globalmoto_kveten





Téma: Mýta a pravdy o výfuku...
 
1.9.2012 v 21:45

2 reakcí na tento příspěvek Mýta a pravdy o výfuku...

1.9.2012 v 21:49 | Nahoru | #1
ten článek se patrně týká jen 4T

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mýta a pravdy o výfuku...

1.9.2012 v 22:23 | Nahoru | #2
Zil> No když ho přečteš pořádně tak bych řekl že autor nedělá markantní rozdíl,je tam ale spousta věcí s kterýma já nesouhlasím.Proto mě zajímá všeobecný názor......

Mýta a pravdy o výfuku...

1.9.2012 v 22:36 | Nahoru | #3

(reakce na) Mýta a pravdy o výfuku...

1.9.2012 v 23:25 | Nahoru | #4

Zil píše: ten článek se patrně týká jen 4T



... jen historickych 4T

(reakce na) Mýta a pravdy o výfuku...

2.9.2012 v 09:22 | Nahoru | #5
zdenall> S čím například nesouhlasíš?

2 reakcí na tento příspěvek Mýta a pravdy o výfuku...

2.9.2012 v 09:46 | Nahoru | #6
já nesouhlasím s teplotou výfukových plynů z turbomotou... opravdu ty teploty jsou mnohem vyšší

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mýta a pravdy o výfuku...

2.9.2012 v 10:48 | Nahoru | #7

froggy píše: já nesouhlasím s teplotou výfukových plynů z turbomotou... opravdu ty teploty jsou mnohem vyšší


Souhlas. Logicky. Vzduch je na druhé straně turba stlačován a stlačováním vzniká teplo. Stlačený vzduch již tedy vstupuje do motoru výrazně teplejší než u atmosférického motoru.

(reakce na) Mýta a pravdy o výfuku...

2.9.2012 v 11:09 | Nahoru | #8
seikos> A co chladic stlačeného vzduchu a taky ty splodiny musí projít delší cestou (přes turbo), tak bych to neviděl tak jednoznačně.

Mýta a pravdy o výfuku...

2.9.2012 v 11:20 | Nahoru | #9
Me tam nesedi ta veta s tim protitlakem, autor de facto popira funkci privery

Mýta a pravdy o výfuku...

2.9.2012 v 12:43 | Nahoru | #10
Clanek uplne o hovne...Napsal to nejakej dement s coupe a honi si nad tim.
Odbornost a kvalita nijak

Mýta a pravdy o výfuku...

2.9.2012 v 13:16 | Nahoru | #11
Ten článek je dost povšechný takže o všem a o ničem

problematiky výfuků je hodně složitá a komplexní - nejde brát jen jednu stranu problému
pohled základní teorie tepelných strojů je v praktickém použití ten minoritní - odvod spalin a rozdíl teplot vstup výstup určuje účinnost tepelného stroje, ale v praxi chování a ovlivnění fungování motoru výfukem ovlivňuje mnohem víc věcí - tvar spalovacího prostoru, střih ventilů, rezonance a rychlost proudění ve svodech, požadavky na tlumení hluku ev. snižování emisí (katalyzátory, sekundární vzduch atd.)

Mýta a pravdy o výfuku...

2.9.2012 v 15:21 | Nahoru | #12
já bych výfuky ustil do speciálních vzduchotěsných budek kde by ho vydýchávali nepotřební, nepřispůsobiví a jinak zbyteční lidé. zamozřejmě by za to dostali řádné finanční ohodnocení. věřím že by to ušetřilo spoustu peněz daňových poplatníku neboť by se v takových budkách zaměstnávali lidé které nikdo nechce a musí se o ně starat stát, přibyli by byty a ulevilo by se životnímu prostředí.

(reakce na) Mýta a pravdy o výfuku...

2.9.2012 v 16:05 | Nahoru | #13

seikos píše: Souhlas. Logicky. Vzduch je na druhé straně turba stlačován a stlačováním vzniká teplo. Stlačený vzduch již tedy vstupuje do motoru výrazně teplejší než u atmosférického motoru.



intercooler

(reakce na) Mýta a pravdy o výfuku...

2.9.2012 v 20:59 | Nahoru | #14

froggy píše: já nesouhlasím s teplotou výfukových plynů z turbomotou... opravdu ty teploty jsou mnohem vyšší



O jake teplote je rec? TIT?

Mýta a pravdy o výfuku...

3.9.2012 v 11:06 | Nahoru | #15
teplota spalin vycházející ze spalovací komory

turbomotor pracuje s vyšší účinností právě proto, že směs hoří za vyšší teploty

Mýta a pravdy o výfuku...

3.9.2012 v 11:35 | Nahoru | #16
V tom pripade ano, ale jak to souvisi s konstrukci vyfuku, kdyz nepocitame svody (ktere stejne budou ve vetsine soucasti turbine housingu)?
Narazim na skutecnost, ze za turbinou budou naopak vyfukove plyny mnohem chladnejsi nez u NA motoru.

Naposledy editováno 03.09.2012 11:36:44

1 reakcí na tento příspěvek Mýta a pravdy o výfuku...

3.9.2012 v 11:41 | Nahoru | #17
A kde se výfukové plyny tak ochladí? V tom malém turbu? Tam se akorát zpomalí, ale že by zchladly, to bych netvrdil.. Nevím, kam by předaly své teplo, turbo bývá samo o sobě dost rozžhavené a odvod tepla tam není.

Ale podložené to ničím nemám, jen říkám svůj názor.

(reakce na) Mýta a pravdy o výfuku...

3.9.2012 v 11:44 | Nahoru | #18
froggy> pochopitelne ze v turbu. Podstatna cast entropie tech plynu (kterou konvertujes turbinou na rotaci hridele) jde z tepla, ne jen z kineticke energie...
Pocitej s ochlazenim od 100 do 400degC podle motoru, otacek a zatizeni.

Naposledy editováno 03.09.2012 11:47:57

1 reakcí na tento příspěvek Mýta a pravdy o výfuku...

3.9.2012 v 12:50 | Nahoru | #19
Ale turbo není tepelný výměník, ale ventilátor, který je roztáčen prouděním spalin.

Nedokážu si vysvětlit, jakým způsobem by turbo přeměňovalo tepelnou energii na kinetickou? To by byl celkem zázračný přístroj :)

(reakce na) Mýta a pravdy o výfuku...

3.9.2012 v 13:58 | Nahoru | #20
froggy> je bych ti to rad vysvetlil, ale nemam na to ted cas. Zkus si precist neco o prvni vete termodynamiky, entropii a stavove rovnici idealniho plynu. Potom pochop konstrukci bezne radialni turbiny a jiste ti to doklapne samo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist