Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Dovi píše:
V tomto režimu nejezdím, takže podle svých zkušeností se spotřebou a její extrapolací z výkonové křivky si můžu jenom tipnout, že při jízdě po rovině ustálenou rychlostí zhruba 110 km/h by mohla být spotřeba WR250X (s hladkýma silničníma gumama) okolo 3.5 l/100 km nebo možná i o trochu nižší.
Jinak já si už třetí sezónu jezdím s Yamahou WR250X na pohodu po okreskách a mám zatím celkovou dlouhodobou spotřebu 2.77 l/100km:
Mit WRko, uzasnou motorku na zabavu, lehouckou, hbitou, schopnou prolezt neuveritelny veci, vyject neuveritelny vyjezdy, jezdit driftem, a jezdit s tim pod 3 litry po okreskach na spotrebu, to je zvlastni pristup. Ale holt kazdej jsme nejakej
Ozzy_ píše: Mit WRko, uzasnou motorku na zabavu, lehouckou, hbitou, schopnou prolezt neuveritelny veci, vyject neuveritelny vyjezdy, jezdit driftem, a jezdit s tim pod 3 litry po okreskach na spotrebu, to je zvlastni pristup. Ale holt kazdej jsme nejakej
Ahoj Ozzy_,
jeden klasik, myslím, že to byl Albert Einstein, řekl kdysi něco v tom smyslu, že kdo se už ničemu nediví a neumí žasnout, ten je jakoby mrtvý a jeho oko vyhaslo.
Tak buď rád, že k těmto lidem ještě ani zdaleka nepatříš...
Ale teď vážně.
Sice se tu nemusím před nikým obhajovat nebo se snad dokonce omlouvat za to, na jaké motorce jezdím a jakým způsobem ji využívám (jestli spíš jen decentně nebo až na doraz), ale přesto věz, že NEMÁM terénní enduro WR 250R, ale komplementárního silničního motarda WR 250X na menších, širších a hladkých silničních gumách. Tudíž například vyjíždět nějaké ty Tebou zmiňované "neuvěřitelné výjezdy" jsem neměl nikdy ani v úmyslu, natož abych to na Xku zkoušel.
A druhá věc:
Pokud stáří uvedené ve Tvém profilu je pravdivé, tak bych teoreticky mohl být Tvým otcem a Ty mým synem - blížím se totiž už pomalu k důchodovému věku. A těžší pád v tvrdém terénu (pokud bych jezdil off-road), a za situace, kdy se jako vlk samotář potuluju nejraději sám, by pro mne mohl být už docela fatální. Mám navíc i velkou odpovědnost za rodinu a ještě nezaopatřené děti, a taky profesně na mně leží hodně povinností a svým způsobem je na mně závislých i dost mých spolupracovníků.
A taky jsem zřejmě i zkušenostmi a množstvím jiných koníčků dospěl do vyrovnaného stavu, kdy si před ostatními ani sám sobě už nepotřebuju nic dokazovat, a proto si na svých motocyklech jezdím jen tak pohodově stylem, který mně osobně pro moji relaxaci a radost z jízdy na dvou kolech nejvíc vyhovuje a zároveň mi přijde v rámci motorkaření ještě relativně bezpečný.
P.S.
A že jsem si k tomu jako jednu ze svých motorek vybral právě Yamahu WR 250X, to je dáno mj. i tím, že je to robustní a přitom krásně ovladatelný stroj s dlouhou životností a s velmi nenáročnou údržbou, jehož limity - proč si to nepřiznat - jsou naštěstí ještě dál než moje jezdecké umění. Mám prostě rád, když mě kvalitní technika v ničem pro mne podstatném neomezuje, když má pro moje účely rezervu ve výkonu, v podvozku atd., a když si ty mantinely použití řídím já a ne to pulzující železo pode mnou.
Stačí to nějak takhle?
EDIT 05.06.2014: doplněno o fotografie WR 250X
Naposledy editováno 05.06.2014 23:00:05
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 278, 279] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8341 | Dnes v 07:55 Fic6 |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |