globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Servo - přívěra výfuku
Zdar, tak o víku jsem měnil ložiska v přenim kole a ve volnym mezičase (kdy se chladily ložiska v mrazáku a kolo opalovalo na slunci :) )sem kontroloval všemožný vůle lanek a nastavení....když sem se dostal k servu přívěry a pustil test (plnej plyn a sapnout okruh) tak se kladka zacukala a nic (teda krom svítící kontrolky motoru..). Tak sem vyháknul lanko a zkusil test znovu. Kladka dělala co měla (otevřít zavřít). Při tahání za lanko rukou klapaka ve výfuku otvírá i zavírá, trochu skřípala, takže dolu vejfuk a prostřík sem to měděnou vazelínou..už nevrže. Jenže pak už nebyl čas dát to do kupy a zkoušet, tak sem vzal servo do batohu a doma rozebral. Tváří se, že je v pořádku akorát první ozubený kolečko (na ose od kladky) je "dokopce" je tam nějaká rozpěrná pružina a jak je to kolo plastový tak je tim tlakem zdeformovaný...jde o to, že když se vyndá motůrek se šnekem (aby se to točilo)tak při točení rukou v druhý polovině je ozubení už tak našikmo, že chod přestává být hladký (zuby na sebe nasedaji zešikma). Takže otázka zní. Je možný, že to motůrek neutáhnul z důvodu nasčítání odporů zatuhlá přívěra+bovden+křivý zuby? Nebo je to blbost bo motůrek má mít síly dost i na "zvednutí prasete" a je tim pádem f píči motorek? No a pak ještě" Co se stane kdybych tan připojil servo z jinýho roku (moje má označení xxx 2AA xxx a to co bych tam eventuelně dal je xxx 1AA xxx) má trochu jiný uchycení ale vesměs je to stejné (zvenku).

Ps. Divný ale je, že kontrolka motoru mi normálně nesvítí. Otočim klíčkem - kontrolka svítí, pustim okruh, zabzučí čerpadlo - kontrolka zhasne, start a jede se....

Servo - přívěra výfuku

5.9.2011 v 13:08 | Nahoru | #1
Tak abych nevypadl ze cviku, dám si zase jednu one men diskuzi
Takže podle toho co jsem našel to vypadá že to opravdu má na svědomí křížení ozubení a že jednotka xxx.1AA.xxx nejde použít...

jinak řešení je snad zde (kdyby někdo měl podobný trabl, bo co jsem tak koukal po cizích webech je to celkem častá závada, většina to řeší laďákem a odpojením serva)
http://badweatherbik...5999.html?1222220243 (poslední příspěvek)

Naposledy editováno 05.09.2011 13:09:30

Servo - přívěra výfuku

6.9.2011 v 13:44 | Nahoru | #2
Další info (pokud to teda někoho zajímá ...ale třeba to někomu v budoucnu píchne):
Včera sem se jal přizpůsobit servo dle odkazu výše. Nevím, jak to tam ten dotyčnej měl, ale u mě byl problém asi trochu jiný. Kola se šprajcovaly kvůly naprosto nepochopitelně a blbě vymyšlený aretaci kola za pomoci pružiny (lempla kterej to vymyslel vytáhli snad z ústavu pro malomyslné...jestli to teda nebyl záměr udělat ze serva "kurvítko") Standardně je systém udělanej tak, že je na ose suvně navlečené plastové ozubené kolo a na vrchu osy je nalisovaný plastový disk, který jednak vymezuje vůli ozubeného kola (ve směru posunu po ose) a ještě je v něm ukotvená skrutná pružina (skrutná pružina ) , dost silná, která tím jak je napružená tlačí na ozubené kolo a vyvrací ho z osy. Mikro plastovej zobáček, kterej jistí ozubené kolo proti protočení v opačném směru než pružina, se zakusuje do výstupku na plastovém vymezovacím disku....síla pružiny + materiál součástek + zatížení od otevírání přívěry = deformace zobáčku a zkřížení kol.
Takže sem vytočil pružinu a zajistil ozubený kolo proti protáčení v místě kde je zobáček (západku na disku sem odřízl aby kolo nebylo šejdrem, protože zobáček už je deformovaný od pružiny)šroubkem zavrtanym do disku a to samé na druhé straně (nad uložením skrutné pružiny). Moc jsem nepochopil jak to přesně má na tom odkazu, ale pokud tam nechal pružinu, tak nevím jak tam narval ještě ten šroubek (má ho v tunýlku kde je zapřená) a pokud jí vyndal, tak by neměl kolo aretované při zavírání přívěry (ale to by celkem nemuselo vadit). Každopádně se mu pootočila krajní poloha kladky, takže lanko nemůže sedět pořádně v kladce při zavřený přívěře, jelikož dírka do který to dal je o pár milimetrů dál než původní aretace a při dýlce ramene kde je uložný lanko je to už přes cenťák (nicméně jestli tam nechal tu pružinu, bylo to pootočení asi nutný aby se snížilo její napětí a nevyvracela tolik to kolo).
Tož tak. Případné další postřehy po montáži do motorky.
ps. Kdyby šel ten vrchní disk sundat vyřešilo by se to krásně elegantně odpruženě nezničitelně...takhle je to bohužel tak trochu bastl no uvidíme jak to bude s funkcí....

Servo - přívěra výfuku

7.9.2011 v 17:05 | Nahoru | #3
I když nemám čím přispět protože klapku na devítce nemám ... děkuji Lihy , i takový vlákno "one man" je fajn protože až se někomu něco podobnýho přihodí , bude rád že to tu najde .... Jen tak dál , buď tady nebo dál témata rozvíjet na Buellriders.cz protože od obnovení stran tam toho zatím moc není

Servo - přívěra výfuku

12.9.2011 v 23:37 | Nahoru | #4
Takže pokračování...
Po namontování sem natěšeně očekával funkci a....nic moc Servo sice běhá už i při připojeném lanku přívěry, ale děsně mu to trvá, takže po testu se stejně rozsvítí kontrolka chyby (škoda že se mi ještě někde fláká USB kabel...). No nic kabel ke kompu neni tak, to musim zkusit jinak. Zase rozebrat servo vycuknout jedno ozubený kolečko a test....Motorku celkem trvá než se roztočí... chvíli si zabzučí a pak pomalu začne zvyšovat točky, asi za 3 vteřiny dosáhne maxima (to se mi zdá bez zátěže zoufale pomalý). Takže motorek ven a voltmetr na kontakty...ukazuje to 11,6 V tak nevim jestli tam jde málo šťávy a nebo je ten motorek KO.
Mít ten kabel tak můžu rozluštit jestli tam jde dost proudu...no měl by dorazit příští týden, tak v mezičase rozeberu motorek kouknu jak se tváří a případně vyměnim "uhlíky".
Pokračování příště...

ps. Já tu mrchu rozhejbu a né že né
pps. ještě že se dá jezdit i bez toho

Naposledy editováno 12.09.2011 23:38:34

1 reakcí na tento příspěvek Servo - přívěra výfuku

13.9.2011 v 20:54 | Nahoru | #5
a tepelně izolační trenky už máš?

(reakce na) Servo - přívěra výfuku

14.9.2011 v 08:48 | Nahoru | #6
tomasNJ> voe, když je pod 30° nejsou třeba naštěstí mám dlouhý hnáty, tak mi ani ten horkej vzduch od větráku nohu nepropejká ale hezky prosviští pár čísel pod stenem

ad. Servo:
Včera sem rozdělal ten motorek a upřímně... se divim, že se vůbec ještě točil bo komutátor nebyl v tý hromadě uhlí ani vidět...tak sem zvědavej až to zapojim.
ps. Kdyby to někdo taky čistil, tak bacha po sejmutí "zadku" motorku ať se vám někam nezakutáleji mikro plastový podložky. Jsou tam dvě, jedna větší (ta patří jako 1. na otvor kde dosedá hřídel motoru) a pak druhá menší, ta je hned na ní. Jsou průhledný a opravdu titěrný, kdybych to nedělal doma (kde sem nechtěl nabordelit) a vyfouknul ten bordel, tak o ně asi přídu a ani o tom nevim bo pod tim prachem nebyly vůbec vidět... pak je ještě jedna ta malá podložka na hřídeli u komutátoru, ale ta při demontáži nesjede (ty první dvě totiž stáhnou z hřídele uhlíky).

1 reakcí na tento příspěvek Servo - přívěra výfuku

15.9.2011 v 19:30 | Nahoru | #7
Čéče já nevim, já mám Hondu a na ní maká vše jak má, i ta přívěra

(reakce na) Servo - přívěra výfuku

15.9.2011 v 21:07 | Nahoru | #8

Soudce-v-kápi píše: Čéče já nevim, já mám Hondu a na ní maká vše jak má, i ta přívěra


No tak když máš Hondu tak to je potom jasný
ps. a regulátor už sis sehnal do foroty?

Servo - přívěra výfuku

17.9.2011 v 19:50 | Nahoru | #9
Servo maká jak nový
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Náhradní díly na motocykly Buell Buell XB12R Firebolt, Buell X1, Buell XB12S Lightnin... Apo-Rider 10 26.1.2023 v 20:39 Apo-Rider
Buell- Modely s karburátory i vstři... Buell XB12R Firebolt, Buell X1, Buell XB12S Lightnin... Apo-Rider 0 18.6.2022 v 13:50 Apo-Rider
Buell- brát starší modely s karbcem... Buell XB12R Firebolt, Buell X1, Buell XB12S Lightnin... Apo-Rider 0 18.6.2022 v 09:50 Apo-Rider
Kontrolka motoru Buell XB12S Lightning Švícárek 7 4.3.2021 v 18:59 sery.
Buell-padáky Buell XB12S Lightning U2 3 17.8.2020 v 14:15 moila


TOPlist