globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat
 
4.9.2011 v 21:52
Ahoj, moje zkušenost vložená do Boldor vlákna, ale nedá mi to a dávám to do pléna i sem...protože mi přijde, že AGM technologie je v ČR v ústraní a předražená:

Jedna rodící se dobrá zkušenost s novýma technologiema. Odešla mi baterka, měla 6 let, Yuasa YB14L-A2. Přemýšlel jsem o náhradě a pokukoval po novým technologiích...bezúdržbové gelovky a agm baterie. AGM mi přijde technologicky ještě dál a vzhledem ke zkušenostem majitelů v Americe to byla má volba. Bohužel náš trh je zdá se tak 5 let pozadu a sehnat tu AGM baterii od hlavních dodavatelů bylo, jako kdyby o AGM ode mě slyšeli poprvé. Pár se jich nakonec našlo, ale cena byla 4 násobná oproti USA, převyšující 3000CZK. Myšlenku dovézt si baterku ze zámoří zhatili neochotní prodejci.

Nakonec jsem našel řešení, výrobce i dodavatele a musím říct, že zatím opravdu baterka točí s motorem jako, jak říkají Američani, by byly svíčky venku.

Takže až vás bude čekat výměna, mrkněte se po MOTOBATT MBTX14AU 16,5 Ah za 1289Kč s DPH, tohoto času.



A protože jsem byl spokojený, link na prodejce:
http://www.starterba...att-mbtx14au-16-5-ah

K problémům, mýtům s dobíjením a kompatibilitou se staršími stroji musím říct, že existuje zásadní věc k dodržení....váš elektrický systém nesmí dávat baterce víc jak 14,4V, jelikož by začala plynovat a to AGM bateriím vadí dleko víc, než gelovkám a pro kyselinové je to defakto základ dobíjení.

Blokovaní uživatelé: mariano
Anketa: Jakou baterii dáte při příští výměně?
klasika, s údržbou
5%
1
gelová
9%
2
agm
77%
17
první co mi přijde pod ruku
9%
2

2 reakcí na tento příspěvek Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

6.9.2011 v 11:22 | Nahoru | #1
blbuvzdornejsi ano, ale nezvladaji tydle proudy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

6.9.2011 v 11:33 | Nahoru | #2
Pokud byste si chtěli udělat jasno v rozdílech Gelových a AGM baterií , mrkněte na tenhle dokument. Na straně 14 je pěkné srovnání. Píše tam i o tom zmatení pojmů, co tu panuje.

http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni_clanky/akumulatory.pdf

Na Boldor fóru v USA zase pro změnu nadávaj, že Yuasa nebyla donedávna schopna vyrobit pravou AGM baterii i když je tak prezentovala, údajně šlo typ bezúdržbovky bez elektrolytu ve skelných vláknech. AGM tam jasně vede před Gelem, ze zkušeností co čtu. Proto jsem ji taky chtěl a u nás malinko narazil v pojmech.

(reakce na) Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

6.9.2011 v 11:57 | Nahoru | #3

dakarista píše: blbuvzdornejsi ano, ale nezvladaji tydle proudy



no tak ja v motorce 250 ani 500A nepotrebuju... litam s RC heli na LiPol baterky a jakoze je nijak nepretezuju tak uz sou po dvou sezonach lehce nafoukly... v motorce by ten provoz odnesly myslim o dost rychleji...

na LiFePo4 jezdim od zacatku sezony a s tim ze by mely nedostatecnej proud se nepotykam, mam teda 4S2P konfiguraci, tzn jestli maji samotne clanky 120A spickove tak mam 240A spickove a to na velky V2 staci, spouste novejsich motorek udajne staci i ta 4S konfigurace...

jo jeste jsou ty li-fe tezsi, ale nabijeni velkyma proudama je snazsi a bezpecnejsi...

Naposledy editováno 06.09.2011 12:10:21
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist