globalmoto_kveten





Téma: 300 ZGH Hořice 2012
21.5.2012 v 22:19
Zdravím,
všechny diváky, jezdce, doprovody a pořadatele. Touto formou bych vás chtěl informovat o dění na podniku 300 ZGH který se konal jako 50.ročník ve dnech 19-20.05.2012 stým jak jsem to viděl já jako mechanik, doprovod, a divák.

Závody z pohledu diváka jsem viděl tak jako nikdy. Slunce hřálo a teplota dráhy byla ideální pro rychlé zatáčky tak jako nikdy v předchozích ročnících. Jezdci podávali neuvěřitelné výkony a nesčetné souboje vyrovnaného stylu z mého pohledu. Účast byla velmi velká a tak bylo na spoustu ostrých soubojů koukat ve všech třídách. Sešlo se mnoho jezdců ze všech různých koutů Evropy např. z Finska, Dánska, Francie, Německa, Slovenska, a Velké Británie.
Abych začal k závodům a dění v kempu bylo to velmi ostré a nepříjemné. Začal bych snad ostrahou Hořického kempu která nebyla zrovna příjemná a její chování bylo velmi arogantní. Vstupenky které dostal každý z jezdců na formální přejímce příliš nebylo. Jejich cena byla příliš vysoká pro diváka který chtěl vidět jak to vlastně v kempu vypadá. Já osobně měl depenky do třech tříd a měl jsem velké problémy s udajně ochranou službou která se spíše soustředila na buzeraci než na kemp a jeho vetřelce viz. osoby které byli pod vlivem alkoholu a v průběhu závodů obtěžovali na výjezdu na trať jezdce viz. třída SUPERMONO. S depenkou doprovod se například osoba doprovázející svého jezdce nemohla dostat do depa u věže, a velké potíže měla i s cestou na start s občerstvením či deštníkem pro jezdce. Přes lávku k věži se dostali pouze osoby které měli depenku do oné kategorie např. do třídy 125 SPP kam jsem se skrz ochranou službu vůbec nedostal protože jsem neměl depenku pro danou kategorii. Sobotní tréninky jsem sledoval z tribuny která byla vedle věže pod stanem firmy FUCHS OIL. V něděli jsem byl z jmenované tribuny vyhoštěn činovníkem stým že nejsem VIP host a ať se na tribuně neukazuji. Abych se mohl v poklidu podívat na jízdu WARM-UPU musel jsem odejít až do Kudrnáčovi zatáčky. Začali závody a podívaná byla na světě jezdci třídy SPP 125 předváděli skvělé výkony a bylo se naco koukat. Výborně jedoucí Olda Hanák si dojel pro 2.místo a byl jsem s jeho výsledkem nadměrně spokojený. V této třídě byl také velký souboj mezi domácím Markem Zimou a Michalem Dokoupilem který bohužel havaroval. Nicméně jsem nepochopil z jakých důvodů byla propustnost jezdců větší než do ostatních tříd? Jsou snad 125 SPP hubenější než ostatní motorky? Přeci šířka a délka okruhu je stejná tak by měla být také stejná propustnost pro všechny třídy. Další třídu kterou jsem bedlivě sledoval byla Volná do 600 kde Michael Pearson předvedl že v Británii nejsou žádné ořezávátka a překonal traťový rekord Jirky Dražďáka ze třídy nad 600 ccm. Do třídy do 600 ccm se postavilo na start 32 jezdců mezi kterými měl dle startovního roštu vyvěšeného na informační tabuli u výjezdu z depa být i Alexandr Vysloužil s Ducati 749R. Bohůžel došlo ke zkratu když se nejmenovaný jezdec v sobotu na večer odhlásil odevzdal transpondér na měření časů a vzal si na zpět licenci. Sešla se spousta poruch motocyklů a nějáké lehké pády bez zranění a Alexandr Vysloužil byl na startovním poli na 32. pozici. V neděli ráno se jezdec který se odhlásil z podniku naklusal na ředitelství a vyprosil si aby mohl startovat v nedělním závodě. Což je pro mě velmi divné přeci jen když se jednou odhlásím tak nepůjdu prosit o opětovné zařazení na startovní pole. Zadělalo se tak na problém a bylo oznámeno jezdci Alexandru Vysloužilovi že ve třídě do 600 ccm nemůže startovat. Následující třídou byla GP 125+250 kde startovalo mnoho kvalitních jezdců z mnoha zemí. Nebylo pro mě pochopitelné proč třída 125 GP byla odstartována s dvaceti vteřinovou rezervou vůči tříde 250 GP. Přeci jen to má být seřazeno dle časů z tréninků a tohle rozhodnutí si nemyslím že bylo nejlepší když vítěz třídy 250 GP Wolfgang Schuster musel předjíždět o mnoho pomalejší jezdce než je on samotný. Předcházelo by se tak možnému riziku nějákého kontaktu mezi jezdci třídy 125 a 250. Mimo toho nebyla celá startovní procedůra jezdcům třídy 250 GP rozumně vysvětlena a tak se např. Jiří Grech se startovním číslem 2 rozjel předčastně a následně couval zpět na svoji startovní pozici. Závod byl krásný a motocykly SP ve třídě GP také nebyli zatraceny. Třída ve které startovalo spousta mojich kamarádů tedy třída SUPERMONO byla velmi dramatická pro rodinu Kamenických kde jezdec Kehrer v posledním kole vyválcoval doposud vedoucího Libora Kamenického a stal se tedy vítězem. Krásný závod předvedl velmi zkušený moravský jezdec Karel Kalina kdy na cílové čáře byl o přední pneumatiku před Martinem Kamenickým kde si dojel pro třetí pozici. Za ohlédnutí stála také skupinka jezdců Juráka, Kučinského, a Waltera tato skupina jezdců z Brna předvedla že motocykly Yamaha jsou výborně připraveny a jízda s němi je velmi pohodlná.
K závodům a dalším organizačním okolnostem se již vyjadřovat nehodlám.

Připravil:
D.Vysloužil


Anketa: Jaké pocity máte ze závodu vy?
Skvělé
79%
41
Dobré
12%
6
Ucházející
8%
4
Špatné
2%
1

2 reakcí na tento příspěvek 300 ZGH Hořice 2012

25.5.2012 v 15:08 | Nahoru | #1
Larry, ode mě to není tak, že vše se povedlo a tak se kritizuje ten start. Měl jsem pádné argumenty a doufám, že s Wolfim se o tom budeš bavit víc než se mnou. Jasně, znám to i z druhý strany, když jsem o tom mluvil s Lukym Rážkem - to bylo v obou případech, tedy předloni, kdy byl spokojený s tou distancí a rok předtím, kdy startovali společně a byl nespokojený...rád si vyslechnu názory z obou táborů, ale v každém dosud fungujícím jsou úplně spokojení jen jedni a tak přemýšlím, jak to udělat přijatelné pro všechny a napadlo mě to zdržení SP250, které se asi nebude líbit jim, ale na druhou stranu by bojovali spolu SP250 a s pomalejšími GP250 by měli dopočítaný ten interval startu. Ptám se, je to špatné řešení?

(reakce na) 300 ZGH Hořice 2012

25.5.2012 v 15:14 | Nahoru | #2
Gill>
Já myslím, že jediným řešením by bylo vypsat samotnou třídu 250SP, pak by neměli jezdci 250SP důvod se hlásit do třídy 250GP a ty by pak mohli startovat v jedné vlně s 125GP ....

Ale kdo to narve do toho časového harmonogramu?

(reakce na) 300 ZGH Hořice 2012

25.5.2012 v 15:18 | Nahoru | #3
Gill> hele v pohodě, vždyť já ti přece nemám za zlý tvý názory a do určitý míry jim i rozumím...sle nevím jak bys chtěl třeba časomírou řešit jak píšeš o tom dopočítávaným inervalu...nevím zda to je vůbec technicky možný...a byl by tom guláš...
Wolfimu jsem včera napsal a třeba odpoví jak to vidí on....
vím že umíme vyslechnout připomínky jezdců,ale musíme brát názor většiny, ač seto týká čeholokiv, zcela určitě lidi co jsou v Jury nejsou trubky , aby vymejšleli blbiny, který by vedli k nějakejm problémům,zkušeností za ty roky mají dost a dost

pozdě Bycha honit, ale Wolfi měl přijít na Věž a tam to prodiskutovat, jistě by byl vyslyšen

a když bychom starovali v jednom balíku...nebo 250cc před 125cc...věř tomu že by byla zase kritika že to je na hovno...

a to že Wolfi před rokem spadnul...no jak jsem psal...musel je před sebou vidět na rovině ke Křížku a musel počítat s tím že je za horizontem dojede a že tam moc prostoru na předjetí není...navíc on má vždycky náskok, čili by se nijak výrazně nezpomalil,kdyby ten úsek projel za nima a předjel až potom
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist