Tak jsem se dnes podíval do "manuálu" a zjistil jsem, že je asi něco špatně. Když jsem byl u svého mechanika říkal, že tam budeme lít jen čistý fridex a lil ho na pravé straně přímo do chladiče. A já dnes našel v tom "manuálu" že se lije z levé strany a to do vyrovnávací nádržky po hodnotu MAX. Tak jsem se tam podíval a v té vyrovnávací nádržce nic není (mechanik říkal že to je přepad a nic se tam nelije). Může mi někdo tedy poradit jak to je? Nelépe kdo má Kawasaki ZX-6R 2008 nebo jí někdy měl, nebo prostě kdokoliv kdo s tím má zkušenosti?
Všem díky za reakce. Šťastnou cestu!
Zkontrolujte množstív chladící kapaliny pomocí ukazatele množství chladící směsy na vyrovnávací nádržce, která je umístěna nalevo od motoru. Hladina chladící kapaliny by se měla nacházet mezi riskami F (maximum) a L (minimum). Jenže já jí tam v tom přepadu vůbec nemám, dolívali jsme jí jen přímo do chladiče úplně po víčko. Takže si myslíš, že jí mám dolít i do toho přepadu mezi risky min a max (je tam jen nepatrné množství co jsem tak koukal. Má cenu to odvzdušňovat?
A ještě k té druhé otázce jaká by měla být maximální teplota té kapaliny? A jestli je to okolo 100-110C normální? Díky ..
edit. Teď jsem volal mechanikovi, říkal že tam fakt nemusí nic být v tom přepadu mezi min. a max. tak jak teda? Mám tam něco lít? Fridex je tam zelený, že?
Naposledy editováno 20.05.2012 17:25:45
Jenže já jí tam v tom přepadu vůbec nemám
A chladič máš plnej, protože ona by se chladící kapalina teplotou měla roztáhnout a stoupnout hladina právě v té expanzce, spíš abys neměl vzduch právě v tom chladícím okruhu.
A ještě proč by na tej expanzce teda byla ryska min když by v ní neměla být kapalina???
Podle mého je to tak jak napsal DoktorARO
Taky je špatný, když je v chladícím systému čistý fridex, to je potom chlazení o dost horší. Poměr mezi fridexem a destilovanou vodou by neměl přesáhnout 50/50.
Jinak každý fridex má jinou barvu, záleží na výrobci. Já mám třeba chladící kapalinu modrou. Jde hlavně o to, aby fridex splňoval zákládní kritéria daná výrobcem motorky (např. antikorozní ochrana a jiné).
k původnímu dotazu - teplota 80-100° při jízdě je uplně v pohodě, vždyť větrák na chladiči spíná (podle typu motorky) při nějakejch 105ti i víc stupních. Moje vfr se ve měste drží kolem té stovky, když jedu rychleji tak 80-90...
Naposledy editováno 20.05.2012 18:27:35
Teorie je asi taková, že chladič je zavzdušněný, protože když jsme fridex dolívali bylo to až po víčko a když by se zahřál rostáhl by se a byl v tom přepadu, jenže tam nebyla ani kapka a proto usuzuji i jak psal SperkysSV že je tam vzduch.
Zítra dám vědět jak to vše dopadlo. Díky za rychlé a kvalitní odpovědi!!!
PS. Už mám jiného mechanika ..
Naposledy editováno 20.05.2012 18:25:35
p.s. dostat dnes od nekoho validni informace je nadlidsky vykon... vsichni jsou borci a maji pravdu ale argumenty nula...no to uz je o necem jinem ale :)
Nedavno se tu probiralo, ze chladici okruh muze fungovat i bez expanzky - u vetsiny japan motorek je to jakasi "odkladaci" nadrzka, kam to uflusne az pri hodne velkym tlaku.
Díky za rady!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Plasty na motorku Kawasaki ZX-6R Ninja | Lukas93cze | 5 | 6.6.2024 v 10:02 Lukas93cze |
Liqui moly mos2 do oleje Kawasaki ZX-6R Ninja | Rutti | 8 | 24.5.2024 v 10:37 tomasWR |
ZX6R 05-06 vzdochovy neco pod spojkou Kawasaki ZX-6R Ninja | kosta636 | 9 | 20.5.2024 v 12:49 JiriBN |
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja | Czradekos | 4 | 7.11.2023 v 08:02 dewwil |
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja | dinosaurus | 10 | 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA |