globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
17.3.2012 v 19:54
Pár kamarádů si o toto porovnání psalo. Neberte to prosím jak objektivní test. Jde čistě o moje pocity.

Aprilia Tuono 1000R
Supersportovní bike, pro který není problém atakovat rychlosti přes 250km/h. Posez je vyloženě „na motorce“ a nezasvěcenému se může zdát, že sedí na prkenné lavici. Super pevný a přesný podvozek. Uvolněná jezdecká pozice, příjemně tvarované široké řidítka dobře padnou do ruky, avšak pilot má docela sportovně zalomené nohy. Jako na superbiku. Všude dostatek prostoru a tuono navozuje pocit „velké motorky“. Dostačující, ikdyž ne příliš kousavé brzdy. Hodně atraktivní look díky válečnému lakování. Celkově kvalitně postavený bike s dobrou ochranou proti větru. Vítěz srovnávacích testů v letech 06-07-08. Výkon 138PS.
Triumph Speed Triple 1050
Více univerzální stroj ne tak atraktivního vzezření, obzvlášť když stojí vedle sebe. Vzhledově i pocitově menší (kratší) motorka. Nádrž kratší, ale stejně široká jako na Tuona. A posez? Jezdec sedí jako by v motorce, s podobnými řidítky jak na Tuonu, avšak s méně zalomenými nohami. Účinnější brzdy díky radiální pumpě a krásné, letmo uchycené zadní kolo. Zepředu více „ufo“ vzhled a celkově nepůsobí tak agresivně jako Tuono. Vítěz srovnávacího testu 2011. Výkon 135PS.
DUCATI STREETFIGHTER/S
...a jeho dvouválcových 155PS. Vrchol evoluce. Nejnašlapanější naked, který stál nový 489tisíc Kč. Motorka, která nutí jezdce jet strašnou pilu a stroj, který neodpouští chyby. V běžném provozu nebezpečná zbraň, která zesměšní vše ostatní a z aut udělá pomalu se šinoucí a zavazející figurky. Brutální posez, vzhled a jízdní parametry. 155 koní, kovaná kola MARCHESINI, brzdy Brembo monoblok a kompletní šasi od Ohlinsu. Nic lepšího v roce 2011 po zemi nejezdilo. Vrchol pyramidy, luxusu a sportovních vlastností, které ovšem průměrně zdatný pilot ani z poloviny nemá šanci využít. Nevhodný pro jízdu ve dvou a pro delší trasy a klidnější jízdu „na kochačku“ naprosto nepoužitelný. Buď jedeš na hraně a nebo se trápíš. Přes všechny malé nedostatky radikální bike se kterým leze kdykoliv a kdekoliv udělat hodně parády.

Naposledy editováno 18.05.2015 21:14:43

3 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

24.3.2012 v 17:17 | Nahoru | #1
Tak na počitadle přibyly další stovky kilometrů a uživatelská příručka mi dovoluje polechtat otáčkoměr na číslici 8 tisíc. Chvilkově samozřejmě. Začíná mě to vážně bavit. Motorka letí jako zajíc po lajně koksu! :D Je úplně jedno, jaký tam mám kvalt a kolik to právě točí. Sesbírá se to s hustokrutým nástupem prakticky kdekoliv. Jízda je tak snadná a plynulá, jako nebyla ještě nikdy před tím. Zadní stodevadesátka je ojetá do samého kraje a já si v některých zatáčkách připadal jako na carvingových lyžích, s loktem u silnice. Zrychlení je fantastické a na každém horizontu letí přední kolo do luftu. Úplně samo! Párkrát jsem zkusil i "tvrdé brzdy" a Speed po každé bez problémů zastavil. Pár maníků přemotivovaných dnešním Rallye závodem v okolí Valašského Meziříčí mi sice párkrát chtělo ukázat čoudící výfuk jejich načipovaných TDi, jakmile se ale silnice trochu uvolnila, zbyla z nich jen rozmazaná šmouha v mém zpětném zrcátku. Paráda! A nejlepší na tom všem je fakt, že když vás ta střelba přestane bavit, stačí tam loupnout jedničku nebo dvojku a nechat motor jen tak líně vrčet v okolí volnoběhu a pojíždět městem, čumět na sebe do výloh jak to kua dobře vypadá a odpovídat na pozdravy malých dětí, které mávají jak urvané a krásných bab, které by jisto jistě chtěly svézt...
Café racer a kochačka na jedné straně a ostrý závoďák na starně druhé. Takového všeuměla jsem v garáži ještě neměl a co se týče univerzálnosti použití, nemá Tuono ani SF šanci! ;)

P.S. Fakticky mi to připomíná "TDI agregát", který jsem měl v Sůze GSX1400. Ta rvala úplně stejně. Všude a pořád. Akorát ta ovladatelnost byla malinko jinde...

Naposledy editováno 24.03.2012 19:35:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

25.3.2012 v 13:21 | Nahoru | #2
drippera> jj začínám speeda poznávat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

25.3.2012 v 23:07 | Nahoru | #3
drippera> ...a už sis na toho "dízla" objednal velkej topcase a pořádný plexi???

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

26.3.2012 v 20:57 | Nahoru | #4

drippera píše: . Pár maníků přemotivovaných dnešním Rallye závodem v okolí Valašského Meziříčí mi sice párkrát chtělo ukázat čoudící výfuk jejich načipovaných TDi, jakmile se ale silnice trochu uvolnila, zbyla z nich jen rozmazaná šmouha v mém zpětném zrcátku. Paráda! A nejlepší na tom všem je fakt, že když vás ta střelba přestane bavit, stačí tam loupnout jedničku nebo dvojku a nechat motor jen tak líně vrčet v okolí volnoběhu a pojíždět městem, čumět na sebe do výloh jak to kua dobře vypadá a odpovídat na pozdravy malých dětí, které mávají jak urvané a krásných bab, které by jisto jistě chtěly svézt...
Café racer a kochačka na jedné straně a ostrý závoďák na starně druhé. Takového všeuměla jsem v garáži ještě neměl a co se týče univerzálnosti použití, nemá Tuono ani SF šanci! ;)

P.S. Fakticky mi to připomíná "TDI agregát", který jsem měl v Sůze GSX1400. Ta rvala úplně stejně. Všude a pořád. Akorát ta ovladatelnost byla malinko jinde...


Mám stejnej zážitek-machříci v Boře,nápis chiptuning,kouř z laufu a chce se to honit
Mysleji si snad že jezdíme na Babetě?Jinak souhlasim,motorka se nekroutí,jako bejvalej Banďour,zvedá se i na dvojku,prostě mně baví.Jen ty silnice,kdyby byli zametený a bez děr.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist