tak jsem sundal kotouče jelikož mi nějak začal haprovat předek, a změřil si je v práci, levý max 0,05 a pravý 0,086 no a teď se ptám kolik je přípustné? Volal jsem klukovi co dělá kotouče a ten mě říkal že max 0,03mm ale pak mi to nedalo a kuknu do servisního manuálu a tam je napsáno service limit 0,3mm to samé tloušťka, na disku je min. th 4,5mm a v manuálu 4mm pro servis...
Mám ty kotouče dobré? Jinak má tlouštka je 4,7mm (myslím kotoučů)
Naposledy editováno 20.06.2012 20:00:43
2 reakcí na tento příspěvek Házení kotoučů, přípustnost...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Házení kotoučů, přípustnost...
J.M.K. píše: , že kotouč je prý schválně slabě křivý, aby po odbrzdění "rozšoupl" destičky. Přijde mi to jako nesmysl, ale kdoví, kde je pravda.
Je to tak. Musi trosku hazet.1 reakcí na tento příspěvek Házení kotoučů, přípustnost...
1 reakcí na tento příspěvek Házení kotoučů, přípustnost...
házivost(pohyb kotouče do boku) může být max 0.3mm-to není moc citlivé.
ale pozor-nerovnoměrná tloušťka kotouče může být max 0,03mm!! to je citlivé kurevsky.
měří se obě míry:házivost při otáčení otáčení-uhylkoměrem,tlošťka-mikrometrem.
motokuba-keči píše: No házení jsem si změřil na 3D stroji jelikož hodinkama je to nereálné díky dírám v kotouči U mě to být vidlice nemohou jelikož jsou po odborné repasi
na nějaký 3d stroj se vyser,chce to normálně hodinkama a přes ty díry pomaličku.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Házení kotoučů, přípustnost...
Dolph-cz píše: motáte tady dohromady dvě různé měrění.
házivost(pohyb kotouče do boku) může být max 0.3mm-to není moc citlivé.
ale pozor-nerovnoměrná tloušťka kotouče může být max 0,03mm!! to je citlivé kurevsky.
měří se obě míry:házivost při otáčení otáčení-uhylkoměrem,tlošťka-mikrometrem.
No to je sice hezké ale ono to není tak jednoznačné jelikož tloušťka se mění v závislosti na průměru a i povrch zrovna není ideálně uspusoben na toleranci tři stovky mm
Jinak 3D měří v řádek desetitisícin mm
motokuba-keči píše: No to je sice hezké ale ono to není tak jednoznačné jelikož tloušťka se mění v závislosti na průměru a i povrch zrovna není ideálně uspusoben na toleranci tři stovky mm
Jinak 3D měří v řádek desetitisícin mm
zas tak moc se ta tloušťka nemění a ten mikrometr má taky dost velkou dosedací plochu,prostě to změř od oka 2 milimetry od kraje a hotovo.pokud to bude lítat víc než 2-3 stovky,tak už to začíná pulzovat do páčky a vibrovat při brždění..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Házení kotoučů, přípustnost...
fafo píše: Je to tak. Musi trosku hazet.
Aha. A já měl za to, že jak jsou pístky ve třmenu těsněny "čtverec-kroužky", tak jejich zdvih při sešlápnutí brzdy je tak malý, že na kroužku neproklouznou a tedy po odbrzdění kroužek pístky vrátí vlivcem elastické deformace. Tím si i samy staví vůli a po výměně destiček se musejí pístky zamáčknout zpátky, aby bylo možné třmen přes nové desky nasadit (mám na mysli brzdy u FIATů řad 124 - 132).
motokuba-keči píše: No to je sice hezké ale ono to není tak jednoznačné jelikož tloušťka se mění v závislosti na průměru a i povrch zrovna není ideálně uspusoben na toleranci tři stovky mm
Jinak 3D měří v řádek desetitisícin mm
Zas bych to s těma desetitisícinama tolik nepřeháněl.Při měření záleží na spoustě vnějších vlivů a pokud se neprovádí za optimálních podmínek,je měření nepřesné.Každé měřidlo ma nějakou nejistotu měření a každé měřidlo je určené na něco jiného.Například pokud jsi házivost měřil kruhoměrem,tak věř,že realita je někde jinde.Jinak jak již bylo řečeno.Dej hrot hodinek na okraj kotoučů,držáček chytni za vidly a toč s ním pomalu dokola.Házivost do desetiny milimetru je uplně v cajku.Tak vem mikrometr a ten kotouč změř na pěti nebo šesti místech kotouče.Já měl rozdíl 0,05mm na průměru a měl jsi vidět jakou to dělalo paseku při brždění.Nakonec jsem kotouče roznýtoval,přebrousil,snýtoval,vyrovnal a při brždění je to uplně jiná motorka.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Házení kotoučů, přípustnost...
J.M.K. píše: Aha. A já měl za to, že jak jsou pístky ve třmenu těsněny "čtverec-kroužky", tak jejich zdvih při sešlápnutí brzdy je tak malý, že na kroužku neproklouznou a tedy po odbrzdění kroužek pístky vrátí vlivcem elastické deformace. Tím si i samy staví vůli a po výměně destiček se musejí pístky zamáčknout zpátky, aby bylo možné třmen přes nové desky nasadit (mám na mysli brzdy u FIATů řad 124 - 132).
ne,je to jak psali jiní-minimální házivost je nutnost..
to co jsi popisoval může stejně tak fungovat opačně-a to tak,že ta gumička bude neustále pístek trošku vysouvat a tím i pořád lehce brzdit....takhle to proste nefunguje.
Podívej se ještě jestli máš volné nýty plovoucího kotouče, někdy se může usadit prach.
J.M.K. píše: Aha. A já měl za to, že jak jsou pístky ve třmenu těsněny "čtverec-kroužky", tak jejich zdvih při sešlápnutí brzdy je tak malý, že na kroužku neproklouznou a tedy po odbrzdění kroužek pístky vrátí vlivcem elastické deformace. Tím si i samy staví vůli a po výměně destiček se musejí pístky zamáčknout zpátky, aby bylo možné třmen přes nové desky nasadit (mám na mysli brzdy u FIATů řad 124 - 132).
Toto je správne, že jsou kotouče křivé schválně je pitomost...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Házení kotoučů, přípustnost...
Naposledy editováno 23.06.2012 07:23:33
kutil1 píše: J.M.K.> Jestli mechanik v servisu tvrdí že kotouč musí bejt schválně křivej aby rozevřel opět destičky,tak k takovýmu bych už příště nešel. O to rozevření se stará celkem jednoduchý zařízení ve "střevech" brzdiče.Nevím jak to nejlíp laitsky vysvělit ale je to o-kroužek v drážce na pístku která má šikmý dno.Při brždění tlačí pístek ten o-kroužek jako by "do kopce" a při odbrždění se vrátí po tý šikmině zpět do nejnižšího místa což je nějaká ta desetinka která stačí k uvolnění.Tak že tvůj popis v dalším příspěvku je správnej,jen trochu jinak vysvětlenej, (jestli jsem to dobře pochopil).
Presne tak! Pistky vraci gumicky. Samozrejme ze hazivost kotouce rozhazuje desky od sebe, ale nejaka hazivost je jaksi prirozna vlastnost vzhledem k technologii vyroby. Je naprosto naivni myslet si ze se nekdo vyrabi kotouce s umele vytvarenou hazivosti.
1 reakcí na tento příspěvek Házení kotoučů, přípustnost...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 25 | 2.5.2024 v 19:18 Krovak |
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 26 | 13.12.2023 v 05:01 RTSbike |
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 3 | 19.11.2023 v 22:24 RTSbike |
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 9 | 16.10.2023 v 20:13 RTSbike |