uvažuji o koupi elektro skútru pro manželku na jízdu do práce.....
Budu rád za Vaše doporučení a postřehy ! !
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?
Hofner píše: Hlavně si dej pozor na to, aby elektrický skůtr zhruba odpovídal omezením pro skupinu AM!! Teda pokud nemá manželka skupinu A, pak se dá vybírat ze všeho. Mít na to peníze a kde to parkovat a dobíjet, jezdím na tom hned. Resp jezdím na nějakým modelu, který výkonostně odpovídá 125tce/250tce v benzínu. Co se týče provozních nákjladů, vychází to pomalu levnějc jak ježdění MHDčkem, natož pak linkovejma autobusama. Normální auto a motorku to válcuje neskutečným způsobem. A ačkoliv plno z vás bude tvrdit, že i když to nezasírá vzduch přímo,l tak se elektrika někde musí vyrobit. Dobře- pokud bereme účinnost tepelné elektrárny a ještě pak přenosy energie a účinnost elektromotioru, jsme zhruba na stejným čísle jako u benzíňáku. Rozdíl nastává u jaderý elektrárny, kde jsou emise nulový. NAvíc se spalovákem je problém, že ideálních podmínek, kdy má účinnost 40% se dosáhne málokdy (je třeba aby byl pod plným zatížením, aby měl sprácný provozní teploty atd.). To je tak trocha teorie :)
K tý "účinnosti" a "ekologický stopě".Bavil jsem se o tom s člověkem, kterej šéfuje vývoji elektroaut Škoda - když se porovná třeba jen zátěž CO2 způsobená ujetím 100km, vychází cca 60g pro elektroauto - cca 700g pro spalovací motor - to jen tak na okraj
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?
BagoBorec píše: K tý "účinnosti" a "ekologický stopě".Bavil jsem se o tom s člověkem, kterej šéfuje vývoji elektroaut Škoda - když se porovná třeba jen zátěž CO2 způsobená ujetím 100km, vychází cca 60g pro elektroauto - cca 700g pro spalovací motor - to jen tak na okraj
Tak k té "ekologické" stopě ještě připočti výměnu akumulátorů po několika letech a hlavně stopu při výrobě třeba právě ty baterie to bude taky lahůdka
prostě brát jen jedne ukazatel a to ještě ten snad nejvíce sporný jako je CO2 je klasickou kázkou účelového zjednodušení
BagoBorec píše: K tý "účinnosti" a "ekologický stopě".Bavil jsem se o tom s člověkem, kterej šéfuje vývoji elektroaut Škoda - když se porovná třeba jen zátěž CO2 způsobená ujetím 100km, vychází cca 60g pro elektroauto - cca 700g pro spalovací motor - to jen tak na okraj
hele a jako jak zjisti jak se ta elektrina vyrobila? kdyz budu uvazovat ze sem to auto nabijel v zemi kde jedou jen tepelny elektrarny tak to bude asi trosku jinde ne? navic bych mozna do te eko-stopy mohl zapocitavat i to ze po 2letech odejdou baterky a ty se nekam zahodej, nebo nejak recyklujou, ale vzhledem k tomu ze jsou vsechny na bazi tezkejch kovu.. lithium, kadmium apod tak to si priroda posusna... tzn rekl bych klasickej blaf nekoho kdo vyviji/prodava neco "zelenyho", data se prekroutej jak se mi hodi.....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vybrovanie Adamoto Cetos 125 | hanusek | 3 | 26.2.2023 v 15:55 hanusek |
Kouř od chladiče + bublající kapali... Adamoto Cetos 125 | Dumb | 13 | 5.1.2023 v 23:40 ramlik |
smazat - děkuji Adamoto Cetos 125 | pap.plzen | 2 | 4.1.2022 v 16:23 pap.plzen |
olej motul 5100 mužu dolejt do dies... [1, 2] Adamoto Cetos 125 | zdenysrx6 | 35 | 12.4.2020 v 16:42 zdenysrx6 |
Jakou 125 Adamoto Cetos 125 | Decimus_Benzinus | 12 | 23.7.2019 v 20:36 Decimus_Benzinus |