paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Japonci třeste se
31.8.2011 v 22:40
ihned.cz/c1-52711460-ekonom-cz-jawa-zacne-vyrabet-novou-motorku-s-objemem-jednoho-litru
myslím že celkem překvapení - litrovej motor vlastní konstrukce

Naposledy editováno 31.08.2011 22:49:29

1 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se

5.9.2011 v 13:49 | Nahoru | #1

rraol píše: Ikdyž tě chápu, tak názor šéfkonstruktera z BMW je pro marketing bezpředmětný. Jestli Jawa bude mít úspěch, to skutečně záleží na široké laické veřejnosti. Musí bejt smutný bejt jedním z mála těch, kdo pro ru značku zkoušej něco udělat, a pak číst toto. Každej rád slyší že jeho ne nijak jednoduchá, a ne krátká práce na netu dostane komentář "to bych slepil taky z toho co najdu v garáži, radši to tam zavřete..". Nicméně tyhle výlevy určují budoucnost.


Já si myslím, že to bylo myšleno jinak...
A konkrétně na kvalitu a nekvalitu stroje...

Vůbec nevím jak to v jawě chodí, a to je ten důvod, proč nemůžu posuzovat a jen se takhle na foru dohadujeme...
Nevím či Jawě někdo nařezává krk, zda ji někdo omezuje, používá jako pračku peněz a kdo ví co ještě, je to strašně těžký povídat něco o něčem když neznám faktory.
Například, jestli je tam konstruktér který má na konstrukci motorky omezený rozpočet tak nemůže vytvořit nic extra, nemůže si dovolit použít lepší materiály, ačkoliv by chtěl, a velmi. Musí tam proto naplácat věci na které mi nadáváme a odsuzujeme.
Nad konstuktérem také stojí nějaký ekonom, který mu říká, tohle jo a tohle ne, takže taková práce je pak nesmírně obťížná, a já začínám dospívat k názoru, že jawa to co udělala je dobrý kousek, vidím, že pořád, ještě žije a něco vydává, je to důležité.
Proto píšu, že se nedá nadávat jen na jawu, ale když už tak nadávejme na ty kteří opravdu můžou za to, kde jawa je.
Neříkám, že jsem také na ni nenadával, ale díky tomuto foru i ostatním jsem si prostě jednoduše udělal názor a ten zlepšuju..
A proto si myslím, že tyto diskuze jsou nesmírné důležité,nejen pro Jawu, ale i pro mne, protože ať už mne nebo mnohé jiné přivedla k velkým poznatkům, které jsou důležité a v naší Banánové republice informativnost na bodě mrazu.

Podle mě co je v jawě špatné, díky čemuž je tam kde je, je její Vedení!
Nemá cestu - nemá cíl.
Jeden chytrej človíček kdysi řekl, že když velí armádě vlků ovce porazí ji ta armáda ovcí, které velí vlk! A s Jawou to vidím stejně!
Jak už sem řekl, já vidím díru v trhu mezi 125-500 ccm.
Je sice pěkné, že spotard má 35 kw, tak by si ji teoreticky mohl koupit, za pár let, člověk mezi lety 18-21, jenže to si nikdo nekoupí, protože finance na díly dimenzované na tento objem budou mnohonásobně vyšší, než finance dílů na dimenzaci objemu např.: 350..
Tak a do mě

E: Kde je Babajezi ?

dr.dainese píše: Pokud to bude ve stylu Bonnevile, CB, XJR, tak si myslím, že by to nemuselo být špatné ...třeba jako základ na Cafáče... co když bude mít velké bubny jako 500ohc, to by byla bomba, ne?


Stále ale zastávám názor, že taková firma musí mít napřed základní sortiment, musí mít řadové motocykly, pak si až může dovolit dělat retra a třeba kafé kousky...
Nehledě na servis a nabídky ND, protože ta je je u Jawy politovaní-hodná, a tohle mluvím z vlastní zkušenosti, ať koupím kterýkoli ND, tak většinou si ho musím opracovat, nebo dodělat aby byl použitelný................

Wybliz píše: v motoru chyba neni a na ty parametry i celkem jede. Ikdyz na kazdej typ stroje je nastavenej jinak. Nejlip jede asi v XT660Z, v eRku a Xku je nastavenej zase kapku odlisne. Tudiz ikdyz ma stejny parametry bude i malinko jinak naladenej na tu Jawu. Hlavne tim, ze ten motor neni prekroucenej do nejakejch nesmyslnejch parametru, je prakticky bezudrzbovej a minimalne poruchovej. Ikdyz pokud bych to vztahnul k tomu XT, tak stary karburatorovy provedeni na tom bylo lip. Je zajimavy, ze Jawa leze do neceho, co dela prakticky skoro kazda velka znacka, misto toho aby jak pises delali dobrej stroj mezi 125 - 500 ccm. Nakupovany komponenty, ktery jsou na Sportardu jsou urcite dobry, bohuzel neco je dycky poplatn koncovy cene a nemusi to bejt kvalita, ale proste pouziti obycejnejsiho dilu. Staci se podivat jinam, treba XT660Z mohla mit lepsi podvozek, tam to bylo presne poplatny cene. Docela by mne zajimalo jak je ten Sportard nastavenej a jak teda jede - parametry na papiru mne nezajimaj. Hlavni problem nevidim v ty motorce, ktera co do designovy stranky muze mit klidne dalsi roky slusny obmeny, ten problem je za tim, co je sjaty za tou znackou Jawa. Klidne mne nekdo opravte, pokud rikam blbost, ale jak je na tom v porovnani s konkurenci servisni sit, podpora, distribuce, doplnkovy prodej ke stroji, dodavka nahradnich dilu? To je to kde ja mam zasadni ale a proc koupit u konkurence, pokud bych chtel novej stroj. Neresim tim kvalitu modelu samotnyho, nevidel jsem, nejel jsem a nemuzu soudit. Jo a jinak, todle neni ani enduro, ani cestovni enduro, on to neni ani motard, je to takova vsehochut. Treba se v tom nekdo najde, ja radsi typove vyhraneny stroje.



No jasně, na tom se asi shodnem, že nebude problém ani v motorce ani v konstruktérech ani v mechanikách, ale ve vedení a to je ten důvod kterej stojí za vším.
Viz.: nahoře.
Já osobně mám taky radši typově vyhrazený stroje.
Musím vědět čím chci veřejnost překvapit, v jakém typu a jak.
Pak můžu Konstruovat stroje, .. Když např.: si dám za cíl, že budu vytvářet stroje cestovní, tak zkrátka a jednoduše se pustím do výrobu cestovního endura. Budu vědět, kam se chci zařadit mezi konkurenci, budu vědět, že tímto strojem chci oslovit lidi, kteří chtějí cestovní endura, osobně si myslím, že když vytvořím stroj který je tak na půl tak neoslovím ani ty ani ty a budu tak mít nejistý výsledek, pokud však by to byla kategorie, kterou lidi mají rádi a chtějí ji, tak proč ne.. Možná se mýlím...

Naposledy editováno 05.09.2011 14:03:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

5.9.2011 v 18:23 | Nahoru | #2
xBaryk> co se týká marketingu, podle mě jednoznačně nejhorší rozhodnutí za posledních aspoň deset let byla ta 250. ji, je to sice celkem příjemná motorka, jel jsem na ní, ovšem na druhou stranu má to byt zaplnění díry po třipade a třipade aji když to nebyl ani sportovec ani nic jinýho, měla charakter. tohle nemá nic. je to unylá nudná motorka.
navíc výkon 13kW je snad špatnej vtip. nejenže to opravdu moc neni ale navíc vůči kategoriím řidičáku je to něco naprosto z prdele. měla mít těch 20-22 a bylo by to zas něco jinýho.
bohužel na třipade si oproti ní připadám jak na dospělé motorce a navíc mě oproti ní fakt baví.

ale po stránce propagace je na tom jawa fakt tragicky.
to že nemají peníze na reklamu chápu, ale sportarda začali prodávat v únoru, propagační dny po republice měli v červnu nebo kdy a ještě o měsíc pozdějc na vlastních oficiálních stránkách místo něho furt nabízeli 650....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Starý motor Jawa Nezařazené Dajdo84 5 6.4.2021 v 10:48 Dolin
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené FiZzeR 58 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené Johny79 23 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené Bert-Jawatesty 12 1.6.2019 v 12:34 MartinED250
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené chmatak1973 4 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i


TOPlist