globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.

Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

4.8.2013 v 11:24 | Nahoru | #1
I já tu přídám svou trošku do mlýna......
Občas si také spočítám spotřebu. Včera to bylo 3,63 l/100km. Jezdím asi 50% mimo asfalt, myslím kilometrově. Na asfaltu hodně jezdím na plnej kotel...... Protože je suchu, spotřeba šla dolů. Mám tu asi 14O km okruh, co si rád zajedu, je to střídání silnic, lesních a polních cest, občas trošku náročnější výjez a sjezd, ale není to žádný extrém. Vždy si před touto cestou natankuji v Tišnově na benzince. A pak tam opět tankuji při cestě zpátky. Když jsem to jel v červnu, to bylo zrovna v době, když dost pršelo, tak jsem byl rád, že jsem dojel k benzince, spotřeba byla 4,92. A když jsem to jel tento týden, tak jen 3,72. Docela mě ten rozdíl překvapil. Když je dobrá adheze v terénu, tak rozdíl mezi asfaltem a šotolinou skoro není.
Nedávno mi to nedalo a jen tak jsem si vyzkoušel jet podle předpisů, nevytáčet motor a dojíždět výběhem, a byl jsem mile překvapen spotřebou asi 2,6 l/100km (pomalu lepší jako skůtr). A to mám v předu Mitas E-09 a vzadu Mitas C-02. Na silničním obutí by to muselo být ještě lepší výkon.(ale na druhou stranu, takovéto ježdění by mě vůbec nebavilo)
Vybrace nějaké jsou, ale není to nic, co by nějak obtěžovalo. Když si vzpomenu, jak vybrovala Huska TE 610, co jsem si ji zkoušel, když jsem zháněl nějaké enduro, tak WéeRko nevybruje.
Zaco si Yamaha zaslouží pochvalu, tak to je podvozek. Perfektně tlumí nerovnosti a dobře drží stopu. Jeden z mých kamarádů se mi posmíval, že jsem si koupil dětskou motorku (majitel oné Husky), ale když se na ní svezl, hned posmívání skončilo, a docela mi ji závidí.
Vloni jsem občas při rychlosti okolo 130 km/h zažil mírné rozkmitání říditek, ale letos zatím nic. Moje doměnka je, že letos jsem na předek použil opět MITAS E-09, jako vloni, ale v provedení ze zesílenými boky.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

4.8.2013 v 11:53 | Nahoru | #2

r.ricci píše: Občas si také spočítám spotřebu. Včera to bylo 3,63 l/100km. Jezdím asi 50% mimo asfalt, myslím kilometrově. Na asfaltu hodně jezdím na plnej kotel...... Protože je suchu, spotřeba šla dolů. Mám tu asi 14O km okruh, co si rád zajedu, je to střídání silnic, lesních a polních cest, občas trošku náročnější výjez a sjezd, ale není to žádný extrém. Vždy si před touto cestou natankuji v Tišnově na benzince. A pak tam opět tankuji při cestě zpátky. Když jsem to jel v červnu, to bylo zrovna v době, když dost pršelo, tak jsem byl rád, že jsem dojel k benzince, spotřeba byla 4,92. A když jsem to jel tento týden, tak jen 3,72. Docela mě ten rozdíl překvapil. Když je dobrá adheze v terénu, tak rozdíl mezi asfaltem a šotolinou skoro není.
Nedávno mi to nedalo a jen tak jsem si vyzkoušel jet podle předpisů, nevytáčet motor a dojíždět výběhem, a byl jsem mile překvapen spotřebou asi 2,6 l/100km (pomalu lepší jako skůtr). A to mám v předu Mitas E-09 a vzadu Mitas C-02. Na silničním obutí by to muselo být ještě lepší výkon.(ale na druhou stranu, takovéto ježdění by mě vůbec nebavilo)
Vybrace nějaké jsou, ale není to nic, co by nějak obtěžovalo. Když si vzpomenu, jak vybrovala Huska TE 610, co jsem si ji zkoušel, když jsem zháněl nějaké enduro, tak WéeRko nevybruje.
Za co si Yamaha zaslouží pochvalu, tak to je podvozek. Perfektně tlumí nerovnosti a dobře drží stopu. Jeden z mých kamarádů se mi posmíval, že jsem si koupil dětskou motorku (majitel oné Husky), ale když se na ní svezl, hned posmívání skončilo, a docela mi ji závidí.


Ahoj Ricci,

díky za dobré zprávy a zkušenosti, a jestli si ještě vzpomínáš, tak byls to právě Ty, kdo mě ponejprv a asi i nejvíce nakopnul směrem k vážným úvahám o Yamaze WR 250X nebo WR 250R, a nakonec i díky Tvé ochotě a na základě osobního setkání s Tebou a s Tvým strojem loni v létě v Lelekovicích jsem si pak už bez obav z tehdy mně neznámého typu motocyklu dopřál tu čest sedlat fungl novou Yamahu WR 250 X...

Skvělý to stroj!
A šťastný to muž - povzdychla by si určitě paní kněžna Vilemína Zaháňská, kdyby viděla vysmátého jezdce na bujném japonském oři...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 276, 277] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8295 21.5.2024 v 14:49 Krautkopf
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist