A tak se ptám jestli kladivo Biga, klasickou Afriku, Elefanta nebo Tenerku.
Prosím o nějaký zkušenosti, a tipy.
Díky
Naposledy editováno 23.06.2012 17:57:02
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big nebo Africa nebo Elefant nebo Tenerka?
Prvního Biga 750 : s tím jsem projel Evropu, nikdy mě za 50 tisíc km nezradil. Terén v pohodě, cestování v jednom v pohodě, ve dvou a třema kuframa už je víc jak 120 na dálnici za trest. Celkově kladivo, které se dostane pod kůži, jednoduše se opravuje doma a je snad nezničitelné.
Pak byl Elefant 900, poslední ročník 97. Pekelný motor, špičkový podvozek. V terénu bylo výkonu až příliš. Výhoda byl šestikvalt. Bohužel mě odpálený regulátor (zřejmě podvod prodejce) vrátil z Alp na vozíku za autem a ačkliv jsem motocykl opravil a přidal voltmetr, už jsem mu nikdy nevěřil. Taktéž čekat na ND v sezóně 3 měsíce, když na Biga z roku 89 to bylo do třetího dne mě nebavilo.
Celkově motorka plná emocí, ale je to Ital
Pak jsem si dal Varaderko a to byla nejlepší motorka, jakou jsem měl.
No a minulou sezónu jsem odjezdil na Africe z roku 97 a po půl roce šla z domu: bez emocí, líná, nemastná a neslaná. Od motorky očekávám, že mě bude bavit, ale tahle byla i na motokrosové trati nudnější než 270kg Varadero. Krom toho ten podvozek nad 120km/h nestíhá, ale to nevadí, protože než se to na 120 rozjede, tak už je zase zatáčka
Takže jsem hlasoval pro Elefanta, ale koncem léta se vrátím k Varaderu
Těžký rozhodování..
Je těžký do něčeho vrážet prachy když ty stroje neznáš. Zajet někam na inzerát a projet se. Třeba narazíš na borce, kterej ti něco řekne o tom co bylo servisováno a na co si dát bacha.
Nezapomeň sundat růžové brýle, aby se´s nezaláskoval do první co ti příjde pod ruku. Kilometry neřeš, řeš stav. Většina majitelů, pokud to není překupník, tak jsou to srdcaři a dávají jím adekvátní servis. Je spousty znaků jak poznáš olítanej stroj.
Na srazu Tenerek v SK, jsem se nestačil divit, jak si to ty kluci hýčkají. Samé apgrejdy, diody, gumy bez špalků, na stupačkách ještě gumové nášlapy. To je známka toho, že to nehuntují v terénu. V offu rychle odchází spotřebák( destičky, kotouče, gufera ve vidlích, řetězovka atd.)
Pořídil jsem právě takovou, která potřebovala vše udělat. Stejně by to přišlo. Jen je to investice najednou a chvíly stojíš. Mě to vyšlo cca na 25-30 peněz + poř. cena 31 peněz. Krom těch karbeců, kde jsem udělal akorát membrány a podtlak, mám většinu na cajku. V té době jsem právě uvažoval nad koupí dražšího a snad "udržovaného" stroje, nebo si to opravit sám. Řekl bych, že pokud si jí dáš sám do cajku, tak později nebudeš za lamu. Nic tě nepřekvapí. Samozřejmě, že pokud budou zásadní součástky na kaši, tak to si pak budeš drbat hlavu. Kupovat solo motor, to už příjde draho a kolikrát ty ceny dosahujou až zásadního zlomku ceny pořízení. V čem ti mohu pomoci je to, že dorazíš do Loun a projet si tu mou. Alespoň ti ukážu na co si dát pozor. Pak oslovit někoho z okolí kdo má AT ať ti taky přiblíží problematiku a udělat si obrázek sám. Bohužel já šel na slepo a nenapadlo mě nikoho oslovit z obav, že mě pošle do pr...e. Většina těchto kluků je v pohodě a věřím, že si na tebe udělají čas, do hrobu si moudra nevemou.
Svezl jsem se na všech třech motorkách a Big byl podle mě nejhorší. V první řadě si je třeba uvědomit, že to jsou motorky koncepcí z konce 80tých let, takže nemůžeš čekat zázraky.
Podvozky jsou v základu dost bídný u všech třech s minimálníma rozdílama. Motory byly stavěné spíš na výdrž než na výbušnost a rámy se kroutí taky v podstatě stejně.
Jel sem na několika Bigách a ten "brutální zátah motoru" jak se často píše jsem jaksi nepocítil, ani s laďákama. AT jede líp! AT ani ST nebrzdí bůhví jak, ale oproti nim Big pouze zvolna zpomaloval. Má výhodu ve stavbě, která se nejvíce blíží enduru a proto je big solidně ovladatený v terénu. Výhodu v chodu motoru "jakože jednoválec je nejlepší do terénu" jsem rovněž nepoznal. Jednoválcový motor může být relativně jednodušší na opravy.
Tenere je živější, ten výšší výkon je znát hlavně na silnici, což zase limituje relativně vyšší stavba, díky čemuž se mi ST zdála více neklidná a vlnící se než AT ve stejné rychlosti. I v terénu se mi zdála o malý chlup horší podvozkově než AT, ale to mohlo být o kusu. Řadový dvouvál přeci jen potřebuje trochu vyšší otáčky na rozjezdu než Véčko, což může být poloproblém v terénu.
AT není dravec, ale koně na tu váhu celkem stačí, i když by se jich užilo víc. Srovnání s tenere je v podstatě napsáno výš. Africa umí jet celkem dlouho na hranici zadušení.. co výbuch motoru, to pootočení kola, což hlavně v začátcích v terénu je celekm fajn
V celkovym porovnání musim říct, že AT není nejlepší ani v jednom směru, ale v součtu všeho a po zkušenostech mi vychází nejlíp, až na pořizovací cenu.
Poruchovost není třeba řešit, každá má svoje mouchy a věci co je třeba si hlídat, ale nic zásadního. Cestovat se dá na všem, stačí jenom chtít.
Osobně bych Ti, vzhledem k Tvýmu věku ( bez urážky) doporučil spíš nějaký XT a podobný moto.
Tyhle motorky jsou dost těžký a myslím, že k tomu svýmu musí každej dospět nějakou cestou. Obavám se, že ať vybereš jakoukoli tak ji brzo pošleš dál, tyhle moto jsou o jiný zábavě než si možná představuješ.
Ale vše je jen můj názor.
Než sem to sesmolil, tak Bony už něco podobnýho napsal
Ale připoměl mi jedno + pro AT ... je hodná a opravdu spoustu chyb odpustí, za což je možná daň ta "nemastnost, neslanost", kterou někteří vidí.
Naposledy editováno 26.06.2012 13:48:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big nebo Africa nebo Elefant nebo Tenerka?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 12 | 22.4.2024 v 22:29 Peter26 |
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 0 | 20.4.2024 v 18:28 Peter26 |
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin | Kadlina | 16 | 4.4.2024 v 21:40 Anti |
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |