2 reakcí na tento příspěvek Mýta a pravdy o výfuku...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mýta a pravdy o výfuku...
2 reakcí na tento příspěvek Mýta a pravdy o výfuku...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mýta a pravdy o výfuku...
froggy píše: já nesouhlasím s teplotou výfukových plynů z turbomotou... opravdu ty teploty jsou mnohem vyšší
Souhlas. Logicky. Vzduch je na druhé straně turba stlačován a stlačováním vzniká teplo. Stlačený vzduch již tedy vstupuje do motoru výrazně teplejší než u atmosférického motoru.
problematiky výfuků je hodně složitá a komplexní - nejde brát jen jednu stranu problému
pohled základní teorie tepelných strojů je v praktickém použití ten minoritní - odvod spalin a rozdíl teplot vstup výstup určuje účinnost tepelného stroje, ale v praxi chování a ovlivnění fungování motoru výfukem ovlivňuje mnohem víc věcí - tvar spalovacího prostoru, střih ventilů, rezonance a rychlost proudění ve svodech, požadavky na tlumení hluku ev. snižování emisí (katalyzátory, sekundární vzduch atd.)
Narazim na skutecnost, ze za turbinou budou naopak vyfukove plyny mnohem chladnejsi nez u NA motoru.
Naposledy editováno 03.09.2012 11:36:44
1 reakcí na tento příspěvek Mýta a pravdy o výfuku...
Ale podložené to ničím nemám, jen říkám svůj názor.
Pocitej s ochlazenim od 100 do 400degC podle motoru, otacek a zatizeni.
Naposledy editováno 03.09.2012 11:47:57
1 reakcí na tento příspěvek Mýta a pravdy o výfuku...
Nedokážu si vysvětlit, jakým způsobem by turbo přeměňovalo tepelnou energii na kinetickou? To by byl celkem zázračný přístroj :)