globalmoto_kveten





Téma: Info 2T GO Nikasil, písty, oleje
 
28.7.2007 v 14:42
Nedávno sem se pustil do GO na CR a nic mě nemohlo potěšit víc než zjištění vyběhnutýho nikasilu. Obvolal sem všechny vydřiduchy až sem sehnal kontakt na Ing. Procházku ze Strakonic (ať dáte hrnec komukoli stejně mu většina projde rukama) a od něj sem se během našeho hodinového rozhovoru dozvěděl pár informací, některé z nich byly i pro mě novinkou.
Tak třeba NIKASIL se z válce vyleptává zředěnou kyselinou dusičnou báječně to veme i karbon a zbytky oleje. Nanášení se provádí elektrochemicky, válec se upne do přípravku vloží do lázně a do válce se vloží druhá z elektrod.
Další z debat byla na téma písty. Z pístů mi bylo doporučeno firem PRO-X a VERTEX, naopak WISECO velká kritika. Na dotaz jestli 1 nebo 2-ou kroužek a ztráty výkonu mi bylo řečeno, že 1kr. v podstatě nesmysl, 2kr. lépe dotěsňuje spalovací prostor a lépe vede píst ve válci s čímž souvisí i životnost. Moje úvaha o 2kr. dvojnasobné třeni-opetřebení válce byla taky milná. Při dodržení servisních vůlích to nikasilu absolutně nevadí.
Dále sem se vyptával na oleje, na to mi bylo řečeno, jakákoli syntetika, jen mě varoval od olejů firmy SHELL a AGIP ty vyrábí vysoce kvalitní 4T oleje, ale bohužel ne 2t. Co se mísícího poměru týče 1:50 holý nesmysl, 1:40 nedostačující, 1:33 sotva stačí na mazání pístu, doporučený poměr je 1:25 nejlepší 1:20 (což doporučíl i pan Smola z pro-x) u tohoto poměru je zaručené mazání pístních drážek pro kroužky. U olejů obecně platí čím vyšší teplota karbonizace tím kvalitnější olej (taky dražší). Taky hned jak sem vytáh starý píst, hned sem byl upozorněn na saze na vršku pístu a to nebylo špatnou směsí nebo velkým množstvím oleje, ale použitím nekvalitního oleje s nízkou teplotou karbonizace.
Když sem si válec přijel převzít jen mi pan Procházka zopakoval teorii max. životnosti motoru v číslech a faktech a to:
1) vůle mezi pístem a válcem min 5 lépe 6-7 setin (ne podle manuálu kde je optimum 3-5)
2) vůle pístního kroužku ve válci (mezírka vloženého samotného kroužku do válce) 6-7 desetin (i když je pístní sada s kroužky na rozměr válce o 6-7 setin menší u kroužků se musí vůle zvětšit aby se vlivem roztažnosti jeho konce nedotkly)
3) na pístech nenajíždět více jak 35 motohodin
4) mísící poměr alespoň 1:25
5) čistit vzduchový filtr po každé rozjížďce nebo závodu (myšleno když se jede v chumlu a práší to jak ...)

Za těchto předpokladů nikasil vydrží 5-6 pístů

Ještě než se do mě pustíte jen připomínám, že nejde o můj názor, ale o názor člověka který se tímto několik let živí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

29.7.2007 v 20:35 | Nahoru | #1
pokud vím tak na mazání pístu stačí i 1:100
větší podíl oleje tj. 1:50 je nutný pro mazání ojničního ložiska
motorům které nejsou tak zatížené (hlavně s menšími otáčkami, třeba trialové) stačí i 1:60 - 1:70
podmínkou ovšem je kvalitní plná syntetika

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Info 2T GO Nikasil, písty, oleje

30.7.2007 v 18:22 | Nahoru | #2
Vana666>nechci ti brat iluze,ale kdyz ti prestane mazat dvoutakt,tak ho okamzite zadres,ale ne na ojnici ,ale na pistu. kde jsi prosimte k takove iformaci dosel?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist