globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Házení kotoučů, přípustnost...
20.6.2012 v 19:56
Zdarec lidi,
tak jsem sundal kotouče jelikož mi nějak začal haprovat předek, a změřil si je v práci, levý max 0,05 a pravý 0,086 no a teď se ptám kolik je přípustné? Volal jsem klukovi co dělá kotouče a ten mě říkal že max 0,03mm ale pak mi to nedalo a kuknu do servisního manuálu a tam je napsáno service limit 0,3mm to samé tloušťka, na disku je min. th 4,5mm a v manuálu 4mm pro servis...

Mám ty kotouče dobré? Jinak má tlouštka je 4,7mm (myslím kotoučů)

Naposledy editováno 20.06.2012 20:00:43

Házení kotoučů, přípustnost...

20.6.2012 v 20:03 | Nahoru | #1
máš házivost 00prd, jsou úplně v pohodě

Házení kotoučů, přípustnost...

20.6.2012 v 20:36 | Nahoru | #2
můžu se pro zajímavost optat, jak se měří ta házivost?

Házení kotoučů, přípustnost...

20.6.2012 v 20:42 | Nahoru | #3
kotoučema to nebude, teda za předpokladu správného měření házivosti, což je u plovoucích kotoučů celkem fuška, bez demontáže brzdící obruče z unašeče...

Házení kotoučů, přípustnost...

20.6.2012 v 20:47 | Nahoru | #4
Házivost se měří číselníkovým úchylkoměrem

2 reakcí na tento příspěvek Házení kotoučů, přípustnost...

20.6.2012 v 20:53 | Nahoru | #5
Skutečnou házivost změříš jedině "hodinkami", tedy úchylkoměrem uchyceným na vidlici, nebo podobné stacionární místo, kde bude uchycení stabilní , jejich kuličku dáš na kotouč a budeš otáčet kolem. Házivost v několika setinách by neměla vadit. Dokonce mi před časem jeden mechanik tvrdil (jednalo se tedy o auto), že kotouč je prý schválně slabě křivý, aby po odbrzdění "rozšoupl" destičky. Přijde mi to jako nesmysl, ale kdoví, kde je pravda.

Házení kotoučů, přípustnost...

20.6.2012 v 21:09 | Nahoru | #6
stejnou věc jsem řešil, nakonec byli na vině tlumiče

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Házení kotoučů, přípustnost...

20.6.2012 v 21:12 | Nahoru | #7

J.M.K. píše: , že kotouč je prý schválně slabě křivý, aby po odbrzdění "rozšoupl" destičky. Přijde mi to jako nesmysl, ale kdoví, kde je pravda.

Je to tak. Musi trosku hazet.

1 reakcí na tento příspěvek Házení kotoučů, přípustnost...

20.6.2012 v 21:24 | Nahoru | #8
No házení jsem si změřil na 3D stroji jelikož hodinkama je to nereálné díky dírám v kotouči U mě to být vidlice nemohou jelikož jsou po odborné repasi

1 reakcí na tento příspěvek Házení kotoučů, přípustnost...

20.6.2012 v 21:31 | Nahoru | #9
motáte tady dohromady dvě různé měrění.

házivost(pohyb kotouče do boku) může být max 0.3mm-to není moc citlivé.

ale pozor-nerovnoměrná tloušťka kotouče může být max 0,03mm!! to je citlivé kurevsky.

měří se obě míry:házivost při otáčení otáčení-uhylkoměrem,tlošťka-mikrometrem.

(reakce na) Házení kotoučů, přípustnost...

20.6.2012 v 21:34 | Nahoru | #10

motokuba-keči píše: No házení jsem si změřil na 3D stroji jelikož hodinkama je to nereálné díky dírám v kotouči U mě to být vidlice nemohou jelikož jsou po odborné repasi



na nějaký 3d stroj se vyser,chce to normálně hodinkama a přes ty díry pomaličku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Házení kotoučů, přípustnost...

20.6.2012 v 21:44 | Nahoru | #11

Dolph-cz píše: motáte tady dohromady dvě různé měrění.

házivost(pohyb kotouče do boku) může být max 0.3mm-to není moc citlivé.

ale pozor-nerovnoměrná tloušťka kotouče může být max 0,03mm!! to je citlivé kurevsky.

měří se obě míry:házivost při otáčení otáčení-uhylkoměrem,tlošťka-mikrometrem.



No to je sice hezké ale ono to není tak jednoznačné jelikož tloušťka se mění v závislosti na průměru a i povrch zrovna není ideálně uspusoben na toleranci tři stovky mm

Jinak 3D měří v řádek desetitisícin mm

(reakce na) Házení kotoučů, přípustnost...

20.6.2012 v 21:57 | Nahoru | #12

motokuba-keči píše: No to je sice hezké ale ono to není tak jednoznačné jelikož tloušťka se mění v závislosti na průměru a i povrch zrovna není ideálně uspusoben na toleranci tři stovky mm

Jinak 3D měří v řádek desetitisícin mm



zas tak moc se ta tloušťka nemění a ten mikrometr má taky dost velkou dosedací plochu,prostě to změř od oka 2 milimetry od kraje a hotovo.pokud to bude lítat víc než 2-3 stovky,tak už to začíná pulzovat do páčky a vibrovat při brždění..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Házení kotoučů, přípustnost...

20.6.2012 v 22:12 | Nahoru | #13

fafo píše: Je to tak. Musi trosku hazet.



Aha. A já měl za to, že jak jsou pístky ve třmenu těsněny "čtverec-kroužky", tak jejich zdvih při sešlápnutí brzdy je tak malý, že na kroužku neproklouznou a tedy po odbrzdění kroužek pístky vrátí vlivcem elastické deformace. Tím si i samy staví vůli a po výměně destiček se musejí pístky zamáčknout zpátky, aby bylo možné třmen přes nové desky nasadit (mám na mysli brzdy u FIATů řad 124 - 132).

(reakce na) Házení kotoučů, přípustnost...

20.6.2012 v 22:24 | Nahoru | #14

motokuba-keči píše: No to je sice hezké ale ono to není tak jednoznačné jelikož tloušťka se mění v závislosti na průměru a i povrch zrovna není ideálně uspusoben na toleranci tři stovky mm

Jinak 3D měří v řádek desetitisícin mm



Zas bych to s těma desetitisícinama tolik nepřeháněl.Při měření záleží na spoustě vnějších vlivů a pokud se neprovádí za optimálních podmínek,je měření nepřesné.Každé měřidlo ma nějakou nejistotu měření a každé měřidlo je určené na něco jiného.Například pokud jsi házivost měřil kruhoměrem,tak věř,že realita je někde jinde.Jinak jak již bylo řečeno.Dej hrot hodinek na okraj kotoučů,držáček chytni za vidly a toč s ním pomalu dokola.Házivost do desetiny milimetru je uplně v cajku.Tak vem mikrometr a ten kotouč změř na pěti nebo šesti místech kotouče.Já měl rozdíl 0,05mm na průměru a měl jsi vidět jakou to dělalo paseku při brždění.Nakonec jsem kotouče roznýtoval,přebrousil,snýtoval,vyrovnal a při brždění je to uplně jiná motorka.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Házení kotoučů, přípustnost...

21.6.2012 v 08:57 | Nahoru | #15

J.M.K. píše: Aha. A já měl za to, že jak jsou pístky ve třmenu těsněny "čtverec-kroužky", tak jejich zdvih při sešlápnutí brzdy je tak malý, že na kroužku neproklouznou a tedy po odbrzdění kroužek pístky vrátí vlivcem elastické deformace. Tím si i samy staví vůli a po výměně destiček se musejí pístky zamáčknout zpátky, aby bylo možné třmen přes nové desky nasadit (mám na mysli brzdy u FIATů řad 124 - 132).



ne,je to jak psali jiní-minimální házivost je nutnost..

to co jsi popisoval může stejně tak fungovat opačně-a to tak,že ta gumička bude neustále pístek trošku vysouvat a tím i pořád lehce brzdit....takhle to proste nefunguje.

(reakce na) Házení kotoučů, přípustnost...

21.6.2012 v 10:46 | Nahoru | #16
Ale funguje s tím,že je gumička pístku lichoběžníková a dále házivostí kotouče, membránou v brzdové nádobce. Toto všechno napomáhá k vrácení pístku brzdy.Samozdřejmně očištěné pístky.
Podívej se ještě jestli máš volné nýty plovoucího kotouče, někdy se může usadit prach.

(reakce na) Házení kotoučů, přípustnost...

21.6.2012 v 12:09 | Nahoru | #17
Dolph-cz> Tak to bude ono... setkával jsem s tam často s tím, že pístky po silném zabrzdění vázly a nepomohla ani opravná sada (jen kroužek a manžeta). Také byla docela pakárna to složit tak, aby se při usazování kroužek nestřihl. Nakonec jsem radši měnil celá "prasátka", repasovaná stála 8 stovek, takže to zas taková pálka nebyla.

Házení kotoučů, přípustnost...

22.6.2012 v 00:14 | Nahoru | #18
Tak nakonec se projevila závada na křivém unašeči....

(reakce na) Házení kotoučů, přípustnost...

22.6.2012 v 17:30 | Nahoru | #19

J.M.K. píše: Aha. A já měl za to, že jak jsou pístky ve třmenu těsněny "čtverec-kroužky", tak jejich zdvih při sešlápnutí brzdy je tak malý, že na kroužku neproklouznou a tedy po odbrzdění kroužek pístky vrátí vlivcem elastické deformace. Tím si i samy staví vůli a po výměně destiček se musejí pístky zamáčknout zpátky, aby bylo možné třmen přes nové desky nasadit (mám na mysli brzdy u FIATů řad 124 - 132).



Toto je správne, že jsou kotouče křivé schválně je pitomost...

Házení kotoučů, přípustnost...

22.6.2012 v 19:34 | Nahoru | #20
jojo že musí být křivej kotouč je neskutečná blbost.
A těsnící kroužek alespoň co jsem měl možnost si všímat nemá čtvercový profil, je na vnějšku zkosený

Naposledy editováno 22.06.2012 19:35:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Házení kotoučů, přípustnost...

22.6.2012 v 22:22 | Nahoru | #21
J.M.K.> Jestli mechanik v servisu tvrdí že kotouč musí bejt schválně křivej aby rozevřel opět destičky,tak k takovýmu bych už příště nešel. O to rozevření se stará celkem jednoduchý zařízení ve "střevech" brzdiče.Nevím jak to nejlíp laitsky vysvělit ale je to o-kroužek v drážce na pístku která má šikmý dno.Při brždění tlačí pístek ten o-kroužek jako by "do kopce" a při odbrždění se vrátí po tý šikmině zpět do nejnižšího místa což je nějaká ta desetinka která stačí k uvolnění.Tak že tvůj popis v dalším příspěvku je správnej,jen trochu jinak vysvětlenej, (jestli jsem to dobře pochopil).

Naposledy editováno 23.06.2012 07:23:33

(reakce na) Házení kotoučů, přípustnost...

23.6.2012 v 07:59 | Nahoru | #22

kutil1 píše: J.M.K.> Jestli mechanik v servisu tvrdí že kotouč musí bejt schválně křivej aby rozevřel opět destičky,tak k takovýmu bych už příště nešel. O to rozevření se stará celkem jednoduchý zařízení ve "střevech" brzdiče.Nevím jak to nejlíp laitsky vysvělit ale je to o-kroužek v drážce na pístku která má šikmý dno.Při brždění tlačí pístek ten o-kroužek jako by "do kopce" a při odbrždění se vrátí po tý šikmině zpět do nejnižšího místa což je nějaká ta desetinka která stačí k uvolnění.Tak že tvůj popis v dalším příspěvku je správnej,jen trochu jinak vysvětlenej, (jestli jsem to dobře pochopil).



Presne tak! Pistky vraci gumicky. Samozrejme ze hazivost kotouce rozhazuje desky od sebe, ale nejaka hazivost je jaksi prirozna vlastnost vzhledem k technologii vyroby. Je naprosto naivni myslet si ze se nekdo vyrabi kotouce s umele vytvarenou hazivosti.

1 reakcí na tento příspěvek Házení kotoučů, přípustnost...

23.6.2012 v 20:57 | Nahoru | #23

(reakce na) Házení kotoučů, přípustnost...

28.6.2012 v 12:06 | Nahoru | #24
Pokud budete potřebovat jakoukoliv radu ohledně brzdových kotoučů,obratte se na naši firmu. WWW.MOTOKOTOUCE.CZ nebo mě stačí prozvonit na 604920421 a ja vám zavolám.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 RTSbike 26 13.12.2023 v 05:01 RTSbike
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 RTSbike 3 19.11.2023 v 22:24 RTSbike
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 RTSbike 9 16.10.2023 v 20:13 RTSbike


TOPlist