Jedna rodící se dobrá zkušenost s novýma technologiema. Odešla mi baterka, měla 6 let, Yuasa YB14L-A2. Přemýšlel jsem o náhradě a pokukoval po novým technologiích...bezúdržbové gelovky a agm baterie. AGM mi přijde technologicky ještě dál a vzhledem ke zkušenostem majitelů v Americe to byla má volba. Bohužel náš trh je zdá se tak 5 let pozadu a sehnat tu AGM baterii od hlavních dodavatelů bylo, jako kdyby o AGM ode mě slyšeli poprvé. Pár se jich nakonec našlo, ale cena byla 4 násobná oproti USA, převyšující 3000CZK. Myšlenku dovézt si baterku ze zámoří zhatili neochotní prodejci.
Nakonec jsem našel řešení, výrobce i dodavatele a musím říct, že zatím opravdu baterka točí s motorem jako, jak říkají Američani, by byly svíčky venku.
Takže až vás bude čekat výměna, mrkněte se po MOTOBATT MBTX14AU 16,5 Ah za 1289Kč s DPH, tohoto času.
![](http://www.starterbatteries.cz/user/shop/big/261(1).jpg)
A protože jsem byl spokojený, link na prodejce:
http://www.starterba...att-mbtx14au-16-5-ah
K problémům, mýtům s dobíjením a kompatibilitou se staršími stroji musím říct, že existuje zásadní věc k dodržení....váš elektrický systém nesmí dávat baterce víc jak 14,4V, jelikož by začala plynovat a to AGM bateriím vadí dleko víc, než gelovkám a pro kyselinové je to defakto základ dobíjení.
2 reakcí na tento příspěvek Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat
http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni_clanky/akumulatory.pdf
Na Boldor fóru v USA zase pro změnu nadávaj, že Yuasa nebyla donedávna schopna vyrobit pravou AGM baterii i když je tak prezentovala, údajně šlo typ bezúdržbovky bez elektrolytu ve skelných vláknech. AGM tam jasně vede před Gelem, ze zkušeností co čtu. Proto jsem ji taky chtěl a u nás malinko narazil v pojmech.
dakarista píše: blbuvzdornejsi ano, ale nezvladaji tydle proudy
no tak ja v motorce 250 ani 500A nepotrebuju... litam s RC heli na LiPol baterky a jakoze je nijak nepretezuju tak uz sou po dvou sezonach lehce nafoukly... v motorce by ten provoz odnesly myslim o dost rychleji...
na LiFePo4 jezdim od zacatku sezony a s tim ze by mely nedostatecnej proud se nepotykam, mam teda 4S2P konfiguraci, tzn jestli maji samotne clanky 120A spickove tak mam 240A spickove a to na velky V2 staci, spouste novejsich motorek udajne staci i ta 4S konfigurace...
jo jeste jsou ty li-fe tezsi, ale nabijeni velkyma proudama je snazsi a bezpecnejsi...
Naposledy editováno 06.09.2011 12:10:21