nepočítej. Na tom principu funguje ABS, že porovnává otáčky obou kol vzájemně.
Nová KTM 1190 Adventure má tzv Enduro ABS, což umí zablokovat zadní kolo. Ale aby bylo dosaženo funkce nezablokovaného předního kola, řídící jednotka ABS vpodstatě blokne zadní kolo třeba na 10 kliků (okýnek) předního kola. Pak zadní kolo na 2 kliky povolí a pokud se otočí, přidá brzdnou sílu na přední kolo. A takhle dokola. Takže máš vpodstatě z 80% zablokovaný zadek a přitom ti brzdí a neblokuje předek. Je to už vyšší dívčí řešená elektronikou. To ty nikdy neuděláš.

(reakce na) vypínání ABS na řidítka

21.12.2012 v 09:47 | Nahoru | #6
seikos> Po přečtení tvého příspěvku mě napadlo, že nejjednodušší by bylo celé ABS deaktivovat (lidově řečeno hodit do ...), aby tazatel dosáhl toho, že bude moct dělat chujoviny s motorkou Podmínkou je seřízení citlivosti ukazováčku na brzdě

(reakce na) vypínání ABS na řidítka

21.12.2012 v 14:47 | Nahoru | #7

J.M.K. píše: Prachy> Myšlenka dobrá, ovšem záleží na konkrétním případě - některé řídicí jednotky jsou naprogramovány bohužel (na způsob "ku*vítka") tak, že v případě závady antibloku tuto zapíší do paměti a i po obnovení napájení (výměně pojistky = opětovném sepnutí spínače) nechají kontrolku rozsvícenou, řídicí jednotku antibloku nadále nechávají deaktivovanou a chybu je tnutné vymazat přes diagnostiku, aby začalo vše fungovat, jak má. Další "fígl" výrobců, jak nutit člověka jezdit na dílnu s každou ptákovinou.



No to je hlavně kvůli bezpečnosti,je na servisu,jestli ti za vymazání chyby budou něco účtovat anebo nad těmi 5 min mávnou rukou.
Jinak si myslím,že to bude technicky právě jak píšeš a tak žádný přerušovač signálu přímo mezi čidlem a jednotkou nebude stačit,pže zůstane svítit chyba!

vypínání ABS na řidítka

21.12.2012 v 15:12 | Nahoru | #8
Nejlepší je vypnout ABS hned při nákupu stroje

1 reakcí na tento příspěvek vypínání ABS na řidítka

21.12.2012 v 15:14 | Nahoru | #9
ja myslim ze by to vyndani pojistky mohlo resit... obvykle to po vraceni pojistky zas funguje a nezustane tam viset zadna chyba...

(reakce na) vypínání ABS na řidítka

21.12.2012 v 16:41 | Nahoru | #10

assassin píše: ja myslim ze by to vyndani pojistky mohlo resit... obvykle to po vraceni pojistky zas funguje a nezustane tam viset zadna chyba...



Tak pojistku můžeš překlemovat spínačem

vypínání ABS na řidítka

21.12.2012 v 21:52 | Nahoru | #11
To s tou pojistkou případně přerušením drátku od snímače mi příjde nejnadějnější.

Vyřazení zadního ABS "na furt" jde udělat snadno tak, že prostě potáhnu brzdovou hadičku rovnou od pumpy ke třmenu a ABS tak nějak vynechám.

Zablokovaný zadní kolo by neměl být zas takovej problém. Podle mě se přední ABS spíná ve chvíli, kdy se zadní kolo točí rychlejc než přední. Proto může S1000rr jet stopie - klidně s lehce přišlápnutou zadní brzdou (normální situace na okruhu) a ABS může pořád hlídat prokluz předního kola.

Tuším, že mi někdo říkal, že odpojoval ten snímač otáček zadního kola - aby měl hlídanej jenom předek - ale to je IMHO blbost - bo to prostě musí přestat fungovat celý.

Vyhodit ABS jako celek bych nechtěl - né vždycky chci blbnout - a na normální jízdu jsem rád, že ho tam mám.

Díky moc všem za tipy - až si jeden říká, že ho taková blbost nenapadne samotnýho
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ktm 990 smt KTM 990 SM-T pavoukczech 22 25.8.2023 v 11:32 jara.
Spojka - 990 superduke KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... pagos 5 13.2.2023 v 15:11 Pepa919
Naked co jede pro 2m člověka [1 ... 14, 15] Yamaha FZ6 N, Kawasaki Z 1000, Yamaha FZ1 Fazer, Yam... KubaLC8 441 18.9.2022 v 13:23 maca44
Identifikace Akrapoviče KTM SMT [1, 2] KTM 990 SM-T, KTM 990 SM R , KTM 990 SM KubaLC8 31 20.7.2022 v 14:34 KubaLC8
Imobilizér KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... Kamosmartin 9 24.5.2022 v 21:43 Julip2


TOPlist