Při jedný projížďce jsem si vyměnil stroj s kamarádem co má nahatýho bandita, a dost mě překvapilo že při srovnatelné rychlosti mi na tom naháči mnohem míň hučí v helmě - baj vočko tak o 50% menší aerodynamický hluk. Taky mě mnohem míň bolelo za krkem než na vfrku.. Tak jsem začal špekulovat a zjistil jsem, že na vfrku mi všechen vzduch jde od brady nahoru a tudíž mi to rve hlavu dozadu a ještě to způsobuje kravál v helmě. Mám tam "rejsingový" plexi s bublinou, ale co jsem koukal na obrázky originál plexi tak mi nepřišlo nijak vyšší. Tak se chci zeptat, jak to máte s těma origo plexi potažmo jestli má nějakej valnej význam tam dávat turistický (je dost hnusný) - jestli to neposune ten proud vzduchu třeba jenom o kousek, protože pochybuju že to malý zahnutí na horním konci plexi odkloní vzduch o 30cm výš... hm?
hlava lítala ze strany na stranu,téměř jsem neviděl na cestu,porídil jsem nejdřív novou helmu-
Uvex helix-zlepšenín tak o 20% i když byl aerodynamický hluk větší. Pak následovala výměna plexi za double buble a zlepšení bylo hodně znát,i při rychlostech okolo 180km/h se dalo sedět
vzpřímeně.Měřím 187cm a při dobré pozici na nádrži se dalo jet v pohodě ve dvou i delší dobu po dálnici +- 250km/h. Teď mám ZRX 1100 tak rychlosti neřeším.
Bohužel Ti nezbývá, než "investovat" do zkoušení. Pochopitelně jen v případě,
že si chceš stávající motocykl ještě nějakou dobu nechat, protože ta plexi
zrovna nejlevnější nejsou. Když ho člověk zruší při pádu, řeší většinou jiné
a závažnější problémy, než při "tuningu"
Taky jsem se v této problematice tak trochu"zmítal" a z vlastní zkušenosti i
nějaké literatury jsem nakonec došel poznání, že ten mírně zvýšený okraj plexi
má jen minimální účinek,pokud vůbec. Když převážně cestuješ, nebudeš se přece
neustále za plexi nějak krčit, abys ulevil krčním svalům a "estetično" musí jít
stranou. Existují plexi, která opravdu proud vzduchu zvednou dostatečně.
Moji kamarádi z Anglie je mají namontovány docela často. Teď jde o to, jestli
tato jsou k mání i pro Tvoji VFR. Je to kultovní model Hondy, vyrábí se léta
a tak snad budeš mít štěstí. Hlavně si ale nech změřit výšku toho, co budeš
případně objednávat, abys peníze nevyhodil oknem
Naposledy editováno 31.08.2012 18:32:22
Kuře se zkušeností a praxí na stejným bajku poradí kamarádovi
A né jako "nějakej teoretik" Dvoutakťák
I za mně, "olomouckej Kuře", díky I když se nejedná o Suzuki
No a to, že jsi vezl svou paní nevěstu na bajku(viz Profil Kuře-vfr),
to je třešnička na dortu - můj synek "to udělal" před léty taky
a navíc byly ty nevěstiny šaty z půjčovny
Řekl bych, že DB od Puigu a asi od všech renovovaných firem funguje lépe.
VFR 800 2001
1 reakcí na tento příspěvek Plexi a proudění vzduchu
Kdyz pojedes "na krasu" tak to sundas, kdyz pojedes turistiku tak ho za minutu namontujes a je to. Najdes ruzne verze montaze, treba tento MRA znam a drzi.
Skidmarx - plexi zataveno v jednoduchém ochran.pytli a není záruka,jaký odstín vlastně
obdržíte, protože v jejich vzorníku je neuvěřitelnej zmatek...
MRA - taky sice jen pytel,ale na horní straně má navíc pěnovou 3mm tlustou fólii
Navíc je přibalena lemovka horního okraje s upevňovacími sponkami(v ceně!)
1 reakcí na tento příspěvek Plexi a proudění vzduchu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 | JARYN82 | 27 | 23.11.2023 v 22:54 JARYN82 |
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 | Ferda22 | 2 | 4.10.2023 v 15:18 ja1 |