paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cestování na ZX 12 R
28.7.2012 v 11:53
Ahoj,

mám takový dotaz. Můžete mě prosím poradit jak je na tom s cestováním ZX 12R? Měl jsem Hayabusu, ale necestoval jsem delší štreky(manželka nechtěla). Teď nová přítulka se nějak chytla motorek a asi zakoupím Kawu. Měl jsem vyhlídlého spíše Blacka XX, ale prostě mě srdce táhne ke Kawě. Docel jsem brouzdal, ale nějak nenašel pořádný výběr držáků na kufry... Vím, že bočák tam nejde. Pokud někdo máte zkušenosti, budu vděčný za jakékoliv info. Ještě mám dva dotazy. Má někdo odstraněn omezovač rychlosti a kolik máte cestovní spotřebu(60/120/180)? Ta spotřeba mě lehce odrazuje..

Díky za odpovědi David
1 2

28.7.2012 v 12:08 | Nahoru | #1
Na tu 12ctku jsem fakt žádné kufry nenašel no Asi to bude tím, že je to SSko 8a né cesťák ;)

Každopádně by to tudíž znamenalo nějaký kompromis (teda respektive jediné východisko které vidím) nějaké textilní bagáže, nebo nastrojit tvoji Hayabusu pořádnýma kuframa, kam se vlezou věci obou (tuším, že jsem tady někde zahlídl profil kde měl klučina Busu docela dobře udělanou pro cestování)

Edit: Po znova přečtení úvodního postu jsem zjistil, že jsem pyča

Zkrátka budeš asi muset zvolit něco, co uspokojí tvé potřeby po konících a zároveň se na to budou moct dát koupit slušné kufry ;)

Co jsem se díval na GIVI tak ZZRko jde jakš takš nastrojít ;)

Naposledy editováno 28.07.2012 12:11:45

28.7.2012 v 12:21 | Nahoru | #2
No rozum by zvolil jednoznačně Blacka XX, menší spotřeba, dual brzdy, pohodlnější posez pro batoh..... a sleva u výrobce regulátorů Jenže přece neudělala Kawa motorku soupeřící s XX a Hayou bez držáku na kufr??

Naposledy editováno 28.07.2012 12:22:20

28.7.2012 v 12:33 | Nahoru | #3
takže. Předevčerá jsme se vrátili z dovolené (za 5 dní najeto nějaký 1500Km po ČR - kamoš začíná, tak se jelo dost pomalu a hodně se čekalo).
Držák na boční kufry jsem nenašel (ani nehledal), asi by tam dost dělal paseku ten ohromný výfuk. Na topcase už to problém není. Já tam mám z úplně jiné motorky, udělal jsem si takové prodloužení pod zadní stupačky + nahoru do podsedlovky, ale myslím, že těch 1700Kč je pěkná cena a bez starostí. Na kufru jsem měl ještě přidělaný malý tankvak (boty), takže na výšku to mělo přes 150cm, ale ani dálnice místy 200km/h nebyl problém. Trošku problém je tankvak, páskový jde blbě, magnetický vůbec. Doporučované jsou buď na přísavky nebo na ty zámky na nádrž. Já to nakonec vyřešil těma páskama, pod přední sedadlo jsem si udělal očko, jeden pásek protáhl drátkem nad motorek a další už klasicky za krk. Drželo v pohodě.
Omezovač rychlosti nevím, respektive mám přírodní, mám sundané kapoty, takže nad 160 je to už na urvání hlavy.
Spotřeba není tak hrozná, já se furt točil kolem 7,5 litru a zatížení nebo vyšší rychlost nemělo moc vliv. Ale zase to netočím, na 8t ot/m jsem se snad nedostal, i těch 200km/h to mělo na 6. v 6tis ot/m.
Horší je to se zadní gumou, když jsem vyjížděl, myslím, že to mělo vzorek ještě v normě. Za 2 dny jsem hledal nutně pneuservis, protože mě lezly dráty.

jo a btw. Zrovna včera jsem se ptal manželky, na které se jí sedělo líp, jestli na ZRX nebo teď na ZX12 a říkala, že nepozoruje rozdíl, že obě jsou pohodlné hodně. Já si připadám líp na ZX12, ale mám jiné řídítka. Poslední den 400km, v dešti, vlastně za odpoledne, většinou Orlické a Jeseníky a nejvíc zabrat mi dala dálnice.

Naposledy editováno 28.07.2012 12:36:17

2 reakcí na tento příspěvek Cestování na ZX 12 R

28.7.2012 v 12:34 | Nahoru | #4
Jenomže motorka soupeřící z blekem a busou není zx 12r ale zzr 1400.

28.7.2012 v 12:59 | Nahoru | #5
mmks: Díky za odpověď. Motorky jsem opravoval, takže uzpůsobení držáku není problém. Teda musím uznat, že gumu to teda baští slušně.... Spotřeba je taky nepěkná... Je zvláštní, že Hayabusa při cestovní jízdě brala do 6l. Při rychlé 10l, ale s tím se počítalo. No vidím, že mě ještě čeká dloouhý rozhodování. Ještě se zeptám, jaký máš názor na Blacka XX? mě prostě přijde strašně "důchodcovskej" nemá vůbec žádný koule...

28.7.2012 v 13:20 | Nahoru | #6
jestli to je otázka na mě, tak nejsem asi ten pravý. První velká motorka byla Kawa a ZX12 byla taková modla. Líbí se mě sporty, ale se svým ježděním bych je nevyužil a hlavně se na ně nevlezl. Z těch 3 (BB, Hayabusu a ZX12) se mě prostě Kawa líbí nejvíc, vypadá jako takový přerostlý SS. To, že jsem ji nechal očesanou byla dost znouzecnost, ale stejně míst BB se mě víc líbí XX11 a místo Busy B-King.
Jinak máš pravdu BB je pro mě osobně hodně nezajímavá motorka. Asi nejlepší rada co jsem dostal když jsem zvažoval jestli nějakou ZX9 nebo ZX12 (velikost stejná, výkon u obou víc než dostatečný) - "ZX9 by ti v bohatě stačila, ale kup si ZX12 protože by si pokaždé přemýšlel, jaké by to bylo jet na ní" - prostě tady zas tam moc nemůže rozhodovat rozum. Já jsem z ní furt nadšený, i když vím, že ji nevyužiju ani náhodou, spotřeba tak hrozná není (s kamošema jsme tankovali +- stejně , FZ1S, Tuono, KTM 950 ADV a to já jediný jel ve 2.). Gumu jsem dal teď novou, tak uvidím co vydrží a motor je nepopsatelný - já neřadím, abych se dostal do otáček, ale abych se k těm optimálním raději nedostal

28.7.2012 v 14:49 | Nahoru | #7

thor2010 píše: Jenomže motorka soupeřící z blekem a busou není zx 12r ale zzr 1400.

Hmm, tak to bude asi nějaká mejlka. ZZR 1400 se objevila na trhu přesně 10 let po blekovi a aktuální souputník byla opravdu ZX 12.

540david:svižné cestování na ZX není problém, pokud ale zpomalíš pod zhruba 120 kmh, tak už je celkem dost váhy na rukách a s pohodlím to nemá nic společného. Při 60/120/180 bych spotřebu viděl okolo 6,5-7 l. V poloze řidiče na ZX a XX není velký rozdíl-kawa má řidítka sice níž, zároveň jsou ale blíž, takže posez vyjde na stejno. Co ale poznáš, je o 30 koní víc a lepší brzdy na 12.

2 reakcí na tento příspěvek Cestování na ZX 12 R

28.7.2012 v 15:15 | Nahoru | #8

28.7.2012 v 15:24 | Nahoru | #9

540david píše: Díky za odpovědi. Stále se nějak nemůžu rozhodnout.... Vidím Vláďo, že jsi měl obě a tak mě srovnání docela těší. Jen mě na tý Kawě serou ty kufry!!

Tak namontuješ zadní kufr (držáky jsou na netu k prodeji) a na boky dáš cestovní brašny a je to .

28.7.2012 v 18:53 | Nahoru | #10
Ahoj, neposlouchej řeči o tom, že to je SS a né cesťák, cestovat se dá na "čemkoliv" a zrovna na ZX12R se cestuje v pohodě. Najel jsem s ní cca 16 tisíc km a mohu to jen potvrdit. Nejezdím kolem baráku, nebo po Brně, naše cesty byly vždy dál, rodinu máme v Tatrách, což už cestování vcelku je a byli jsme tam snad stokrát. Boční brašny, tankvak a známej má i přidělanej kufr vzadu, pohoda. 12R má pro pilota ne sedlo, ale gauč, takže ty jsi v pohodičce, moja vzadu si taky jen chrochtala. Ano, není to Goldwing, ale cestovat se na dvanáctce dá uplně v klidu. Stejně tankuješ po cca 200km, takže se protáhneš a valíš velmi zábavně dál

edit : já cestoval i na TLR,929,R1,...na všechny tyhle biky by Ti tady každej řekl, že to nejde a že to není cesťák

Naposledy editováno 28.07.2012 18:54:49

28.7.2012 v 19:57 | Nahoru | #11

28.7.2012 v 21:14 | Nahoru | #12
thor2010> Máš pravdu, ZX12R může soutěžit akorát s Busou,protože Bleck pro ní není soupeř.Hovořím ze své zkušenosti.

28.7.2012 v 21:28 | Nahoru | #13
540david>Jako spokojený majitel ZX12R dám pár chytrostí.Cestování včetně kufru bez velkých problémů/Alpy atd./,jen na Stelviu ty vracáky na pravou ruku/sakra dřina/.Projížky s kamarády/Ducati 1198,KTM RC8,R1,Haya nebo SP2/také v pohodě a hlavně dost vepředu,akorát,že v hodně rychlých zatáčkách to chce trošku síly donutit jí tam padnout.Zadní guma při normálním chování tak 4500 km/Metzelerka/,spotřeba roční průměr 7,8 l/dovolená,rychlé projížďky a výlety/.Na nádržy mám sadu od Bagstru a je to vynikající.Potah navíc chrání nádrž.Více na mém profilu.Pokud ještě nějaké dotazy rád pomohu.

29.7.2012 v 01:06 | Nahoru | #14

thor2010 píše: Vlada XX> Dobrá když to chceš srovnat ve stejnou dobu pak je soupeř proti prvnímu blacku zzr 1100 a zzr 1200. Black i zzr jsou spíš cestovní stroje, kdežto zx je sportovní mastodont. Pouze můj názor hádat se nebudu.

sportovní mastodont? ta motorka má výkon, ale ryze sprtovně jen vypadá. pro mě to bylo klasický GT, sportovně cestovní moto.

29.7.2012 v 09:04 | Nahoru | #15

Naposledy editováno 29.07.2012 09:12:29

29.7.2012 v 12:32 | Nahoru | #16

thor2010 píše: kawazx10r> Když je zx 12r cestovní motorka proč vyráběla kawa řadu zzr. Postav je vedle sebe a budem polemizovat co vypadá a je víc cestovní stroj.S tím souvisí i možnost okufrování.To, že je těžká a pohodlná , to jsou proti dnešním sportům všechny sportovní stroje tohodle stáří. A mimochodem GT je označení pro Grand Turismo což není rychlý, ale velký cesták.

já neříkám, že 12R je cestovnější než ZZR - to byl dálniční sportovně cestovní expres. Já jen ze zkušenosti říkám,že na 12R se dá cestovat uplně v pohodě s možností slušného vyblbnutí .

29.7.2012 v 13:06 | Nahoru | #17

29.7.2012 v 14:37 | Nahoru | #18

thor2010 píše: V tomto s tebou souhlasím bez výhrad.Já ji prostě jen neřadím mezi dálniční sportovně cestovní expresy.Stejně jako netvrdím o svém Blacbirdu že je to sportovní motorka.

souhlas, navíc Blacka jsem měl a mohu jen potvrdit.

30.7.2012 v 00:29 | Nahoru | #19

540david píše: Docel jsem brouzdal, ale nějak nenašel pořádný výběr držáků na kufry... Vím, že bočák tam nejde.

Nevím jestli ti to pomůže, ale jsem si na 100% jistý, že jsem boční plastové kufry viděl jak na zx9r tak na zx12r. Ať teď ale hledám, jak hledám, nemůžu to nikde najít :/ Ale tuším, že nosič neseženeš v obchodě - jedině vyrobit.

Naposledy editováno 30.07.2012 00:30:03

30.7.2012 v 00:54 | Nahoru | #20
Mám je na devítce. Používám jí spíš na cestování, dá se na tom 6-8 hodin jízdy denně bez problémů vydržet

30.7.2012 v 07:28 | Nahoru | #21
mam blacka, nedavno sem se rozhodoval jestli ho neprodam a nekoupim zx 12R.
Jeli sme se s pritelkyni podivat a projet. Po projizdce sem naznal ,ze pro me dobry ,ale pro ni bohuzel ne. Takze sem podekoval za ochotu prodejci, sedl zasde na blacka a jelo se domu.

Muj poznatek je takovej, ze zx 12R je pro ridice ve vsem lepsi az na brzdy.
pro batuzek je zx 12R ve vsem horsi. Podle me je to dobra motorka ,ale na pohodlne cestovani i s batohem proste neni.
ano cestovat se da na vsem ,ale jde o to jak a jak pohodlne.
Pokud bych jezdil sam a chtel cestovat sam, zvolil bych Kawu. tim ,ze sme dva tak mam blacka.

30.7.2012 v 09:00 | Nahoru | #22
tez jsem vahal mezi XX, zx9, zx12...zx12 sla jako prvni ze seznamu,protoze jsem chtel neco cestovnejsiho ve dvou a uz pri pohledu na tu zadni sedacku jak je vysoko to neni ono. takze jsem si rikal zda black nebo zx9 r.v. 01(má jinou podsedlovku a nižší sedlo) nakonec vyhrálo sportovnější srdce pro kawu... na buse jsem nikdy nejel,ale sedel jsem na ni a uz jen pohled me odrazoval(nemyslim vzhled) ale stupacky naklonene ze mi to pripominalo koste harryho pottera a celkove ta pozice takova zalehla,na cestovani mi to moc neprislo( prvni dojem) takze volba zx9 vyhrala a max spokojenost.zatim jezdim trasy do 200km v tahu. naposled pred tydnem ve dvou 180km v kuse (pouze pauza na wc) a absolutně v klidu-zatim jsem nepocitil sebemensi unavu zapesti. batuzek max spokojen. za tyden jedeme smer spanelsko ve dvou. na kufry nebyly finance a cas resit uchyceni takze vse v textilnich brasnach. Spotreba 5,3L a zatim max. jsem mel 6,5L..Merim kazde tankovani.
nepocitej ze s textilnima baglama je to bez problemu.kdyz koupis nejake male tak jo, ale ja koupil velke a kdyz je narves na max tak se ti ohnou dolu.takze jsem si udelal drzak na vyfuk,ktery jsem posunul níž a udělal si podpěry pod brašny, fotku nechtej videt,by jste se mi smali ..
osobne bych mel strach u 12ky z batuzku,ale da se vse

Naposledy editováno 30.07.2012 09:11:35

30.7.2012 v 09:03 | Nahoru | #23
bin_Ládin> super !takhle presne to chci! vysoke plexi je dle me nutnost,zatim mam origo a je to na urvani hlavy nad 130km/h
edit: nemas ty kufry zbytecne vysoko? - skrz teziste
šlo by poslat víc fotek jak máš vyřešené nosiče a přidělání k moto?
enusim2@centrum.cz

Naposledy editováno 30.07.2012 09:12:44

30.7.2012 v 10:36 | Nahoru | #24
enusim2> s tímhle plexi bez zalehnutí do 200km/h v pohodě, běžně mám cestovní rychlost 140-180km/h
fotky ti naposílám, jen to nebude hned..
přikládám fotku, je sice mizerná, ale uvidíš, že níž být ty kufry nemůžou (pravý kufr x výfuk)

30.7.2012 v 11:06 | Nahoru | #25
bin_Ládin> zapomel jsem na vyfuk,ja si ho posunul niz a mam ho vlastne o tu celou trubku dole. a kazdy cm niz je znat na volnem miste na boku.Vydržím.Díky!

30.7.2012 v 15:21 | Nahoru | #26
busa je primarne prerostly sport a zx12r taky.jestli chces cestovat ve dvou tak bych sel do zzr14 jede brzdi a zataci a je mnohem pohodlnejsi nez busa ta je opravdu spise sport sice velky,ale sport!!

30.7.2012 v 19:56 | Nahoru | #27
Vidím, že se to tady moc pěkně rozjelo. Jsem rád, že motorkáři ještě dokáží poradit. Abych se přiznal, stále více mě to táhne k ZZR 1200. Moc se mě líbí provozní náklady, ale ta motorka vypadá jako "nafouklá žába". Ještě jí dám chviku čas a třeba si na ten vzhled zvyknu. Sehnal jsem známého co jí má, tak se zajdu projet. Co se týká té ZX-9, přijde mě už hodně zastaralá. Jo, ZZR 1400 a Hayabusa jsou super, ale mít 250tis. tak si koupím BMW.

31.7.2012 v 11:07 | Nahoru | #28
540david> zx9 stara je protoze nema ani hladove oko a rezervu prepinas jak na pinckovi rucne za jizdy:D vrazdil bych za tohle na motorce z roku 01:D

31.7.2012 v 14:06 | Nahoru | #29
Já byl na ZX 12 na otočku(4 dny) na Istrii(až dole) a celkem v pohodě. Na boky jsem pověsil textilní brašny, na zadní plastovou prdelku a část sedla ledvinky přistál textilní válec se stanem aj. Ledvinka si neztěžovala. Jel taky kámoš na Háje. Cesta utíkala vskutku rychle a tankovali jsme na stejno. Subjektivně bych řekl, že Haya je předsi jen o fous pohodlnější, ale není to Kawa Co se omezovače týká tak nevim, ale 300 (tachometrových) jsem z ní vymáčk.

31.7.2012 v 22:24 | Nahoru | #30
zdarec na mojí dvandě mám odcestovany zatím 2dovče, na 1. šumavu a kousek německa na 2.dovče 19pas (stelvio atd...) jezdím s top-kasem givi 55maxia a s textilníma brašnama od kappy držák kufrů mám origo držáky brašen samo domo nic na boky se na dvandu prý nedělá na nádrž mám tankvak na popruzích se vším celkem spokojenost
všechno sem jel s batůžkem a ten byl taky spokojené.
kamoš má bussu a podle mínění našich batůžků je ninja pohodlnější
1 2
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
volna dosticka v brzdici Tokico 6x [1, 2] Kawasaki ZX-12R Ninja lenkochal 33 19.4.2024 v 10:52 lenkochal
Alternator/regulator nabijanie Kawasaki ZX-12R Ninja lenkochal 5 8.10.2023 v 16:31 zdenysrx6
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA
Knoty na lepení pneu [1, 2] Kawasaki ZX-12R Ninja, Kawasaki ZX-10 riderr3 46 18.7.2022 v 11:18 kawapavel