Předem díky za vaše názory a případné srovnání pramenící z vaší zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?
-LOTR- píše: vytrženo z kontextu:
A není to dáno tím, že většina motocyklů v provozu co má drátěný výplet, ho nemá v takovým stavu který by dokázal mít patřičnou tuhost? Mám zkušenost kde byli jak přední vidle i zadní kyvka + ložiska v kolech OK, jen dráty na pohmat volnější a motorka v zatáčce s nerovnostma výrazně plavala a to se jednalo o stejný typ (TA650).
Problém u 21' kol je ten, že mají hmotnost soustředěnou na větším poloměru než kola menší. To má za následek větší osový moment setrvačnosti a následně menší ochotu k překlápění v zatáčkách. Mou SuperTenere musím v rychlostech nad 120 km/h už hodně přemlouvat.
K tématu.. možná by jako alternativa k Africe stála opravdu za zvážení SuperTenere. Její spotřeba určitě nedosahuje 10l/ 100 km, pokud ano, tak je špatně seřízená. Klidné tempo, naložená motorka= 6l, 120-130 km/h= 7l.
Motor je velmi pružný, v terénu pokryje dvojka rychlosti od 5 do 70 km/h.. přičemž od 2000 ot./min se sbírá bez cukání a vibrací a v 5 tisících následuje bomba v podobě dalšího výkonu a točivého momentu.
Zkušenost s V twinem v africe nemám, s V twinem ve Varaderu jo a ten je pod 3500 ot./min nepoužitelný, když už se posbírá tak sice tahá oproti Tenere mnohem víc, ale je to nuda, motor má průběh rovný jak pravítko, žádná gradace výkonu se nekoná.. pokud je něco podobného i v africe, s tím že je o 30k slabší, tak bych to nechtěl ani vyzkoušet.
Nevýhody SuperTenere:
Nebrzdí(ještě jsem nerepasoval brzdiče), Netlumí(na silnici se to dá vydržet, v terénu to je ale bída, hlavně přední vidlice) :)
amp00 píše: Problém u 21' kol je ten, že mají hmotnost soustředěnou na větším poloměru než kola menší. To má za následek větší osový moment setrvačnosti a následně menší ochotu k překlápění v zatáčkách. Mou SuperTenere musím v rychlostech nad 120 km/h už hodně přemlouvat.
OK ... ale já se nebavil o rozdílu mezi malým a velkým kolem... ale o stejným alias o technickém stavu výpletu - který značně může vyvodit "subjektivně" rozdílné chování za pohybu.
Ještě k tomu přemlouvání, určitě bude záležet na tvaru zaoblení pneumatiky (a ten má právě každý výrobce rozdílný). Samozřejmě úhlů řízení a dalším (viz. tvůj udaný větší poloměr), ale to jsou věci dané a neměné u konkrétní motorky....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin | Kadlina | 16 | 4.4.2024 v 21:40 Anti |
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin | ErlSinkler | 8 | 28.11.2023 v 13:44 vilemx |
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin | smuherr | 36 | 30.9.2023 v 10:40 smuherr |