globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pro kratce projizdce nenaskoci
Ahoj vsem, po vycisteni direk v nadrzi, aby otekala voda jsem se byl projet tak na deset minut. Prijedu, vypnu motor, skocim si pro batoh, ze se jeste projedu. Otocim klickem, stisknu starter a masina 2x zaskuhra, spis ani nema silu nastartovat. Ale jako vubec nechytne, proste jenom zaskuci a pri opetovnem stisknuti zadna snaha naskocit a uz jenom cvaka rele. Projel jsem nekolik zpomalovacich prahu, tak se mozna neco uvolnilo? Nemam tuseni, kde je chyba. Dekuji za pripadne rady.

Pro kratce projizdce nenaskoci

Skvělá odpověď, děkuji! 13.7.2012 v 17:22 | Nahoru | #1
To vypadá na baterku. Změř na ní napětí naprázdno a napětí po zapnutí starteru. Mohly by to být i uvolněné, či zoxidované svorky baterky, tak zkontroluj i tohle.

Baterka klidně mohla lehnout na těch retardérech, nebo vlicem podobných otřesů . Přesně tak mi před pár dny odešla 5 let stará baterka v autě. Ujel jsem cca 160km, zaparkoval, po chvíli normálně nastaroval, přejel dalších 20km, vypnul a když jsem cca po hodině chtěl odjet, byla baterka mrtvá - utáhla sotva 5W žárovku, vysoký vnitřní odpor. Natočil jsem přes kabely baterkou z multikáry (naštěstí jsem zrovna stál v areálu jedné autodílny) a s tím, že mi to nesmí nikde zhasnout, jsem dojel do nejbližšího místa, kde jsem sehnal baterku novou.
Přitom tu původní jsem cca týden předtím zkoušel zátěžovým voltmetrem (měří napětí při zátěžovém proudu 100A) a byla jako víno.

Takže měř napětí přímo na vývodech baterky a uvidíš, jak na tom je. Můžeš ji zkusit nabít, ale nedá se vyloučit, že se v ní vlivem otřesů něco přerušilo, nebo uvolnilo, tak jako v mém případě.

Pro kratce projizdce nenaskoci

Skvělá odpověď, děkuji! 13.7.2012 v 20:30 | Nahoru | #2
Nemusíš to víc popisovat, ten pokles napětí při startu je jednoznačný. Uvidíš, až baterku nabiješ (měla by dosáhnout napětí cca 16V, "vařit" začíná při 14,4V). Pak zkus start znovu a jestli nebude startovat v pohodě (nebo při nabíjení nedosáhne napětí vyššího než cca 15V), je na vyhození.

Pro kratce projizdce nenaskoci

Skvělá odpověď, děkuji! 13.7.2012 v 22:02 | Nahoru | #3
Pokud při zapnutí starteru klesne napětí baterky pod 10V (už pokles pod 11.2V je špatně), je baterka vybitá nebo vadná. Proto říkám, ať po nabití zkoušku zopakuješ a jestli po zapnutí starteru (kor pár minut po odpojení nabíječky) napětí klesne pod 10V, je baterka odepsaná.
Pokud navíč měříš analogovým (ručkovým) volmetrem, je to jedině dobře, dokáže dobře vystihnout rychlé změny napětí (u digitálního ze skákajících čísel nepoznáš nic).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
rozdíl svody Daytona / Speed 955 Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955, Triumph D... kokoška. 4 30.10.2023 v 22:14 kokoška.
Názor na Triumph Daytona T595 Triumph Daytona T595i ozak1968 3 25.7.2019 v 22:30 ozak1968
triumph Daytona T595 [1, 2] Triumph Daytona T595i Pedroza 52 18.11.2016 v 09:16 AxemanX
Daytona 595 Triumph Daytona T595i kettenkrad 2 2.9.2015 v 12:53 kettenkrad
Quiz :) Triumph Daytona T595i thor83 13 4.3.2014 v 19:17 thor83


TOPlist