paolo_novy Přidat reklamu

Téma: K1300 nebo GSX1400 ?
Po 10 letech je to tady a ja si muzu splnit svuj sen. Muj deda zavodil ve 40tych letech na ploche draze, projel v te dobe evropu a severni afriku a ja snil otom ze taky neco takoveho udelam, konecne sem dostal k tomu ze take mohu usednout do jedne stopy. V 16 letech jsem sedlal babetu, pak si udelal ridicak na velky moto ale nikdy jsem zadny motocykl nevlastnil a jedine nacem jsem se svezl byla jawa 350, yamaha xj600 diversion v autoskole a kamosova lonska funglovka CB600. Dlouhe roky jsem imaginarne kupoval jete fazery a bandity, jezdil na motosalony a porad pokukoval co by bylo to prave pro mne. Vse bylo samozdrejme o financich a i castka 80tis byla promen hodne moc. Nicmene veci se nejak vyvinuly, pobyl jsem par let za hranicemi a nyni se vracim domu a jako odmena bude konecne ma vysnena moto. Jsem vysoky 193cm a po sheldnuti fotek z veletrhu jak sedim na kawe Z750 a vypadam jak vosa na bombone mi bylo jasne ze si musim koupit neco velikeho. V lete jsem si objednal zkusebni jizdu na BMW K 1300 R, nemam vpodstate zadne zkusenosti s motorkama, byl to promne uzasny zazitek, pohodlny posez, svizna jizda, dobra ovladatelnost. Na novou nepomyslim, dat pul koule za neco co mam pro zabavu, to ne, ale jetou do 300tis je pro mne realne. To proc sem pisi je, ze chci poradit. Jsou to nemale penize, stim ze bych kupoval neco jeteho nese sva rizika, nikdy nemuzu vedet jak se predchozi majitel k motocyklu choval, nasim prekupnikum neverim ze mohou prodavat rok 2010 s 20tis km za 239.000 kdyz jsem prolezal nemecke a italske servery tak v takovych paramatrech tam nic nebylo a kdyz si clovek pripocte ze to sem musi nekdo dovezt, prihlasit a jeste natom vydelat, tak to musel koupit za maximalne 200tis a ztoho mi vypliva ze to bylo bourane a spravene no a v popisu inzratu je samozdrejme 1majitel, nehavarovana a malo najetych km.... nenecham se opit rohlikem. Jde mi oto ze kdyz si moto koupim tak uz nebudu mit nato abych dotoho nacapl zrazu 60tis ze se tam neco vydrbe. Budu zit ze zamestnaneckeho paltu a na provoz budu moci dat tak 20tis rocne (benzin,gumy,servis). Libi se mi take suza gsx1400, jeste jsem nani nesedel, ale cena je polovicni, naklady na servis budou urcite nizssi nez u BMW a pokud bude po koupi potreba zainvestovat tak nato budu mit dostatecnou rezervu. Dalsi variantou by mohla byt funglovka hondy CBF 1000, mam ale obavu ze tento design se mi nebude za par let libit, ovsem vyhoda noveho mota kde bude zaruka a jistota toho ze jak se kni budu chovat tak v takovem bude stavu je nesmira, bohuzel se mi z tech trech moznych libi nejmene. Od motorky ocekavam ze mi bude slouzit minimalne deset let, na dalsi uz asi nikdy nebudu mit, take vim ze si ji koupim bud ted, nebo uz asi nikdy, protoze bude vzdycky neco prednejsiho zaco utratit penize. Chci se vas tedy tady na foru zeptat, kdyby jste stali pred rozhodnutim jak ja, koupit jetou bombu v podobe BMW coz je muj opravdovy sen, nebo jetou klasiku v podobe suzuki, nebo funglovku hondy a met jistotu ze se nic nevy..re ? diky moc za nazory
Anketa:
k 1300 r
50%
67
gsx1400
44%
59
cbf 1000
7%
9

2 reakcí na tento příspěvek K1300 nebo GSX1400 ?

22.9.2012 v 22:49 | Nahoru | #1
čau Spawne, trochu se k tvému tématu rozkecám... :)

naprosto chápu, co tě vedlo k založení tohoto tématu. Sám mám K1200s s převodovkou z K13 :).
je to špičkovej stroj s dobře odladěným motorem, skvělou ovladatelností, pohodou na cestování, asi bych to definoval jako Nukleární pendolino. Prostě rychle a pohodlně kolem Evropy. Umožňuje navíc sportovní svezení v "touringovém balení". Mám za sebou na tom něco přes 20tis, několik okruhových dnů, takže můžu říci, že ji skoro znám.

abych ti hned zkraje necpal svoje moudra, tak jinak... Před týdnem v Alpách jsem ji půjčil bráchovi, který má najeto cca 10tis km na různých strojích (spíše choprech, v Alpach byl na Guzzi Norge 1200 GT) a jeho slova: "já na to nevlezu, ještě se někde vyklopím", pak se odhodlal a něco najel (100km)... "je to skvělej stroj, je to tak pevný, přesný, kam zatočíš, tam to tak jistě jede a nic to nerozhodí, alpský vracáky na 3jku v pohodě, ta to vytáhne z 1500 ot, no problém, síly všude plno. Ale tak nějak furt chce "přidávat", furt nemá dost a člověk si neuvědomí a letí na tom 160 a před ním zatáčka, za kterou není vidět, je fakt potřeba se hlídat a trénovat styl jízdy, abys ses na tom cejtil jistě i ve vysokých rychlostech". Já dodávám - nad 6tis otáček se dostal na chvilku jednou na velmi dlouhé rovince (dojmy jsme konzultovali přes interphony :)... Tak tolik jeho slova. Není úplnej začátečník, ale není ani vyježděnej a měl v 37 letech velkej respekt.

Ja bych k tomu dodal svůj příklad: do 21 jsem lítal na MZ 150, pak cca 13 let pauza, pak jsem dal Yamaha xt 660r (chtěl jsem enduro pro začátečníka), vyjezdil se, zvládl jsem základy, již jsem neřešil, jak silně si mohu dovolit brzdit, abych nepřebrzdil, denně jsem dojížděl do Prahy, takže jsem nějak zmákl základy ovládání...
a pak jsem chtěl něco silnějšího. Takže KTM SMT 990. jezdil jsem na tom několikrát, líbilo se mi to, pak jsem pro ni jel a zároveň jsem viděl inzerát na K1200S (úplně jinej styl motorky, vůbec jsem neměl namířeno na kapoty a něco tak velkýho). Svezl jsem se na tom a bylo rozhodnuto. nyní mám 2roky Káčko.

Za tu dobu jsem viděl několik káček a kupují to chlapi, kteří jsou sice vyzrálí, mají peníze, ale ne vždy také odhadnou svoje schopnosti. Zajdi do BMW a pokecej s obchodníkem a řekne ti. To přijde týpek ... "přemýšlel jsem o GSu, ale to má každej, co je tohle...?", "To je Káčko, je to taky na turistiku, ale jede to trochu víc...", "To se mi taky líbí..." pak to vezme a po sezóně nebo ještě dřív to vrací (nebo se toho jinak zbavuje), najeto pár tisíc se slovy... ", já si vezmu to GSo, tohle jede moc, to nepotřebuju...". Koupil jsem to taky od podobnýho kolegy, mělo to najeto 2,5tis Km :) a ještě teď mi chodí z Inveltu nabídky na "vrácená" káčka od obchodníků...

Nebo se projdi po ojetinách a podívej se na gumy (chicken strips) a pokecej s prodávajícími o motivech prodeje, a třeba zjistíš zjistíš to samé - část z nich se ani nepřiblíží využití všeho, co ta motorka umí. Když to má 175 koní, kilo tam je za 2,8s, dvě kila za 8s, tak to o potenciálu motorky vypovídá. Neříkám, že když to koupíš, musíš to takto hrotit - to ne, nicméně při koupi to vhání do tváře takovej úsměv :), a přitom na ty naše potřeby stačí i zrychlení za 3,5s na kilo a 2kila snad ani nemusíme měřit...

To ani nemluvím o argumentu "když to máš v hlavě v pořádku... tak je to jedno", s tím si dovoluji vášnivě nesouhlasit. To je jako lehnout na ženskou. dělej to s ní a pak z ní slez před dokončením :). Můžeš to mít v hlavě v pořádku 23h a 55 až 57min (jak kdo :)) denně, a ty poslední minuty budeš mít v hlavě zatemněno. A tak je to i na motorce. Emoce prostě neovládneš a několikrát za rok jako začátečník prostě zatáhneš a ...

Myslím si o začínání tohle a pokud bych měl znova začínat, udělám to stejně:
... nejprve zvládnout základy, 600 ccm dobrý, možná i F800GS (když toužíš po BMW) a klidně i ojetý, a najet aspoň 10-15tis (to je na tobě)
+ míň peněz
+ bezpečnější
+ nebude to taková ztráta, když pak změníš styl nebo dokonce nebudeš chtít jezdit, protože se někde vyklopíš (takovejch případů je taky dost)

... následně se ti i vytříbí potřeby, zjistíš, kam budeš jezdit, co od toho chceš, atd. třeba zažiješ i tak převratnou změnu "ze dne na den" jako já :)
+ bude větší výběr motorek (podívej se např. kolik novejch modelů se vyrojilo ve třídě cestovních endur
+ líp zvážiš cenu vs přínosy

Jinak co se týče provozních nákladů na BMW, nemyslím si, že to je raketa. Samozřejmě, hodina práce v BMW je tuším za 1600kč s DPH, což možná u jiných ne, ale servis tě vyjde ročně tak na 3,5tis Kč a to si nemyslím, že je signifikantní položka, když uvážíš např. nová sada gum každej rok i 2x... a benzín.

sorry, pokud jsem zopakoval to, co tu již zaznělo , čágo.

Naposledy editováno 22.09.2012 23:09:28

(reakce na) K1300 nebo GSX1400 ?

24.9.2012 v 10:35 | Nahoru | #2
micklance> Velmi dobře napsáno. Naprosto souhlasím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K1300 nebo GSX1400 ?

27.9.2012 v 22:46 | Nahoru | #3

micklance píše: čau Spawne, trochu se k tvému tématu rozkecám... :)

naprosto chápu, co tě vedlo k založení tohoto tématu. Sám mám K1200s s převodovkou z K13 :).
je to špičkovej stroj s dobře odladěným motorem, skvělou ovladatelností, pohodou na cestování, asi bych to definoval jako Nukleární pendolino. Prostě rychle a pohodlně kolem Evropy. Umožňuje navíc sportovní svezení v "touringovém balení". Mám za sebou na tom něco přes 20tis, několik okruhových dnů, takže můžu říci, že ji skoro znám.

abych ti hned zkraje necpal svoje moudra, tak jinak... Před týdnem v Alpách jsem ji půjčil bráchovi, který má najeto cca 10tis km na různých strojích (spíše choprech, v Alpach byl na Guzzi Norge 1200 GT) a jeho slova: "já na to nevlezu, ještě se někde vyklopím", pak se odhodlal a něco najel (100km)... "je to skvělej stroj, je to tak pevný, přesný, kam zatočíš, tam to tak jistě jede a nic to nerozhodí, alpský vracáky na 3jku v pohodě, ta to vytáhne z 1500 ot, no problém, síly všude plno. Ale tak nějak furt chce "přidávat", furt nemá dost a člověk si neuvědomí a letí na tom 160 a před ním zatáčka, za kterou není vidět, je fakt potřeba se hlídat a trénovat styl jízdy, abys ses na tom cejtil jistě i ve vysokých rychlostech". Já dodávám - nad 6tis otáček se dostal na chvilku jednou na velmi dlouhé rovince (dojmy jsme konzultovali přes interphony :)... Tak tolik jeho slova. Není úplnej začátečník, ale není ani vyježděnej a měl v 37 letech velkej respekt.

Ja bych k tomu dodal svůj příklad: do 21 jsem lítal na MZ 150, pak cca 13 let pauza, pak jsem dal Yamaha xt 660r (chtěl jsem enduro pro začátečníka), vyjezdil se, zvládl jsem základy, již jsem neřešil, jak silně si mohu dovolit brzdit, abych nepřebrzdil, denně jsem dojížděl do Prahy, takže jsem nějak zmákl základy ovládání...
a pak jsem chtěl něco silnějšího. Takže KTM SMT 990. jezdil jsem na tom několikrát, líbilo se mi to, pak jsem pro ni jel a zároveň jsem viděl inzerát na K1200S (úplně jinej styl motorky, vůbec jsem neměl namířeno na kapoty a něco tak velkýho). Svezl jsem se na tom a bylo rozhodnuto. nyní mám 2roky Káčko.

Za tu dobu jsem viděl několik káček a kupují to chlapi, kteří jsou sice vyzrálí, mají peníze, ale ne vždy také odhadnou svoje schopnosti. Zajdi do BMW a pokecej s obchodníkem a řekne ti. To přijde týpek ... "přemýšlel jsem o GSu, ale to má každej, co je tohle...?", "To je Káčko, je to taky na turistiku, ale jede to trochu víc...", "To se mi taky líbí..." pak to vezme a po sezóně nebo ještě dřív to vrací (nebo se toho jinak zbavuje), najeto pár tisíc se slovy... ", já si vezmu to GSo, tohle jede moc, to nepotřebuju...". Koupil jsem to taky od podobnýho kolegy, mělo to najeto 2,5tis Km :) a ještě teď mi chodí z Inveltu nabídky na "vrácená" káčka od obchodníků...

Nebo se projdi po ojetinách a podívej se na gumy (chicken strips) a pokecej s prodávajícími o motivech prodeje, a třeba zjistíš zjistíš to samé - část z nich se ani nepřiblíží využití všeho, co ta motorka umí. Když to má 175 koní, kilo tam je za 2,8s, dvě kila za 8s, tak to o potenciálu motorky vypovídá. Neříkám, že když to koupíš, musíš to takto hrotit - to ne, nicméně při koupi to vhání do tváře takovej úsměv :), a přitom na ty naše potřeby stačí i zrychlení za 3,5s na kilo a 2kila snad ani nemusíme měřit...

To ani nemluvím o argumentu "když to máš v hlavě v pořádku... tak je to jedno", s tím si dovoluji vášnivě nesouhlasit. To je jako lehnout na ženskou. dělej to s ní a pak z ní slez před dokončením :). Můžeš to mít v hlavě v pořádku 23h a 55 až 57min (jak kdo :)) denně, a ty poslední minuty budeš mít v hlavě zatemněno. A tak je to i na motorce. Emoce prostě neovládneš a několikrát za rok jako začátečník prostě zatáhneš a ...

Myslím si o začínání tohle a pokud bych měl znova začínat, udělám to stejně:
... nejprve zvládnout základy, 600 ccm dobrý, možná i F800GS (když toužíš po BMW) a klidně i ojetý, a najet aspoň 10-15tis (to je na tobě)
+ míň peněz
+ bezpečnější
+ nebude to taková ztráta, když pak změníš styl nebo dokonce nebudeš chtít jezdit, protože se někde vyklopíš (takovejch případů je taky dost)

... následně se ti i vytříbí potřeby, zjistíš, kam budeš jezdit, co od toho chceš, atd. třeba zažiješ i tak převratnou změnu "ze dne na den" jako já :)
+ bude větší výběr motorek (podívej se např. kolik novejch modelů se vyrojilo ve třídě cestovních endur
+ líp zvážiš cenu vs přínosy

Jinak co se týče provozních nákladů na BMW, nemyslím si, že to je raketa. Samozřejmě, hodina práce v BMW je tuším za 1600kč s DPH, což možná u jiných ne, ale servis tě vyjde ročně tak na 3,5tis Kč a to si nemyslím, že je signifikantní položka, když uvážíš např. nová sada gum každej rok i 2x... a benzín.

sorry, pokud jsem zopakoval to, co tu již zaznělo , čágo.



dekuji, to byla vycerpavajici odpoved.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ukazatel zařazené rychlosti suzuki ... Suzuki GSX 1400 Tatrman 26 21.5.2024 v 19:11 Tatrman
BMW K1300R - tecie zadny tlmic BMW K 1300 R yurij 3 17.3.2024 v 15:13 yurij
Model Suzuki GSX 1400 Suzuki GSX 1400 SuzukiGSX14000 4 17.3.2024 v 09:38 dedek65
vysoké plexi na gsx 1400 ? kdo to m... Suzuki GSX 1400 george1983 11 4.3.2024 v 15:44 Danny350
Motorka nezatáčí, vlní se na rovině... [1, 2, 3] Suzuki GSX 1400 Dbednarik 75 14.12.2023 v 16:58 Kohlstein


TOPlist