globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řidičský průkaz a Aquila GV 650
Zdravím chlapi. Řeším teď poměrně závažné a zajímavé dilema. Už delší dobu bych se chtěl začít věnovat svému dávnému motorkářskému snu, bohužel okolnosti zatím nenasvědčovali, že by to mohlo vyjít. Teprve teď v poslední době se věci začínají dávat do pohybu. Ale popořadě.

Rád bych do konce příštího roku zakoupil tohoto mazlíka - Hyosung Aquila 650 GV. Ovšem. Má to drobný háček. Nevlastním zatím řidičský průkaz na žádnou kategorii. Chtěl jsem počkat rovnou na nejvyšší možnou. Jenže, jak se blíží lámání chleba, uvědomuji si, že jsem naposled seděl na motorce před nějakými 12 lety jako 12ti-letý špunt. A z dělání řidičského průkazu bez předchozích zkušeností rovnou na neomezenou kubaturu mě trochu děsí, přece jen, za zády instruktor, motorka něco váží a bez předchozích zkušeností to může přinést pár problémů... Doslechl jsem se ale, že ten řidičák můžete dělat na etapy a přitom si ani moc nepřiplatíte. Například za neomezený zaplatíte dejme tomu 9000 Kč a prý je možné to zařídit tak, aby si člověk mohl nejdříve udělat dejme tomu na 250 za menší peníz a poté doplatit rozdíl na neomezený. Nebo myslíte, že nebude problém rovnou na nejvyšší? Rád bych slyšel názor ostřílených vlků. Máte nějaké rady nebo zkušenosti s podobným problémem? Díky předem. Marek

Řidičský průkaz a Aquila GV 650

Skvělá odpověď, děkuji! 27.10.2012 v 13:38 | Nahoru | #1
No, a proč ne rovnou? Těch pár jízd přece odjezdíš, oni jsou tam od toho, aby tě na tu váhu a úskalí s tím spojený připravili, s tím si nelam hlavu. Rozhodně udělat rovnou papíry, a teprve pak, v civilu v provozu, začít na menší motorce a postupně si zvykat a sbírat zkušenosti, pokud ti ty z autoškoly nebudou stačit. Konkrétně u Aquilly 650 bych ale velkej problém neviděl (neřeknu u holky). Vem si jí někam kde nikdo není a nikoho neohrozíš a prostě zkoušej - manipulaci, rozjezdy, otáčení na místě atp. Taky sem tak nacvičoval Virgla

Řidičský průkaz a Aquila GV 650

Skvělá odpověď, děkuji! 27.10.2012 v 13:59 | Nahoru | #2
Drandil sem od 13-ti na fichtlovi, od 15-ti do 18-ti s papírama a pak 25 let je plechovky a jednostopý jen kolo. A pak jsem si dělal rovnou plný Áčko. Jízdy byly na nějaký Jawce 350 a pak párkrát + zkouška na Hornetovi - ani nevim, jestli 600 nebo 900. A náročnější to bylo na tý Jawce. U Horneta stačilo akorát opatrně s plynem a jinak je to prostě konstrukčně o půl století někde jinde. Těch pár kilo navíc vyvážila obratnost a brzdy. Takže já bych se toho nebál, pokud teda dokážeš udržet rovnováhu na kole (bez prdele - se mnou do kurzu chodil maník, co nebyl schopnej se na motorce udržet - a pak z něj vylezlo, že v životě neseděl ani na kole) a udělal si rovnou plný Áčko. Stejně vůbec nepočítej s tim, že se v autoškole naučíš motorku řídit - akorát se dozvíš jak se rozjet a zastavit a až pak s papírama se budeš učit jezdit. A dle mýho až po najetí prvních 1000 km budeš trošku v obraze a přestaneš bejt v křeči, po 5000 si začneš trochu věřit a užívat si to a tak do 10000 km to poprvý někde položíš a uvědomíš si, že se budeš zdokonalovat celej život.
Takže bych šel rovnou do plnýho Áčka, získal papíry a pak už jen jezdit a jezdit a jezdit - jinak se to prostě nenaučíš. Důležitý teda je, jestli jsi vyježděnej v autě a máš z něj naučený chování v provozu.

Řidičský průkaz a Aquila GV 650

27.10.2012 v 14:22 | Nahoru | #3
Tak přesně tohle jsem potřeboval slyšet...tak díky za rady chlapi, potom se vám svěřím, jaký opruz je nová verze řidičských zkoušek

Řidičský průkaz a Aquila GV 650

Skvělá odpověď, děkuji! 27.10.2012 v 15:58 | Nahoru | #4
Také jsem dělal rovnou neomezené papíry a přitom jsem nikdy předtím na motorce neseděl (i když je pravda, že jsem už léta předtím jezdil se vším krom motorky a autobusu).

První tři jízdy na XLR125 a zbývající dvě na GS500. GS se mi paradoxně řídila lépe (byla delší a řidítka jsem držel nataženýma rukama, bez flexe v loktech, která mi právě zpočátku dost vadila). Pak jsem šel rovnou na XV535 a žádný problém nebyl.

Takže být Tebou bych se nebál jít rovnou do GV650, ale jak píše Yura, klidně to zpočátku zkoušet někde, kde není provoz.

1 reakcí na tento příspěvek Řidičský průkaz a Aquila GV 650

27.10.2012 v 16:09 | Nahoru | #5
Jasné, díky :)

Řidičský průkaz a Aquila GV 650

27.10.2012 v 17:10 | Nahoru | #6
Rovnou neomezenou. Nejak se zacit musi a pak se nemusis divat na vykon, kdyz si udelas plny acko.

1 reakcí na tento příspěvek Řidičský průkaz a Aquila GV 650

27.10.2012 v 17:58 | Nahoru | #7
Za mě neomezenou..... stejně budeš postupně zvyšovat motorku. Já dělal neprve 125dandy, pak 350W jawa a pak už jsem jezdil Intrudera 800.

JInak ohledně motorky, ta aquila má motor s SV, tak pozor. Ten motor je spíše vytáčecí, ale pokdu máš hlavu okej, tak to snad pujde.

Já šel 125-1520-2300cc a taky žiju.....tuk tuk tuk.

Prostě jak už jsem dával plnej a brousil stupačky a věděl, že ji mám slušně mezi nohama, tak jsem šel víš.

(reakce na) Řidičský průkaz a Aquila GV 650

27.10.2012 v 19:02 | Nahoru | #8
MarkusAurelius> jak pisou ostatni rovnou neomezenou staci dat pozor na vyberr autoskoly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičský průkaz a Aquila GV 650

28.10.2012 v 11:40 | Nahoru | #9

Petaksmetak píše: Za mě neomezenou..... stejně budeš postupně zvyšovat motorku. Já dělal neprve 125dandy, pak 350W jawa a pak už jsem jezdil Intrudera 800.

JInak ohledně motorky, ta aquila má motor s SV, tak pozor. Ten motor je spíše vytáčecí, ale pokdu máš hlavu okej, tak to snad pujde.

Já šel 125-1520-2300cc a taky žiju.....tuk tuk tuk.

Prostě jak už jsem dával plnej a brousil stupačky a věděl, že ji mám slušně mezi nohama, tak jsem šel víš.



Jo, o tomhle ještě budu muset zjišťovat informace, přece jen nejsem znalec, ale tak jelikož řidičák na auto mám už nějaký ten pátek tak to snad půjde. Člověk pak už ví, co zhruba čekat. Není to něco jako rozdíl mezi benzínem a dieselem? Zasvěťte někdo nezkušeného :)

(reakce na) Řidičský průkaz a Aquila GV 650

28.10.2012 v 12:23 | Nahoru | #10
MarkusAurelius> Ne, není to jako rozdíl mezi benzínem a dieselem. Ale 125 (alias dváca) je malá lehká motorka s maximálkou 100 km s větrem v zádech, 15-tistovka je solidní cruiser s váhou kolem 3 metráků a výkonem slabšího osobáku a 2,3 l Rocket je už něco na úrovni lokomotivy se záběrem od spoda větším než většina supersportovních aut - není totiž moc sporťáků, co daj 0-100 pod 4 sekundy. Nevýhoda motorky je, že ti skoro nic neodpustí - to co u auta vyvolá lehký smyk, který zkušený řidič má šanci srovnat´, tak u motorky často končí pádem a pak už je to jen a jen o štěstí, jestli se jen vyválíš, nebo to bohužel někam narveš. Je toho hodně - štěrk na silnici, vylitá nafta, čerstvej asfalt nebo čerstvě nastříkaná zebra za deště, přebržděný přední kolo, neopatrný zabrání za heft na vodě, studený gumy - stačí vteřinka ztráty adheze a máš prekérku, nebo se rovnou válíš. A věř mi, že je to kurva rychle.

Řidičský průkaz a Aquila GV 650

28.10.2012 v 18:24 | Nahoru | #11
kdysi jsem slysel vtipnou hlasku ze rozdil mezi autem a motorkou je jako rozdil mezi 2D a 3D

Řidičský průkaz a Aquila GV 650

30.10.2012 v 01:16 | Nahoru | #12
Charlie - jasný, já nemyslel rozdíl mezi dieselem a benzinem = rozdíl mezi autem a motorkou :D Já myslel rozdíl normální moto a té vytáčecí

Řidičský průkaz a Aquila GV 650

15.1.2014 v 13:03 | Nahoru | #13
Asi to už je neaktuální, ale já jsem nikdy neřídil předtím motorku, jen hodně (a opravdu hodně ) kolo a také jsem se ve svých 34 dal na neomezený řidičák. A věř nebo ne, autoškolu jsem dělal na Hayabuse - málem jsem se posral strachy, dokud se to nerozjelo. Po první kilometrech to bylo totálně v pohodě a hned první jízda měla 45 km A po dvou lekcích jsem jel už z Ústí do Panenského Týnce (je fakt, že to bylo na báwu 650 gs spolu s lektorem) na kurz Míry Lisého. Mnoho šťastných kilometrů
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
příruba Hyosung GV 650 Aquila DjHari 9 18.9.2021 v 13:50 milonovo
Hyosung Aquila 650 Hyosung GV 650 Aquila riderBv 3 18.4.2020 v 08:56 Zealot
GV Aqulia 650 jaké máte zkušenosti ... Hyosung GV 650 Aquila limick 21 3.4.2015 v 21:45 buben40
Co říkáte na Hyosung Aquilla 650? [1, 2] Hyosung GV 650 Aquila Georgino 58 26.3.2015 v 11:10 rider81
Hyosung GV 650i P (Nová) [1, 2, 3] Hyosung GV 650 Aquila suzukikarak 67 25.9.2014 v 11:20 suzukikarak


TOPlist