globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seriál výměna ložisek klikové hřídele
Čau kluci,venku řádí zima,tak jsem se pustil do výměny ložisek klikové hřídele a ojniční sady na mojí Yz 125 rok 2004,no a protože by se to někomu mohlo třeba hodit.Napadlo mě udělat z toho takovej zjednodušenej foto serial s návodem jak na to a co k tomu je zapotřebí.

Na výměně ložisek klikové hřídele není nic těžkého, pokud k ní máte vhodné nářadí a prostor.
Jako prostor doporučuju teplé a nepříliš prašné místo,v mém případě se jedná o vytápěnou garáž.

S nářadím už je věc trochu složitější,kromě běžného nářadí jako velká a malá gola sada,sada imbusových ořechů na golu,stranové klíče,šroubováky,kleště na saigrovky,lepidlo na šrouby,silikon na motory,atd musíte mít ve výbavě i pár věcí které v normální garáži člověk většinou nemá a to sice :
1.momentový klíč 2-20nm,momentový klíč 10-210nm
2.stahovák rotoru zapalování
3.stahovák pro vytlačení klikové hřídele
4.stahovák ozubeného kola primárního převodu(může se místo něj použít i vhodný stahovák na stěrače
5.přípravek pro montáž klikové hřídele

Pro lidi kteří se do výměny ložisek pouští poprvé doporučuju mít po ruce servisní manuál,nejlíp přeložený do češtiny,a foťák kterým si můžete fotit vnitřnosti motoru a při skládání se podle fotek líp zorientovat kdyby jste si nebyli něčím jistí.

Netvrdím že se bez tohoto nářadí neobejdete,jde to udělat i bez něj,ale podotýkám že několikrát zvýšíte riziko že něco skurví*e a výsledek bude stejnej nebo ještě o pohlavek horší,než když by vám to dělal kdejakej vychcan ze servisu.

V žádném případě to neberte jako odborný návod,je to pouze prezentace postupu,který jsem dělal já.



Naposledy editováno 09.02.2012 00:17:08
Předchozí
1 2 3
Následující

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

19.2.2012 v 14:33 | Nahoru | #61
nyní si levý blok motoru s převodovkou postavte,pokud můžu doporučit,je dobré si už nasadit sekundární kolečko na výstupní hnanou hřídel a lehce zajistit maticí,budete tak mít obě hřídele převodovky lépe zajištěné proti vypadnutí.
prostrčte konec klikové hřídele ložiskem a nasaďte na něj převlečnou matici a zajišťovací matku
nasaďte středovou část a přitáhněte jí k převlečné matici
navlékněte horní část přípravku na středovou,našroubujte matici a začněte pomalu a lehce utahovat,držte přitom ojnici tak,aby se vám nezachytila o strany bloku.
nyní utahujte až do doby kdy začne matice klást odpor.
takto by to mělo vypadat

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

19.2.2012 v 14:41 | Nahoru | #62
nyní naneste na dosedací plochy silikon a okolo kanálu chlazení vložte nový O-kroužek.
druhou půlku bloku motoru nasaďte obdobným způsobem,vetšinou lze nasadit zlehka.

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

19.2.2012 v 14:48 | Nahoru | #63
našroubujte zpět všech 12 šroubů,doporučuji lehce máznout lepidlem na šrouby,pozor na umístění,šrouby mají rozdílnou délku.Šrouby utáhněte momentovým klíčem na 14 Nm

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

19.2.2012 v 16:46 | Nahoru | #64
navlékneme rozpěrku na klikovou hřídel pod primární ozubené kolo,nasadíme zajišťovací prvek(jeho šroub zalepíme a utáhneme na 10Nm),jako poslední navlékneme primární ozubené kolo,doporučuju nanést lepidlo na šrouby na jeho vnitřní ozubení,není to nutné ale je to lepší.Nakonec nasadíme šroub primárního převodu a zatím utáhneme jen prsty.

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

19.2.2012 v 16:57 | Nahoru | #65
nasadíme segment řazení,dbejte na to,aby průřez zapadl do výstupku na řadícím válečku

celým segmentem otáčejte do prava až se zastavý a namontujte šroub který zalepte a utáhněte na 30 Nm
namontujte pružnou zarážku,zapoměl jsem to nafotit tak dám foto z manuálu ,šroub zalepte a utáhněte na 10 Nm

Naposledy editováno 19.02.2012 16:58:43

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

19.2.2012 v 17:08 | Nahoru | #66
vezměte cvrčka řazení a vložte ho do převodové desky,společně i s deskou ho vložte do segmentu řazení



desku drží dva šrouby,oba zalepte a utáhněte na 10Nm

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

19.2.2012 v 17:21 | Nahoru | #67
nasaďte zpět saigrovku pod uzubené kolo nakopávacího ústrojí a nasaďte zpět podložku na hnací hřídel.
nasaďte stator zapalování,dbejte na přesné umístění podle rysek výrobce,nebo podle vašich rysek které jste si udělali před demontáží.poté nasuňte rotor zapalování pozor,rotor umístěte výřezem do klínku na klikové hřídely

Naposledy editováno 19.02.2012 17:24:00

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

19.2.2012 v 17:35 | Nahoru | #68
k utažení matice rotoru zapalování lze použít kožený stahovák olejových filtrů,kterým si rotor přidržíte(nesmíte mít rotor ani kožený pásek mastný), matici zalepte a utáhněte na 33Nm,doporučuji si k tomu někoho přizvat,aby vám rotor zapalování přidržel.Poté můžete nasadit víko zapalování s těsněním,zároveň můžete už vložit membránové klapky a hrdlo saní,doporučuji použít silikon pro těsnění,po zaschnutí přebytek očistíte

Naposledy editováno 19.02.2012 17:37:12

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

14.1.2014 v 08:30 | Nahoru | #69
jsem sice vyhrabal starou vránu, ale musím to prostě pochválit.

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

16.1.2014 v 15:38 | Nahoru | #70
dobrá práce,taky sem se to učil s manuálem na ponku,a ikdyž bych to mohl dělat už bez něj-stejně se se občas na něco mrknu.krom manuálu je fakt důležitý mít nářadí a přípravky.bez toho je to prasárna.já mám samodomo přípravek 2 v 1. z jedný strany je to na povolení a utažení magneta a z druhéstrany na přidržení spojkovýho koše.v podstatě ten postup mám stejnej,akorát sem se naučil po sestavení obou půlek karterů(ještě před montáží spojky)nasadit řadičku a zkusit,jestli to vůbec řadí.tím se dá předejít zbytečné demontáži spojky,řadícího automatu,startovacích dílů atd...jinak to vypadá,že jsi pečlivej a po tobě (na rozdíl od taky rádobymechaniků)bych se nemusel bát motorku koupit (taky se měl yz 125-2004,ale bohužel mi jí ukradli )

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

19.1.2014 v 18:31 | Nahoru | #71
ještě mě napadla jedna věc:yz 125 do rv2004 včetně měla 2druhy spojkových lamel.2kusy byly trochu odlišné od těch ostatních a záleželo na tom,kde jsou.jedna byla první v koši a poslední byla na druhém kraji u přítlačáku.pokud by se to zaměnilo,tak spojka(nevím proč)nefungovala dobře.mám to z vlastní zkušenosti.napral sem tam ty lamely,jak mi přišly pod ruku a když ta spojka nešla,jak by měla,tak se začal bádat v manuálu a zjistil sem ty 2 kusy rozdílný...od 2005 už to tak není

Naposledy editováno 19.01.2014 18:32:09

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

18.4.2014 v 12:13 | Nahoru | #72
Výborná návodka, jasně popsaná a s těma fotkama,no paráda ..palec nahoru (Jo a kde se da koupit ten stahovák na kliku?)Díky

Naposledy editováno 18.04.2014 12:14:19

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

24.8.2015 v 12:15 | Nahoru | #73
Zdravim,můžu poprosit o kontakt na toho"šikovného pána ze Cvikova"?
Potřeboval bych vyměnit ojniční ložisko na YFS200.
Díky
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr motorky Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250F, Kawasaki KX 250F, Hon... Rapt0r 19 Dnes v 06:25 Rapt0r
Kolik stojí údržba yz125 Yamaha YZ 125 Rapt0r 3 Včera v 06:58 pitbikeros
Výběr motorky Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250F, Kawasaki KX 250F, Hon... Rapt0r 0 12.5.2024 v 07:27 Rapt0r
Výběr motorky Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250F, Kawasaki KX 250F, Hon... Rapt0r 0 11.5.2024 v 20:46 Rapt0r
2t Odpaluje svíčky Yamaha YZ 125 tomas_fiser17 13 29.2.2024 v 19:44 tomas_fiser17


TOPlist