globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd

Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.12.2012 v 13:55 | Nahoru | #1
 

bledemon píše: Dovi: ty můžeš rychle přesednout ze 17kola na 21 vpředu. Je to velký rozdíl v horší ovladatelnosti, rychlosti řízení, jistotě na silnici?


No, zajímavý a docela praktický dotaz, ale raději hned na úvod sebekriticky řeknu, že můj osobní názor a zjištění/zkušenost nemusejí být v tomto úplně "směroplatné"

A to proto, že nejezdím pilu a nevyužívám ty mašiny až nadoraz, kdy by se jistě ty rozdíly projevily nejenom kvůli tomu o 10 ccm většímu průměru kola, ale i kvůli rozdílnosti obutí (hladké čistě silniční gumy na motardu versus špunty na enduru).

Takže s tou výše uvedenou výhradou musím upřímně říct, že jsem byl (a stále jsem) hodně příjemně překvapen, jak "pěkně" se po silnici i s tím endurem (WR250R), a obutým na špuntech a vepředu s 21" kolem, jezdí.

Sice jsem asi podvědomě do zatáček klopil o trochu míň než s motardem, ale spíš kvůli špuntům než kvůli velikosti kola, a pocitově jsem měl víceméně stejnou (a velkou) jistotu přesného vedení, nic se nekroutilo (rám ani vidlice), prostě odezva od podvozku parádní a v těch "mých" legálních okreskových rychlostech (70-80-90-100 km/h, jak kde a jak kdy) jsem nepozoroval nebo lépe řečeno neuvědomoval jsem si nějakou snad horší ovladatelnost endura oproti motardu.

Očekávám ale, že při ještě větších rychlostech už pak nějaké ty rozdíly budou - to jsem ale zatím neporovnával, protože motarda WR250X mám ještě stále v záběhu (momentálně najeto cca 950 km) a mašiny mám ve zvyku šetřit.
Ale s již zajetým endurem WR250R jsem už jel zkušebně (chvilku) asi 125-135 km/h (tachometrových), a i když hlučnost je u špuntů logicky v těchto rychlostech už větší, tak ještě to nějak nebezpečně neplavalo.

Ovšem ty špunty mají své limity a nemělo by se to s rychlostí na nich přehánět.
Pro srovnání - u 650 ccm endura BMW F650GS, když jsem ho po zakoupení (z druhé ruky) převážel po vlastní ose, tak po dálnici jsem s ním chvílemi zkusil jet i 150-160 km/h tachometrových, ale to už mašina plavala jak na písku a bylo to myslí opravdu už hodně za rozumnou hranicí na tyto pneumatiky, nehledě už ani na životnost těch gum.
 

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.12.2012 v 16:38 | Nahoru | #2

Dovi píše:  

No, zajímavý a docela praktický dotaz, ale raději hned na úvod sebekriticky řeknu, že můj osobní názor a zjištění/zkušenost nemusejí být v tomto úplně "směroplatné"

A to proto, že nejezdím pilu a nevyužívám ty mašiny až nadoraz, kdy by se jistě ty rozdíly projevily nejenom kvůli tomu o 10 ccm většímu průměru kola, ale i kvůli rozdílnosti obutí (hladké čistě silniční gumy na motardu versus špunty na enduru).

Takže s tou výše uvedenou výhradou musím upřímně říct, že jsem byl (a stále jsem) hodně příjemně překvapen, jak "pěkně" se po silnici i s tím endurem (WR250R), a obutým na špuntech a vepředu s 21" kolem, jezdí.

Sice jsem asi podvědomě do zatáček klopil o trochu míň než s motardem, ale spíš kvůli špuntům než kvůli velikosti kola, a pocitově jsem měl víceméně stejnou (a velkou) jistotu přesného vedení, nic se nekroutilo (rám ani vidlice), prostě odezva od podvozku parádní a v těch "mých" legálních okreskových rychlostech (70-80-90-100 km/h, jak kde a jak kdy) jsem nepozoroval nebo lépe řečeno neuvědomoval jsem si nějakou snad horší ovladatelnost endura oproti motardu.

Očekávám ale, že při ještě větších rychlostech už pak nějaké ty rozdíly budou - to jsem ale zatím neporovnával, protože motarda WR250X mám ještě stále v záběhu (momentálně najeto cca 950 km) a mašiny mám ve zvyku šetřit.
Ale s již zajetým endurem WR250R jsem už jel zkušebně (chvilku) asi 125-135 km/h (tachometrových), a i když hlučnost je u špuntů logicky v těchto rychlostech už větší, tak ještě to nějak nebezpečně neplavalo.

Ovšem ty špunty mají své limity a nemělo by se to s rychlostí na nich přehánět.
Pro srovnání - u 650 ccm endura BMW F650GS, když jsem ho po zakoupení (z druhé ruky) převážel po vlastní ose, tak po dálnici jsem s ním chvílemi zkusil jet i 150-160 km/h tachometrových, ale to už mašina plavala jak na písku a bylo to myslí opravdu už hodně za rozumnou hranicí na tyto pneumatiky, nehledě už ani na životnost těch gum.
 



Staci se podivat na zavody kde je polovina trate asfalt a druha teren - a muzes jet bud na motardovych kolech nebo na enduro. Vetsinou jezdej na enduro a na asfaltu to palej neskutecne i na velkejch kolech - zatimco motardova kola v terenu uz kapku nestihaj.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist