globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

Aprilia RSV úpravy a tuning

18.7.2014 v 03:36 | Nahoru | #2101
1 to ti dela ten antihoping, jak to ovlada podtlak z pod hrdel motoru. Neres to a jezdi

Aprilia RSV úpravy a tuning

22.7.2014 v 19:12 | Nahoru | #2102
tak se mi to začíná nějak kupit a jestli budu muset měnit i komplet spojku, tak u servisáka už asi nechám pěknou pálku, počítám už i něco mezi 10-15tis...

Takže přemýšlím že si to přes zimu všechno zkusím udělat sám...

Zvládnu tedy doma všechny tyto úkony? Spárové měrky a momenták si pujčím, jinak další spešl nářadí netřeba???

1. kontrola a případná výměna spojky...
2. sundání vík hlav, přeměření vůlí ventilů a výměna tesnění vík...
3. výměna přírub na sání na válcích...

dík

P.S. nějakou technickou zručnost snad mám...

Naposledy editováno 22.07.2014 19:22:05

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

22.7.2014 v 19:56 | Nahoru | #2103
Tak zalezi jak jsi zdatnej.

Spojku vymenis bez vypousteni oleje a vseho. Staci sundat jen ten kryt antihopingu a dostsnes se na spojku. Povolis sest sroubu a je to.

Ty ventily jsou horsi, tam je nejlepsi sundat nadrz s komplet vstrikovaci rampou. Dostanes se na dekly, sundas je a pak meris. Ale jeden ventil musis merit od chladicu, je tam na hovno pristup ..

A ty priruby udelej zaroven s ventily, kdyz budes mit vse odstrojene

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.7.2014 v 20:24 | Nahoru | #2104
dakarista> čoveče, já se dostal k ventil deklům na RSV Factory 04 jen sundáním airboxu a odšroubování kladky plynu, ale ten přední dekl jsem musel natočit levým předním rohem o 30° směrem k Mekce a pravý zadní roh přizdvihnout o 43°směrem k nebi a za použití sprostých zaklínadel a prokletím všech Italů co tu moto skládali jsem zvítězil Zlatej ježek v kleci

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

22.7.2014 v 20:32 | Nahoru | #2105
Ja prave radsi povolil rampu a celou ji sundal i s nadrzi pryc. Clovek k tomu lip muze. Ikdyz ted uz umim z pameti slozit a rozebrat celej motor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.7.2014 v 20:39 | Nahoru | #2106
dakarista> jo teď bych si to Throttle body taky sundal a i chladič, protože dostat se k tomu levýmu přednímu šroubu na ventil deklu byla práce profesionálního gynekologa

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.7.2014 v 20:43 | Nahoru | #2107
dewwil> presne tak, jeste kdyz je ten sroub pekne zatuhlej ... no u Futury se musel povolovat chladic, abych se dostal merkama na levej vejfukovej ventil. Proste masakr ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.7.2014 v 21:18 | Nahoru | #2108

dakarista píše: Tak zalezi jak jsi zdatnej.

Spojku vymenis bez vypousteni oleje a vseho. Staci sundat jen ten kryt antihopingu a dostsnes se na spojku. Povolis sest sroubu a je to.

Ty ventily jsou horsi, tam je nejlepsi sundat nadrz s komplet vstrikovaci rampou. Dostanes se na dekly, sundas je a pak meris. Ale jeden ventil musis merit od chladicu, je tam na hovno pristup ..

A ty priruby udelej zaroven s ventily, kdyz budes mit vse odstrojene



fakt bez vypouštení oleje?? to ale musím motorku dost nahnout na pravou stranu ne?
a žádný velký centrální šroub s přesným momentem třeba 80nm tam není?

no zdatný... na gixu sem si dělal třeba komplet rosborku třmenů, sundal airbox, vidle, atd..
ale do vnitřností motoru sem se radši nikdy nehrnul...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.7.2014 v 21:37 | Nahoru | #2109
oioi01> jsou to jen srouby deklu a pak sest M6 na spojce. Plus povolit tu 17matku na tycce spojky, ale nic tezkeho. Precti si manual...

Nemusis to nikam naklanet, tohle ma suchou skrin, v motoru vetsinou neni mpc oleje

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

23.7.2014 v 22:20 | Nahoru | #2110
Klucí, neměl by někdo z vás orig. přední větrný štít na Tuono (06+)? Hlavně, že já debil nedávno objednával na AF1 a zapomněl jsem tohle objednat a to to tam stojí pakatel...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

25.7.2014 v 18:14 | Nahoru | #2111

Polas píše: Klucí, neměl by někdo z vás orig. přední větrný štít na Tuono (06+)? Hlavně, že já debil nedávno objednával na AF1 a zapomněl jsem tohle objednat a to to tam stojí pakatel...



když jsme u toho, kde objednáváte díly? největší výběr a dobrá cena?
asi budu potřebovat tu spojku, brz. destičky, příruby a těsnění, tak aby to měli všechno pohromadě..

Apropo, jaké jsou dobré desky? slyšel jsem že MMR a RS, ale nikde sem je nenašel...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

25.7.2014 v 19:32 | Nahoru | #2112

oioi01 píše: když jsme u toho, kde objednáváte díly? největší výběr a dobrá cena?
asi budu potřebovat tu spojku, brz. destičky, příruby a těsnění, tak aby to měli všechno pohromadě..

Apropo, jaké jsou dobré desky? slyšel jsem že MMR a RS, ale nikde sem je nenašel...



Zakladni pravidlo, mas super Bremba, tak tam kurva neser nejake jine sracky ... Mam Brembo, tak tam dej Brembo, nic lepsi neni!!!

Jinak ja origo dily beru z aspiritu, jsou levnejsi a rychlejsi nez nejakej partsdepot. Vzdycky me tam natahli s cenou a dodaci lhuty masakr. Jeden dil jsem mel objednanej, po mesici mi poslali, ze neni v evropskem skladu, ze bude za mesic. ( v jakem evropskem asi skladu, kdyz je to z italie a bere se to z fabriky) tak jsem zavolal do aspiritu, dil nebyl v CZ, posilal se z italie, kde byl skladem. Cele to trvalo 10 dni az domu. S cenou o dost levnejsi... jeden priklad, zadni svetlo u PD stalo 7500, v aspiritu stalo 2500

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

25.7.2014 v 19:39 | Nahoru | #2113

dakarista píše: Zakladni pravidlo, mas super Bremba, tak tam kurva neser nejake jine sracky ... Mam Brembo, tak tam dej Brembo, nic lepsi neni!!!

Jinak ja origo dily beru z aspiritu, jsou levnejsi a rychlejsi nez nejakej partsdepot. Vzdycky me tam natahli s cenou a dodaci lhuty masakr. Jeden dil jsem mel objednanej, po mesici mi poslali, ze neni v evropskem skladu, ze bude za mesic. ( v jakem evropskem asi skladu, kdyz je to z italie a bere se to z fabriky) tak jsem zavolal do aspiritu, dil nebyl v CZ, posilal se z italie, kde byl skladem. Cele to trvalo 10 dni az domu. S cenou o dost levnejsi... jeden priklad, zadni svetlo u PD stalo 7500, v aspiritu stalo 2500



jj, dík...
ale ted sem se na ně chtěl podívat a stránky jim nefakčí...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

26.7.2014 v 15:25 | Nahoru | #2114
Asi mají nějaký problém s webem, na maily stále téměř okamžitě odpovídají... ( nd@aspirit.cz ) . Jen já mám opačnou zkušenost než Dakarista... PD mi přišlo výhodnější- porovnával jsem ceny náporového sání, přední masky, světel a teď i toho větrného štítku a u těhle věcí mi aspirit napsal vyšší cenu (někdy o 80% více jak u PD).Výhoda je ta, že mají občas výprodeje a potom už jsou ceny jinde.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.7.2014 v 08:43 | Nahoru | #2115
Polas> je mozne, ze mam jine ceny nez jsou normalne, ale vzdy jsem byl niz. Mam totiz motorku od nich a servisovali mi ji. Takze nejake vyhody asi v cene mam.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.7.2014 v 20:35 | Nahoru | #2116
dakarista> S Yamahou mám stejné zkušenosti. Partsdepot má ceny přestřelený jak hovado oproti značkové Yamaze. A o dodacích lhůtách se ani nebavím....

Aprilia RSV úpravy a tuning

5.8.2014 v 09:13 | Nahoru | #2117
Tak otazka do pranice...

Brousit ci nebrousit podlozky pod ventily??? Nevim jestli vymenit nebo jebnechat na magnetce zbrousit.
Rad bych vedel co je lepsi. Diky

Aprilia RSV úpravy a tuning

5.8.2014 v 09:54 | Nahoru | #2118
zbrousit na magnetce

Aprilia RSV úpravy a tuning

5.8.2014 v 10:23 | Nahoru | #2119
Nové...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

5.8.2014 v 15:09 | Nahoru | #2120
Taky jsem se priklanel k novym podlozkam. Ale nevedel jsem...

Aprilia RSV úpravy a tuning

8.8.2014 v 21:21 | Nahoru | #2121
Značím

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

8.8.2014 v 21:37 | Nahoru | #2122

dakarista píše: Taky jsem se priklanel k novym podlozkam. Ale nevedel jsem...



ja na to mam nazor takovej ze jestli mas po ruce nekoho kdo to za pul darma obrousi tak brousit, nez ale nekoho takovyho shanet, platit to za beznou komercni cenu tak koupit nove... to sem ti poradil co?

Aprilia RSV úpravy a tuning

9.8.2014 v 06:04 | Nahoru | #2123
Brousit,nebo nové,to je úplně jedno,záleží,co je pro Tebe jednodužší.

Aprilia RSV úpravy a tuning

10.8.2014 v 21:21 | Nahoru | #2124
a tak dotaz do pranice ... hodne se rika, ze podlozky jsou nejak hodne tvrzene na povrchu .. (cementovane?) a po obrouseni ztraci trosku vlastnost ia jakoby se "uklepaji" :) co tady na to mistni osazenstvo? :)

ja mam taky zrbrousene

Aprilia RSV úpravy a tuning

11.8.2014 v 16:27 | Nahoru | #2125
značkuju

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

11.8.2014 v 19:37 | Nahoru | #2126
Takovej hezkej cestovni stroj



Aprilia RSV úpravy a tuning

11.8.2014 v 19:41 | Nahoru | #2127
borci, otázka do pranice: jak nejlíp odvzdušnit spojku? jasně, že klasicky, ale oproti brzdě nemá takový "protitlak"

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

11.8.2014 v 19:53 | Nahoru | #2128
Dela se to stejne jako brzda, dokud jdou bublinky, tak pumpuj

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

11.8.2014 v 20:09 | Nahoru | #2129
dakarista>
hezky pěkně :) kam se chystáš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

11.8.2014 v 20:10 | Nahoru | #2130

dakarista píše: Dela se to stejne jako brzda, dokud jdou bublinky, tak pumpuj



a nelekni se, že po pár metrech bude kapalina zas jak bota
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist