globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kawasaki GPX 600
Zdravím
uvažuji o koupi této motorky.Ale nemůžu o ní najít nikde žádné informace.Mohly by mi majitelé (pokud tu nějací sou )o ní něco říct?:

- spotřeba
- dostupnost náhradních dílů
- jestli je to obecně dobrá spolehlivá motorka
- na co si dát pozor

A jestli by jste mi ji doporučili.

Díky za reakce.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki GPX 600

Skvělá odpověď, děkuji! 7.10.2011 v 20:38 | Nahoru | #1
no - je to stara ninja, tezka, ale jede celkem pekne, drzak to taky je - i kdyz to je relativni vzhledem k veku tehle stroju.

Ale bacha - ma to uplne dementni rozmery pneu, nevim ted uz presne, ale myslim ze to byly 16" a ve predu nejaka silenost typu 110/80 - daly se sehnat scooterovy pneu ale vzhledem k maximalce maj malej rychlostni index.. mam dojem ze na to legalne sla jenom jedna (a to este pekne draha) u nas sehnatelna guma, zadek byl o neco lepsi (130 nebo 140) ale taky zadnej slagr..

mozna to u jinejch rocniku bude jinak, to by chtelo zkontrolovat.. kazdopadne ta maximalka byla nechana i u verze s 25kW v papirech takze s kolama do 180kmh - coz je vetsina v tomhle rozmeru, to neslo.

Kawasaki GPX 600

Skvělá odpověď, děkuji! 8.10.2011 v 08:47 | Nahoru | #2
Měl jsem GPZ 400R a 2 GPZ 600R. Před 7-11 roky. GPX má o chlup lépe vyřešený motor, není nutné vypouštět vodu při sundání ventilového víka, je oproštěna o olejový chladič, má trochu jinou hlavu, ale to je jedno..

Kola jsou 16" 110/80 a 16" 130/90. Výběr gum nic moc, ale to není největší problém. Motory GPZ byly vůbec první vysokootáčkové vodou chlazené motory kawasaki a nebyly zrovna povedené. Nevhodně zvolené materiály, měkké vačky a vahadla i klikovka, největší bolest GPZ/GPX. Motorka celkem rychle ztrácí kompresi a to vždy na třetím válci. Velice problémové studené starty, velice často uchcané svíčky, startér moc nevydrží, dva mi odešly. Rozsypala se mi deska s relátky.

Dost rozporuplný antidive systém na předních vidlích - je propojena brzdová soustava s tlumičem, při brždění, kdy se předek ponořuje, působí tlak v brzdové soustavě proti ponořovaní a tlumiče tedy ztvrdnou. Tak motorka se neponořuje, ale za cenu ztvrdnutí tlumičů a téměř úplně ztráty funkce tlumení, při prudkém brždění stačí najet na díru a dostane od řídítek facku, že máte co dělat to ustát. Doporučuju hned odpojit. Napínák roztvoďáků taky moc nevydrží. Další dost velký průser je primární řetěz, ano, je to správně - primární řetěz (ne rozvodový), celý výkon z kliky je přenášen řetězem (jako u jawy) a ne soukolím, jako u 99% motorek. Problém je v tom, že řetěz se vytahá a motorka pak nedrží volnoběh, protože motor sebou škube jako malý ratlík. Kvůli výměny primáru se musí půlit motor..

Nevidím jediný logický důvod, proč volit GPZ/GPX 600. (Původní vzduchem chlazené verze byly super.) Taková CBR 600 je ve všem o několikanásobně lepší a netrpí žádnými problémy.

Ale třeba já o všech problémech věděl a přesto jsem znova GPZ koupil. A spadl opět do všech problémů, motor byl většinu času rozebraný, vyřešila to (částečně), výměna za méně jetý, ale pořád to byla sazka do loterie, jestli ráno nastartuju nebo ne.. Jenže když mi se tyhle téměř retro motorky strašně líbily. Motorka je při jízdě velice příjemná, nízké sedlo, vzpřímený posaz, člověka z toho nic nebolí, měkký podvozek, tlumiče se dofukují normálně vzduchem přes ventilek. Maximálka až 240km/h a krásný chraptivý zvuk kawy, prostě klasa.

Dnes už ale ne, ani zadarmo.. Další dobrá volba je ZZR 600 která se už CBR plně vyrovná.

Kawasaki GPX 600

Skvělá odpověď, děkuji! 9.10.2011 v 14:51 | Nahoru | #3
Takže GPZ to ti tady hoši radí vůbec ,ta svine je teší osi o 10 kilo je to hezky ze ma hlinikovej ram ale je teší to je mínus,a podivej se ta ty jednopístkový brzdy GPX má vsude dvoupístek a výkon gpz je rozhodne menší kuly tomu že je to mladší motorka a tak uz šli po emisnich normach a ma to nejakych 57kw kdeš to GPX nejstarší má 63KW ,a jak tu nekdo mluvil o gumach tak rozhodne tam kupuj original romer s sirsima to nejde do zataček,a gumy s indexwm do 240 km/h sou dunlop K 205 .jinam motorku mam 3 roky a bez problemu :)

Kawasaki GPX 600

Skvělá odpověď, děkuji! 9.10.2011 v 18:22 | Nahoru | #4
Za ty prachy jinak koupíš leda veterána nebo GS500E, ale to se nedá vůbec srovnat.

Takže pokud motor nebude vydávat podezřelé zvuky a kouřit a hlavně, pokud půjde nastartovat studený tak do toho s klidem jdi. Ale skutečně se nenechat obalamutit a vyžádej si, že to chceš nastartovat studené.. Pokud bude jen škytat a bude startovat "postupně", tak ruce od toho pryč.. Musí chytnout na první drnc.

Kawasaki GPX 600

Skvělá odpověď, děkuji! 9.10.2011 v 20:48 | Nahoru | #5
Je dobrá, nejjednodušší, ale nejmenší a nejnudnější Jel jsem na všech uvedených a GS je prostě celkově daleko na chvostu.. Ale nejsou s ní žádné problémy, jen liješ benzín.. Je maličká, má divnou geometrii, pro nižší postavy asi ideál. Je to taková koza... GPX je takový cestovní křižník se silným motorem a táhne krásně už odspod. GS pod 3tis je mrtvé.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kde rychle prodat motorku? Kawasaki GPX 600 kawasaki-man 16 14.8.2020 v 11:15 EUGENE
Míchání autolaků [1, 2] Kawasaki GPX 600, AJS 350 Big port AJS2 31 28.6.2018 v 17:54 homola87
kawasaki gpx 600r výkon Kawasaki GPX 600 jirkakawasaki 6 7.8.2015 v 12:25 Darmah
Nechce chytit [1, 2] Kawasaki GPX 600 Miki32 42 24.5.2014 v 20:30 niku-wes
zase to škrcení na 35kw Kawasaki GPX 600 maslak 14 28.2.2014 v 18:55 Vejfuk


TOPlist