to su ale naivní, co?
t_freedom píše: Mě se na diskusích v Čechách, ale to i obecně-třeba v práci, nejvíc líbí to nastavení mysli (jak se správně po česku říká "májndset") ...všude se řeší co udělal, nebo může udělat vždycky ten druhej...motá se tam, neměl by měnit stopu, neměl by za jízdy prdět a vrtět se na sedle, měl by mít to a neměl by mít ono...
Proč někdo z těch borců nenapíše "stačilo by prostě před "mrdalem" ubrat, počkat a pak pálit dál"...protože jak už tu někdo někde psal "borec, pokud je opravdu borcem, si dá mrdala kde, kdy a jak bude chtít" a stesky že ho potká v půlce zatáčky...opět zase hledání problému kde není...mrdala poznáš už jen tím jak se k němu přibližuješ, jaký pohyby a stopy jede...
Na okruhu se totiž projevuje taky zcela prozaicky naše řidičská povaha jako na silnicích, nás motorkáře nevyjímaje... prostě bezohlednost, absence empatie, sobeckost. Prostě budu muset ubrat a počkat - no jo, ale to bych neměl svůj vysněný čas...
Dostáváme se opět do fáze diskuse, kdy ti co obhajují své "závodní" ambice "jako" nechápou a furt to někam otáčí...ti ostatní, mrdalové zase neustálým omýláním a přeformulováváním dělají z jádra věci frašku...
S tím souhlasím. Ona to nakonec byla chyba toho co do něj najel, na okruhu se prostě stává že někdo nedrží stopu. A v tomhle případě ho asi chtěl dát na výjezd jenže si ho naplánoval právě v ideální stopě. Měl s tím počítat.
Nicméně i tak se ťukance můžou stát a chyba může bejt u předjížděnýho ...
2 reakcí na tento příspěvek Šťouchanec na okruhu
radi5 píše: No videozáznam není, takže zdejší jury to asi nerozsoudí... První pravá se jede z tečny přes odbrubník k druhému obrubníku, takže přestože je dráha hoodně široká, tak v konkrétně v tomto místě moc místa v ideální stopě není. Za pravou je přec taková nakopávačka doleva, kterou pomalý jezdec ani jako zatáčku nevnímá. Takže dostat ránu zleva mohl úplně v poho. V tomto místě to mohl být nehezký crash, protože se tu jede už dost rychle. Já osobně když vidím pomalejšího jezdce, který jede tak nějak divně (učí se, kudy jet), tak do něj v zatáčkách nejdu, protože se fakt bojim. Nechám si ho trochu odskočeného a predjedu ho z výjezdu nebo posléze na brzdy, kdy je to tutovka. A raději s větším odstupem.
konečně !!!! (asi nejsem jediněj...díky bohu)
Naposledy editováno 30.08.2012 10:36:05
Me se stalo uplne to stejne 29.7. 2012 na okruhu v Sosnove takze vim moc dobre, cos v tu chvili prozival. Mel jsem kontakt se SS a protoze ja mam nahace s padakama, tak jsme se zasekli tak, ze jsme se od sebe nemohli oddelit a ja to videl fakt hodne zle ale nakonec to dobre dopadlo. Borec byl ale natolik charakter, ze po dojezdu do depa se prisel omluvit a zeptat, zda me nebo motorce neco neni .
Naposledy editováno 30.08.2012 16:11:05
2 reakcí na tento příspěvek Šťouchanec na okruhu
2 reakcí na tento příspěvek Šťouchanec na okruhu
To Buni: Na volných jízdách zkrátka nemohu počítat s lámáním rekordů, pokud jezdím rychle. Musím brát ohled na jezdce, kteří se to teprve učí a být o to víc opatrnější. Od rekordů jsou tu rychlé skupiny u agentur. Osobně jsem na volných nikdy na trati nebyl, ale když to sleduji z boxů, tak je to občas divočina. Asi si to někdy půjdu po ježdění večer zkusit na ty volný, abych zjistil jaké to je na trati....
Naposledy editováno 30.08.2012 12:00:06
1 reakcí na tento příspěvek Šťouchanec na okruhu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šťouchanec na okruhu
spalovac píše: zkus si motokrosove zavody..tam zazijes stouchancu, kopani do predniho kola, tahani za lanka od brzdy ti pak silnicari projdou jako uplni slusnaci
No ale asi mezi krosky nikdo nevjede s tenerkou ...
2LEKO píše: ...mám několik zkušeností,kdy jsem po předjetí skončil na zemi či ve stromě!..enduro nebo motokros je "prasárna",/pozor,míněno v dobrém,a nerozčiluji se/, která se nedá srovnat s okruhem!....ve výjezdech lidi po sobě jezdí to samé v kolejích a bahně!
Zkušenosti jsou různé a hrůzné rozčilovat se není proč nic špatného se neřeklo :) a s enduro výjezdy moc zkušeností nemám. Ale musím zaťukat že na motokrosu jsem zatím nikoho kdo by na veřeňáku nějak někoho ohrozil zatím nemám
radi5 píše: No videozáznam není, takže zdejší jury to asi nerozsoudí... První pravá se jede z tečny přes odbrubník k druhému obrubníku, takže přestože je dráha hoodně široká, tak v konkrétně v tomto místě moc místa v ideální stopě není. Za pravou je přec taková nakopávačka doleva, kterou pomalý jezdec ani jako zatáčku nevnímá. Takže dostat ránu zleva mohl úplně v poho. V tomto místě to mohl být nehezký crash, protože se tu jede už dost rychle. Já osobně když vidím pomalejšího jezdce, který jede tak nějak divně (učí se, kudy jet), tak do něj v zatáčkách nejdu, protože se fakt bojim. Nechám si ho trochu odskočeného a predjedu ho z výjezdu nebo posléze na brzdy, kdy je to tutovka. A raději s větším odstupem.
Nehledě na to ,že ten "pomalej " co jede vepředu ,má plný ruce a oči toho ,kam ta cesta před ním vede a nemá čas se koukat za sebe .Ten "střelec" co ho dojíždí ho vidí ,tak by měl svůj průjezd upravit.
Kamarádi co jezdili závody mě říkali.Jeď si svou stopu ,nekličkuj a nedívej se za sebe ,když tě někdo rychlej chce předjet ,tak si musí to místo najít.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šťouchanec na okruhu
Kantorek píše: Vážená paní Lacinová,
na základě debaty na m.cz (http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=132753&fid=21) o účasti začátečníků resp. nezkušených jezdců ve "volných" jízdách motorkářů se zdá, že o jízdy ve "volných" by měla zájem i řada motorkářů, kteří nejsou "střelci". Myslíte, že by nebylo do budoucna možné některé konkrétní časy (třeba 2 jízdy během celodenních volných) "rezervovat" pro pohodáře? Např. "Jízda v tomto čase je v zásadě určena pro motocyklisty začátečníky/nezkušené, jezdce na malobjemových motocyklech či na motocyklech jiného typu než SS apod. Zkušení jezdci se samozřejmě mohou do této jízdy rovněž přihlásit, ale musí respektovat primární určení této jízdy". Děkuji za sdělení vašeho názoru a zdravím ...no TAKHLE překopíruju sem odpověď pokud pí Lacinová odpoví
Kolik tech jizd ze jsi jel, ze organizujes jejich urceni ? Jen pro moje info ...
Buni píše: V tejhle diskuzi se mi jen potvrdilo, proč jsem na okruh jeste nejel. Největší průser je, ze se tam potkavaj vseliaky skupiny lidí a druhy motorek. Profici s příslušnou motorkou, kteří by si neudělali ostudu ani pri moto GP a vedle toho mrdalove, ktery sotva zvladaj motorku na normální silnici. To pak tutove zavání pruserem a mělo by to bejt nejak ošetřeny ze strany okruhu, aby se prote nemohli potkat o hodně rozdílný jezdci potažmo stroje. Dokážu se vžít do pocitů obou skupin. Jako začátečník se chci svizt a vyzkoušet v klidu okruh a nebejt sestrelenej. Jako pokročilejší si chci za svý prachy poradne zajezdit a ne neustále objíždět nějaký mrdaly. Dát si v tehle podmínkách aspoň jedno ostrý kolo, kde me nebude někdo omezovat je pak asi úplná utopie.
Tak, a presne to delaji agentury a funguje to k naproste spokojenosti vsech.
1 reakcí na tento příspěvek Šťouchanec na okruhu
Uz na volnych jsem ziral, co to tam mistni typci predvadeji. Jezdec pomalejsi o 5-10s me za zadnou cenu nechtel pustit pred sebe. Regulerne me blokoval, co to jen slo. To jsem vazne nepobiral, pritom stale volny.. Ovsem v zavode to byl temer boj o preziti! V GEC jeli v ramci testovacky i 3 tymy, co jezdi vytrvalostni svet (vc. mistra Filly). V zivote by me nenapadlo s temi borci bojovat, ale presto se do me nekteri klidne opreli a hned zavreli, abych jim to nahodou nemohl oplatit. Fakt husty, dlouho mi trvalo, nez jsem si na jejich zpusob boje zvykl.
Hodne ceskych jezdu bylo vytlaceno mimo trat..Proste uplne jina kava, nez u nas...
Buni píše: V tejhle diskuzi se mi jen potvrdilo, proč jsem na okruh jeste nejel. Největší průser je, ze se tam potkavaj vseliaky skupiny lidí a druhy motorek. Profici s příslušnou motorkou, kteří by si neudělali ostudu ani pri moto GP a vedle toho mrdalove, ktery sotva zvladaj motorku na normální silnici. To pak tutove zavání pruserem a mělo by to bejt nejak ošetřeny ze strany okruhu, aby se prote nemohli potkat o hodně rozdílný jezdci potažmo stroje. Dokážu se vžít do pocitů obou skupin. Jako začátečník se chci svizt a vyzkoušet v klidu okruh a nebejt sestrelenej. Jako pokročilejší si chci za svý prachy poradne zajezdit a ne neustále objíždět nějaký mrdaly. Dát si v tehle podmínkách aspoň jedno ostrý kolo, kde me nebude někdo omezovat je pak asi úplná utopie.
Pokud by sis zajel na jednu z těch celodenních akcí, co letos byli, tak bys neměl problém si najít místo v jízdě, kde bylo třeba deset strojů na trati a tam je to úplná pohoda, střelci nejsou nervózní, jelikož nemusí mrdala objíždět každou chvíli. Jednou se mi na takové akci stalo, že jsme se po startu roztrhali natolik, že jsem už potom za celou dobu jinou motorku ani neviděl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šťouchanec na okruhu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šťouchanec na okruhu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šťouchanec na okruhu
SLEEPER píše: Dawe02> Me urcite ne. Jednak jsem strasnej mrdalek a turista v jedny osobne a za druhak nejsem dobytče, ale prave ten gentleman, co vsem dava prednosti.
Ale nesměj podjíždět zprava, to se nedělá
1 reakcí na tento příspěvek Šťouchanec na okruhu
Vyzkoušet si postupně zbylých 90% potenciálu motocyklu , který v provozu nemám šanci ani objevit - může každému v případné krizové situaci třeba na silnici zachránit zdravou kůži i stroj!
Spousta lidí neumí ani brzdit. Na okruhu pak zjistí, že ono zvětšování ega plynovou rukojetí zde jaksi nefunguje = a tedy, že kromě brzdění neumí nakonec ani přidat plyn ani zatáčet - ba co více = neumí používat oči při rychlé jízdě ad.!
Takže si to vše následně a logicky začne vyplešovat a O TOM TO VŠE JE!
NAVÍC S BANDOU STEJNĚ POTREFENÝCH JEDINCŮ!
Samozřejmě je tady určité riziko, že Tě někdo trefí, že někomu něco rupne a namydlí trať, že.... Toho se také každý, včetně mne, bojí!
Na druhou stranu za celou dobu účasti ve volných jízdách (od roku 1994), dále za 3 roky velkého CEC, za všechny ročníky MotoTravel-a, DA-R-a, DARE, BikeCup-u, endurancí 3, 6, 7 i 8 hodin a všeho možného jezdění jsem ani jednou neupadl z uvedených důvodů!!!
Sám jsem jednou trefil kolegu zezadu, který se lekl zatáčky a vzal tvrdě za brzdy o dobrých 15 metrů dříve - to bylo ošlivé, ale naštěstí jen na první pohled. Odlesla to hlavně výbava a jestli se otučenínám, zhmožděninám nebo naštíplému malíčku při srážce nad 150km/h dá říkat zranění....pak menší zranění.
To byly ovšem závody!
Na volném jezdění se většinou padá mimo trať, protože lidé nemají zkušenosti jak se chovat ve vyšší rychlosti na trávě nebo v kačírku po vyjetí z trati. Moc málo se padá na trati a většinou z různých nesmyslných prudkých neuvážených manévrů.
Takže - jesli má někdo chuť a byl tímto linkem odrazen pak já říkám, ať se neřídí moudry jiných, ale vlastní zkušeností.
Nu a tu nelze získat jinak než-li vyzkoušením si okruhu !
2 reakcí na tento příspěvek Šťouchanec na okruhu
Na okruhu ,je "litani" urcite bezpecnejsi i za cenu obcasnych padu . Pokud tam jdu, musim s tim pocitat . Stejne tak s tim pocitam ,kdyz vyjedu na silnici do provozu - ac nerad, je to realita a podle toho prizpusobuju styl jizdy .
Stezovat si na to ,ze Te nekdo sestrelil na okruhu je podle me trochu mimo . Urcite se to nestalo schvalne . Omluva a optani se na zdravi a stav bajku je sice normalni, ale ocekavat nejaky nahrady skody ??
Naposledy editováno 30.08.2012 20:00:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šťouchanec na okruhu
rktrading píše: Ja myslim,ze kazdej kdo vyjizdi do provozu by na ten okruh mel vyjet (nejednou) . Ale pokud ma strach o motorku , tak at radeji nevyjizdi vubec a zustane u piva a fotbalu (v TV) .
To máš pravdu, ale pokud tady o těch , co jedou poprvé, každej mluvil jako o trotlech atd, co tam nemají co dělat, protože oni jsou nejrychlejší a všichni jim vadí? Oni asi nejeli poprvé. Z takových keců je mi zle
maverik píše: To máš pravdu, ale pokud tady o těch , co jedou poprvé, každej mluvil jako o trotlech atd, co tam nemají co dělat, protože oni jsou nejrychlejší a všichni jim vadí? Oni asi nejeli poprvé. Z takových keců je mi zle
To mi nejak v textu uteklo.. Jo..vsichni jsme museli nejak zacit ( ja se furt cejtim jako zacatecnik a jeste dlouho budu) .
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 35 | 16.5.2024 v 15:08 Gahan37 |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 | JARYN82 | 27 | 23.11.2023 v 22:54 JARYN82 |
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 | Ferda22 | 2 | 4.10.2023 v 15:18 ja1 |