globalmoto_duben_nolan





Téma: Nastavení tlumičů
 
13.11.2006 v 13:08
Než začnete cokoliv "ladit" na tlumičích, ujistěte se, že máte
a) pokud možno nové gumy
b) správně utažené, nevymačkané ložisko řízení
c) suché, tedy správně utěsněné, vidlice a zadní jednotku se správným obsahem tlumičového oleje
d) že nemáte nabouraný, ohnutý nebo prasklý rám, vidlice, kyvku, ráfek nebo paprsky kola
to všechno může způsobit problémy s chováním motorky.
Nastavení předpětí
Předpětí pružin vpředu i vzadu by mělo být nastaveno tak, že motorka při statickém zatížení jezdcem klesne přibližně o 30% délky zdvihu. Většina sportovních motorek má zdvih 125 - 150mm, takže budete chtít 35 - 45mm poklesu.Pozor, předek i zadek se nastavuje na stejnou hodnotu poklesu! Procentní údaj délky zdvihu je jen orientační!
Proto mají závodníci na kluzácích př. vidlic gumičky, nebo stahovací pásky.
Zvedněte motorku za řídítka a podsedlovku, aby kola byla nad zemí a tlumiče vyvěšené. Těsně pod/nad (up-side/klasik) trubku př. vidlice u stíracího kroužku přichyťte pásku a na podsedlovku nad osu kola si udělejte značku. Změřte vzdálenost mezi značkou a osou kola. Potom motorku spusťte opatrně zpět na zem a sedněte si na ní. Někdo by Vám měl podržet motorku, aby jste mohli dát nohy na stupačky jako při jízdě a další člověk změří vzdálenost mezi značkou na podsedlovce a osou zadního kola. Potom zase slezete a změříte vzdálenost mezi páskou a stíracím kroužkem př. vidlice.
Změřené hodnoty správně nastaveného předpětí by měly mít výše uvedené parametry.
Nastavení tlumení stlačení
Provádí se šroubky na plochý šroubovák na spodní straně vidlic a na expanzní nádobce zadního tlumiče, obvykle v horní části zadní jednotky. Utahováním přitvrzujete , povolováním změkčujete pohyb při stlačování. "Ladění" začněte na továrním nastavení nebo s úplně povolenou kompresí.
Nastavení tlumení odskoku
Provádí se šroubky na plochý šroubovák uprostřed vidlic nahoře u "brýlí" u zadní jednotky je šroubek umístěn ve spodní části, většinou nad uchycením k přepákování. Utahováním přitvrzujete , povolováním změkčujete pohyb při roztahování. Na začátek nastavte tlumení odskoku na tovární hodnoty, nebo na polovinu rozsahu.
Jak rozumět podvozku aneb co zkusit, když...
Řízení
Pokud se Vám zdá řízení těžké, pomalé, nebo se motorka při brždění narovnává, nebo se jí nechce do zatáčky, je potřeba zvýšit zadek nebo snížit předek.
Máte následující možnosti:
- zvednout zadek motorky v tlumiči - bohužel většina motorek tuto možnost nemá
- popustit brýle níže směrem k zemi, tady ale pozor i 5mm dokáže úplně změnit chování motorky
- zvětšit předpětí zad
ních pružin, což může narazit na maximální možnosti tohoto nastavení
- přitvrdit přední odskok nebo přitvrdit kompresi zadního tlumiče, ale pozor! tyhle úpravy mohou způsobit potíže s chováním motorky při jiných podmínkách
- poslední, nejkomplikovanější a nejdražší možností je vyměnit zadní pružinu za delší nebo tvrdší nebo s jinou progresí.
Pokud Vám řízení motorky připadá naopak příliš lehké, rychlé nebo se škube a motorka padá do zatáček více než chcete, proveďte úpravy v opačném smyslu k výše uvedenému.
Vlnění a houpání při průjezdu zatáčkou
Tohle je většinou způsobeno špatnou údržbou (ložiska, starý tlumičový olej,...).
Pokud máte motorku ve výborném technickém stavu, zkuste přitvrdit odskok vpředu i vzadu a prověřte jestli není příliš velký rozdíl mezi nastavením předku a zadku.
Chvění řídítek
Je způsobené příliš velkým výkonem, malým zatížením předního kola a příliš strmým úhlem řízení nebo krátkou stopou kola kvůli rychlejšímu řízení.
Zkuste - přizvednout předek, nebo snížit zadek
- přitvrdit kompresi na předku
- změkčit přední odskok
- změnit svůj jízdní styl. Při výjezdu se tlačte dopředu na nádrž a přenášejte váhu co nejvíc dopředu přes nohy, neopírejte se o řídítka, jen je lehce držte.
Brždění
Pokud se při brždění předek motorky moc potápí přitvrďte přední kompresi.
Jestliže předek při brždění odskakuje, přitvrďte přední odskok.
Jakmile se zadek odlepuje od země nebo poskakuje, přitvrďte zadní kompresi nebo zkuste sedět víc vzadu.
Akcelerace
Těžko ovladatelná motorka se lépe řídí při akceleraci, protože je řízena zadním kolem; zadní kolo pracuje mnohem více, než přední a proto, začne-li se motorka při akceleraci příliš naklánět dozadu pomůžete si přitvrzením zadní komprese.
Ostatní je na Vás, motorka musí se správným nastavením hladce překonat nerovnost a při tom neztratit kontakt kol s vozovkou a co nejdříve se uklidnit. Pak bude Váš pocit z jízdy dokonalý, Vaše důvěra v motocykl vzroste a zlepší se i časy...


Naposledy editováno 20.04.2009 11:08:42

Nastavení tlumičů

5.6.2009 v 11:43 | Nahoru | #361
Díky Kubo. Samozřejmě vím, že Cat neni ideální... taky s ní nemám žádné velké cíle. Jen bych si to rád vyzkoušel

S tím zatáčením to vyzkouším
díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení tlumičů

7.6.2009 v 13:34 | Nahoru | #362
Jakub od X-bikers> čau Kubo... pročetl jsme to po hodině celý, ale nanašel jsem nic pro GSXR1000 K4.

statický nastavení s jezdcem i bez mám v pořádku...

nemáš náhodou nastavení komprese a odskoku? moc by mi to pomohlo.

zatím jsem neměl moc možnosté testovat, ale zadní kolo se mi při prudkým brždění a podřezení o pár kvaltů jemně rozskáče...

na zadním tlumiči jsem objevil jen jeden štelovací šroub pro kompresi i odskok.. je v tom nějaká fligna nebo to zvlášť v zadu nenastavím?

dík

edit: měsíc výroby zatím nevím.... zjišťuju

Naposledy editováno 07.06.2009 13:35:16

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení tlumičů

8.6.2009 v 14:32 | Nahoru | #363
Ahoj Kubo,
prosim tě mam GSXR1000 K9, takže relativně nová motorka , originál nastavení podvozku na silnici jakž takž, ale na okruhu katastrofa !!!

Nevim jestli jsem něco nepodělal ale předek se mi při brždění moc potápěl, tak jsem přitáhl o 2 otáčky ten štelovací šroubek dole na vidlicích, pak se mi to zdálo tvrdší a celkem OK.
Po asi 4 kolech ostřejší jízdy mi ale pokaždé začne houpavě ujíždět zadní kolo, že kdybych nezaklapl, tak z toho na 1000% vystoupim

Co mam s tim zadkem udělat ?? myslíš že bude stačit jen víc stlačit pružinu aby to bylo tvrdší ?? poradˇ prosím, nebo myslíš že s tim raději někam zajet ?? (Halbich a pod.).
Jo ještě musim nastínit že mam přes 100 kilo , tak doufam že neřekneš zhubni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení tlumičů

8.6.2009 v 15:08 | Nahoru | #364
PopiSV> Zkus odskok vpředu povolit o 6 kliknutí ze zcela utaženého a kompresi vpředu povol o 10 kliknutí ze zcela utaženého. Zadní odskok povol o 12 kliknutí z utaženého a kompresi o 7 kliknutí z utaženého. Přední vidlice by měly vykukovat nad horní brýle o 4mm. Na zadním tlumiči najdeš šroub pro nastavení komprese nahoře na expanzní nádobce tlumiče a nastavení odskoku je "schované" u dolního oka tlumiče. Dole to nemusí být šroub, ale třeba vroubkovaná stavěcí matice...

Nastavení tlumičů

8.6.2009 v 17:54 | Nahoru | #365
Jakub od X-bikers > Musím pochválit nastavení, sice jsem ho upravil spíše podle sportrider.com, ale i tak díky za konzultaci.
Motorka je sice tvrdší, ale mám v ní mnohem více jistoty a to zavírání řidítek je lepší, ale 100% to není.

Každopádně je zajímavé, že hodnoty pro štelovací šrouby jsou v "turns" a přitom všechny štelovací prvky "klikají".

Vzadu na kompresy jsem to prostě musel dat od boku protože 1 a 3/4 otačky je téměř celý rozsah.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení tlumičů

8.6.2009 v 20:18 | Nahoru | #366
tomiK9> Ahoj! Zhubni Ti říkat nebudu, i když je to nejlepší tuning ;o) S tou přitaženou kompresí na předku jsi to udělal správně. S tím zadkem je takhle na dálku těžko radit, protože jsi nenapsal kdy přesně se to začne houpat. Vypadá to, jako kdyby byl velký nepoměr mezi utlumením předku a zadku. Zkus se opřít o brýle, stlačit motorku a pak ji nechat zase stoupnout. Zadek by se měl hýbat stejně rychle. To je asi tak všechno, co Ti můžu poradit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení tlumičů

8.6.2009 v 21:26 | Nahoru | #367

Jakub od X-bikers>PopiSV> Zkus odskok vpředu povolit o 6 kliknutí ze zcela utaženého a kompresi vpředu povol o 10 kliknutí ze zcela utaženého. Zadní odskok povol o 12 kliknutí z utaženého a kompresi o 7 kliknutí z utaženého. Přední vidlice by měly vykukovat nad horní brýle o 4mm. Na zadním tlumiči najdeš šroub pro nastavení komprese nahoře na expanzní nádobce tlumiče a nastavení odskoku je "schované" u dolního oka tlumiče. Dole to nemusí být šroub, ale třeba vroubkovaná stavěcí matice...



dík za radu... vyzkouším a uvidím...
šrouby pro nastavení jsem pak objevil... ale pod tou vrstvou oxidu jsem to přehlédl...
nevíš náhodou jak poznám že zadní jednotka (respektive i přední) jsou zralý na repasi?
abych nehonil podvozek když to nebude mít žádnej efekt..

brýle mám popustit o 4mm od víček teleskopů nebo bez víček?

dík

(reakce na) Nastavení tlumičů

9.6.2009 v 09:32 | Nahoru | #368
PopiSV> Ty 4mm se měří bez víček. Co se týče posouzení stavu tlumicích a pružicích jednotek, většinou najdeš takové údaje v dílenském manuálu. Každopádně to chce minimálně jednou za dva roky vyměnit olej a gufera vepředu. Zadní jednotka je v drtivé většině případů nerozebiratelná, takže tam připadá v úvahu jen výměna za jinou, pokud dojde k nějakému problému. Tady máš návod jak posoudit, jestli je podvozek OK:
Zadní vidlice
1. Nadzdvihněte celou motorku za zadek tak, aby zadní kolo viselo úplně ve vzduchu a nedotýkalo se země. Pokud Vaše motorka nemá hlavní stojan, bude to technický oříšek, ale dva pomocníci tenhle problém snadno vyřeší. Nezapomeňte, že ani racingová kolébka není dobré řešení, protože sice dostane zadní kolo do vzduchu, ale většinou drží přímo za zadní vidlici a pružina se tak zcela nevyvěsí! Kolmo nad osou zadního kola si označte referenční bod a změřte vzdálenost od tohoto bodu k ose kola. Nazývejme tuto vzdálenost L1 a nezapomeňte si ji zapsat! Pokud referenční bod nebude přesně kolmo nad osou, naměříte menší hodnoty, než jaké ve skutečnosti jsou!
2. Postavte motorku zpět na zem a posaďte se na ni kompletně oblečeni tak, jak jezdíte s rukama na řídítka. Teď už se bez dvou pomocníků neobejdete, protože jeden musí udržovat rovnováhu a druhý bude měřit a zapisovat. Aby měření bylo opravdu přesné, musí se vzít v úvahu také tření v pákovém mechanizmu zadní pružicí a tlumicí jednotky. Provedeme tedy dvě pomocná měření: nejprve stlačíme přibližně o 2,5cm zadek a pak ho necháme kontrolovaně, velmi pomalu a jemně zase stoupnout. Dejte pozor, aby se motorka jen zvedla a nezhoupla se nahoru a zase dolů! Změříme znovu vzdálenost mezi referenčním bodem a osou kola. Tuto vzdálenost si poznamenejte jako L2. Je důležité, aby se jezdec na motorce při měření nevrtěl!
3. Teď je na řadě druhé pomocné měření: nadzdvihněte zadek motorky znovu přibližně o 2,5cm nahoru a nechte ho pomalu, kontrolovaně klesnout. Znovu dávejte pozor, aby zadek motorky jen klesl a nezhoupnul se a do třetice změřte vzdálenost mezi referenčním bodem a osou kola. Pokud není v pákovém mechanizmu příliš velké tření, měl by zadek motorky klesnout o trochu níže. Poznamenejte si tuto hodnotu jako L3 a můžete z motorky sesednout. V ideálním případě by se vzdálenosti L2 a L3 měly rovnat, ale malý nesoulad (3 – 10mm) není na škodu. Větší rozdíl signalizuje problém, který negativně ovlivňuje funkci zadní jednotky. Většinou se jedná o zatuhlý pákový mechanizmus převodu síly z kyvné vidlice na pružinu, anebo ohnutou, přidřenou, či jinak poškozenou pružicí jednotku. V prvním případě stačí mechanismus rozebrat, vyčistit a promazat, ve druhém pomůže jen repase jednotky nebo výměna za jinou (novou).
Čím je větší rozdíl v měřeních L2 a L3, tím je větší tření a tedy horší funkce pružicích elementů. Dobré zadní přepákování má rozdíl menší než 3mm a špatné více než 1cm. Dobrá přední vidlice má rozdíl měření L2 a L3 menší než 1,5cm. Když naměříte větší rozdíl, bude potřeba zkontrolovat a eventuelně vyměnit gufera, prachovky nebo i kluzná ložiska uvnitř vidlice, což je operace, kterou je lepší svěřit odbornému servisu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení tlumičů

9.6.2009 v 09:58 | Nahoru | #369

Jakub od X-bikers>tomiK9> Ahoj! Zhubni Ti říkat nebudu, i když je to nejlepší tuning ;o) S tou přitaženou kompresí na předku jsi to udělal správně. S tím zadkem je takhle na dálku těžko radit, protože jsi nenapsal kdy přesně se to začne houpat. Vypadá to, jako kdyby byl velký nepoměr mezi utlumením předku a zadku. Zkus se opřít o brýle, stlačit motorku a pak ji nechat zase stoupnout. Zadek by se měl hýbat stejně rychle. To je asi tak všechno, co Ti můžu poradit.



No řeknu to asi takhle: když vyjedu z depa tak první 4 kola ostrý jízdy všechno OK ale pak se začne nejspíš ohřívat olej v tlumiči vzadu a začne to měknout. V Brně po cílovce mi začne zadek ujíždět kousek za polovinou zatáčky, to samé ve Schwntzovce, tedy relativně dlouhých zatáčkách. Když jsem pak dojel závod 7 kol tak jsem si před boxama poposedl a zadek motorky se mi zhoupl tak o 5-8 cm určitě...

(reakce na) Nastavení tlumičů

9.6.2009 v 13:06 | Nahoru | #370
tomiK9> V takovém případě zkus stejný problém najít na internetu, nebo se rovnou obrať na servis s reklamací.

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení tlumičů

10.6.2009 v 15:27 | Nahoru | #371
Ahoj Jakube, prosím Tě zkus tam najít něco na RSV-R 2001 (ohlins).... Předem díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení tlumičů

10.6.2009 v 16:25 | Nahoru | #372
.Kolda.> Já na tu R-kovou nic nemám Ale našel jsem tohle nastavení, tak to můžeš porovnat s tím, co máš teď:
Předpětí vpředu povolit o 10 otáček z nejtvrdšího
Odskok vpředu povolit o 8 kliknutí z úplně utaženého
Kompresi vpředu povolit o 7 kliknutí z úplně utaženého
Zadní předpětí 25mm od vrcholu pružiny po vrchol závitu
Odskok vzadu povolit o 18 kliknutí ze zcela utaženého
Kompresi vzadu povolit o 10 kliknutí z úplně utaženého
Přední vidlice by měly trčet 27mm nad horní brýle a zadek snížit na minimum.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení tlumičů

10.6.2009 v 22:18 | Nahoru | #373
Jakub od X-bikers> Hmmmm....Díky, zadek plus mínus sedí. Předek prubnu. Hlavně těch 10 otáček předpětí je zajímavé. Originál je 8 a já mám problém, že mi vidlice chodí cca 3cm od spodního kluzáku po pásku. Takže bych to chtěl posunout níž, abych využíval větší zdvih. Zkusím těch 10 otáček a uvidím....díky....

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení tlumičů

11.6.2009 v 12:51 | Nahoru | #374
.Kolda.> To předpětí si musí každý nastavit podle sebe, já uvádím hodnoty pro konkrétního jezdce na určité trati za nějakých podmínek, o nichž nemám vždy přehled. Proto většinou ještě píšu, že je to jen jedna z možností, která pro někoho fungovala ideálně. Na každém jezdci potom je, aby ze změn chování motorky vyvodil, co je potřeba změnit a jak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení tlumičů

11.6.2009 v 20:49 | Nahoru | #375

Jakub od X-bikers>.Kolda.> To předpětí si musí každý nastavit podle sebe, já uvádím hodnoty pro konkrétního jezdce na určité trati za nějakých podmínek, o nichž nemám vždy přehled. Proto většinou ještě píšu, že je to jen jedna z možností, která pro někoho fungovala ideálně. Na každém jezdci potom je, aby ze změn chování motorky vyvodil, co je potřeba změnit a jak...



Ano, ano, já vím. Ta poslední věta je krásně napsaná, ale všichni víme, jak je to těžké. Já s Italjetem vždycky říkáme, že my se přizpůsobujeme motorce, ne motorky nám.... Každopádně díky.... V Mostě to prubnu....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení tlumičů

11.6.2009 v 21:34 | Nahoru | #376

.Kolda.>Jakub od X-bikers>.Kolda.> To předpětí si musí každý nastavit podle sebe, já uvádím hodnoty pro konkrétního jezdce na určité trati za nějakých podmínek, o nichž nemám vždy přehled. Proto většinou ještě píšu, že je to jen jedna z možností, která pro někoho fungovala ideálně. Na každém jezdci potom je, aby ze změn chování motorky vyvodil, co je potřeba změnit a jak...

Ano, ano, já vím. Ta poslední věta je krásně napsaná, ale všichni víme, jak je to těžké. Já s Italjetem vždycky říkáme, že my se přizpůsobujeme motorce, ne motorky nám.... Každopádně díky.... V Mostě to prubnu....



Ahoj Petře, pokud chceš, mám doma manuál kde je možné nastavení podvozku jak na silnici tak na okruh pro Rko. Když tak ti ho mohu přivézt do Mostu na CEC.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení tlumičů

11.6.2009 v 21:58 | Nahoru | #377
Jakub od X-bikers> Ahoj Jakube. Nemáš tam nastavení na litrovou K4? Tuším, že jsi to psal kdysi Michalovi Fojtíkovi. Já jsem to zkusil, ale mám problém s pravou stranou. Trhá se mi od kraje tak cca 5cm.(předek i zadek) Levá je v pohodě.Samozřejmě na Brně. Obuto mám Dunlop 209 GP(M).váha 95kg. Ahoj David.

(reakce na) Nastavení tlumičů

12.6.2009 v 08:04 | Nahoru | #378
amperrsv> Díky kamaráde, ale ten samozřejmě mám a od něj jsem se odpichnul. Akorát pozor na zadní ohlins. Na mém eRku (2001) je stejný ohlins jako se dával (dává) na modely 2004- (neměněný, ten tam byl v základu z výroby)
Do Cartageny jsem zadní ohlins nastavil podle manuálu (např předpětí pružiny 137 mm) a po prvním dopoledním ježdění byla zadní guma na odpis. Na prvním CECu mi náš mechanik řekl o téhle pikanterii a tak jsem to přenastavil podle modelu 2004-(předpětí pružiny 145 mm!!!) a bingo....dětská prdýlka... V útlumu a odskoku to nebylo tak dramatické, hlavně to předpětí. Tak kdyby něco, aby si na to ostatní (jezdci oldbiků) dali pozor ...

Naposledy editováno 12.06.2009 08:05:50

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení tlumičů

12.6.2009 v 08:15 | Nahoru | #379
náhodou nastavení na gsxr 1000 k5 by nebylo diky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení tlumičů

12.6.2009 v 17:00 | Nahoru | #380
Jakub od X-bikers> Ahoj, už jsem tě tu párkrát otravoval
Nejsem si jistý s nastavením předpětí.. Mám novou přední vidlici, protože ta předchozí měla drobný úraz v Mostě a musela jít pryč..
Hned jsem tedy dal do nové vidlice lepší olej.. Plnou desítkovou syntetiku a množství mi bylo řečeno v Suzuki, že mám do každé vidlice dát 418 ml.. Když jsem, ale vylil originál olej tak mi to vycházelo 325 ml na jednu vidlici.. Což je pro mě poněkud zarážející, ale pojďme dál..
Dneska jsem to docela zkoumal a vyšla mi tato čísla..
Předek:
Statické propružení bez jezdce: 22mm
s jezdcem: 30 mm
Zadek:
Statické propružení bez jezdce: 5mm
s jezdcem: 28 mm

Já jsem se ještě díval na www.eagleracing.cz a tam píší, že by to tak cca mohlo být..
Co ty si o tom myslíš?
Já to momentálně asi nechám tak, jak jsem to udělal a uvidím na Pannonii jak se to bude chovat..
Díky moc Michal

Naposledy editováno 12.06.2009 21:05:59

(reakce na) Nastavení tlumičů

12.6.2009 v 17:01 | Nahoru | #381

ferencR1>náhodou nastavení na gsxr 1000 k5 by nebylo diky


Koukni sem www.sportrider.com/suspension_settings/146_suggested_suspension_settings/suzuki.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení tlumičů

22.6.2009 v 09:30 | Nahoru | #382
Padre58> Čau Michale! Jak jsi dopadl na Panonii? Nejprve k tomu množství oleje: pokud jsi pouze vylil 325ml a v Suzuki Ti řekli o skoro 100ml více je to opravdu zarážející, ale je možné, že se Ti nepodařilo vylít úplně všechen olej, který v tlumičích byl. Ono je potřeba tou vidlicí trochu zapumpovat, aby se dostala většina oleje ven a při nalévání nového je mnohem lepší postupovat podle manuálu a měřit vzdálenost hladiny od horní hrany trubky při zcela roztažené vidlici...
Potom je tu otázka statického propružení: zadek máš malinko tvrdší, nastavení s jezdcem by mělo být na obou koncích stejné. Jinak ta hodnota je naprosto individuální a neexistuje něco jako jediná správná míra. Celé nastavování podvozku se odvíjí od Tvých potřeb a pocitů při jízdě a je potřeba dodržovat jen některá obecná pravidla, jako je to, že pružení a tlumení by se mělo chovat (pohybovat stejně rychle) vpředu jako vzadu. Takže co je pro jednoho příliš tvrdé, může být pro jiného naopak ještě pořád měkké. Já vím, že Ti tahle rada asi moc nepomůže, ale na dálku asi neumím nic lepšího.

Naposledy editováno 22.06.2009 09:58:09

(reakce na) Nastavení tlumičů

22.6.2009 v 09:41 | Nahoru | #383
ConanK4> Ahoj Davide! Jak už jsem několikrát psal: nastavení, která tu nabízím jsou jen jednou z mnoha možných variant, která fungovala pro určitého jezdce na určitém okruhu a rozhodně neexistuje něco jako univerzální nejlepší nastavení. Vždycky totiž záleží na mnoha podmínkách od značky a teploty gum, přes jízdní styl až po počasí. Takhle na dálku Ti neumím poradit. To, že se ti gumy trhají (bez ohledu na to, co si kdo pod tímhle pojmem představuje) jen na jedné straně znamená, že zatáčky do leva Ti moc nejdou ;o)
Můžeš zkusit přitáhnout tlumení komprese, ale je to naprosto bez záruky! Prostě musíš zkusit něco změnit a podle chování motorky teprve usoudíš, jestli to byla změna k lepšímu, nebo ne. Ty sám nejlíp víš, jak se Ti jede a k ideálnímu nastavení se proto každý musí doklikat sám...

(reakce na) Nastavení tlumičů

26.6.2009 v 18:40 | Nahoru | #384
Jakub od X-bikers> Ahoj, díky moc za radu. Já jsem to nakonec tak udělal, že jsem to úplně rozebral a nakonec jsme z těch vidlic vylili 1,5 litru, tudíž někde se stala chyba jako hrom.. Nicméně už je vše ok a mi se jede výborně.. Pannonie byla naprosto úžasná a je to jako droga Bohužel nám 2,5 dne ze 4 pršelo, takže jsem se to učil na vodě.. První den jsem nejezdil.. Druhý den jsem to vytáhnul odpoledne a dal jsem 2:38n na polosuché trati. Třetí den jsem to vytáhnul a na čisté vodě jsem zajel 2:35.. A ve čtvrtek jsme už jezdili na suchu a coural jsem se po trati V závodě na 7 kol jsem startoval z 15. místa a dojel jsem 6. s časem 2:13,7.. 5 kol jsem se trápil za Triumphem, a nakonec mi 5. místo uteklo o 3 desetinky vteřiny. Ale i tak jsem byl nadšen, protože to byl úžasný zážitek a můj první pořádný závod, který mi trochu vyšel
Takže Pannonie úžasná a už teď se těším až se tam zase vrátím

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení tlumičů

27.6.2009 v 00:17 | Nahoru | #385
Ahoj...hele možná to tu už někde bylo, tak se omlouvám,ale nastavení na 1098, váha moje 90kg....zatím jsem s tím nic nedělal, tedy pokud se nepoočítá pár záhozů do kačírku
myslím, že zadek je dobrej, ale předek je zbytečně měkej, jde hrozně dolů...hlavně v Brřnš za cílovkou....
äle nejsem žádnej husto střelec, spíš co mi ríkaj kluci, co mě vidí, že se mi motka moc propadá na předek....
dík za radu chlape...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení tlumičů

29.6.2009 v 11:29 | Nahoru | #386
Ducati1098> Zdar! Jestli se Ti zdá předek příliš měkký, bude to chtít přitvrdit útlum přední komprese... To je všechno co Ti můžu poradit bez znalosti přesného typu a roku výroby Tvé 1098

(reakce na) Nastavení tlumičů

29.6.2009 v 21:37 | Nahoru | #387

Jakub od X-bikers>Ducati1098> Zdar! Jestli se Ti zdá předek příliš měkký, bude to chtít přitvrdit útlum přední komprese... To je všechno co Ti můžu poradit bez znalosti přesného typu a roku výroby Tvé 1098



jojo...dík...je to normál 1098 r.v O8

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení tlumičů

10.4.2010 v 23:37 | Nahoru | #388
Ahoj, nemel bys prosime nastaveni na okruh pro GSX-R750 K8? Diky

(reakce na) Nastavení tlumičů

12.4.2010 v 16:03 | Nahoru | #389
MAR.C.> Ahoj! Bohužel třída 750 už je nějakou dobu "mrtvá" a tak na K8 nemám nic... Zkus google ;o)

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení tlumičů

13.4.2010 v 12:22 | Nahoru | #390
cau. taky te pozdam o tvuj zkuseny nazor. ale je to zase 750

MOTO: GSXR 750 K4 (viz profil), po vymene oleje a gufer. gumy zatim diabla, ale pujdou tam jiny. myslim spis neco ojetyho. to je pro nastaveni blby co?

JA: 80kg v trenkach. v plny polni 90-91kg.

ZAMERENI: 90% silnice, 10% okruh (brno, most).

jde mi o to, ze ted to mam jako kozu. tak bych to chtel trochu upravit od neceho se odrazit. Nebo pokud vis, kde si nechat v okoli prahy postelovat tlumice, budu rad.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist