1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřák bohatosti směsy
Stev píše: Jurawood> jen tak pro zajímavost, dá se říct jak se projevuje změna nastavení hladin?.
Zcela jednoduše a hodně lidí si to neuvědomuje a zaměňuje s bohatostí. hladinou ovlivňuješ kvalitu rozprašování. To, zda vůbec aerosol vzniká (nízká hl. -vzduch nestrhává benzín), jak je jemný (optimální rozmezí). Při vysoké hází do válce větší kapky (někdy přímo na svíci) a v extrému, kdy je hladina výš než hl. tryska, už nerozprašuje, benzín teče do válce (nebo ven z karbce) proudem. vše to má velký vliv na spotřebu a výkon motoru ale nemá to nic dělat s bohatostí. Poměr vzduchu a benzínu je stále dán vzájemnou polohou jehly a vzduch. přívěry, při plném plynu tryskou. Co se týká podtlaků, těmi se šteluje zpoždění reakce otvírání přívodu benzínu za otvíráním vzduchu. na bohatost má tedy vliv poze v okamžiku akce a deakcelerace. po vyrovnání tlaků (kdy už plynem nekroutíš) už ne. Důležitost nastavení podtlaků pro vícevál je aby měly všechny stejný průběh výkonu, když za to vemeš.
bromep píše: .... a v extrému, kdy je hladina výš než hl. tryska, už nerozprašuje, benzín teče do válce (nebo ven z karbce) proudem. vše to má velký vliv na spotřebu a výkon motoru ale nemá to nic dělat s bohatostí.
Viděl jsi někdy karburátor zevnitř? Hlavní tryska je pod hladinou vždy, níž už je v plovákovce pouze výpušťák. Kromě toho v okamžiku kdy se hlavní tryska ocitne nad hladinou, začne skrz ní místo benzínu proudit vzduch. Přesně to je ten okamžik, kdy motor chcípne na docházející benzín.
bromep píše: ....Poměr vzduchu a benzínu je stále dán vzájemnou polohou jehly a vzduch. přívěry, při plném plynu tryskou.
A hlavě taky podtlakem pod šoupátkem. Rozdíl tlaků pod šoupátkem a v plovákovce je to co nutí benzín překonat výšku mezi hladinou v plovákovce a difuzorem (zde hladina ovlivňuje bohatost) a proudit skrz trysku a okolo jehly.
bromep píše: ....Co se týká podtlaků, těmi se šteluje zpoždění reakce otvírání přívodu benzínu za otvíráním vzduchu. na bohatost má tedy vliv poze v okamžiku akce a deakcelerace. po vyrovnání tlaků (kdy už plynem nekroutíš) už ne. Důležitost nastavení podtlaků pro vícevál je aby měly všechny stejný průběh výkonu, když za to vemeš.
Tenhle blud snad ani nejde rozebrat. Stručně, podtlaky se seřizují, aby na volnoběh a málo plynu, kdy jsou klapky pootevřeny jen mírně, táhly oba válce stejně, jinak běží motor v nízkých otáčkách nepravidelně a ve všech má tažený válec snahu střílet. "Když za to vezmeš", klapky jsou otevřeny naplno a milimetr rozdílu v jejich natočení už nehraje žádnou roli.
A na závěr - o jemnost směsi se bát nemusíš, vzduch proudí skrz hlavní vzdušník a probublává benzín v komínku i u přetékajícího karbce. Stejný nebo i větší vliv než hladina má na poměr vzduchu k množství probublávanému benzínu i velikost hlavní trysky a výška/tvar jehly.
Normálně bych sem nepsal, pač nejsem odborník na karbce, ač se v nich často hrabu. Ale když sem napíše takový "odborník" taková moudra, tak už prostě reagovat musím.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Technicka Suzuki GSX 600 F Suzuki Suzuki | KadlecJo | 14 | 26.4.2024 v 07:54 zmulin |
Správná poloho palivového ventilu S... Suzuki GSX 600 F | robb99 | 9 | 15.7.2023 v 20:32 dewwil |
Motorka nestartuje Suzuki GSX 600 F Suzuki GSX 600 F | Vojtas0034 | 8 | 10.9.2022 v 08:50 Vojtas0034 |
Olej gsx600f Suzuki GSX 600 F | ZdenyRider | 17 | 25.5.2022 v 10:51 Ozzy_ |
Klouže spojka - Suzuki GSX 600 F 1991 Suzuki GSX 600 F | 125Marek | 17 | 31.5.2021 v 07:15 125Marek |