globalmoto_kveten





Téma: oset-16.0-36V
 
26.10.2011 v 19:55
Tak mě dnes přišla první "ekomotorka",elektrická trialka OSET-16.0-36V.Jedná se o největší model s nejsilnějším motorem 750W.Pokusím se zde popisovat klady a zápory,které příjdou s provozem.Bude na ní jezdit můj sedmiletý kluk,který doposud trial nepoznal.Záměrem je jeho zdokonalení techniky v rovnováze a překonávání překážek a příprava na ježdění crosscountry a endura aktivně později.Trialka přišla v krabici napůl složená a během pár minut jde dát lehce dohromady,po té se samozřejmě musí dobít přiloženou dobíječkou na 36V.Po prvotním nabití, nastavení páček ,řidítek,zadního tlumiče,tlaku v pneumatikách se mladý vydal na první jízdu po zahradě.Hned na začátku musím upozornit na jednu věc elektropohonu,krouťák je k dispozici hned a 100%!!!Tohle mu dělalo potíž při prvním točení a rozjezdu,protože ho to překvapilo a strašně potahalo.Oset na tohle myslí otočným potenciometrem,ale ten je takový podivný,můj pocit je ,že oseká pouze maximálku,ale né nástup krouťáku z 0.Plyn je v rozmezí čtvrtotáčky 0>100%,což je trochu špatně dávkovatelné,ale samozřejmě to časem navykne.Navíc jsou gripy kapkovitého tvaru a nejdou při překvapení pustit ,aby se samy vrátily(tedy na plynu že).Modely Oset jsou vyráběny jak jinak než v Číně,ale na zpracování nemohu nic říct,vše sedí a vypadá pevně,taktéž povrchová úprava a ochrana jak jezdce tak elektroniky je dobře vyřešena.Není to na brodění vodou ,ale deštivo a blátivo to zvládne v pohodě.Na příští rok se v Osetu plánuje ještě model na 20" kolech oproti 16" se stejným motorem 750W,má samozřejmě větší stavbu rámu,ale princip zůstal zachován,možná bude už přední vidlice v brýlích(nyní je kolová).Ale zpátky k OSET-16.0-36V,ovládání je opravdu snadné díky stavbě a těžišti dole,brzdy(lankové ,kotouče)tak na hraně,kapaliny by sloužily lépe,odpružení překvapivě funguje na čínu dobře,ikdyž lze nastavit jen zadní tuhost pružiny a úhel sklonu(s dospělým je to už mimo po skoku),postoj je perfektní,stupačky dobře drží,motor tahá opravdu z nuly neskutečně,převod je akurát pro provoz,jen řetěz toho asi moc nesnese je příliš tenký(uvidíme).Neskutečnou výhodou osetu je provozování v blízkosti sousedů,při jízdě je slyšet pouze převod a gumy a nadávky,když se Vám něco nepovede(na to pozor )Slibuji si nízké provozní náklady,výdrž a spoustu zábavy pro syna.Jediná bolest budou baterky a tady už dnes má člověk možnost volby.Buď zachová levné olověné,kdy sada výjde na 1500-2000Kč(3x12V/10-16Ah),ty ale vydrží tak cca.800 nabití,nebo další varianty kolových Li-on/Li-pol/LiFe4.Ty první dvě ale můžou vybuchnout při nesprávném zacházení a ta poslední drtí vše na trhu a její masové nasazení lze brzy očekávat,zatím ji brzdí poze cena 8-12000Kč za 36V/20Ah.Postupně to tady tedy budu doplňovat.


2 reakcí na tento příspěvek oset-16.0-36V

29.11.2011 v 20:01 | Nahoru | #1
Marko,já jsem ten kdo dovezl v roce 2008 první Osety do ČR a přes svého kamaráda vlastně zařídil zastoupení v Čechách.První motorky jsou tu už tři roky,stále vlastním jednu 24v která je pernamentně v provozu,jela i žáky triál MR.Za celou tu dobu byla pouze porucha potenciometru(dá se koupit v elektře za pár korun)nějakej ten řetěz a jednou heft plynu po pádu,dva hadry na baterky,tot vše.I když se to dělá v Číně kupodivu to drží.Pokud jde o upravy,doporučuji sundat komplet brzdy a koupit s kola brzdy hydraulické,původní lankové jdou ztuha a dítě není schopno přesně dávkovat jejich ůčinek.Dále něco udělat ze zadním tlumičem,ono to vůbec nemá utlum,pouze péruje.Péro je navíc tvrdé tak na 100kg chlapa a né na 25kg těžké dítě.Bud jde koupit tlumič na kola ale je delší 160 místo původní 140.Což jsem řešil převařením horního oka uložení tlumiče a nebo alespon koupit pružinu s Oseta 12,5,je odost měkčí,takže to alespon to,tolik nedrcá.Pokud jde o okamžitý nástup kroutaku el.motoru tak ten potakem ubrat nejde,tím se stáhne jenom maximálka motorky.Jinak pro závody používám tři sady baterii 36v,na každé kolo dávám jinou sadu a by měl plný krouták.Dá se jet i na dvě sady ale nní to pak upně 100 procentní.Samozdřejmě uvažuji o lipol baterkách(ten malej Anglán na Oset videich je má)ale jelikož doufám že dostanu na příští rok oseta na 20kolech už do toho nechci ivestovat.Jinak jsem si hlavně ze začátku dost užil řečí o elektroběžkách atd.doufám že už jsem ted i lidi od trialu přesvědčil že Oset je pro dětsko ideální stoj na naučení se jezdit.Tak at se daří musím končit

(reakce na) oset-16.0-36V

4.12.2011 v 10:38 | Nahoru | #2
TP70> Wert by mohl někde najít fotku ideálního vozidla pro přepravu 2 Osetů (tuším se jmenuje White Lady )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oset-16.0-36V

4.12.2011 v 10:39 | Nahoru | #3
TP70> Něco jsem už našel na jeho rajčeti, ale tuším, že někde byla ještě lepší http://montesa.rajce.idnes.cz/MCR_Morina_2011_nedele/#IMG_2803.jpg
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist