Téma: simoncelli
 
23.10.2011 v 11:21
Italská TV teď hlásila, že MARCO po těžké havarii ZEMŘEL ...........

Uzavřeno 25.10.2011 v 22:11 uživatelem parezi

2 reakcí na tento příspěvek simoncelli

23.10.2011 v 13:42 | Nahoru | #1
Dovoluji si citovat ten zajímavý pohled a názor:

"sem bývalý pilot ze silničníchzávodů motocyklů, konkrétně kategorie FIM-Superbike. Zmiňuji to proto, že fyzikální hodnoty kinetiky, setrvačnosti, váhy a ovladatelnosti jsou si s kategorií MOTO-GP velmi blízko.
Velmi pečlivě jsem si přibližně 20-krát prohlédl -a to na zařízení s vysokým rozlišením- tuto celou nešťastnou nehodu.
Z osobních zkušeností, z trajektorie všech tří aktérů, z jistého povědomí svých vzpomínek na detaily toho, co se odehrávalo uvnitř mé přilby u podobných pádů ve vysoké rychlosti, kterých jsem za své aktivní sportovní kariéry také pár prožil, se domnívám, že mechanizmus smrtelného zranění nevznikl tak jak je zatím v komentářích sdělovacích prostředků (i zde) popsáno, ale že sled událostí proběhl bohužel následujícně:
V okamžiku, kdy Colin Edwards zaregistroval pád Marca Simoncelliho, přerušil fázi rovnání motocyklu a akceleraci -to v očekávání sunutí-se padlého motocyklu a Marca doleva, -tj. ve smyslu tečny, odstředivé od původní trajektorie dané pravotočivé zatáčky. Bohužel pneumatiky, rozehřáté už na teplotu kolem 90-ti -100 stupňů celsia se dokážou „chytit“ při tom nejmenším zpětném kontaktu s živicí tratě. To zde bohužel nastalo, ležící motocykl i s Marcem pod sebou to strhlo znovu doprava a v dalším sledu událostí právě to vedlo k už neřiditelným událostem a následně k skonu Marka. Jsem bytostně přesvědčen, že k vlastnímu smrtelnému zranění totiž došlo tak, že oblast hrudníku Marcova těla byla prakticky „přišpendlena“ předním kolem brzdícího, ale ještě zcela doprava poklopeného stroje Edwadse. Několik milisekund poté se však dostal na jeho pravém boku svým předním kolem přímo na helmu nebohého Marca taktéž vpravo poklopený motocykl Valentina Rossiho. Jak ze zkušeností, tak z fyzikální logiky věci tedy dovozuji, že otáčející se, v tom okamžiku samozřejmě vysoce adhezivní pneumatika Rossiho motocyklu zabrala v okamžiku přilnutí k povrchu helmy Marca vší možnou točivou silou, a strhla celou jeho hlavu mohutným, na osu jeho těla vedeným trhem do rotace, protisměrné otáčejícímu se kolu. Tím zřejmě došlo k poškození míchy v rozsahu neslučitelném se životem. Mechanizmus tohoto druhu smrtelného zranění lze snad jen přirovnat s poraněním míchy (-a samozřejmě s mechanickými změnami obratlů krční páteře...) oběšením známým z hrdelní penologie. Jsem přesvědčen, že přilba rozhodně neopustila hlavu –v té chvíli už bohužel zřejmě exitovaného Marca- svévolně, ale jen jako důsledek toho obrovského „škubu“, kombinovaného s rotací, -obojího pocházejícího od předního kola motocyklu Rossiho... Zároveň s nejvyšší naléhavostí dodávám své „s nejvyšší pravděpodobností (blížící se ale bohužel jistotě)“ a stejně tak skutečnost, že ani jednomu z dalších dvou -jistě nyní obrovsky nešťastných aktérů této tragedie nelze cokoli vyčíst; v setinách sekundy neexistuje možnost racionálního uvážení, co udělat jinak a lépe....
Čest památce Marca Simoncelliho, vynikajícího, poctivého sportovce.....""
Mgr. T. Katz #34, SB-FIM

(reakce na) simoncelli

23.10.2011 v 13:56 | Nahoru | #2
Devilboy> Naprostý souhlas, vyčítat nelze nikomu,to ani náhodou. Rossi musí být teď asi na dně,byli velcí přátelé. Bože, to je tak hnusnej den, je mi moc líto Marca,jeho rodiny, všech...

(reakce na) simoncelli

23.10.2011 v 14:45 | Nahoru | #3

Devilboy píše: Dovoluji si citovat ten zajímavý pohled a názor:"sem bývalý pilot..........""
Mgr. T. Katz #34, SB-FIM

Pěkně popsáno , děkuji, mnohé mi to vysvětluje.
Téma je zamknuto


TOPlist