1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K1300 nebo GSX1400 ?
micklance píše: čau Spawne, trochu se k tvému tématu rozkecám... :)
naprosto chápu, co tě vedlo k založení tohoto tématu. Sám mám K1200s s převodovkou z K13 :).
je to špičkovej stroj s dobře odladěným motorem, skvělou ovladatelností, pohodou na cestování, asi bych to definoval jako Nukleární pendolino. Prostě rychle a pohodlně kolem Evropy. Umožňuje navíc sportovní svezení v "touringovém balení". Mám za sebou na tom něco přes 20tis, několik okruhových dnů, takže můžu říci, že ji skoro znám.
abych ti hned zkraje necpal svoje moudra, tak jinak... Před týdnem v Alpách jsem ji půjčil bráchovi, který má najeto cca 10tis km na různých strojích (spíše choprech, v Alpach byl na Guzzi Norge 1200 GT) a jeho slova: "já na to nevlezu, ještě se někde vyklopím", pak se odhodlal a něco najel (100km)... "je to skvělej stroj, je to tak pevný, přesný, kam zatočíš, tam to tak jistě jede a nic to nerozhodí, alpský vracáky na 3jku v pohodě, ta to vytáhne z 1500 ot, no problém, síly všude plno. Ale tak nějak furt chce "přidávat", furt nemá dost a člověk si neuvědomí a letí na tom 160 a před ním zatáčka, za kterou není vidět, je fakt potřeba se hlídat a trénovat styl jízdy, abys ses na tom cejtil jistě i ve vysokých rychlostech". Já dodávám - nad 6tis otáček se dostal na chvilku jednou na velmi dlouhé rovince (dojmy jsme konzultovali přes interphony :)... Tak tolik jeho slova. Není úplnej začátečník, ale není ani vyježděnej a měl v 37 letech velkej respekt.
Ja bych k tomu dodal svůj příklad: do 21 jsem lítal na MZ 150, pak cca 13 let pauza, pak jsem dal Yamaha xt 660r (chtěl jsem enduro pro začátečníka), vyjezdil se, zvládl jsem základy, již jsem neřešil, jak silně si mohu dovolit brzdit, abych nepřebrzdil, denně jsem dojížděl do Prahy, takže jsem nějak zmákl základy ovládání...
a pak jsem chtěl něco silnějšího. Takže KTM SMT 990. jezdil jsem na tom několikrát, líbilo se mi to, pak jsem pro ni jel a zároveň jsem viděl inzerát na K1200S (úplně jinej styl motorky, vůbec jsem neměl namířeno na kapoty a něco tak velkýho). Svezl jsem se na tom a bylo rozhodnuto. nyní mám 2roky Káčko.
Za tu dobu jsem viděl několik káček a kupují to chlapi, kteří jsou sice vyzrálí, mají peníze, ale ne vždy také odhadnou svoje schopnosti. Zajdi do BMW a pokecej s obchodníkem a řekne ti. To přijde týpek ... "přemýšlel jsem o GSu, ale to má každej, co je tohle...?", "To je Káčko, je to taky na turistiku, ale jede to trochu víc...", "To se mi taky líbí..." pak to vezme a po sezóně nebo ještě dřív to vrací (nebo se toho jinak zbavuje), najeto pár tisíc se slovy... ", já si vezmu to GSo, tohle jede moc, to nepotřebuju...". Koupil jsem to taky od podobnýho kolegy, mělo to najeto 2,5tis Km :) a ještě teď mi chodí z Inveltu nabídky na "vrácená" káčka od obchodníků...
Nebo se projdi po ojetinách a podívej se na gumy (chicken strips) a pokecej s prodávajícími o motivech prodeje, a třeba zjistíš zjistíš to samé - část z nich se ani nepřiblíží využití všeho, co ta motorka umí. Když to má 175 koní, kilo tam je za 2,8s, dvě kila za 8s, tak to o potenciálu motorky vypovídá. Neříkám, že když to koupíš, musíš to takto hrotit - to ne, nicméně při koupi to vhání do tváře takovej úsměv :), a přitom na ty naše potřeby stačí i zrychlení za 3,5s na kilo a 2kila snad ani nemusíme měřit...
To ani nemluvím o argumentu "když to máš v hlavě v pořádku... tak je to jedno", s tím si dovoluji vášnivě nesouhlasit. To je jako lehnout na ženskou. dělej to s ní a pak z ní slez před dokončením :). Můžeš to mít v hlavě v pořádku 23h a 55 až 57min (jak kdo :)) denně, a ty poslední minuty budeš mít v hlavě zatemněno. A tak je to i na motorce. Emoce prostě neovládneš a několikrát za rok jako začátečník prostě zatáhneš a ...
Myslím si o začínání tohle a pokud bych měl znova začínat, udělám to stejně:
... nejprve zvládnout základy, 600 ccm dobrý, možná i F800GS (když toužíš po BMW) a klidně i ojetý, a najet aspoň 10-15tis (to je na tobě)
+ míň peněz
+ bezpečnější
+ nebude to taková ztráta, když pak změníš styl nebo dokonce nebudeš chtít jezdit, protože se někde vyklopíš (takovejch případů je taky dost)
... následně se ti i vytříbí potřeby, zjistíš, kam budeš jezdit, co od toho chceš, atd. třeba zažiješ i tak převratnou změnu "ze dne na den" jako já :)
+ bude větší výběr motorek (podívej se např. kolik novejch modelů se vyrojilo ve třídě cestovních endur
+ líp zvážiš cenu vs přínosy
Jinak co se týče provozních nákladů na BMW, nemyslím si, že to je raketa. Samozřejmě, hodina práce v BMW je tuším za 1600kč s DPH, což možná u jiných ne, ale servis tě vyjde ročně tak na 3,5tis Kč a to si nemyslím, že je signifikantní položka, když uvážíš např. nová sada gum každej rok i 2x... a benzín.
sorry, pokud jsem zopakoval to, co tu již zaznělo , čágo.
dekuji, to byla vycerpavajici odpoved.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K1300 nebo GSX1400 ?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ukazatel zařazené rychlosti suzuki ... Suzuki GSX 1400 | Tatrman | 26 | 21.5.2024 v 19:11 Tatrman |
BMW K1300R - tecie zadny tlmic BMW K 1300 R | yurij | 3 | 17.3.2024 v 15:13 yurij |
Model Suzuki GSX 1400 Suzuki GSX 1400 | SuzukiGSX14000 | 4 | 17.3.2024 v 09:38 dedek65 |
vysoké plexi na gsx 1400 ? kdo to m... Suzuki GSX 1400 | george1983 | 11 | 4.3.2024 v 15:44 Danny350 |
Motorka nezatáčí, vlní se na rovině... [1, 2, 3] Suzuki GSX 1400 | Dbednarik | 75 | 14.12.2023 v 16:58 Kohlstein |