globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vysoke otacky
Ahoj, mám Suzuki GS500E, rok 98 a mam docela problem sotackama motoru:
po nastartovani na sytic vse OK, kdyz otacky vyrostou, tak sytic pak stahnu a motor jede dobre, ale jak se motor poradne zahreje, tak se zacnou volnobezne otacky drzet okolo 4000... nejdriv jsem myslel, ze je to tim, ze je slabsi pruzinka na lanku od sytice, rucne jsem za to soupatko zatahl a bylo to zas ok na chvili, ale vcera jsem mel moto rozebrane a pruzinka se vraci OK, ALE jen kdyz zatahnu za soupatko rucne, kdyz zatahnu za sytic na riditka, tak se nevraci uplne.., tak jsem do bovdenu strikl mazadlo a nejak to rozhybal, nebylo to sice uplne OK, ale bylo to lepsi nez predtim..
zkusil jsem teda rucne sytic vypnout, aby soupatko bylo cele karbecu, vyjel jsem, ale po chvilce to zaclo delat znova...
uz si s tim nevim moc rady a stve me to cim dal vic, protoze je pak vyssi spotreba, motor si porad za jizdy pridava na tech 4000 a pri prijezdu na krizovatku to musim vzdy stahovat pres rychlost a brzdu..
setkal se nekdo s timto? pripadne nejake tipy? premyslel jsem ze ty karbece vytahnu a kompletne vycistim, pak seridi podtlaky, ale nikdy jsem to nedelal..
predem diky za rady!

vysoke otacky

30.8.2012 v 12:04 | Nahoru | #1
Zajimavy,zkus prostříknout klapky v karbecích a i plynovy lanko.Jinak netuším.Přítulka ma GS 500E ale s tímhle jsem se ještě nesetkal.

2 reakcí na tento příspěvek vysoke otacky

30.8.2012 v 12:29 | Nahoru | #2
To bude drbly lanko sytice. Zkus ho cely vyndat, a zkusit jestli se snim da volne manipulovat.
Kdyz ne tak bud poradne rozhybat(promazat) nebo koupit novy.

(reakce na) vysoke otacky

30.8.2012 v 12:48 | Nahoru | #3
gugo> drble je, ale jak rikam, nastartoval jsem bez sytice, vse ok a pak zase znova, kazdopadne zkusim poradne prostriknout jeste jednou

1 reakcí na tento příspěvek vysoke otacky

30.8.2012 v 13:00 | Nahoru | #4
Jestli je drbly tak ze je tam jeden drat z toho lanka ohnutej pritismeru, tak se to bude chovat divne. To se da uchodit tak mozna u spojky, protoze ma protitah, ale u sytice asi moc ne. Kdyz to lanko komplet vyndas nebo aspon odpojis nahore i dole, tak se musi volne pohybovat. Kdyz ho vyndas a drzis za bowden a otocis vzhuru nohama tak to musi samo prepadnout (jestli chapes), jinak ho zahod a kup novy.

(reakce na) vysoke otacky

30.8.2012 v 13:07 | Nahoru | #5
gugo> jojo, chapu. vim jak ma lanko fungovat jen si myslim, ze kdyz ten sytic nastavim tak, ze je vyply a vyjedu, nesaham na nej, tak by se podle me nemel sam zapnout zase..

1 reakcí na tento příspěvek vysoke otacky

30.8.2012 v 13:14 | Nahoru | #6
To by nemel, ja ted nevim, jak ma er-5 udelany sytice, jestli lanko taha za plechovou prirubu, ktera nasledne vysouva/zasouva sytic nebo jestli je lanko rozdeleny na 2 kusy. Kazdopadne by tam mela byt pruzina, ktera pusobi silou proti otevreni sytice. Sakra jdu se podivat do er-5 manualu.

vysoke otacky

30.8.2012 v 13:16 | Nahoru | #7
Mě se na GSu taky hůř vracel sytič i když jsem měl nový lanko a mohla za to už značně zmožená pružinka která to má vracet, tak jsem k ní přidal ještě jednu a od tý doby to šlape jak má.

(reakce na) vysoke otacky

30.8.2012 v 13:25 | Nahoru | #8
gugo> je to GS ale je tam priruba ktera vysouva/zasouva

MotomaniakMT> a delalo ti to to stejne co me? ta pruzinka je tam davana pred nalisovanim toho "sulinka" co je na konci lanka podle me, jinak silnejsi pruzinku mam

1 reakcí na tento příspěvek vysoke otacky

30.8.2012 v 13:45 | Nahoru | #9
NOjo kua GS ... mam ted moc prace pocitam "jak moc" by bolela srazka s bazantem ve 130, kterou jsem malem utrpel. A nejak mam pocit ze se dopocitam toho ze bych tu nebyl

1 reakcí na tento příspěvek vysoke otacky

30.8.2012 v 14:01 | Nahoru | #10
lanka jsou svinstvo a mazat nema da se rict smysl. pokud si ses jisty ze to je lanko tka bych koupil nekde z bazaru (kdyby to nahodou nebylo ono) - ja sehnal na zx9ku lanko sytice za 100,- bazarove.a bude po problemu. na GPZ jsem mazal a skakal kolem toho jakou dobu a vse bylo k hovnu.

(reakce na) vysoke otacky

30.8.2012 v 14:02 | Nahoru | #11
enusim2> prave nejdriv jsem si jisty byl, ale ted uz vubec netusim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vysoke otacky

30.8.2012 v 14:03 | Nahoru | #12
gugo> a jak moc by to bolelo toho bazanta?

(reakce na) vysoke otacky

30.8.2012 v 14:20 | Nahoru | #13

panzic píše: gugo> a jak moc by to bolelo toho bazanta?


No to je me celkem jedno jak moc toho bazanta, ale pokud se nekde nepletu ve vypoctu tak bazant kterej vazi bratru 3 kg ma pri srazce semnou (kdyz jedu 130) kynetyckou energii 2kJ. Coz je asi tak 200kg dopadajici z 1 m vysky. Takze jsem rad ze jsem se skrcil.

1 reakcí na tento příspěvek vysoke otacky

30.8.2012 v 14:35 | Nahoru | #14
Pokud to začne i s před jízdou ručně zavřeným sytičem, tak to nebude jenom lanko. GS to rádo dělá, když netěsní karbecy. Stačí chybějící, hnijící nebo skřípnutý těsnění a už si volnoběh lítá kde chce.

(reakce na) vysoke otacky

30.8.2012 v 14:51 | Nahoru | #15
Enthropy> no me prijde divne, ze to dela jenom zatepleho motoru

1 reakcí na tento příspěvek vysoke otacky

30.8.2012 v 15:07 | Nahoru | #16
Tohle přesně to dělalo mně - nastartuju, vrátím sytič, jedu, všechno dobrý, popojíždím po městě / v zácpě a najednou hrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr a volnoběh někde na 4-5 tisících. Na vině byl debil mechanik, co to po čištění blbě složil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vysoke otacky

30.8.2012 v 15:21 | Nahoru | #17
Enthropy> a co presne tam seskladal blbe? konecne nekdo kdo uz to zazil, nejak se mi nechtelo do toho vrtat, dokud si nebudu jisty...

vysoke otacky

30.8.2012 v 15:26 | Nahoru | #18
Stahni microfishe, sundej nádž, zhoď víčka karburátoru, vindej šoupátka a zkontroluj správné seskládání jehel, podložek, pružinek... práce na 30 minut i s pivkem

(reakce na) vysoke otacky

Skvělá odpověď, děkuji! 30.8.2012 v 15:29 | Nahoru | #19

panzic píše: Enthropy> a co presne tam seskladal blbe? konecne nekdo kdo uz to zazil, nejak se mi nechtelo do toho vrtat, dokud si nebudu jisty...



Jedna jehla šejdrem a blbý pořadí podložek (to nedělalo ten volnoběh, ale prozměnu se to uchlastávalo a žralo to svíce), pár chabějících/šejdrem nasazenejch O-kroužků a skřípnutý těsnění.

Pokud se ti v tom nechce hrabat, mě to udělali za pár korun na průmyslovce na Křižíkové - máš to kousek od baráku.

vysoke otacky

30.8.2012 v 15:31 | Nahoru | #20
Jinak když se podíváš třeba na fórum GSTwins, tak zjistíš, že na to GS trpí a zažil to každej druhej. Většinou jsou to netěsný karbecy nebo mrdník ve volnoběžné trysce. V kombinaci s hodně chudým továrním nastavením směsi a vtipným zapalováním to pak rádo takhle lítá.

vysoke otacky

30.8.2012 v 16:13 | Nahoru | #21
to vypadá jako by to někde přisávalo vzduch. Pokud by se otvíral sytič, na volonioběh by to spíš mělo tendenci se to uchlastávat, ne? Alespoň když na er-5tce na teplým motoru dám sytič (stačí jen trochu), po chvíli to zdechne. NA přisávání je jednoduchej test- vezmi si nějakej hořlavej sprej (třeba pičifuk) a stříkej s tím postupně na různejch místech. Pokud vylítnou otáčky, jseš doma. třeba ti nekde pořádně nedosedá příruba karburátoru, nebo něco podobného.

vysoke otacky

1.9.2012 v 12:14 | Nahoru | #22
Mě to dělalo to samý, Při normální jízdě úplně v klidu. Když sem za jízdy zmačknul spojku, tak volnoběh spadnul na 1500 ot...
Ale jak sem zajel někam do kolony a chvilku tam stál, najednou vylez volnoběh na 3500 ot. Jsem si jistý, že to sytič nedělal... Jediný co pomohlo bylo upravit volnoběžný otáčky, ale pak to zase chcípalo když to bylo studený. Tak sem to neřešil a jezdil.

vysoke otacky

1.9.2012 v 13:58 | Nahoru | #23
prisava ti sytic. a namazani lanka vzdy jen vse zhorsi. Dostane se bordel a po chvilce to nemaka...

(reakce na) vysoke otacky

1.9.2012 v 22:05 | Nahoru | #24

gugo píše: To bude drbly lanko sytice. Zkus ho cely vyndat, a zkusit jestli se snim da volne manipulovat.
Kdyz ne tak bud poradne rozhybat(promazat) nebo koupit novy.



Přesně tak .

Vyměň lanko sytiče a máš klid.

vysoke otacky

25.4.2013 v 14:40 | Nahoru | #25
takze vcera jsem ji kuchal...
1)lanko sytice jsem odpojil uplne, je to sice trochu opruz startovat za studena ale trocha gymnastiky po ranu neskodi
2)upravovala se plovakova hladina, byla uplne mimo toleranci
3)trochu se natahly pruzinky na soupatkach

pres tyto upravy jedinych veci, ktere nam vylucovaci metodou zbyly, to dela zase... jedine co jsem zjistil, je to, ze tohle vsechno motorka dela jen za tepleho pocasi. jak jsem jel vcera v noci domu a dneska rano do prace, tak to bylo ok, na obed v tom teple to zas litalo nahore.... :(
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava


TOPlist