1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat stočenou motorku ?
Ale na druhou stranu, pokud má někdo v plánu na motorce hodně nalítat a pak jí co nejdráž prodat, tak už si bude hlídat i tohle a před odjezdem na STK tacho stočí na hodnotu o třeba 5-7 tisíc víc, než bylo při minulé STK, aby to vypadalo, že na motorce jezdil, ale nepoznalo se, jak velké porce km motka skutečně mezi STK najezdila.
No-limits píše: Dovi> Bod 1 by měl být poměrně slibný pro zjištění alespoň přibližného nájezdu km. Podle mě by STK měly mít přímo povinnost stav tachometru do protokolu udávat a tyto protokoly by měly být, po zadání VIN, volně přístupné na netu.
Ale na druhou stranu, pokud má někdo v plánu na motorce hodně nalítat a pak jí co nejdráž prodat, tak už si bude hlídat i tohle a před odjezdem na STK tacho stočí na hodnotu o třeba 5-7 tisíc víc, než bylo při minulé STK, aby to vypadalo, že na motorce jezdil, ale nepoznalo se, jak velké porce km motka skutečně mezi STK najezdila.
Jasně, souhlas.
Ono když se chce a jsou na to prostředky a čas, tak zfalšovat se dá bohužel skoro cokoliv na světě, nejenom ten obligátní údaj na odometru.
Takže samozřejmě, nedá se ani na ty údaje z protokolů STK spoléhat absolutně, ale je potřeba u té kupované motorky vzít do úvahy všechny dostupné údaje, porovnat je, i jejich věrohodnost, a z toho všeho usuzovat, jestli jsou vzájemně v souladu nebo v rozporu.
Prostě všímat si všech indicií, jestli to do sebe zapadá a jestli to, co do mne prodávající hustí, je reálné - a já v tom případě pravděpodobně jednám s poctivcem a slušným člověkem.
Nebo naopak jestli jsou to všechno jenom žvásty s cílem, aby to kupujícímu domnělému hejlovi ten nepoctivý prodávají už už prodal, a pak po něm potopa.