Téma: Hodnocení nehody
 
23.9.2007 v 00:29
Čus,
máte někdo zkušenost, jakým způsobem policajti vyhodnotí nehodu, při které auto odbočuje vlevo a do jeho boku to nacpe předjíždějící motorkář ? Stalo se to známému a neví co má čekat, protože mu každej říká něco jiného. Víc lidí soudí, že za takovou nehodu může řidič plechovky, protože se dostatečně nepřesvědčil, zda ho někdo nepředjíždí. Jaký je váš názor ? Víc hlav víc ví :) Díky.

1 reakcí na tento příspěvek Hodnocení nehody

23.9.2007 v 00:31 | Nahoru | #1
záleží jestli plechofka vyhodila blinkr a pak začal kamoš předjíždět...jeho vina,nebo jestli už předjížděl a plechofka to hodila doleva....to je chyba plechajdy

(reakce na) Hodnocení nehody

23.9.2007 v 00:33 | Nahoru | #2
Ptakos> to asi hodne zalezi na okolnostech :) teoreticky spravne je to, ze pri odbocovani doleva jedu pri stredu a dostatecne dopredu davam vedet blikanim, tedy motorkar (kdokoliv) to vidi a muze objet zprava ...

ted otazka - daval dopredu vedet (blikal vubec), jel pri stredu, jak rychle jel motorkar etc ...

(reakce na) Hodnocení nehody

23.9.2007 v 00:33 | Nahoru | #3
šimic>přesně... pak se taky musiš modlit abys nenarazil na zmrda, kterej vyhodí ten blinkr až po nehodě, ale bude tvrdit přesnej opak *no* =o :puke:

Hodnocení nehody

23.9.2007 v 01:38 | Nahoru | #4
Jo, díky za vaše poznatky. S tím blinkrem je to fakt, ale to se bude asi dost těžko dokazovat. Narazil jsem na stránku, kde se tím zabývají. Tak všem přeju, ať to nepotřebujete *yes*

Edit: Tu stránku ..... http://www.autoweb....ticles.html?id=10963

Hodnocení nehody

24.9.2007 v 09:00 | Nahoru | #5
myslim ze je to vina motorkare... aspon u me to tak bylo....

Hodnocení nehody

24.9.2007 v 09:18 | Nahoru | #6
myslím že vina bude 50:50, motocykl za nesprávné předjíždění, auto za nedání přednosti, nesmí odbočit v levo pokud se nepřesvědčí o volném průjezdu. Doporučoval bych právníka, osobně mám DASku aby podobné případy za mne řešila. Hodně štěstí

Hodnocení nehody

24.9.2007 v 09:47 | Nahoru | #7
Takze sem zazil presne to stejné...moje poznatky:
<strong>§ 21 z 361/2000 Sb</strong>
1) Při odbočování na křižovatce nebo na místo ležící mimo pozemní komunikaci musí řidič dávat znamení o změně směru jízdy; při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a musí dbát zvýšené opatrnosti.

3)....Před odbočováním vlevo se musí zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu a šířku vozovky.

<strong>§ 30 z 361/2000 Sb. </strong>

(1) Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat kromě případů uvedených v jednotlivých ustanoveních také vždy při změně směru jízdy, vybočování z něho, nebo jestliže to vyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

(2) Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat včas před započetím jízdního úkonu s ohledem na okolnosti provozu na pozemních komunikacích, zejména na řidiče jedoucí za ním a na povahu jízdního úkonu.

(3) Znamení o změně směru jízdy se dává směrovými světly. Není-li jimi vozidlo vybaveno nebo při jejich poruše, dává se znamení upažením. Paží ohnutou v lokti nahoru se dává znamení o změně směru jízdy na opačnou stranu. Vyžadují-li to okolnosti, zejména není-li znamení dávané směrovými světly nebo paží dostatečně viditelné například pro šířku nákladu nebo za snížené viditelnosti, musí se dávat znamení jiným zřetelným způsobem, například způsobilou a náležitě poučenou osobou. Jinak smí řidič provést zamýšlený jízdní úkon jen tehdy a takovým způsobem, aby nebyli ohroženi ani omezeni ostatní účastníci provozu na pozemních komunikacích.

(4) Znamení o změně směru jízdy dávané směrovými světly ponechá řidič jen do doby ukončení změny směru jízdy, vybočení z něho, nebo pokud vozidlo nezaujme místo v jízdním pruhu, do kterého přejíždí. Znamení o změně směru jízdy paží se dává jen před započetím jízdního úkonu.




Dalšé věci: na Tebe by se našli taky nějaký paragrafy, ale mín. Prestupková komise má jisté pravidla dle kterých rozhoduje a drží se jich. Přibližně takto: vetsinou je to vina toho odbočujícího, ale velmi záleží na tom kam si ho narazil - jestli spise do prední části tak jeho vina, jetli do zadní části spíše tvoje vina. Další vec je, jestli odpocoval mimo pozemní komunikaci nebo ne. A poslední věc zohlednují jestli jsi mohl očekávat odbočování - polnačka je viditelná, je tam křižovatka a tak...

Můj případ: Nákladní vůz, odbočoval mimo pozemní komunikaci, nebyla vidět - byla za stromem a trefil sem ho na předek - není rozhodnuto, ale policajt a známá z komise říkala, že pravděbodobně vina na 100 na něm...

Hodnocení nehody

24.9.2007 v 10:09 | Nahoru | #8
při tý samý situaci mi nabořili auto zaparkovaný na parkovišti, motorkář předjížděl kolonu vozidel a první odbočovalo doleva a on ho trefil a přistál mi na autě. Bylo to před rokem a když sem hned řek, že za to může plechovka, tak se tu na mě všichni sesypali jak na kreténa, že sem asi idiot a že to je blbost, že si za to může sám. Vzhledem k tomu že sem instruktor v autoškole, tak k tomu vim svoje a pak sem už odmít s těma trotlama diskutovat. Policajti maji pokyn to šetřit tak, že viník je ten kdo odbočuje, protože objektivně je líp vidět vozidlo v zrcátku než blikající blinkr, když teda bliká. Takže v praxi to chodí tak, že označí za viníka plechovku a předaji to dál na město. Město najme experta a ten stanoví jak rychle jela motorka, a když jela víc než je povoleno, je vina na motorce, resp. na předjíždějícím ať je to kdo je to. Přesně tohle se stalo u mě. Policajti stanovili vinu pro odbočujícího plechovkáře, oslovil sem pojišťovnu plechovkáře, jednali se mnou v pohodě, ale že potřebujou vyjádření z města. Policajti to předali městu, to najalo experta, aby to vyšetřil a ten zjistil, že motorka musela jet minimálně 70km/h a že by se musel vracet před kolonu už na plný čáře a tak město překvalifikovalo vinu na motorkáře. Celý to trvalo ovšem 11 měsíců takže já sem čekal na prachy od pojišťovny bez pár dní rok. Protože sem pak musel oslovit pojišťovnu motorkáře. Takže jestli známej nejel víc než směl a předjížděl tam kde se smí, tak ať trvá na tom, že blinkr neviděl a mělo by to bejt vpořádku. Jestli jel rychlejc a přijde se na to, tak nemá šanci. Čekal sem třeba že vinu nějak rozdělí, ale ne. Jeden nebo druhej a hotovo.

1 reakcí na tento příspěvek Hodnocení nehody

24.9.2007 v 10:30 | Nahoru | #9
Pokud vím, tak kolega s tím měl taky patálie. Rozhodující je, z jaké strany je nabořená plechovka. Pokud je zezadu, máš smůlu, vina je na tobě, nedobržení bezpečné vzdálenosti atd., pokud z boku, vina je na plechovce. Tak to řešily při jeho nehodě, ovšem pokud rozhodnou jinak, tak jedině povolat právníka!!!

(reakce na) Hodnocení nehody

24.9.2007 v 21:50 | Nahoru | #10
Takto je to přesně. Pokud se odbočuje vlevo " při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a musí dbát zvýšené opatrnosti." A je to! Osobní skušenost. Měl jsem blinkr, stál u středu vozovky a ťuk, byl jsem vinen. Byl jsem viníkem dopravní nehody. To, že tě někdo objede zleva - to se dopustí pouze přestupku, ale vina za nehodu je na tobě. Ale pokud odbočuješ vlevo a jsi již tak daleko, že to tebe někdo napere ze zadu, je již vina na něm. Taky se mne to nelíbilo a poběhal jsem mnoho hlav pomazaných. Ale platné mi to moc nebylo.

romanFJR
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist