globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ranni starty
17.10.2012 v 11:24
Motorka mi stoji venku. Prez noc bylo kolem nuly. Rano je kolem 4 stupnu. Zapnu elektriku chci ji na kopnout a nic. Jenom to 2 taktove zabubla a nic. Pohraju si se syticem a nic. Pustim ji z kopce a zaradim 1ku a zacne bublat. Po chvilce se trochu zahreje a jede jakoby se nic nestalo. Je to sice maluch, ale vsichni mi tvrdi, ze by mela jit nakopnout normalne. Co je spatne? Mechanik si s tim sice hral uz dvakrat a prej magneto a elektrika je v pohode. Je fakt jakmile se to trochu prohreje tak leti jak z praku.

Ranni starty

17.10.2012 v 11:38 | Nahoru | #1
NJN tak nahazovani 2 taktu v extremnich podmikach je dycky o cviku a znalostech te ktere motorky. Me dycky fungoval u 2 taktu nasledujici postup.
BEz elektriky s pulkou plynu proslapnout tak 2x 3x. Potom zapnout sytic zapalovani a nahodit.

No a kdyz uz nefunguje nic, tak spricnout trochu benzinu do sani , to zabere vzdy.

Ranni starty

17.10.2012 v 11:51 | Nahoru | #2
Jo jo prošlapnout ji parkát naprázdno a musí jet :) Jinak zkus svičku s teplejší hodnotou

1 reakcí na tento příspěvek Ranni starty

17.10.2012 v 12:15 | Nahoru | #3
V profilu máš napsáno 75 ccm, taková úprava se obvykle dělá i s větším karburátorem. Tak je otázka, jeslti je ten karburátor odladěnej na volnoběh dobře. Mechanik často řeší jen hlavní trysku, aby se mu to nezadřelo (nepropálilo píst) ve vysokých otáčkách a ty ostatní provozní režimy už pak nehrotí, protože tam to neprodukuje zas až takový teploty. Pokud startuješ bez plynu, tak to řídí volnoběžný systém + sytičovej. Tak bych třeba zkusil přidat na volnoběžný trysce, aby se to nasytilo ještě víc. Možná by pomohlo i trochu pokroutit šroubkem volnoběžné směsi. Moji karburátorovou teorii podporuje i to, že sám píšeš, že je motor mrtvej odspoda.

Ten tip s tou svíčkou by mohl taky trochu pomoct, ale ono by to pak mohlo zase blbě startit zahřátý, což dělalo na padesátce i mě. Co tam je za svíčku teď?

(reakce na) Ranni starty

17.10.2012 v 12:28 | Nahoru | #4

hojkman píše: V profilu máš napsáno 75 ccm, taková úprava se obvykle dělá i s větším karburátorem. Tak je otázka, jeslti je ten karburátor odladěnej na volnoběh dobře. Mechanik často řeší jen hlavní trysku, aby se mu to nezadřelo (nepropálilo píst) ve vysokých otáčkách a ty ostatní provozní režimy už pak nehrotí, protože tam to neprodukuje zas až takový teploty. Pokud startuješ bez plynu, tak to řídí volnoběžný systém + sytičovej. Tak bych třeba zkusil přidat na volnoběžný trysce, aby se to nasytilo ještě víc. Možná by pomohlo i trochu pokroutit šroubkem volnoběžné směsi. Moji karburátorovou teorii podporuje i to, že sám píšeš, že je motor mrtvej odspoda.

Ten tip s tou svíčkou by mohl taky trochu pomoct, ale ono by to pak mohlo zase blbě startit zahřátý, což dělalo na padesátce i mě. Co tam je za svíčku teď?



je tam nejakej standart co tam dava derbina. Mam 50ccm zadnej kit. Verim, ze idealni asi bude kombinace lepsi svicka (hodite mi nekdo link na nejakou konkretni?) a postelovat karburator. Proslapnuti sem zkousel (ale jsem novacek, takze sem nemel pulku plynu .... hmmm musim vyzkouset). Extremni podminky jsou to tak napul ;)

Ranni starty

17.10.2012 v 12:59 | Nahoru | #5
Aj, sorry, četl jsem moc rychle, spletl jsem si to s tou uvedenou rychlostí... a to už je problém vyskytující se s tím laďákem? I když počítám, že nevíš, protože předtím zima nebyla...
Předepsaná svíčka má být BR8ES, alternativně můžeš zkusit BR8EG (nebo EIX,EVX), ty mají lepší centrální elektrodu. S tím laďákem bych ale níž, než na osmičku svíčku nešel, sedmička už by mohla bejt nebezpečná.
Kdybys chtěl,tak ES i EG mám skladem na Zeleným pruhu, to je z Podolí kousek.. :)

Ranni starty

17.10.2012 v 13:24 | Nahoru | #6
nene ten problem trva dyl ... podezreni je, ze nastal, kdyz mi mechanik opravil volnobeh... naopak s ladakem se to trochu zlepsilo. Podoli je blbe ... ziju na Praze 6 :) ale cestuju po Praze vsude. Ja sem takova mechanicka lama, ze se to bojim i sam vymenit :) Kolem Zelenyho pruhu jezdim do prace.

Naposledy editováno 17.10.2012 13:28:04

Ranni starty

17.10.2012 v 14:02 | Nahoru | #7
Se někdy stav i s moto, sice tu nemám zázemí, ale jen byt a sklad, ale můžem nad tím trochu zabádat. I když na výměnu svíčky zázemí nepotřebuju.

Ten laďák má samo vliv na vyplachování motoru a proto to, co říkáš, podporuje opět tu teorii o karburátoru... tou opravou volnoběhu myslíš konkrétně co? Co to dělalo před opravou?

Ranni starty

17.10.2012 v 14:19 | Nahoru | #8
pred opravou mi to na volnobeh obcas zdechlo (treba kdyz sem stal na krizovatce). Po oprave to sice bezi v poho a nezdecha, ale zase to za hodne studena nejde nahodit starterem.

Ranni starty

17.10.2012 v 18:46 | Nahoru | #9
Hm tak to s největší pravděpodobností na volnoběh ochudil, ale možná, že to přehnal.. ale tak jako tak to prostě ukazuje na karbec a nutnost jeho doladění. Úplně nejdřív bych si pohrál se šroubkem směsi na karburátoru a zkusil najít nějaký kompromis mezi těmito 2 nevhodnými stavy...

Ranni starty

17.10.2012 v 19:05 | Nahoru | #10
no asi jo,ale i tak by tohle mel resit sitic, ale ten to neresi :(

rano zkusim fintu s proslapnutim s polovicnim plynem :)

Ranni starty

17.10.2012 v 20:31 | Nahoru | #11
Ono to fakt nemusí být porucha. GS mi při těch ranních kosách taky startuje ohromně "nadšeně." A Jawu jsem párkrát v -10 honil několik minut po parkovišti, než se chytla (nakopávačku nemělo cenu zkoušet). A když se to odladilo tak, aby to za mrazu startovalo, tak to zase po zahřátí při volnoběhu ulejvalo svíce.
S trochou cviku to roztláčení půjde pomalu stejně rychle, jako mačkání startéru.

Ranni starty

19.10.2012 v 12:40 | Nahoru | #12
Měnil jsem třikrát po sobě svíčku, než jsem naladil startování v chladných dnech. Doporučuju ti svíčku, už to tu padlo. Taky mi scoot stojí venku a v zimě je to někdy boj. Občas jsem ho prohrál já, jedu autem, ale v celku vyhrávám na body Laboruj, je to dvoutakt, ten se musí chovat, jak to já určím

Ranni starty

19.10.2012 v 15:54 | Nahoru | #13
jj ... svicka bude nova ... jinak asi uz zazimuju ... vcera sme si dali s klukama ukoncovaci jizdu na Slapy :)

Ranni starty

20.10.2012 v 20:32 | Nahoru | #14
Jo to mě taky dělá fazer, když stojím přes noc venku a je kosa... a ještě jak v laufu zkondenzuje vlkost, tak se sytičem mi to hulí jak traboš
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problem s baterkou Derbi X-Race 50SM HiddenSnake 3 15.10.2013 v 09:37 pesastor
2 taktni zahada Derbi X-Race 50SM HiddenSnake 21 18.5.2013 v 09:30 HiddenSnake
21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy [1, 2] Derbi X-Race 50SM HiddenSnake 39 24.12.2012 v 08:52 HiddenSnake
Predpeti lanka plynu na karburatoru... Derbi X-Race 50SM HiddenSnake 15 23.11.2012 v 19:10 HiddenSnake
Hlavicky svicek - rozdily Derbi X-Race 50SM HiddenSnake 12 18.11.2012 v 20:00 Dr.fík


TOPlist