globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat
 
4.9.2011 v 21:52
Ahoj, moje zkušenost vložená do Boldor vlákna, ale nedá mi to a dávám to do pléna i sem...protože mi přijde, že AGM technologie je v ČR v ústraní a předražená:

Jedna rodící se dobrá zkušenost s novýma technologiema. Odešla mi baterka, měla 6 let, Yuasa YB14L-A2. Přemýšlel jsem o náhradě a pokukoval po novým technologiích...bezúdržbové gelovky a agm baterie. AGM mi přijde technologicky ještě dál a vzhledem ke zkušenostem majitelů v Americe to byla má volba. Bohužel náš trh je zdá se tak 5 let pozadu a sehnat tu AGM baterii od hlavních dodavatelů bylo, jako kdyby o AGM ode mě slyšeli poprvé. Pár se jich nakonec našlo, ale cena byla 4 násobná oproti USA, převyšující 3000CZK. Myšlenku dovézt si baterku ze zámoří zhatili neochotní prodejci.

Nakonec jsem našel řešení, výrobce i dodavatele a musím říct, že zatím opravdu baterka točí s motorem jako, jak říkají Američani, by byly svíčky venku.

Takže až vás bude čekat výměna, mrkněte se po MOTOBATT MBTX14AU 16,5 Ah za 1289Kč s DPH, tohoto času.



A protože jsem byl spokojený, link na prodejce:
http://www.starterba...att-mbtx14au-16-5-ah

K problémům, mýtům s dobíjením a kompatibilitou se staršími stroji musím říct, že existuje zásadní věc k dodržení....váš elektrický systém nesmí dávat baterce víc jak 14,4V, jelikož by začala plynovat a to AGM bateriím vadí dleko víc, než gelovkám a pro kyselinové je to defakto základ dobíjení.

Blokovaní uživatelé: mariano
Anketa: Jakou baterii dáte při příští výměně?
klasika, s údržbou
5%
1
gelová
9%
2
agm
77%
17
první co mi přijde pod ruku
9%
2
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

6.9.2011 v 11:19 | Nahoru | #31

dakarista píše: kdyz uz jsi u tech novych technologii, tak co v dnesni modelarine klasika LiPol... je to haklivejsi na udrzbu, ale ty parametry jsou masakr pri tech rozmerech 250A trvaly proud a 500A kratkodoby ...
treba neco takoveho



LiPol jsou haklive na dobijeni, provoz, pomerne nebezpecne kdyz se pouzivaji nespravne... ty LiFePo4 co jsem daval nahore jsou v podstate jejich "blbuvzdornejsi" evoluce.. taky pouzivane hojne v modelarine...

Naposledy editováno 06.09.2011 11:20:12

(reakce na) Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

6.9.2011 v 11:22 | Nahoru | #32

lubon píše: proč u baterii s označením YTX při koupi nalívám kyselinu přibalenou v krabičce, a u baterií YTZ je baterie tzv. už nalitá



Je to myslím z důvodu uskladnění, elektrody nejsou v kontaktu s elektrolytem a nedochází k chemické reakci. Připravené, zalité baterie stárnou, vyžadují údržbu, stejně jako ty naše.

Naposledy editováno 06.09.2011 11:23:43

2 reakcí na tento příspěvek Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

6.9.2011 v 11:22 | Nahoru | #33
blbuvzdornejsi ano, ale nezvladaji tydle proudy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

6.9.2011 v 11:33 | Nahoru | #34
Pokud byste si chtěli udělat jasno v rozdílech Gelových a AGM baterií , mrkněte na tenhle dokument. Na straně 14 je pěkné srovnání. Píše tam i o tom zmatení pojmů, co tu panuje.

http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni_clanky/akumulatory.pdf

Na Boldor fóru v USA zase pro změnu nadávaj, že Yuasa nebyla donedávna schopna vyrobit pravou AGM baterii i když je tak prezentovala, údajně šlo typ bezúdržbovky bez elektrolytu ve skelných vláknech. AGM tam jasně vede před Gelem, ze zkušeností co čtu. Proto jsem ji taky chtěl a u nás malinko narazil v pojmech.

Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

6.9.2011 v 11:50 | Nahoru | #35
To je otazka co je donedavna.. Moje minula, 10 let stara YUASA YTX12-BS rozhodne uz AGM byla.

(reakce na) Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

6.9.2011 v 11:57 | Nahoru | #36

dakarista píše: blbuvzdornejsi ano, ale nezvladaji tydle proudy



no tak ja v motorce 250 ani 500A nepotrebuju... litam s RC heli na LiPol baterky a jakoze je nijak nepretezuju tak uz sou po dvou sezonach lehce nafoukly... v motorce by ten provoz odnesly myslim o dost rychleji...

na LiFePo4 jezdim od zacatku sezony a s tim ze by mely nedostatecnej proud se nepotykam, mam teda 4S2P konfiguraci, tzn jestli maji samotne clanky 120A spickove tak mam 240A spickove a to na velky V2 staci, spouste novejsich motorek udajne staci i ta 4S konfigurace...

jo jeste jsou ty li-fe tezsi, ale nabijeni velkyma proudama je snazsi a bezpecnejsi...

Naposledy editováno 06.09.2011 12:10:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

6.9.2011 v 12:09 | Nahoru | #37

Kilek píše: Pokud byste si chtěli udělat jasno v rozdílech Gelových a AGM baterií , mrkněte na tenhle dokument. Na straně 14 je pěkné srovnání. Píše tam i o tom zmatení pojmů, co tu panuje.

http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni_clanky/akumulatory.pdf

Na Boldor fóru v USA zase pro změnu nadávaj, že Yuasa nebyla donedávna schopna vyrobit pravou AGM baterii i když je tak prezentovala, údajně šlo typ bezúdržbovky bez elektrolytu ve skelných vláknech. AGM tam jasně vede před Gelem, ze zkušeností co čtu. Proto jsem ji taky chtěl a u nás malinko narazil v pojmech.



prava leva, agm nebo gel.. vydrzi to +- stejne dlouho tak jako tak, startovaci proudy ala 400A nejsou treba, trosku me prijde ten tvuj hon za "hyperbaterkou" lehce zbytecnost, to uz kdybys nutne potreboval neco top tak si mohl poridit tu LiFe a usetrit tak 3kg na hmotnosti...

(reakce na) Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

6.9.2011 v 12:18 | Nahoru | #38
assassin> Máš pravdu, je to lehce zbytečnost řešit takové detaily pro někoho, kdo jezdí jako já. Měl jsem klasickou údržbovku s elektrolytem od Yuasy a vydržela mi 6 let. Ale chtěl jsem si tentokrát udělat si zkušenost s AGM a narazil jsem, na pojmy, problém s rozměrem a cenou. To je celé.

(reakce na) Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

6.9.2011 v 12:23 | Nahoru | #39

Medved píše: Pokud cpes AGM do motorky s dobijenim nastavenym na obyc. aku (coz nepredpokladam - zadna Honda uz davno nema origo regulator - vlastni zkusenost), moc dlouho ti ten AGM aku nevydrzi.



Po tom jsem taky pátral...co je to za zvláštnost v dobíjení AGM. A jediné relevantní na co jsem narazil je prostá pravda, že AGM nesmí začít plynovat (vařit), což se stane nad 14,4 - 14,8V. Pokud to regulátor drží pod 14,4V není problém použít AGM kdekoliv a to se dá lehce změřit.

Skvělý, že jsi měl Boldora. Je to dobrej stroj, připravuje mi takovýhle testy znalostí

Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

7.9.2011 v 08:56 | Nahoru | #40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

7.9.2011 v 09:43 | Nahoru | #41

assassin píše: oboje agm, proc jedno je uz nality a druhy nalejvas sam nevim.. nejspis nejakej konstrukcni/technologickej duvod.



Ty, ktere se prodavaji uz nalite se oznacuji FA (factory activated) a mely by mit nejake specialni usporadani desek a tech prostoru s abrorbcnim vlaknem, ktere zaruci, ze ta baterka muze trvale pracovat v jine nez svisle (polama nahoru) poloze. A to specialni vnitrni usporadani vyzaduje nejaky presny postup plneni. Proto jsou uz naplnene z fabriky. Jinak jsou to obyc AGM (fibrvlakno) aku.

(reakce na) Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

7.9.2011 v 10:02 | Nahoru | #42

Medved píše: Ty, ktere se prodavaji uz nalite se oznacuji FA (factory activated) a mely by mit nejake specialni usporadani desek a tech prostoru s abrorbcnim vlaknem, ktere zaruci, ze ta baterka muze trvale pracovat v jine nez svisle (polama nahoru) poloze. A to specialni vnitrni usporadani vyzaduje nejaky presny postup plneni. Proto jsou uz naplnene z fabriky. Jinak jsou to obyc AGM (fibrvlakno) aku.



aaaha, clovek se porad uci, diky

(reakce na) Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

7.9.2011 v 22:33 | Nahoru | #43

petrvtr_new píše: [quote=lubon]No nevím, ale proč u baterii s označením YTX při koupi nalívám kyselinu přibalenou v krabičce, a u baterií YTZ je baterie tzv. už nalitá a zavařená bez možnosti otevření.Také startovací proud je u srovnatelných baterií u YTZ neporovnatelně vyšší.Bylo mě řečeno že YTZ jsou gelovky [/quote
Oboje AGM

Dokud není nalitá, tak se dá skladovat do aleluja, jak se nalije, tak jí běží životnost(ta je ale taky při nepoužívání celkem vysoká).

2 reakcí na tento příspěvek Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

8.9.2011 v 02:40 | Nahoru | #44
a take jednoducha rada jak poznat "gelovku" od prave gelovky neboli YTX od YTZ

YTX ma olovene elektrody
YTZ ma vzdy jen plechove elektrody

(reakce na) Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

8.9.2011 v 09:58 | Nahoru | #45

dakarista píše: a take jednoducha rada jak poznat "gelovku" od prave gelovky neboli YTX od YTZ

YTX ma olovene elektrody
YTZ ma vzdy jen plechove elektrody



kdyz pominu, ze YTZ neni gelovka, tak poznat je celkem jednoduse lze podle toho, ze to na nich je napsano asi tak 5cm vysokym pismem - YTX nebo YTZ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

8.9.2011 v 09:59 | Nahoru | #46

dakarista píše: a take jednoducha rada jak poznat "gelovku" od prave gelovky neboli YTX od YTZ

YTX ma olovene elektrody
YTZ ma vzdy jen plechove elektrody



z jakyho plechu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

8.9.2011 v 11:38 | Nahoru | #47
assassin> On myslel spíš kontakty, elektrody jsou olověné i u gelovek.

(reakce na) Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

8.9.2011 v 11:40 | Nahoru | #48

--VinCenzo-- píše: assassin> On myslel spíš kontakty, elektrody jsou olověné i u gelovek.



jo uz chapu.

Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat

8.9.2011 v 14:15 | Nahoru | #49
jj myslel jsem kontakty.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist