globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Demontáž hlavy motoru.
Zdravím

Chci se jen informativně zeptat...
Když demontujete hlavu motoru, tak sundáte ventilové víko a rozepnete rozvodový řetěz? nebo shodíte i hřídele a pak zpátky vše do továrního nastavení 0?

Respektive.., můžu sundat hlavu aniž bych pootočil ventily?

E:
Dotaz 1)
Může být ohlá hlava? E: OK dík, s uhlíkem jdu dopr..

Dotaz 2)
Kdybych chtěl nechat brousit hlavu na magnetce, tak ji musím celou odstrojit, /ventily, hřídele atp../ , ano? nebo to jde udělat pohromadě?

Díky.

Naposledy editováno 04.04.2012 08:30:14
Předchozí
1 2
Následující

Demontáž hlavy motoru.

Skvělá odpověď, děkuji! 4.4.2012 v 07:41 | Nahoru | #1
1) může být prohnutá, po každé demontáži by se měla proměřit a srovnat. S uhlíkem a praskáním to nechápu.

2) hlavy jsem vždy dával na srovnání kompletní, protože po srovnání je dobrá firma vždy natlakuje

Rozvoďák se nerozpojuje, jen shodíš vačky, rozvoďák zajistíš drátkem či provázkem, ať ho pak vytáhneš. Před demontáži hlavy nastavíš vačky na značky, viz. manuál. Při montáži opět namontuješ na značky, jen nesmíš samozřejmě hnout klikou. Žádná věda na tom není.. Když jsem jako student neměl prachy, tak mi taky nezbylo než to dělat sám, bez jakýchkoliv zkušeností a světe div se, motorka jezdila dále

Naposledy jsem to dělal u auta..

Demontáž hlavy motoru.

Skvělá odpověď, děkuji! 4.4.2012 v 07:42 | Nahoru | #2
No aby si zase mohl příště založit další téma tak postup: Vypustit vodu, sundej víko, povol napínák rozvoďáku, povol opatrně a postupně domečky vaček, vačky ven. Pak hadice od chlazení. Teď můžeš povolit šrouby hlavy. Tu sundáš a pak si na stůl poskládej hrníčky,podložky,pružiny a ventily v tom pořadí jak byly a pak zase na to samé místo zpět! Kup si nový těsnění pod hlavu - počítám tak 1600 kč. Když to máš dole,tak i gufírka ventilů - to bude dalších 1600 kč. Pak kouknout na ventily a sedla. To je takovej obecnej návod. Snad jsem na nic nezapomněl. Tak hurá do práce

Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 07:54 | Nahoru | #3
Jinak hlava je ze slitiny hliníku a ten pokud je mi známo,tak uhlík neobsahuje. Jinak v manuálu seženeš nastavení rozvodů,takže vlastně ani při demontáži nemusíš nic nikde značit. na vačkách by měly být značky a s klikou si pak pootočíš,jak bude potřeba na značky. nevím,jak přesně CBR,ale na ostátním,co jsem dělal,tak to tak bylo. koukni do manuálu. Tam by měl být postup krok po kroku ...

Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 08:32 | Nahoru | #4
Hmmm, Hmmm, na to napíšu jen jedno: R.I.P motoru z tvé CBR 600 F

Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 09:22 | Nahoru | #5
Už to študuju v manuálu, a už to vidím, ozubený kola oddělím od vačkové hřídele a sundám to.

2stroke>
Vyřídím

Naposledy editováno 04.04.2012 09:24:59

1 reakcí na tento příspěvek Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 10:14 | Nahoru | #6
To jsem zvedav, jak bude hlinikova hlava drzet na magnetce

Demontáž hlavy motoru.

Skvělá odpověď, děkuji! 4.4.2012 v 10:24 | Nahoru | #7
Když sundáš hlavu,tak budou ventily zavřený,neboť je tam tlačej pružiny. Takže sami se nepootočí. Když jí budeš nechávat brousit - to jen v případě,že je fakt křivá. Takže nejprve důkladně změřit! Když bude KO,tak odstranit půlměsíčky na ventilech a tím se uvolní a můžou ven. Jestli to budeš takto dělat,tak opravdu doporučuju dát si záležet a měnit i ty gufírka, zabrousit sedla atd. prostě udělat takovou lehčí GO vršku. Pak to neprodávat a máš na 10 let zase pokoj. V materiálu a práci (za broušení a zabroušení sedel) počítej tak 5000 kč,ale vyplatí se to.

Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 10:26 | Nahoru | #8
Ještě dotaz. Proč jí vlastně dáváš dolů?

Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 10:54 | Nahoru | #9
Co jsem tu viděl tak ses domlouval s mischou638 na servis, mám pocit že když to k němu hodíš ušetříš hodně peněz i nervů ...

Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 10:55 | Nahoru | #10
Durex>
Jasně, jen mi šlo o to, abych při montáži namontoval vačkový hřídele na stejnou pozici(snad se mi to podaří poznačit), a nerozhodil při tom potom časování otvírání/zavírání ventilů..
Nebo...
Hlavu změřím, pak se rozhodnu zdali půjde na broušení.

Ventily jsem právě nechtěl zatím dělat. Ale nejrozumnější bude, udělat je přitom, když už bude dole motor.

Protože musím vyměnit těsnění pod hlavou + zároveň teda i pod víkem a dám tam rovnou nový šrouby.

Demontáž hlavy motoru.

Skvělá odpověď, děkuji! 4.4.2012 v 11:39 | Nahoru | #11
Jo vidíš. Zapomněl jsem napsat,že většou je za hlavu chycenej motor,takže musí ven Vačky ani nemůžeš nedat správně na místo. Časování si pohlídáš přes značky na vačkových kolech, počet dílků retětu mezi zuby a natočením kliky na značku. Jen při zpětné motáži vaček opatrně s domečkama. Nejprve je namazat olejem a při dotahování opatrně a pomoz si telěm a opři se do toho. Myslím jako vačku tlačit přes pružinu- né že to budeš jen dotahovat přes domeček a tím ustavovat vačku. Je to všechno hliník a ten toho moc nevydrží.

Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 11:40 | Nahoru | #12
Když je to dole,tak udělej všechno - pokud si to chceš delší dobu nechat. Protože je pak opruz,kdyby ti třeba po roce začala brát olej přes ztvrdlý gufírka ventilů ...

Naposledy editováno 04.04.2012 11:41:54

Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 12:01 | Nahoru | #13
Super, jo vlastně to časování si pohlídám přes kolečko Motor bude dole to je jasný,jen se budu snažit nepohnout s klikou.
Mám to namazat mazacím tukem nebo normálním mototorovej olej?

Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 12:06 | Nahoru | #14
Normálním motorovým olejem. Jde o to,že většinou při demontáži si vačku atd odmastíš,aby se tam nechytal bordel. Pak při montáži a zkoušení rozvodů,jestli jsou dobře nastaveny,tak by to šlo na sucho. Je to kluzný ložisko (kus hliníku) a chvilka bez oleje je smrt. A taky při prvním startu,než se natlačí olej

Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 12:15 | Nahoru | #15
Dobře, rozumím, díky moc

1 reakcí na tento příspěvek Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 12:37 | Nahoru | #16
Stev píše:
Co jsem tu viděl tak ses domlouval s mischou638 na servis, mám pocit že když to k němu hodíš ušetříš hodně peněz i nervů ...

Steeve,
Dyť je to přece pro xBaryka výzva néé
No a po borce-rozborce motoru se potom za stálého míchání vše... a zbytek si domysli sám

1 reakcí na tento příspěvek Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 12:44 | Nahoru | #17
Durex:Oceňuju dobrý komentáře k danýmu tématu
Čus S

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 12:52 | Nahoru | #18
SOUSEDRH9> já se třeba za nemehlo nepovažuju, běžnou údržbu jako brzdy, olej dělám sám. Ale vím kolik problémů na mě může vyskočit při takovýhle akci, a člověk co tomu rozumí a dělá to běžně má vybavení i zkušenosti aby je vyřešil. Proto radím někomu to dát dokud je to pohromadě, navíc když to postupně čtu. Mně jsou moje nervy i čas dražší.
Ale je fakt že tohle není úplně k tématu, a neodsuzuju že to chce dělat sám.

(reakce na) Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 13:07 | Nahoru | #19
SOUSEDRH9> Dík. Prdel si umí dělat každej. Když má odvahu a nebojí se,tak proč neporadit. Ony se rady shánějí dost těžko a obzvlášť tady.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 13:14 | Nahoru | #20
Stev> Hele já po zkušenostech se servisama jsem si začal dělat vše sám,protože jsem zjistil,že nebudou dělat nic jinýho než já (když to nejde,tak si pomůžou kladivem) a navíc to mám pod kontrolou a fakt to udělám a vyměním. Ne jen na faktůře. Když začínáš postupně,tak zjistíš,že je to vše stejný. A navíc je to výzva. já v 15-ti nesložil ani fichtla - bál jsem se. Teď vyhodit motor ven a rozdělat není už problém. I když takovej nejistej pocit tam je vždy. Jestli to je vše ok než poprvé po složení necháš protočit motor atd. A pak když si to ode mě někdo bere,tak první 2 noci sem lehce nervózní,zda to je vše ok atd. Pokaždý zatím super a pozitivní ohlas,ale jelikož se tím neživím,dělám to jen jako koníčka,tak to dělám fakt pečlivě (ani bych se tím neuživil a nebo bych byl kurva drahej ) a ten červíček pochybnosti asi u mě zůstane pořád

(reakce na) Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 13:34 | Nahoru | #21
Durex> já to chápu, navíc když to pak děláš trochu častěji. Beru i to že se člověk spoustu naučí. To je jeden scénář ke kterýmu stejně potřebuješ nějaký technický vybavení a povědomí. Druhej potom že se z toho stane poslepovaná past.
Co je na mým přístupu problém je najít dobrýho servisáka, když ho máš tak je to ideál

(reakce na) Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 16:05 | Nahoru | #22

petrvtr_new píše: To jsem zvedav, jak bude hlinikova hlava drzet na magnetce



To víš že se dá ta hlava zabrousit na magnetce, jak bych to tak jinak dělal, pilníkem

(reakce na) Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 16:15 | Nahoru | #23
Durex> Že se na to nevysereš, já už na m.cz moc neradím, to je pořád všechno dokolečka a už mě to nebaví ...
To je pořád: "tečou my gufera na vydlých, co s tím" ..."mám vodu v oleiy, pomoc, co s tím"... ...apod. vyfikundace...bych se na to z vysoka víš co, vytento

Myslím, že s demontáži hlavy to dopadne tak, že ji sundá a pak nebude vědět, co s tím, pak bude volat teprve o pomoc ...no, třeba ho podceňuju ...

1 reakcí na tento příspěvek Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 17:48 | Nahoru | #24

Durex píše:
Stev> Hele já po zkušenostech se servisama jsem si začal dělat vše sám,protože jsem zjistil,že nebudou dělat nic jinýho než já (když to nejde,tak si pomůžou kladivem) a navíc to mám pod kontrolou a fakt to udělám a vyměním. Ne jen na faktůře. Když začínáš postupně,tak zjistíš,že je to vše stejný. A navíc je to výzva. já v 15-ti nesložil ani fichtla - bál jsem se. Teď vyhodit motor ven a rozdělat není už problém. I když takovej nejistej pocit tam je vždy. Jestli to je vše ok než poprvé po složení necháš protočit motor atd. A pak když si to ode mě někdo bere,tak první 2 noci sem lehce nervózní,zda to je vše ok atd. Pokaždý zatím super a pozitivní ohlas,ale jelikož se tím neživím,dělám to jen jako koníčka,tak to dělám fakt pečlivě (ani bych se tím neuživil a nebo bych byl kurva drahej) a ten červíček pochybnosti asi u mě zůstane pořád



Vystihl si i kus mě. Po mé zkušenosti se servisem, jak mi tu všichni raděj - "dej to odborníkům, nevrtej do toho", tak já to teda těm "profesionálům" dal, výsledek skoro 3 měsíce čekání a to díky mé snaze a tomu, že jsem si sehnal většinu dílů sám. A tomu, že jsem tam byl skoro každej den a uháněl jsem je, jinak by to doteď nebylo. Na motorce byli jen namontované díly, bez jakkékoliv větší snahy dát motorku dokupy - tohle jsem si mohl udělat sám, ale chtěl jsem aby byla motorka opravena profesionálně, no ale nebyla výsledek tohoto je SOUČASNÝ stav motocyklu. Cena za to byla 25. tisíc, a do motorky dávám peníze furt. Kdybych si to opravil už tenkrát, tak už jen jezdím. Jako sory, ale když mi profesionál namontuje opačně světla, namontuje špatnej stator (po mým upozornění, že je špatnej) zašroubuje šrouby a utáhne matky, přehlídne závady (špatný těsnění) a ještě to ani neudělá pořádně, že mezi svodem a koncovkou je skoro díra, a za to si vezme 25. tisíc. Tak to sory, ale profesionálů mám dost, a to je značkový servis!...

Věřím, že pán doporučený Pračkářem je profík, ale ta cena prostě naskakuje kvadrátem nahoru, díly, práce atp..

Navíc o motorky mám zájem, chci jít na motomechanika, ale zatím to dělám tak, že se učím sám. Veškerej volnej čas obětuju tomuhle a učím se to. Baví mě to, a jdu do toho! Chtěl bych se tím třeba i živit. Vím, že nemám zkušenosti, vím, že se pouštím do velké akce, kde nevím co mě čeká. Když sem dělal dvoutakt, tak jsem si taky myslel - jo to bude paráda. Nebyla, vyskočilo tam mnoho krtků ..

Tohle všechno vím, a tohle slyšet nepotřebuju - to VÍM, potřebuju poradit, slyšet rady, názory. A nebýt pár lidí na foru, kteří seriozně poradí, tak slyším jen to první...

Proto děkuju všem, kteří mě poradí, a radí stále i přes mí občasný "úlety"
Těm, kteří rejpaj Ale sou mi putna a nezastavěj mě.

Jsem tu od roku 2009 přes jinej profil. Dřív sem jen četl, ted píšu.. Myslíval jsem si, že forum je od toho, když má někdo nějaký problém, tak mu někdo poradí, pomůže. Ale význam tohoto fora spočívá v něčem jiným... a proto si o to víc vážím lidí, kteří maj tu snahu poradit.

Prostě se to chci naučit, a mám tu odvahu do toho jít, tak jdu!

1 reakcí na tento příspěvek Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 18:52 | Nahoru | #25
Jen ho zase nehrnte do zbytecny GO vrsku, pokud ta hlava neni kriva. Je fakt, ze se vyuci/nebo to cely zkazi ale jedno pravdivy prislovi rika, ze co funguje do toho se nevrta a ne vzdycky foukly tesneni znamena krivou hlavu. Takovyhle investice se vyplati jen pokud dotycnej planuje motorku mit opravdu dlouho, jinak ventilovy gufera menit a zabrusovat ventily je hovadina, pokud tesni(lepsi mit kulaty sedla co tesni, nez se ucit na tom zabrusovat na tovarni uhly a pak resit spatny zabrouseni).

...kdyz to budes rozdelavat, tak good luck a jen sama pozitivni zjisteni a ne jen "ty vo*e, tohle je taky v pí**"


Naposledy editováno 04.04.2012 18:55:26

1 reakcí na tento příspěvek Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 19:47 | Nahoru | #26
Však jasně, na zabrušování ventilových sedel, pokud těsní, bych hodil bobek. Demontovanou hlavu polož ventilovými talířky vzhuru a do spalovacího prostoru nalij trochu benzínu. Potom si posviť do výfukových kanálů, ty musí být suché, pokud nejsou, máš tam netěsnost, podpálený ventily apod....no tak když už ta hlava bude dole, tak bych ty gufera vyměnil, no ni ...pak se srát s výměnou 16 gufer na indiánský způsob, ne díky...i když mě to za nedlouho na GSX 1100 F taky čeka ...budu si muset vyrobit přípravek, abych mohl přes otvor v hlavě na svíčku natlakovat válec, abych mohl stlačit pružiny na ventilech...jj, už se těším

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 19:48 | Nahoru | #27

Jindra650 píše: Jen ho zase nehrnte do zbytecny GO vrsku, pokud ta hlava neni kriva. Je fakt, ze se vyuci/nebo to cely zkazi ale jedno pravdivy prislovi rika, ze co funguje do toho se nevrta a ne vzdycky foukly tesneni znamena krivou hlavu. Takovyhle investice se vyplati jen pokud dotycnej planuje motorku mit opravdu dlouho, jinak ventilovy gufera menit a zabrusovat ventily je hovadina, pokud tesni(lepsi mit kulaty sedla co tesni, nez se ucit na tom zabrusovat na tovarni uhly a pak resit spatny zabrouseni).

...kdyz to budes rozdelavat, tak good luck a jen sama pozitivni zjisteni a ne jen "ty vo*e, tohle je taky v pí**"



K té fotce: a nestačilo by si na talířky ventilů napsat pouze čísla než je strkat do nějakého držáčku

Jo, asi před 14 dny jsem tě viděl na tom žlutém Triumphu v Křečovicích, zastavil si na náměstí a pucoval sis přední blatník zasraný od bahna ...čuměl si na mě, jel jsem v té tmavě zelené A4 ...chvilku jsem se tě držel, ale pak si mi ujel

Naposledy editováno 04.04.2012 20:21:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 19:55 | Nahoru | #28

xBaryk píše:
Chtěl bych se tím třeba i živit.

Myslíval jsem si, že forum je od toho, když má někdo nějaký problém, tak mu někdo poradí, pomůže. Ale význam tohoto fora spočívá v něčem jiným... a proto si o to víc vážím lidí, kteří maj tu snahu poradit.



Proboha jen ne živit, nejde o to že by ses to nenaučil, ale hlavně se tím neuživíš, to mi věř ...jako koníček a pro kámoše proč ne, ale živit se jako motomechanik, tfuj...

Jo, to si tu měl chodit tak před 6 lety, to stálo fórum za něco, ale teď je to odpad...resp. je to tady takové, jaké si to lidi udělali, že jo...čili průřez společností, a když vezmeme vpotaz, že motorky jsou teď hodně modní, čili značná část lidí u motorek jsou pozéři a frajírci, hmmm ...
Já teďka chodím na jedno motoforum a tam jsou lidi ještě normální a snad to tak bude i dlouho...

(reakce na) Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 19:58 | Nahoru | #29

2stroke píše: Já teďka chodím na jedno motoforum a tam jsou lidi ještě normální a snad to tak bude i dlouho...



UŽ NIC NEŘÍKEJ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáž hlavy motoru.

4.4.2012 v 20:02 | Nahoru | #30

2stroke píše: ...budu si muset vyrobit přípravek, abych mohl přes otvor v hlavě na svíčku natlakovat válec, abych mohl stlačit pružiny na ventilech...jj, už se těším



a není snažší tu hlavu teda sundat a demontovat ventily normálně? Mě na to posloužila normální truhlářská svorka a kousek trubky s výřezem abych magnetem vytáhl ty měsíčky na dříku Tohle mi přijde docela technologicky zbytečně složité
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zapalovací cívky Honda CBR 600F gogo25 2 Včera v 20:01 combust
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F Novasek21 3 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 23 8.5.2024 v 21:14 juri23
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.


TOPlist