globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.

Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.1.2013 v 10:57 | Nahoru | #1
Jestli dobře chápu vyjádření MD, tak wr je nyní možno legálně řídit nejen s A2, ale už i se starym A25. Otevřené dr400s-sm asi těsně nový poměr kw/kg stále překračuje.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

29.1.2013 v 10:15 | Nahoru | #2
 

bledemon píše: Jestli dobře chápu vyjádření MD, tak wr je nyní možno legálně řídit nejen s A2, ale už i se starym A25. Otevřené dr400s-sm asi těsně nový poměr kw/kg stále překračuje.


Pochopil jsem to z toho výkladu MD stejně jako Ty.

V podstatě ta původní skupina A25 respektive A18 (25 jako 25 kW, 18 jako od 18 let) nyní přebírá všechny výhody nově zavedené skupiny A2 (tedy výkon motoru až 35 kW a výkonový poměr až 0,2 kW/kg), ale přitom jí zůstává původní výhoda možnosti seškrcení z libovolně vysokého původního výkonu motoru.

Čili pouze dnešní noví absolventi autoškol (po tom 19. lednu 2013), kteří dostanou novou skupinu A2, mají smůlu v tom, že jejich motorka může být sekrcená maximálně na polovinu původního výkonu.

Toto je v zákoně, a bohužel už bez dalšího potřebného upřesnění.
Protože tímto dochází k absurditě, že motorku s původním výkonem např. 55 kW seškrcenou na 25 kW nesmí nový vlastník řidičáku A2 řídit, zatímco když si nechá její výkon zvýšit, už ji řídit může!! Další legislativní zmetek z dílny našich poslanců.

Ale zpátky k podstatě:

S tou Suzinou Ti neporadím (není to můj šálek čaje a neznám její výkon a provozní hmotnost), ale obě Yamahy, jak WR250R, tak i WR250X, se nyní už vejdou do toho zvýšeného výkonového poměru 0.2 kW/kg, a to jak u nových řidičáků, tak u původních.

Naposledy editováno 29.01.2013 10:17:16
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 276, 277] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8285 13.5.2024 v 15:50 Slávek-TDM
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist