Téma: Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
8.10.2011 v 06:55
Zdravím
Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !

Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .

Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .




Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

10.3.2014 v 10:22 | Nahoru | #1
125Marek> Stojím před rozhodnutím: bude jaro a dcera chce dělat autoškolu na motorku. Manželka jí to ale zakazuje, že prý blázen v rodině stačí jeden (já).At' si počká do 18 a pak bude jezdit autem. Nesouhlasím, snad manželku společně s dcerou ukecáme. Navíc už mám pro ní motorku de facto vybranou. Je jí ČZ 125 / 476 , ta hranatá. Vážně ale pořád uvažuju i o Blatě, i když ta je ve vyšší cenové hladině a nevím, jak by to manželka " zkousla". A pak ty poruchy Blat...ptám se: má vůbec Blata servis někde jinde než v Blansku? Tu ČZ 125 opravím případně sám, nebo kdokoliv , ale Blatu? Když vidím, co má s motorkou Dany, mám chut' o Blatě vůbec neuvažovat. A do Blanska mám asi 150 kilometrů.

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

15.3.2014 v 00:10 | Nahoru | #2
milan1963> Především přeji Tobě i dceři, aby manželka povolila . Z toho co jsi psal vím, že by dcera "motorkařila" moc ráda, tak by bylo škoda jí v tom bránit.

Co se týče výběru strojů, jsem člověk, který bude asi vždy věřit spíše jednoduché osvědčené technice z let minulého režimu. Strojům ze železa, sázejících více na mechaniku, věřím prostě více než "plasťákům" propletených elektronikou, a to minimálně z toho důvodu opravitelnosti v domácích (či polních) podmínkách . Myslím to obecně, ale usvědčuje mě vtom i můj současný problém, kterým jsem Tě možná od Blaty odradil už definitivně (viz můj příspěvek výše).

Na druhou stranu bych sám Blatovku asi za nic nevyměnil a to nejen z důvodu, že je to češka a mám k té značce vztah, ale je to také fakt neskutečný univerzál. Neztratí se v zatáčkách, ve městě, i v lehčím terénu a neunaví ani při poměrně dlouhých výletech. A je v podstatě jedno, jestli s ní jezdí chlap nebo mladá holčina. To se mi na ní obrovsky líbí. Navíc je už přeci jen z uživatelského hlediska mnohem příjemnější a řekl bych i bezpečnější v provozu, ve srovnání třeba s tou ČZtou. O blinkrech jsme se tu už před časem bavili. I to automatické rozsvěcení světel u Blaty dnes beru jako plus. Stejně tak je příjemné, že se člověk nemusí starat o sytič nebo zavírání a otevírání přívodu paliva. A to ani nemluvě o nějakém míchání oleje do benzínu a elektrickém startéru. Prostě dnes stačí smačnout tlačítko a jede to (nebo alespoň by to mělo jet) . I když stále si stojím za tím, co jsem psal v prvním odstavci a navíc určitě není na škodu, si jako řidič osahat právě třeba ten sytič, startovací páku a tak. Asi víš co tím chci říct . Pokud by ale dcera chtěla jezdit sama třeba do školy, asi bych se přiklonil právě k té modernější Blatě, protože si už v dnešní době nedovedu představit, jak taková křehká dívčina někde sama na pumpě míchá benzín s olejem nebo jak startuje motor nakopávačkou. Snad tahle ČZ chytá hezky, ale například u Pionýra mají moje ségry s tím nožním startováním problém . Takže startují spíše roztláčením, což jde u 50ky ještě snadno.

Se servisním zázemím vlastně nevím jak je to přesně. Snad jako autorizovaný servis funguje také Liberec a Praha s tím, že stejně složitější věci vozí do Blanska. Vše máš bohužel z ruky. Možná funguje ještě někdo další, ale to by věděli spíše ostatní kluci. Jinak, díly továrna docela operativně posílá poštou třeba i formou repase (tam a zpět), co vím.

Mimochodem, asi je to zbytečné psát, ale nedá mi to... V jedné prodejně v Hořicích stojí exkluzivní bilý motard jako stvořený pro Tvoji dceru. Bohužel má jednu zásadní chybu - nemá TP . Je to prý snad nějaký předsériový kousek, který koloval v zahraničí po výstavách, až se náhodou dostal sem. Má například jinou (krásnou) přední brzdu (jako měly prototypy) a asi i pár dalších dílů, se kterými sériovky nejsou homologované a proto prý oficiální cestou nejde zlegalizovat. Takže nejspíš navždy zůstane pouze exponátem. 125Marek by Ti o té motorce určitě řekl více. Vím o ní totiž od něj.

Naposledy editováno 15.03.2014 00:16:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

15.3.2014 v 11:57 | Nahoru | #3
milan1963> Ač jsem taky trochu zastáncem klasické kovářské práce, rozhodně bych doporučil jít do něčeho modernějšího. Jak píše Martic, mimochodem velice hezky , startování nakopávačkou, míchání oleje do benzínu, mizerná světla, absence blinkrů, brzdy, které byly již před 40-ti lety špatné, vlnící se podvozek, kroutící se rám... Třeba ségra se chce učit furt jezdit na motorce, jenže na Fichtla jí nemůžeme uvrtat. Neustále nám tvrdí, že je to nepohodlné, že se to blbě startuje, na vše je potřeba velká síla (brzdy, spojka - to obvykle holkám s menší rukou nevyhovuje). Takže jí učíme na Blatě, i když ta to odnesla již pěti pády za 2 dny V dnešní době je určitě lepší jít do bezpečnějších strojů.
Chápu, že možnost opravit si stroj sám je ve tvém případě asi velké pozitivum, na druhou stranu i když se Blatka občas se*e, každý mechanik je schopen jí opravit. Když si vemu příklad pana Špůry, o kterém se ještě zmíním, tak viděl Blatu před skoro 3-mi lety poprvé. V domnění, že jde o čínu, jí začal opravovat Trochu nadával na nestandartní řešení (viz výfukový ventil např.), ale jinak je vše stejné jako u jiných strojů dané kategorie Proto bych se tolik nebál.

Musím si taky přihřát polívčičku s poruchami Na motardu se nám stalo, že při jízdě, podobně jako Marticovi, chcípl. Jen tak ze srandy jsem prohodil svíčku s endurem a včerejší výuková lekce se ségrou byla bez jediného zaváhání. Motorka jela pořád bez jediného problému Na enduru nám ale zase odešla volnoběžka Při výměně VN kabelu za měděný se někde stala chyba a při mytí stroje se někam dostane voda, která pak znesnadní start. Nebo průjezd hlubším brodem způsobí to stejné. Chtě nechtě, občas dostane pecku a to pořádnou Takže bude výměna. Dodání dílu z Blanska je maximálně do týdne bez jakýchkoliv problémů

Co se týká pana Špůry, nevím, jestli bílého motarda ještě vlastní. Při poslední návštěvě jsem ho neviděl Každopádně jde o předsériový stroj, který nemá TP a ani ho mít nebude. VIN kod jsem posílal do Blanska, zda by s tím nemohli něco udělat a dodatečně TP nevydat už kvůli Špůrovi, který neví, co s ní. Bohužel dle VIN jde o předsériový model z výstav, na kterém je kupa nehomologovaných dílů. Motorka by měla být pojízdná, má najeto myslím 3 km, bílá barva. Nevhodnější stroj pro sběratele. Za pár desítek let to bude mít hodnotu jako... Prostě bude to ceněný model Zde je na něj kontakt. Je to trochu morous , ale je udělající, ochotný, šikovný. Rozumí strojům, má pro ně cit. Např. výměna výfuku u Matěje Šnykla měla za následek seřízení směsi. Byla potřeba výměna oleje, filtru (ty Mates dodal), dále pak výměna gufera ve vidlici (gufero dodáno) + k tomu všemu seřízení motoru na brzdě. Toto vše okolo 800 kč
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 vondris6 0 18.3.2023 v 22:19 vondris6
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 0 3.10.2022 v 10:07 Panturis
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 2 21.8.2022 v 12:14 Ariete
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro czech-mirecek 64 6.6.2022 v 12:11 Ariete
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... Snasy_222 15 30.4.2021 v 09:17 mito7


TOPlist