globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Youngtime veteráni pro běžný provoz?
Zdravím tímto veškeré bikery se slabostí skvosty typu CB 750c, GS 650 GT stará XJ apod), především ty z vás, kteří měli to štěstí sedlat tyto unikáty a tudíž starat se o jejich provoz.
Já momentálně vlastním kawasaki zephyr 550, což je trošku jiný případ, protože ta si na youngtime veterána v podstatě pouze hraje, jelikož je mladší, konkrétně ta moje je rok 99.
Po 3 společných letech už však začínám pociťovat nutkání na změnu ještě umocněné nedávno nabitými notami opravňující mě k řízení strojoven dle libosti a nikoliv kilowat.
Velmi mě lákají stroje podobného rázu jako výše uvedené, avšak trošku se bojím jak je to s náhradními díly a poruchovostí především modelu GS 650 GT (vím totiž že se vyráběl jen velmi krátkou dobu a poměrně dávno již tomu).
Nejsem člověk vyžívající se v úpravách natož opravách, spolehlivost je pro mě jedním ze základních argumentů pro výběr. O spolehlivosti CB 750 netřeba pochybovat, avšak jak je to u starých XJ, případně GS 650 GT. Můžete též doporučovat další návrhy, mé představy +- 50 kW, 4válec, centrální stojan (zephyr ho nemá, tak vím své), chromované budíky (né panel).
Díky za ohlasy!
PS: foto je pouze ilustrační


Naposledy editováno 17.11.2011 14:26:37
Anketa: Používal bych stroje z 80 let pro běžný provoz? (cca 7000 km za s
Ano, bez obav, jsou to držáky
85%
51
Ne, dostupnost dílů a technologie mě odrazují
12%
7
Bál bych se na to sednout.
3%
2

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 14:49 | Nahoru | #31
a ty svině japonský ještě jawě ukradli patent

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 14:58 | Nahoru | #32

fomachrom píše: tak a to je přesně moje řeč jenže dnešní tupá generace v motorce starý 60 nebo 70 let vidí šrot ale my víme že je spolehlivější než dnešní japonský který vyráběji někde tam za vodou v rákosí a přitom takhle starý jawy jsou největší držáky aď v tom haraší jak chce, já mám tedy 350 z roku 84 to tedy ještě veterán není ale nikdy mě nenechala nejlepší jsou naše československý komunistický podstivý stroje a ne nemožný demogratický vraky



nezlob se, ale mě se líbí jak tvůj nick koresponduje s tvými názory nic proti Jawě ale fomachrom mi nesmí do baráku. To máš tak... někomu stačí Jawa, někomu fomachrom, někdo radši Rodinal a třeba já mám nejradši DDX a XTOL

a s těmi výrazy uber, děkuju

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 15:07 | Nahoru | #33
VlastíkPlamínek> fiš vůbec co to fomachrom je?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 15:19 | Nahoru | #34
klump> co se týče tý magny, tendle typ s tím hranatým světlem se mi hnusí, ale viděl jsem už hezčejší. Nicméně četl jsem někde že ty Magny vzhruba z poloviny 80. měly nějaký technický slabiny v motoru, cosi s mazáním, nevím, nejsem si jistej přesně co..ale trochu mě to vystrašilo..klidně se k tomu vyjádřete ostatní fundovaněji

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 15:21 | Nahoru | #35

fomachrom píše: VlastíkPlamínek> fiš vůbec co to fomachrom je?



stačí mi název FOMA a mám husí kůži.... Těch zničených filmů a vyhozených peněz Vývojky byly napsány pro ilustraci, do FOMY jsem na žádnou slušnou za léta v komoře nenarazil.... To samé platí o filmech a papírech

1 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 15:29 | Nahoru | #36
Vlastík....zavedl bych na motorkářích povině u všech registrovaných více informací k nim...nebaví mě vždycky se bavit s někým, o kom vůbec nic nevím ..Ty inkognito registrace mě pěkně serou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 15:43 | Nahoru | #37

Cooker píše: Vlastík....zavedl bych na motorkářích povině u všech registrovaných více informací k nim...nebaví mě vždycky se bavit s někým, o kom vůbec nic nevím ..Ty inkognito registrace mě pěkně serou



hlavně ty co všudy byly, všechno vědí a od všecho maj klíče. A hlavně, chytaj jak bráchův buldoček (dej mu pánbůh lehkou zem) na první podrbání, a je jedno jestli se strefuješ to věhlasné značky Jawa nebo FOMA nebo cokoliv jiného ze zlatých starých časů kdy tráva byla zelenější, kytky voňavější a knížky rudé jak bedra Apačských můžů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 15:55 | Nahoru | #38

borek.cefyr píše: klump> co se týče tý magny, tendle typ s tím hranatým světlem se mi hnusí, ale viděl jsem už hezčejší. Nicméně četl jsem někde že ty Magny vzhruba z poloviny 80. měly nějaký technický slabiny v motoru, cosi s mazáním, nevím, nejsem si jistej přesně co..ale trochu mě to vystrašilo..klidně se k tomu vyjádřete ostatní fundovaněji



Musím s tebou souhlasit,taky mi víc sedí to kulatý.Nechtěl jsem to vytahovat,ale stejně teď nic kupovat nebudu.... tak tady je ta co mě okouzlila Magna .Sice neni úplně kompletní ani originál a nejspíš ani moc v kupě,ale je prostě nádherná.To kulatý světlo a nižší řídítka jí seděj.
Tak to by mě tedy zajímalo na co přesně trpěly VFa.

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 18:03 | Nahoru | #39

klump: ...Tak to by mě tedy zajímalo na co přesně trpěly VFa.


Na přidírání a pitting vačkových hřídelů. Motory VF700/750 měly nějakou designovou chybu v mazání a po pár marných pokusech to vylepšit Honda tuhle řadu pohřbila a přišla s přepracovanou VFR.
Ale to neznamená, že je každý z těchhle motorů odsouzený k smrti. Jen se na ně musí opatrně - dobře zahřát, zatěžovat postupně, hlídat olej a pak se s nimi jezdit dá.

Cooker: Na víc informací ti kašlu Nic ze mě nedostanete, já rád poštěkávám z anonymity

Naposledy editováno 16.11.2011 18:04:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 18:17 | Nahoru | #40

milan1963 píše: Nikomu nevnucuji svůj názor, ale myslím si, že motorka 12 let stará je" zánovní", mladého veterána bych z ní nedělal.Sám mám motorku z roku 2007 a užil jsem si s ní dost trápení.Naproti tomu takový pérák 250, starý 62 let, mě vždy dovezl spolehlivě kamkoliv a ta spolehlivost je 99,999 procenta.I proto na něm dodnes vcelku běžně jezdím a střídám jej s velkou motorkou.
Mám i auto, a to Škodu 120 z roku 1980.Tu provozuji zcela běžně, v zimě víc než v létě a neznám spolehlivější auto.Proto atˇ se jedná o auto či moto, tzv. mladé veterány doporučuji klidně užívat k běžnému provozu. Je však nutná jedna věc: dát jim pravidelnou, aspon základní údržbu.

souhlas v 18 jsem vyskemral od stryka skodu 105uzovku kterou chtel dat do srotu,udelal jsem technickou a jezdil 2roky bez jakekoli udrzby,daval jsem ji co proto a jedina zavada byla spatna baterie a jednou jela na 3valce(OPRAVA 250KC A FLASKU RUMUú dal jsem ji pryc bo uz byla docela zhnila,jinak verim ze kdybych se o ni trichu staral,vydrzela by do dneska to same s pinckem,dostal jsem od dedy nepojizdneho,stal vic nez 10 let ve stodole a za par dni jezdil,jezdil jsem na nem az do doby nez jsem dotal skodovenku,uz zase v te stodole stoji,ale do budoucna planuji zprovozneni

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 18:48 | Nahoru | #41
A co Kawa Z 750 B - Twin? To je panečku raritka.

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 19:08 | Nahoru | #42
Hery22> Přeju ti aby se zprovoznění povedlo.I pionýr je stroj staršího data výroby a tak proč na něm nejezdit?

1 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?

Skvělá odpověď, děkuji! 16.11.2011 v 21:12 | Nahoru | #43

měl jsem jí 7 let a nebyl s ní sebemenší problém.Najeto měla 180 tisíc,já sám jsem na ní najel asi něco kolem 40 t.Suzuki GS 1000 r.v.81

Naposledy editováno 16.11.2011 21:13:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 21:48 | Nahoru | #44

fomachrom píše: tak a to je přesně moje řeč jenže dnešní tupá generace v motorce starý 60 nebo 70 let vidí šrot ale my víme že je spolehlivější než dnešní japonský který vyráběji někde tam za vodou v rákosí a přitom takhle starý jawy jsou největší držáky aď v tom haraší jak chce, já mám tedy 350 z roku 84 to tedy ještě veterán není ale nikdy mě nenechala nejlepší jsou naše československý komunistický podstivý stroje a ne nemožný demogratický vraky


Hele ty podStivý demoGrate (zřejmě od slova ne/gramotný ),nemám nic proti Jawě jakožto motocyklu,začínal jsem na nich jako spousta jiných,jenže přestala stačit a tak jsem šel dál-jinam,kde uměli pokračovat,jelikož Jawa zaspala a její poslední výkřiky do tmy nemíním ani komentovat.Japonci (a nejen oni)jsou dnes jinde a Jawa? Jo chápu,namítneš mi,že režim atd.,
Nicméně jakýkoliv motocykl koncepčně tak jednoduchý jakožto Jawa zvládne +- to samé,ale !
zvládne tvá motorka každoročně stejnou porci kilometrů při STEJNÉM servisu co moje?např.18-22tis.ročně???jak často ladíš zápalko,kladívka,cívky,regulátor atd,atd...

Je to na delší diskuzi a jistě mi napíšeš peprnou odpověd úměrnou nejen tvému zapálení a fandovství pro Jawu

hold,každý NAŠTESTÍ má tu svou značku,přesto srovnávej SROVNATELNÉ
E:smajlík

Naposledy editováno 16.11.2011 21:51:02

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 22:14 | Nahoru | #45
za me cb900¨bol dor to je kus motorky

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

16.11.2011 v 23:53 | Nahoru | #46
DusanHaya> 27 OOO za rok zapalování bezkontaktní takže bez údržby dobíjení to samé jinak klasická údržba... ta co se píše v dílenský příručce když se podíváš tak to dělám podle ujetých km... takže jediná závada co jsem měl píchlý kolo jinak nic...

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

17.11.2011 v 08:32 | Nahoru | #47

Raqwators I píše:
měl jsem jí 7 let a nebyl s ní sebemenší problém.Najeto měla 180 tisíc,já sám jsem na ní najel asi něco kolem 40 t.Suzuki GS 1000 r.v.81



Mám jí v verzi S rok ´79, se šoupatovýma karbcema a bylo na ní vidět,že opravdu chudinka ležela na boku dlouhé roky- naštěstí v suchu. Byl na ní originální řetěz Suzuki (na každém článku S made in Japan) a origo přední pneu ! Jinak dostávala asi holky jinak zabrat, povolenej šroub na spojkovém koši, ve kterém se někdo neodborně hrabal a strhnul snad všechny šroubky na deklech spojky a zapalka. Po rozchození musim motor udělat- ventil.gufera a komplet těsnění mám na ponku jen se do toho pustit. Jak to leželo, jsou zpuchřelý všechny. Komprese válců ale parádní ( oproti GS 750,kterou mám taky-tam budu dělat daleko větší opravy včetně pístů).

Doufám, že jí nikdy nebudu muset dát pryč a zůstane navždy u mě i se 750tkou s kickstartem.

Už jsem si s "novýma" motorkama užil dost a na jednu-dvě vyjímky mě prostě nebaví. Tohle je něco jiného. Rád vybočuji ze standardu.

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

17.11.2011 v 10:31 | Nahoru | #48
mm-art-airbrush>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

17.11.2011 v 11:47 | Nahoru | #49
mm-art-airbrush> Píšeš, že sis s novýma motorkama užil už dost.Já se svojí novou Jawou taky, i když ta už z fabriky byla nepovedená a dělal jsem doma pologenerálku nového stroje.To starší stroje jsou úplně jině,jen jezdím. A díly ke starým Jawám jsou k sehnání i dnes .S japonci ze 70. let je to možbá stejné.Starším strojům

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

17.11.2011 v 12:29 | Nahoru | #50
milan1963> OHC čeká u mě taktéž na znovuoživení. Ve stodole po dědovi je i docela zbědovaná Kejvačka, ale třeba se ně ní taky dostanu- ta jezdí ( ve 13-15ti jsem jí proháněl, od té doby stojí). a rád se na ní zase někdy svezu s batohem na zádech s N.D. na víkendový vejlet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

17.11.2011 v 12:47 | Nahoru | #51

mm-art-airbrush píše: Rád vybočuji ze standardu.


Přesně tak, proto mám VFR

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

17.11.2011 v 13:12 | Nahoru | #52

Soudce-v-kápi píše: Přesně tak, proto mám VFR



V naší desetitisícové vesnici jsou VFR 4ks .... z toho jedna 12tka, dvě 800 a jedna stará 750...a to jenom,co vim.

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

17.11.2011 v 14:05 | Nahoru | #53

VlastíkPlamínek píše: hlavně ty co všudy byly, všechno vědí a od všecho maj klíče. A hlavně, chytaj jak bráchův buldoček (dej mu pánbůh lehkou zem) na první podrbání, a je jedno jestli se strefuješ to věhlasné značky Jawa nebo FOMA nebo cokoliv jiného ze zlatých starých časů kdy tráva byla zelenější, kytky voňavější a knížky rudé jak bedra Apačských můžů

Já mám Buldočky dva a moc nestartujou

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

17.11.2011 v 16:33 | Nahoru | #54

mm-art-airbrush píše: milan1963> OHC čeká u mě taktéž na znovuoživení. Ve stodole po dědovi je i docela zbědovaná Kejvačka, ale třeba se ně ní taky dostanu- ta jezdí ( ve 13-15ti jsem jí proháněl, od té doby stojí). a rád se na ní zase někdy svezu s batohem na zádech s N.D. na víkendový vejlet


Ta 500 OHC je moc fajnovej stroj.Přeju ti její brzké oživení, jen ten zvuk je jak balsám...I kývačka má už dnes svoje kouzlo.Kamarád byl se mnou na 250 kývačce na Ukrajině a jel jak pán.Mnozí Češi, které jsme tam potkali s jejich BMW, KTM,Transalpy aj. nechápali, jak někdo může na kývačce z roku 57 jet takovou dálku.Kamarád dojel, já se svojí Jawou 350 taky a máme krásné zážitky a fotky.

1 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?

17.11.2011 v 19:13 | Nahoru | #55
No mně přijde že půllitr je teda pěknej sráč, ale budiž

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

17.11.2011 v 20:01 | Nahoru | #56
kuba350> Ještě jsme na něm nejel, ale na pohled je krásnej. Hlavně v originále s patinou.

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

17.11.2011 v 20:04 | Nahoru | #57
borek.cefyr> mrkni taky na Yamahu FZX 750. Jednu mám a je to docela zajímavost... J.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

17.11.2011 v 20:07 | Nahoru | #58
mm-art-airbrush> budeš velmi překvapen z kvality jízdy

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

17.11.2011 v 20:19 | Nahoru | #59
kuba350> horší než CéBéeR ? Jestli jo, tak jí prodám okamžitě

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

17.11.2011 v 21:16 | Nahoru | #60

Cooker píše: Tyhle starý věci servisuju mnohem radši než ty nový...jsou to motorky ze staré školy, kde při konstruování ještě používali hlavu, většinou bývá všude dobrej přístup, takže za mě ...problém pouze bývá, kdyždo toho jebal "domácí kutil", ale to je problém i u nových


přesně moje řeč
motorky 80tých let pravidelně servisované dnešníma technologiema vydrží při slušném zacházení už navěky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V
Označení Pneumatik Honda CB 750 rg250 5 2.2.2024 v 20:06 ja1
Zapojení startovacího solenoidu Honda CB 750 jirisis 2 6.1.2024 v 20:33 jirisis
kempy na Slovensku Honda CB 750 rg250 16 1.1.2024 v 12:12 PaloBachan
ECU jednotka Honda CB 750 slejir 9 11.12.2023 v 17:55 slejir


TOPlist