globalmoto_kveten





Téma: Info 2T GO Nikasil, písty, oleje
 
28.7.2007 v 14:42
Nedávno sem se pustil do GO na CR a nic mě nemohlo potěšit víc než zjištění vyběhnutýho nikasilu. Obvolal sem všechny vydřiduchy až sem sehnal kontakt na Ing. Procházku ze Strakonic (ať dáte hrnec komukoli stejně mu většina projde rukama) a od něj sem se během našeho hodinového rozhovoru dozvěděl pár informací, některé z nich byly i pro mě novinkou.
Tak třeba NIKASIL se z válce vyleptává zředěnou kyselinou dusičnou báječně to veme i karbon a zbytky oleje. Nanášení se provádí elektrochemicky, válec se upne do přípravku vloží do lázně a do válce se vloží druhá z elektrod.
Další z debat byla na téma písty. Z pístů mi bylo doporučeno firem PRO-X a VERTEX, naopak WISECO velká kritika. Na dotaz jestli 1 nebo 2-ou kroužek a ztráty výkonu mi bylo řečeno, že 1kr. v podstatě nesmysl, 2kr. lépe dotěsňuje spalovací prostor a lépe vede píst ve válci s čímž souvisí i životnost. Moje úvaha o 2kr. dvojnasobné třeni-opetřebení válce byla taky milná. Při dodržení servisních vůlích to nikasilu absolutně nevadí.
Dále sem se vyptával na oleje, na to mi bylo řečeno, jakákoli syntetika, jen mě varoval od olejů firmy SHELL a AGIP ty vyrábí vysoce kvalitní 4T oleje, ale bohužel ne 2t. Co se mísícího poměru týče 1:50 holý nesmysl, 1:40 nedostačující, 1:33 sotva stačí na mazání pístu, doporučený poměr je 1:25 nejlepší 1:20 (což doporučíl i pan Smola z pro-x) u tohoto poměru je zaručené mazání pístních drážek pro kroužky. U olejů obecně platí čím vyšší teplota karbonizace tím kvalitnější olej (taky dražší). Taky hned jak sem vytáh starý píst, hned sem byl upozorněn na saze na vršku pístu a to nebylo špatnou směsí nebo velkým množstvím oleje, ale použitím nekvalitního oleje s nízkou teplotou karbonizace.
Když sem si válec přijel převzít jen mi pan Procházka zopakoval teorii max. životnosti motoru v číslech a faktech a to:
1) vůle mezi pístem a válcem min 5 lépe 6-7 setin (ne podle manuálu kde je optimum 3-5)
2) vůle pístního kroužku ve válci (mezírka vloženého samotného kroužku do válce) 6-7 desetin (i když je pístní sada s kroužky na rozměr válce o 6-7 setin menší u kroužků se musí vůle zvětšit aby se vlivem roztažnosti jeho konce nedotkly)
3) na pístech nenajíždět více jak 35 motohodin
4) mísící poměr alespoň 1:25
5) čistit vzduchový filtr po každé rozjížďce nebo závodu (myšleno když se jede v chumlu a práší to jak ...)

Za těchto předpokladů nikasil vydrží 5-6 pístů

Ještě než se do mě pustíte jen připomínám, že nejde o můj názor, ale o názor člověka který se tímto několik let živí.

1 reakcí na tento příspěvek Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

28.7.2007 v 14:54 | Nahoru | #1
1:25 ? to bude hotová olejnička.. :D :| ...já jen že mám taky krosku, ale míchám 1:50....
jinak olej Denicol S2,Motul 710.....

ale z toho poměru su nějaký zmatený teda :/

Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

28.7.2007 v 15:32 | Nahoru | #2
Mno...tak přidám svoji zkušenost...jelikož jsem debil tak jsem místo 1:50 minulej tejden na dvouhodinovku cross-country u TM 300 namíchal omylem 1:100 (Motul 710). Ta motorka dostávala docela sodu (byla tam tak kilometr rovinka kde se jelo pět plná a víc takovejch míst). Tak cca po čtvrt hodině jsem začal cejtit že něco není úplně v pořádku, v otáčkách to zvonilo, od spodu se jí moc nechtělo...zkrátka se to přidíralo. Bohužel jsem si ten olej uvědomil až večer,takže jsem na tom ty dvě hodiny pokroužil. Když jsem večer konečně přišel na to co se vlastně stalo,polilo mě dost horko, bohužel jsem potřeboval body a tak jsem jel i druhej den, v nesrovnatelně horších podmínkách (hodně velký sračky), navíc jsem cca tři kola před koncem urazil řadičku a musel ty poslední tři kola jet jenom na dvojku, navíc byl tak do půlky ucpanej chladič. Myslel jsem že ten motor bude po smrti...včera jsem sundal válec, a jedinou zjištěnou škodou je poničený těsnění (o-kroužek pod hlavou) a dvě malinký plošky (cca 5x5 mm) mírně poškozenýho nicasilu tak cca 1 cm pod horním okrajem válce. Asi je vhodný uvést že loni v srpnu jsem dával novej válec i píst (vůle 4 setiny mm). Dneska má ten píst najeto cca 350 litrů benzínu, vždy 1 :50 (až na tohle extempore), jeto hobby o víkendech a cca deset hobby závodů. Válec je v podstatě furt jako novej, píst sjetej tak o pět setin max. Takže ať si pan Procházka míchá třeba 1 :10 , 1 :50 u 250 a vejš 2T pokud nejedeš špičku v přeboru naprosto stačí, mám to teď dokonale zjištěný (mimochodem KTM uvádí u svejch novějších 2T modelů poměr 1:60, a ono je to vždycky tak že fabrika uvádí spíáš víc, čímž se samozřejmě jistěj). Když budeš jezdit těch doporučenejch 1:25, tak ti polovina toho nespálenýho oleje vylítá ven vejfukem, druhá půlka bude zasírat přívěru, hlavu a píst. Prostě ať má p. Procházka zkušenosti jakýkoliv,tohle je dost nesmysl. Jo a pokud chceš opravdu kvalitní nicasil, tak ten u nás není schopnej nikdo udělat...musíš to poslat do Itálie nebo do Rakouska, několik válců od p. procházky kde byl nicasil vesele vydrbanej kolem okýnek už jsem viděl. Takže toliko zase mé zkušenosti :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

28.7.2007 v 16:42 | Nahoru | #3
šimic>ale ale...fakt? Povidej, monster nebylo to pravy, nebo mas dve?? :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

28.7.2007 v 17:10 | Nahoru | #4
hAjPR>zatím dvě..... :) ....ale už tu byla i taková myšlenka, že monsterko pude i s kawkou do světa a kůpí se nějaká 07 :D ....ale ne, to nejde.....i když už 14dní nevrčel a kawa každý den :D je to božíííí...jede to mooooc,bolí z toho ruky,nohy.......mazec :thmubup:

Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

28.7.2007 v 17:38 | Nahoru | #5
no ty pomery mazani sou docela ulet :) uz pri mazani 1:35 nebo 40 se pri pouziti racinových svicek ( ty bez toho ocazku :D nevim jak se to jmenuje :d ) pri blafani v nizkych tockach zasira svicka a motor ma tendenci zdechnout... takze si to nedovedu predstavit pri tech 25 :) to by jsi musel tocit porad pres 11 000 aby se sihal ten olej palit :)

Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

28.7.2007 v 18:00 | Nahoru | #6
Tak mi to nedalo a změřil jsem jaká je vůle válec - píst. Tak tedy - když byl válec novej, byl tam rozměr 71,99 mm....po roce...(1:50 Motul 710, na motohodiny nehraju, měřim vyjetej benzín a dělá to cca 350 litrů)...ehm...rozměr 71,99... :cool: ..píst novej 71,95, dneska v nejširším místě 71,91, takže na pístu čtyři stovky dole a vůle je 8 setin. Dám ho preventivně v zimě novej. Tak mě napadá...jestli ony všechny ty informace od p. Procházky neplatěj akorát pro JEHO nicasily, jejichž kvalita je oproti OEM nicasilu výrobců přece jen někde jinde.... =o

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

28.7.2007 v 19:53 | Nahoru | #7
šimic>jo, neco to do sebe ma ;) A co to je za Kawa?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

29.7.2007 v 13:50 | Nahoru | #8
hAjPR>no mááá :D je 00,dváca.....stačí :) na mojich 60kg je to hell :thmubup:

(reakce na) Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

29.7.2007 v 14:07 | Nahoru | #9
šimic>tak to je jasny, ze to staci ;) a na 60 kg az az :cool: Ja mam 80(+) a taky chci dvacku...aspon teda pro zacatek :)

1 reakcí na tento příspěvek Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

29.7.2007 v 14:10 | Nahoru | #10
Já bych se 250ky nebál. Taky sem na ní začal ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

29.7.2007 v 14:23 | Nahoru | #11
mno taky neni 250 jako 250 :d uz sem sam poznal :D ono 07 jede decentne lip jak nejaka voletana 01 atd.. :P

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

29.7.2007 v 14:24 | Nahoru | #12
Joraell-TE>Jo to je možný já jezdil na YZ250 z roku 93 ;)

Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

29.7.2007 v 14:36 | Nahoru | #13
no, tak to jsem jako rozhodnutej pro sezonu na 125...

(reakce na) Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

29.7.2007 v 14:38 | Nahoru | #14
Fidži>nj ja na 99 CR a 98 YZ a nedavno mi byla pujcena RM 250 07 najeto tak 10mth .. no a teda ..malem sem z toho odplachtil pryc

Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

29.7.2007 v 20:10 | Nahoru | #15
Ja si nechci dělat ambice poučovat vo jakeho ing. Procházku, ale ředit benzín 1:25 ? To snad jedině při použití M2T :lol: . Odjakživa do kx, aj jiných motorek leju syntetiku Repsol competicion za 200 kč/l, a nebojím se že by kvůli tomu měl byt jaky problem. I na zavodech ředí tímhle poměrem tak proč by to měl byt holy nesmysl ?
A co ma proti Agipu když ho pro svoje hajtry předepisuje přimo Husqvarna ???

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

29.7.2007 v 20:28 | Nahoru | #16
Pamak>vsechno v poho ale pan Prochazka nerikal 25 l oleje na 1l benzinu???? :) a nebo to rovnou premluvit na naftu :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

29.7.2007 v 20:35 | Nahoru | #17
pokud vím tak na mazání pístu stačí i 1:100
větší podíl oleje tj. 1:50 je nutný pro mazání ojničního ložiska
motorům které nejsou tak zatížené (hlavně s menšími otáčkami, třeba trialové) stačí i 1:60 - 1:70
podmínkou ovšem je kvalitní plná syntetika

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

29.7.2007 v 20:42 | Nahoru | #18
David GSX Inazuma>ja do toho delam,rozumim tomu a mas pravdu ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

29.7.2007 v 20:44 | Nahoru | #19
Patrik-Chrudim>zdar Patras ja vim ty tam lejes rovnou fritak :lol: Co ta brzda slape to dobre? :cool:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

29.7.2007 v 20:45 | Nahoru | #20
David GSX Inazuma>jak vidis tak sedim u compu takze jsem dojel.zbytek ty brzdovky jsem nalil do nadrze :D

(reakce na) Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

29.7.2007 v 20:50 | Nahoru | #21
Patrik-Chrudim>tak to je fajn hlavne aby ten motor nezacal sam brzdit po ty dobrote cos tam nalil :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

30.7.2007 v 18:22 | Nahoru | #22
Vana666>nechci ti brat iluze,ale kdyz ti prestane mazat dvoutakt,tak ho okamzite zadres,ale ne na ojnici ,ale na pistu. kde jsi prosimte k takove iformaci dosel?

Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

30.7.2007 v 19:42 | Nahoru | #23
možná by nebylo od věci zeptat se třeba Čepeláka na jeho fóru.

(reakce na) Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

30.7.2007 v 20:47 | Nahoru | #24
spalovac> s tím zadřením pístu při úplné ztrátě mazání máš pravdu, ale nevím jestli to není jiný případ.
Dovedu si představit že kluzné tření pístu je oproti valivému uložení ojnice na alespoň nějakém minimálním mazání akutně závislé.
Ale něco jiného je dlouhodobé zatížení s mazáním - četl jsem to v nějaké chytré knize ale už ji asi nenajdu, že pístu stačí výrazně míň oleje než spodnímu ojničnímu ložisku

Netvrdím stoprocentně že to je pravda, možná to je i různé podle materiálů použitých na píst, kroužky a válec - hliník, tvrdochrom, litina, nikasil apod.

Může to třeba taky souviset s měrnými tlaky, co já vím ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist