máte někdo zkušenost, jakým způsobem policajti vyhodnotí nehodu, při které auto odbočuje vlevo a do jeho boku to nacpe předjíždějící motorkář ? Stalo se to známému a neví co má čekat, protože mu každej říká něco jiného. Víc lidí soudí, že za takovou nehodu může řidič plechovky, protože se dostatečně nepřesvědčil, zda ho někdo nepředjíždí. Jaký je váš názor ? Víc hlav víc ví :) Díky.
1 reakcí na tento příspěvek Hodnocení nehody
ted otazka - daval dopredu vedet (blikal vubec), jel pri stredu, jak rychle jel motorkar etc ...
Edit: Tu stránku ..... http://www.autoweb....ticles.html?id=10963
<strong>§ 21 z 361/2000 Sb</strong>
1) Při odbočování na křižovatce nebo na místo ležící mimo pozemní komunikaci musí řidič dávat znamení o změně směru jízdy; při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a musí dbát zvýšené opatrnosti.
3)....Před odbočováním vlevo se musí zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu a šířku vozovky.
<strong>§ 30 z 361/2000 Sb. </strong>
(1) Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat kromě případů uvedených v jednotlivých ustanoveních také vždy při změně směru jízdy, vybočování z něho, nebo jestliže to vyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
(2) Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat včas před započetím jízdního úkonu s ohledem na okolnosti provozu na pozemních komunikacích, zejména na řidiče jedoucí za ním a na povahu jízdního úkonu.
(3) Znamení o změně směru jízdy se dává směrovými světly. Není-li jimi vozidlo vybaveno nebo při jejich poruše, dává se znamení upažením. Paží ohnutou v lokti nahoru se dává znamení o změně směru jízdy na opačnou stranu. Vyžadují-li to okolnosti, zejména není-li znamení dávané směrovými světly nebo paží dostatečně viditelné například pro šířku nákladu nebo za snížené viditelnosti, musí se dávat znamení jiným zřetelným způsobem, například způsobilou a náležitě poučenou osobou. Jinak smí řidič provést zamýšlený jízdní úkon jen tehdy a takovým způsobem, aby nebyli ohroženi ani omezeni ostatní účastníci provozu na pozemních komunikacích.
(4) Znamení o změně směru jízdy dávané směrovými světly ponechá řidič jen do doby ukončení změny směru jízdy, vybočení z něho, nebo pokud vozidlo nezaujme místo v jízdním pruhu, do kterého přejíždí. Znamení o změně směru jízdy paží se dává jen před započetím jízdního úkonu.
Dalšé věci: na Tebe by se našli taky nějaký paragrafy, ale mín. Prestupková komise má jisté pravidla dle kterých rozhoduje a drží se jich. Přibližně takto: vetsinou je to vina toho odbočujícího, ale velmi záleží na tom kam si ho narazil - jestli spise do prední části tak jeho vina, jetli do zadní části spíše tvoje vina. Další vec je, jestli odpocoval mimo pozemní komunikaci nebo ne. A poslední věc zohlednují jestli jsi mohl očekávat odbočování - polnačka je viditelná, je tam křižovatka a tak...
Můj případ: Nákladní vůz, odbočoval mimo pozemní komunikaci, nebyla vidět - byla za stromem a trefil sem ho na předek - není rozhodnuto, ale policajt a známá z komise říkala, že pravděbodobně vina na 100 na něm...
1 reakcí na tento příspěvek Hodnocení nehody
romanFJR