globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: první motorka
22.3.2012 v 21:09
Ahojte,
tak sem se odhodlal a rozhodl se pořídit motorku. Je mi 19 a tak bych si mohl pořídit něco silnějšího, ale na naučení a rozhodnutí jestli v motorkařině pokračovat jsem se rozhodl pro minimální kubaturu. Předpokládám že 125 motorka je na naučení ideální - lehoučká, malá náročnost i spotřeba a nesvádí k agresivnímu předjíždění. Stejně se chci krajinou jen tak pomalinku projíždět kochat se krajinou.
Vybral sem pro začátek Hondu CBR 125R co vy na to? Dobrá volba? Uvažuji o nějaké ojeté. Podle inzerátů bych za ni měl dát +-30 000Kč. Vzhledem k tomu že motorkám zatím moc nerozumím tak si ji nechám prohlídnout v nějakém značkovém servise. Doufám že tam mi poradí.
Dál bych se zkušených jezdců rád zeptal na kolik mě vyjde provoz takovéhle motorky, když za sezónu najedu takovejch 5000 km a budu se k motorce chovat ohleduplně.
Nakonec bych se rád zeptal na kolik mě vyjde kvalitní kompletní oblečení na motorku.(helma, bunda, páteřák, kalhoty, boty, rukavice...)
Díky moc za ochotu a rady :D
Předchozí
1 2 3
Následující

první motorka

23.3.2012 v 23:48 | Nahoru | #61
taky si tady něco napíšu
U nás u gymplu stává boreček s takovoudle yamahou a řeknu vám, mě být 16 tak mu závidím až za hrob. Je to moc hezká mašina co vypadá na větší kubaturu. Seděl sem na ní na výstavě a fakt to není "do ruky" takový motokolo jak cbr 125.
Když sem chtěl první "větší" moto měl sem taky v hledáčku er 5 a gs 500, ale za trochu hezký mašiny chtěli hrozný pálky, tak to nakonec vyhrálo SV 650, protože za stejný peníze bylo víc muziky (kobylek). Já měl výhodu, že sem měl do uplnýho začátku po tátovi fichtla na polňačky a čz 175 na první sezonu. Takže pokud někde u kmotra ve stodole narazíš na nějaký zachovalejší kousek, tak se být tebou vůbec neostejchám, investuju pár korun za nový gumy, svíčky, vzduch. filtr a baterku a ta stará mašina ti na první rok udělá takovou službu, že pak budeš ještě vzpomínat. (Třeba jaks chtěl svézt mladou k rybníku a zaboha ti to nechtělo chytnout )
EDIT: Ještě sem si vzpoměl na malýho varana , jeden kluk z vesnice to má, vozí na tom kočky na koupák, taťka mu na to namontoval Leo Vince a když jede kolem, tak se stydim, že mu to rachoce víc než mě . Navíc s dvouválem se neztratíš
EDIT2: Pro ty co tvrděj že pod 500ccm to není motorka: V létě sem potkal tři výletníky, jeden měl NSR 125, druhý yzf 125 r a třetí varadero 125. Když z toho slezli, ukázalo se, že to sou strýcové cca 35 let, ale ta čirá radost co měli v očích, tu v životě neuvidíš u borců v bílejch la coste botkách a vyšisovanejch džínách co to pálej na yamaha r6 nebo na ninja6r (no ofense, bez urážky, nevím proč zrovny tyto dvě motorky přitahujou podobný individua) přes vesnici kilodvacet (120km/h)- Takových sem o prvním hezkým víkendu potkal tak osm).

Naposledy editováno 24.03.2012 00:12:08

1 reakcí na tento příspěvek první motorka

24.3.2012 v 00:05 | Nahoru | #62

Saly89 píše: Já měl výhodu, že sem měl do uplnýho začátku po tátovi fichtla na polňačky a čz 175 na první sezonu. Takže pokud někde u kmotra ve stodole narazíš na nějaký zachovalejší kousek, tak se být tebou vůbec neostejchám, investuju pár korun za nový gumy, svíčky, vzduch. filtr a baterku a ta stará mašina ti na první rok udělá takovou službu, že pak budeš ještě vzpomínat. (Třeba jaks chtěl svézt mladou k rybníku a zaboha ti to nechtělo chytnout )



Začít na Jawě nebo Čz je to nejlepší co můžeš udělat !!!

Naposledy editováno 24.03.2012 00:05:48

první motorka

24.3.2012 v 10:50 | Nahoru | #63
Tak tady asi pozdvihnu zase spousta motorkářů ,ale koukni se i na Yuki CSR 125 nebo lépe 250. Pokud ti nevadí že tady nebudeš IN a chceš jenom jezdit a nestarat se a čekat na výplatu, abys mohl vyjet tak Ti ji doporučuji. Projedeš i po dálnici, po polnačce, k rybníku a uveze i batůžek za zády ve vlásenkách kolem Berounky.A klidně můžeš jet i v závěsu za Harleyma, pokud Tě to bude bavit. A starosti, tak stihnout servis, namazat řetěz a jednou za měsíc kouknout do nádrže . Jedno mínus prodejní cena, až budeš mít něco většího a krásnějšího. Ale proč si nenechat tuhle děvečku pro všechno po těch zážitcích jako náhradní , když se Ti nechce Tvé nové krasavici namočit sukničky.
Přeji všem hezké jarní kilometry

A ptal jsi se na ceny : tak nova CSR250 39.900,-
Drobnosti náhradní žarovky, pojistka,
Lekarnička,Havarijni pojistka na rok , přihlašení atd 3,000,-

Přilba raději novou tak minimálně 2,500,-
V každém případě bundu a rukavice
Muže být i dobra plátěná třeba bazar, důležité, ochrana loktů
Páteřák je taky dobrej. Rukavice, když nejhůř,
tak dobré cyklistické, plnoprsté . Je v nich cit , nekloužou ,
mají vrstvu i proti vibracím ,ale při nehodě moc neochrání.
Kdo zažil silniční lišej tak ví, že texasky nejsou to pravé.
Na oblečení se ušetří jen jednou. A mimoto, když je člověk
mokrej a skřehlej a má před sebou sto kilometrů,
tak to je i nebezpečné.
A tenisky rozhodně ne , chce to kotníčkové
Tak takových ……………………………………………….. 7- 15,000,-
První servis 500 km výměna oleje 500,-
Druhý servis 5000km olej seř. ventilů 1,200,-

Naposledy editováno 24.03.2012 11:46:47

první motorka

24.3.2012 v 20:53 | Nahoru | #64
Ja mam prvú moto s papierami Suzuki DR650R a zatial sa nemam na čo stažovať
a stojí tiež okolo 30 000

Naposledy editováno 24.03.2012 20:54:02

(reakce na) první motorka

24.3.2012 v 21:48 | Nahoru | #65

xBaryk píše: Začít na Jawě nebo Čz je to nejlepší co můžeš udělat !!!


to je fakt síla číst takovej názor v roce 2012

první motorka

24.3.2012 v 22:39 | Nahoru | #66
Ahoj, začínal jsem jako ty. Nejdřív jsem si udělal řidičák, koupil helmu a potom začal jezdit na dědovým fechtlu. No a mezitím hledal něco pro sebe. By jsem projet 2× 125ccm a připadal jsem si na tom jak obr (byly to Hondy CBR 125R). Měřím 185cm a 75 kg. Ale třeba ovládání bylo intuitivní a jakmile jsem se na nich projel při zkušební jízde věděl jsem, že s touhle motorkou se dá skvěle sžít... jediné co mě vždy odrazovalo od koupení malorážky bylo to, že už při první jízdě jsem narazil na horní maximálku a to nějakých 120-130 km/h. Cestovní rychlost byla tak 90-100 jinak to vibrovalo až hrůza včetně nemožného cestování ve dvou
No řekl jsem si, že vyzkouším osvědčený čtyřlístek CB500, GS500, GPZ500 a ER5. Tohle už jsou prostě motorky, a budou Tě bavit víc. Sice budeš mít větší respekt ale je tu vyšší pravděpodobnost, že motorku využiješ variabilněji. Zjistíš, co se Ti líbí (jaký styl) a zažiješ si s nima hodně zábavy. Bude na Tebe působit rozhodně víc majestátním dojmem než CBR 125R.
Jinak motorka sama o sobě k agresivitě nesvádí, to až Tvoje chování a Tvůj mozek. Zase z druhé stránky, když budeš už nucen předjíždět tak to bude rychlejší a bezpečnější na pětikilu než na malorážkách.

Hlavně se neboj zkoušet a projeď si klidně i víc strojů. Vyplatí se to. Vždycky můžeš říct před koupí, že Ti motorka nevyhovuje. Oblečení je dobré nepodceňovat, ale zase i zde neplatí že čím vyšší cena tím kvalitnější.
Hodně zdaru!

1 reakcí na tento příspěvek první motorka

25.3.2012 v 01:12 | Nahoru | #67
italšrot>
To je můj názor a ten mi nikdo nevezme Tvůj je mi putna, ale nebudu Ti za něj nadávat
Asi máš mindrák
Jawka nebo Čztka Tě na začátek vyškolí ze všeho nejvíc

(reakce na) první motorka

25.3.2012 v 07:53 | Nahoru | #68

xBaryk píše: italšrot>
To je můj názor a ten mi nikdo nevezme Tvůj je mi putna, ale nebudu Ti za něj nadávat
Asi máš mindrák
Jawka nebo Čztka Tě na začátek vyškolí ze všeho nejvíc


........... a prosím tě proč by jsi mi měl za to nadávat? Jawa i ČZ byly dobré ve své době, ale dnes tě opravdu leda tak vyškolí. Na naučení jsou dneska daleko vhodnější motorky. Potřebuje získat návyky na 4T moderní motorku, protože tu předpokládám bude mít. A né získat návyk na starý 2T. Pokud jednou bude chtít sporta doporučil bych mu Kawasaki 250 Ninja a pokuk chce naked bike tak seškrcenou Kawasaki ER5. I proto je využívají autoškoly... jsou vhodné na naučení.

první motorka

25.3.2012 v 10:48 | Nahoru | #69
pětikilo... ono těch 25 kW moc nejede

první motorka

25.3.2012 v 10:57 | Nahoru | #70
Jesli seš totální začátečník, tk ta 125 bude ideální, rok se vyjezdíš, získáš nějaký zkušenosti a návyky a pak upgraduješ vejš. Akorát teda tu CBR nevim, je fakt škaredá... Pokud už nějaký zkušenosti jako simsony, občas pujčení kamarádový třipade, zkrátka víš, která bije, tk bych šel aspoň do dvěpade. Třeba ta Ninja 250, když se ti líbí sporty.

první motorka

25.3.2012 v 19:01 | Nahoru | #71
Přečetl jsem si celý tohle vlákno, a taky přidám svoji trošku do mlýna.Na začátek bych chtěl říct že se ztotožnuju s názory FishX3 myslím že má přehled .Nemám ani v úmyslu hanit tu CBR125,je to dobrý stroj nejen pro to že jí má hodně mladších kámošů.Vpodstatě vše už tu bylo řečeno,takže za mě GS500,CB500.Pokud chceš vzhled SS tak GS500f jak už tu někdo říkal.Jak tu dost lidí píše začni na 125 za rok to prodej a kup silnější,to je sice pravda,ale co stráta ceny stroje,nákup,přepisy atd,přijde mi to dvojí práce,nevím jak ostatní ale já si svého času cením.Rozhodně nejsem typ člověka co tvrdí do 6kila nic nejde atd..to není pravda,sám sem začínal na 50 a najel na ní pár tisíc km a jak jsem byl tenkrát spokojenej GS500 je opravdu hodná motorka na který se vyjezdíš.přitom se dá sehnat za opravdu dobrý peníz Znova opakuju že když se budeš chtět projet s více lidma na silnějších strojích,bude to jenom ,,utrpení'' budeš motorku hnát daleko nad její hranice jen proto abys držel cestovní tempo s ostatníma, to se ti na 500nestane Za pravopisné hrubky se omlouvám Přeju pohodový nákup a dej pak vedět co jsi pořídil.

Naposledy editováno 25.03.2012 19:02:52

1 reakcí na tento příspěvek první motorka

25.3.2012 v 22:55 | Nahoru | #72
Toto téma se pořád dokola opakuje a pořád dokola se u toho utkávají dva tábory. Jeden tvrdí silnou od začátku,druzí znalí praxe doporučují postupně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první motorka

26.3.2012 v 02:15 | Nahoru | #73

Kov píše: Toto téma se pořád dokola opakuje a pořád dokola se u toho utkávají dva tábory. Jeden tvrdí silnou od začátku,druzí znalí praxe doporučují postupně.


Omyl,vetšina lidí tvrdí jednoznačne do začátků slabou a lehkou, problém je že definice "slabé a lehké" je pro někoho silná a těžká. On tu totiž nikdo nedoporučuje ani ostrou šestku natož něco nad litra. Dle mého máš jezdit přibližně na tom na co máš papíry (v případě omezených papírů) a z této nabídky hledat optimum tak aby jsi se nenabil, nevykrvácel jak na silnici, tak i finančně.

je to stejné jako s lidmi co jsou 10let spokojeni s ER5 a mluví o přebytku výkonu vs GSXR co nemá výkonu dost. Dle mého jsou oba ytto tábory minoritní tj vetšinový názor je mezi nimi. I já , když nemám výkonu nikdy dost se považuji v tomto srovnání za člověka někde v průměru, možná vyšším.

...to jen na doplnění

Každopádně bych se touhle otázkou zabýval až budou papíry - až bud vědět jak se k motce stavím.

první motorka

26.3.2012 v 11:57 | Nahoru | #74
za mě není CBR 125 špatná volba.
jede to dost rychle, aby jsi byl nad povolenou rychlost všude kromě dálnic, prd to žere, gumy/řetěz/desky na to nestojí raketu a když tě omrzí, tak ji snadno prodáš s minimálním prodělkem.

můj názor: zkus to

P.S. na tuhle otázku ti stejně žádný fórum nedá odpověď,protože každej šel jinou cestou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první motorka

26.3.2012 v 12:34 | Nahoru | #75
FishX3> Já jsem si po ujetí 200km na simsonovi koupil fazera 600 a opojen nadšením z jízdy jsem si několikrát málem pěkně rozbil držku. Přepálené zatáčky, předjíždění více aut, různé naschvály plechovkářů,rozjeté jablka na silnici,atd....nepředvídání+začátečnické chyby. Naštěstí moji strážní andělíčci neměli zrovna pauzu, tak jsem to ve zdraví přežil. Po vlastní zkušenosti jsem přesvědčen o tom, že kdybych začínal na motorce výkonově i váhově nižší, tak by situace,do kterých jsem se vlastní, i nevlastní, blbostí dostal, byly o třídu míň nebezpečné. Proto jsem trval u svých synů na postupném zvyšování výkonu a když se např. jeden z nich díky přepálené zatáčce vyválel na 125-ce ve škarpě a měl jen naražené rameno, nechtěl jsem si ani představit jak by to vypadalo na stokoňové mašině. Tolik k tématu. Z mého pohledu to nemá cenu to více(a pořád dokola) pitvat.

(reakce na) první motorka

26.3.2012 v 12:39 | Nahoru | #76
Kov> njn, jenže Fazer má kolem 100hp ... což se tu právě zminuje pro začátek jako pitomost. Pětikila v otevřeným stavu tu mají poloviční výkon a i to je fuk, protože se tu řeší 25kW tj výkon cca třetinový a to je kurva znát.

...to že je to pořád dokola je samo pravda

Já začínal (po 15ti letech co jsem slezl z pincka a jawky) na TDM850 - solidní výkon, ale vysoko těžiště a velký brzdný učinek motoru takže mi jako úplný ideál pro nováčka nepřijde, ale od té doby jsem jel vcelku na slušném výčtu strojů a tak myslím mohu srovnávat. Stejně tak jezdím poměrně dost a jezdíme ve skupinách různých strojů i kvalit jezdců, právě tam pak pramení negativní postoj k jízde na motce zbytečně slabé. Konkretně mladej lehnul jen proto že to hnal jak šílenej jen aby nezdržoval - a to že mu 10maníků furt opakovalo ať se sklidní , že neni kam spěchat bylo fuk.

Takže růst samozřejmě ano, ale rozumně, nesedat na kolo když mne vyjde na stejný peníz jako motorka...

Naposledy editováno 26.03.2012 12:47:44

(reakce na) první motorka

26.3.2012 v 12:53 | Nahoru | #77
Kov> jo a k válení - tohle se taky opakuje dokola - je fuk z čeho spadneš - z mýho CB si na držku v 100km/h nabiju stejně jako ve 100km/h ze skůtra. Rozdíl je před tím nabitím (možnost vyšších rychlostí, možnost korekce mé chyby a odvrácení nehody). takže ani tam se moc nedá mluvit o výhodě motokola vs slabý základní stroj jakými bezesporu tady zmiňované stroje jsou.

1 reakcí na tento příspěvek první motorka

26.3.2012 v 14:13 | Nahoru | #78
125 bych si nekoupil a jsem rád, že mi to tady všichni při koupi první motorky vymluvili!!!!
Prostě je to malé, pomalé, musí se to točit, a pak když jde do tuhého tak je i na mém horské kole lepší podvozek a brzdy ani nemluvím...
Možná si myslíš, že Tě 500 potahá, ale to vůbec. Taky jsem začínal na 400(měla ještě víc kw jak 500) a v pohodě a navíc tam máš všechno lepší(je to větší, podvozek, brzdy atd.). A hlavně to nevyměníš za měsíc, ale do 2 let.

Naposledy editováno 26.03.2012 14:14:43

(reakce na) první motorka

26.3.2012 v 23:51 | Nahoru | #79

dareckov píše: 125 bych si nekoupil a jsem rád, že mi to tady všichni při koupi první motorky vymluvili!!!!
Prostě je to malé, pomalé, musí se to točit, a pak když jde do tuhého tak je i na mém horské kole lepší podvozek a brzdy ani nemluvím...
Možná si myslíš, že Tě 500 potahá, ale to vůbec. Taky jsem začínal na 400(měla ještě víc kw jak 500) a v pohodě a navíc tam máš všechno lepší(je to větší, podvozek, brzdy atd.). A hlavně to nevyměníš za měsíc, ale do 2 let.

(reakce na) první motorka

8.4.2012 v 10:45 | Nahoru | #80

Nowi píše: Ještě tu nezaznělo to, že 125ccm kort CBR se ti docela rychle a snadno může posrat a si v tom za 15tis na motoru hned...



Vlastní zkušenost?
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist