globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Závit olejové vany
21.1.2012 v 16:08
Při vypouštění oleje jsem vytáh vypoštěcí zátku i se závitem. Co je ale horší, tak TL nemá olejovou vanu. Takže buď to opravit na hulváta na motorce nebo rozpůlit motor a to je mrdat.

Opravy vím jak udělat, teď tam byl závit M14X1,25 tak buď helicoil vložka a použít stávající zátku nebo sehnat zátku M16x1,5 a udělat závit, já bych byl spíš pro vložku. Sadu sice nemám ale třeba jí někde seženu.
Kdyby jste náhodou někdo měl tu sadu doma a byl by jste ochotnej mi jí za nějaký peníz půjčit byl bych moc rád.

Anketa: Jak opravit??
opravit na motorce a doufat že to klapne
73%
11
rozpůlit motor
27%
4

Závit olejové vany

21.1.2012 v 17:25 | Nahoru | #1
Sada na opravu závitů M14x1,25 stojí u této firmy 1143,-bez DPH.Pochybuju,že ti tu třeba poštou někdo něco půjčí.

1 reakcí na tento příspěvek Závit olejové vany

21.1.2012 v 19:18 | Nahoru | #2
na vlozku se vyser vyrizni vetsi zavit timto zavitnikem taha to spony ven takze se ti zadna do motoru nedostane

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závit olejové vany

21.1.2012 v 20:48 | Nahoru | #3
Jindrs> Takže závitník s břitama ve šroubovici, kouknu po tom. neměl si to někdy rozpůlený kolik tam je masa kolem toho výpušťáku jestli se M16 vejde.

Závit olejové vany

21.1.2012 v 23:15 | Nahoru | #4
udelej raci zavit, a nepul motor, musel bys koupit veskere tesneni nove a to uz neni prdel, jinac spony ti zachyti jak olejovy filt nebo sitko v motoru

1 reakcí na tento příspěvek Závit olejové vany

22.1.2012 v 00:08 | Nahoru | #5
Ještě ten závitník můžeš máznout vazelínou, ať se to na něj víc nalepí. A nakonec to propláchnout olejem.

(reakce na) Závit olejové vany

22.1.2012 v 00:41 | Nahoru | #6
Majklos> kvuli rozvodum sem nemel duvod pulit motor ale pocitam ze kvuli yoshboyovi ho behem roku pulit budu bych ho trumfnul

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závit olejové vany

22.1.2012 v 00:47 | Nahoru | #7
BlackSabbath> vazelinou maznout u klasickyho zavitniku u tohodle je to zbytecnost ale prochlachnout dobra rada.Delal sem to tim zavitnikem u rozpulenyho motoru a nic v bloku nebylo vsechno slo ven,ale jistota je jistota

(reakce na) Závit olejové vany

22.1.2012 v 02:41 | Nahoru | #8

Jindrs píše: BlackSabbath> vazelinou maznout u klasickyho zavitniku u tohodle je to zbytecnost ale prochlachnout dobra rada.Delal sem to tim zavitnikem u rozpulenyho motoru a nic v bloku nebylo vsechno slo ven,ale jistota je jistota


No ta vazelína je jen další prvek k větší jistotě. Ale je dobrý, že jsi se mohl přesvědčit hned po tom řezání, že tam nic nezůstalo. Aspoň to má ověřený...

(reakce na) Závit olejové vany

22.1.2012 v 09:56 | Nahoru | #9
Jindrs> Ty máš M16X1,5 s břitama ve šroubovici? Asi bys mi ho nepůjčil co?

1 reakcí na tento příspěvek Závit olejové vany

22.1.2012 v 10:02 | Nahoru | #10
Mě stejně nejvíc láká ta vložka, hlavně kvůli tomu že pak už tam bude ocelovej závit a mohlo by to bejt odolnější. Zkusím oběhnout místní autoservisy a poptat se v práci údržbářů jestli by mi to někdo nepůjčil. Sice to není moc pravděpodobný ale poslední dobou se mi potvrzuje rčení "Líná huba, holý neštěstí." Tak třeba to vyjde.

Půlit se mi to nechce, to je všechno ven a kotel peněz za těsnění. Ale zas bych se aspoň podíval jestli je ve vnitř všechno v cajku, bo v tom něco cvaká. Ale začalo to dělat až po výměně rozvoďáků a jen za tepla, tak si myslím že to budou ty předepnutý ozubený kola na rozvodech.

Závit olejové vany

22.1.2012 v 11:18 | Nahoru | #11
taky radím závitník,je celkem jedno jaký-vždycky něco spadne dovnitř-takže pak přes motor prolej pár litrů řídkého oleje ať to spláchne případné špony..

hlavně je důležité ten výpušťák moc nedorvávat-potom to takhle dopadá...

1 reakcí na tento příspěvek Závit olejové vany

22.1.2012 v 13:44 | Nahoru | #12
Mam ten samy problem,jen s tim rozdilem,ze tam mam jeste asi 2-3 mm zavitu,takze zatka jde nasroubovat,ale nejde dotahnout tak,aby olej neprosakoval. Vyresil jsem to tak,ze dosedaci plochu hlavy sroubu,hlinikove tesneni potru mirne dvouslozkovym tekutym kovem prstama zatku pritahnu co to jen jde a zatku jeste dokola malinko obmaznu tim tekutym kovem a zatim to krasne drzi a zatka je sucha jak pepr. Vim,ze je to tak trochu prasarna,ale problem je,ze taky nemam vanu,a navic saci kos je primo nad tou zatkou,takze hrozi protrzeni sita saciho kose pri vrtani a rezani noveho zavitu. Az budu pulit motor,tak tam dam vlozku,ted to musim resit takhle.

(reakce na) Závit olejové vany

22.1.2012 v 17:58 | Nahoru | #13

KLASEKml píše: Mam ten samy problem,jen s tim rozdilem,ze tam mam jeste asi 2-3 mm zavitu,takze zatka jde nasroubovat,ale nejde dotahnout tak,aby olej neprosakoval. Vyresil jsem to tak,ze dosedaci plochu hlavy sroubu,hlinikove tesneni potru mirne dvouslozkovym tekutym kovem prstama zatku pritahnu co to jen jde a zatku jeste dokola malinko obmaznu tim tekutym kovem a zatim to krasne drzi a zatka je sucha jak pepr. Vim,ze je to tak trochu prasarna,ale problem je,ze taky nemam vanu,a navic saci kos je primo nad tou zatkou,takze hrozi protrzeni sita saciho kose pri vrtani a rezani noveho zavitu. Az budu pulit motor,tak tam dam vlozku,ted to musim resit takhle.



když to funguje-tak není problém.jednou za 6000km se to dá vydržet.
ještě není špatné po dotažení tu hlavu šroubu zapatlat silikonem-zespodu to není vidět a případné průsaky to taky zastaví.

(reakce na) Závit olejové vany

23.1.2012 v 12:25 | Nahoru | #14
Majklos> Já měl stejnej problém a vařešil jsem to zvětšením závitu a za pár korun jsen si nechal udělat novou větší zátku a v pohodě.S tou závitovou vložkou jsem to chtěl taky vyřešit,ale stejně musíš zvětšit ten závit v bloku ,aby ti potom pasovala ta původní zátka,takže za mě určitě nový závit.Do toho hliníku to jde samo akorát je potřeba opatrně.

2 reakcí na tento příspěvek Závit olejové vany

24.1.2012 v 09:29 | Nahoru | #15
Tak už mám vošéfovaný obě varianty, jak sadu helicoil tak zátku M16X1,5 a závitník. Teď se zas nemůžu rozhodnout jak to udělat. Když udělám M16X1,5 tak tam bude 6 závitů tak mám strach aby se to zas nestrhlo nevim jak moc ten hliník je pevnej, no a u tý vložky mi zas někdo tvrdil že to není moc vhodný na závity co se často rozdělávaj, že se prej pak stane že se to vyšroubuje i s vložkou. Nemáte s tím někdo zkušenost? Jak drží ta vložka?

(reakce na) Závit olejové vany

24.1.2012 v 09:39 | Nahoru | #16
Majklos> jestli si olej budeš měnit sám tak se snad ztržení závitu bát nemusíš, stačí používat vhodný měděný/hliníkový podložky a utahovat s citem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závit olejové vany

24.1.2012 v 10:56 | Nahoru | #17
Majklos>
koukni do manuálu,jaký je utahovací moment.
každý to dorvává jako prase a pak se to strhne.kup si pokaždé nové těsnění za 10kč lehce dotáhnout a závit musí dalších 10let vydržet-zvláště když vezmu v úvahu,že se olej mění cca 1x za rok....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závit olejové vany

24.1.2012 v 10:59 | Nahoru | #18

Dolph-cz píše: Majklos>
koukni do manuálu,jaký je utahovací moment.
každý to dorvává jako prase a pak se to strhne.kup si pokaždé nové těsnění za 10kč lehce dotáhnout a závit musí dalších 10let vydržet-zvláště když vezmu v úvahu,že se olej mění cca 1x za rok....



pokud je tam medeny tak neni nutny davat novy ale chce to "vyzihat" nad plamenem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závit olejové vany

24.1.2012 v 19:40 | Nahoru | #19
assassin> ....a hodit do studené vody,pak je měď krásně měkoučká

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závit olejové vany

25.1.2012 v 09:22 | Nahoru | #20
Dolph-cz> já měl za to že žíhání se dělá bez rychlýho zchlazení, to je potom kalení ... Ale už jsem ze školy dlouho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závit olejové vany

25.1.2012 v 11:34 | Nahoru | #21

Stev píše: Dolph-cz> já měl za to že žíhání se dělá bez rychlýho zchlazení, to je potom kalení ... Ale už jsem ze školy dlouho.



jo,to platí obecně,měď je vyjímka-rozžhavíš do červena,hodíš do studené vody a jako "máslo"

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závit olejové vany

25.1.2012 v 11:38 | Nahoru | #22

Dolph-cz píše: jo,to platí obecně,měď je vyjímka-rozžhavíš do červena,hodíš do studené vody a jako "máslo"



cece to ja tu med nikdy rychle nechladil, zrovna u ty medi to tusim nema moc vyznam.. tzn ze je stejne mekka ikdyz se necha vychladnout pomalu. tam jde o trosku jiny pochody nez je premena fazi v pripade kaleni oceli

(reakce na) Závit olejové vany

25.1.2012 v 11:43 | Nahoru | #23

assassin píše: cece to ja tu med nikdy rychle nechladil, zrovna u ty medi to tusim nema moc vyznam.. tzn ze je stejne mekka ikdyz se necha vychladnout pomalu. tam jde o trosku jiny pochody nez je premena fazi v pripade kaleni oceli



Tím líp, to jí přístě taky zchladím rychle, je s tím míň práce

(reakce na) Závit olejové vany

25.1.2012 v 18:50 | Nahoru | #24

assassin píše: cece to ja tu med nikdy rychle nechladil, zrovna u ty medi to tusim nema moc vyznam.. tzn ze je stejne mekka ikdyz se necha vychladnout pomalu. tam jde o trosku jiny pochody nez je premena fazi v pripade kaleni oceli



když ji zchladíš rychle-tak je ještě měkčí

Závit olejové vany

26.1.2012 v 12:22 | Nahoru | #25
Zihani medi je jak uz tu nekdo psal zahrat do tresnove cervene barvy a prudce ochladit ve studene vode. Delam to casto.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki TL 1000 nereaguje na otočení... Suzuki TL 1000S irmscher1000 10 27.3.2024 v 18:24 irmscher1000
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... Wanislav 4 29.7.2023 v 19:16 assassin
výměna těsnění pod hlavou suzuki tl... Suzuki TL 1000S pavevyskocil 14 22.7.2023 v 12:01 Martin74
Suzuki TL 1000S nechce chytit Suzuki TL 1000S Martin74 14 1.5.2023 v 15:58 assassin
Hledá se mý bývalý Tele [1, 2] Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R dewwil 39 15.4.2023 v 19:21 dewwil


TOPlist