paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Výběr cestovního endura
30.8.2011 v 14:19
Dobrý den, Chtěl bych si koupit cestovní enduro a váhám mezi BMW GS 650 a KAWASAKI KLE 500. Mám řidičák do 25kW, tak by mě také zajímalo jak je to z přiškrcením výkonu a cenou. Děkuji za každou radu.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 14:20 | Nahoru | #1
Pokud chceš opravdu cestovní ENDURO, pak ber GS650.
Pokud chceš silniční motorku s enduro vzhledem a všemi nectnostmi a přednostmi - ber KLE500.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 14:43 | Nahoru | #2

BagoBorec píše: Pokud chceš opravdu cestovní ENDURO, pak ber GS650.
Pokud chceš silniční motorku s enduro vzhledem a všemi nectnostmi a přednostmi - ber KLE500.



co to tady meleš za hovna? KLE je s delšími zdvihy a 21" předním kolem o kus lepší do terénu než nějaký BMW. Jestli tedy BMW do terénu, tak ledaže Dakara. KLE500 má dokonce vpředu i o 10mm vyšší zdvihy než Dakar a dokonce o 50mm víc než obyčejný GS

k tématu: Spíš bych být tebou specifikoval kolik toho chceš v terénu najezdit. Obě motorky jsou o něčem jiném. KLE je dvouválec a musíš ho držet víc v otáčkách. Ale má větší rozsah použitelných otáček. A tolik nevibruje. GS je jednobuch, který má zase o pár koníků víc. Má solidní motor. Vpředu 19" kolo je lepší na silnici, ale horší do terénu. GS má každopádně cca o litr nižší spotřebu

Naposledy editováno 30.08.2011 14:53:40

Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 14:55 | Nahoru | #3

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 15:26 | Nahoru | #4
vem bramboru, půllitr je málo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 15:33 | Nahoru | #5

Dominik-Duka píše: vem bramboru, půllitr je málo



myslíš ten rozdíl 3 koní?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 15:36 | Nahoru | #6

seikos píše: myslíš ten rozdíl 3 koní?



obsah nenahradíš doporučil bych mu zavřenou 8stovku, dokud to jde uškrtit, ale výběr má omezenej

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 15:44 | Nahoru | #7

Dominik-Duka píše: obsah nenahradíš doporučil bych mu zavřenou 8stovku, dokud to jde uškrtit, ale výběr má omezenej



Obsah nenahradíš. S tím se nedá nic než souhlasit. Proto některé cruisery mají dnes i 1800ccm Ale škrcená na 25kW prostě pojede jako 25kW motorka a je fuk jaký to má obsah.
Osmistovka má také své. Tlumení na pytel, tvrdé ouzké sedlo. A cena? 2,5x vyšší než třeba KLE

(reakce na) Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 15:52 | Nahoru | #8

seikos píše: Obsah nenahradíš. S tím se nedá nic než souhlasit. Proto některé cruisery mají dnes i 1800ccm Ale škrcená na 25kW prostě pojede jako 25kW motorka a je fuk jaký to má obsah.
Osmistovka má také své. Tlumení na pytel, tvrdé ouzké sedlo. A cena? 2,5x vyšší než třeba KLE



jenže až si udělá papíry nebo se naučí dá se použít dále

(reakce na) Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 16:09 | Nahoru | #9
[quote=seikos]Obsah nenahradíš. S tím se nedá nic než souhlasit. Proto některé cruisery mají dnes i 1800ccm Ale škrcená na 25kW prostě pojede jako 25kW motorka a je fuk jaký to má obsah.

Myslíš, že když mají stejnej výkon tak bude stejnej i krouťák??

Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 16:29 | Nahoru | #10
Najel jsem pár Km s KLE500 tak i s BMW 650GS. KLE bylo oproti BMW svižnější a zábavnější. Líp pobírala terén(polňačka a přejezd pooraného pole). Přední brzda oproti BMW byla slabá, ale dala by se dotůnit. Mladá nebyla z pozic spolujezdce nadšená(málo místa, možná byl špatně přimntovanej topcase s opěrkou). Je zvyklá jako spolujezdkyně na Kawu ZZR600 a tam je místa hafol. Motorka se mi ale celkově zamlouvala. Nemít ZZR tak do ní jdu. Komu by nestačil výkon, dá se tam přehodit motor z GPZ500(44Kw) a můžete v klidu jezdit i 200Km/h.

Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 17:17 | Nahoru | #11
Jestli chceš do 25kw tak to kup již přiškrcený, dodatečně to půjde zlegalizovat asi dost obtížně a draho, pokud vůbec.
Jinak k výběru, za mě ani jedna. Doporučil bych ti klasický jednoválec s 21 kolem vepředu, užiješ na tom nejvíc zábavy.

Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 22:06 | Nahoru | #12
Mám v plánu jezdit 50% polňačky a 50% silnice. Chtěl bych aby ta motorka byla pohodlná na delší cesty a na denní dojíždění do školy (cca 20km). Vybral jsem BMW a Kawu, ale jiným modelům se nebráním(takže mi můžete něco doporučit, ale s přijatelnou cenou cca 60 až 70 tisíc). U bavoráka sem kdesi četl že se to dá za cca 4000 kč přiškrtit na 25 kW.

Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 22:11 | Nahoru | #13
Ještě bych se chtěl zeptat jaký jsou rozdíly u GS 650 a GS 650 dakar.

Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 22:14 | Nahoru | #14
za 60litrů tobude stará brambora s jednou svící

(reakce na) Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 22:29 | Nahoru | #15
seikos> Laskavě se vyklidni, asi sis ráno zapoměl vzít prášek.
A teď k věci - za tím, co jsem psal, si stojím.KLE je díky tomu motoru v terénu nepoužitelný, zbytečně oplastovaný - a navíc rozežraný.To když už Kawu na to použití, co psal, tak KLX650.
Je fakt že devatenáctka vpředu není zcela ideální, ale i na ní se dá sehnat nějaká endurovitější guma - a rozdíl oproti jedenadvacítce pak poznáš jen ve skutečně extrémních situacích (bláto, bordy...).
Je fakt, že do terénu by ale z bavorska byl lepší Dakar.

PS:Johne66, těch 50:50 bych asi překvalifikoval, s takovýmhle poměrem silnice:off se jezděj soutěže dakarskýho typu.Většina lidí na "cendurech" většinou bere terén tak kolem těch 10-20%, i když neřikám, že nejsou výjimky

Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 22:46 | Nahoru | #16
No možná sem to trošku přehnal, ale když jedu a uvidím odbočku do lesa, nebo na nějakou polňačku, atd, tak neváhám odbočit :). Je to těžký rozhodování jakou motorku vybrat(nemám na mysli jenom ty dvě). Chtěl bych to pořídít už začátkem září .

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 22:52 | Nahoru | #17
Já měl rozpočet podobnej jako ty - i když už je to dvě léta zpátky.
Nakonec jsem šel dokonce cestou levnější, jednodušší motorky a zvolil Dominatora.Každá motorka má svoje + a svoje - a vyloženě špatnou snad ani vybrat nejde.
Taky mě na DOminátorovi štvou krátky intervaly na olej a přehřejvání ve vedrech.Ale zase je fajn, že je to Honda

Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 23:04 | Nahoru | #18
mrkni po něčem takovým

takže hledej lc ne, supermoto

Naposledy editováno 30.08.2011 23:04:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 23:05 | Nahoru | #19

BagoBorec píše: Taky mě na DOminátorovi štvou krátky intervaly na olej a přehřejvání ve vedrech.Ale zase je fajn, že je to Honda


...tak dej přídavnej chladič oleje a máš po přehřejvání. ....prodlužuje se pak i výměna oleje. Já ho mám i na FMX,...a v těch největších vedrech, ikdyž jsem ho držel furt 130-150, teplota nepřekročila 100 stupňů.







1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 23:34 | Nahoru | #20
od kámoše jsem měl pujčený GéeSo 650, a ten jednoválec není na cestování :-/... já si při 120 sedím naprosto v klidu, a u něj mi vibrovala celá prdel i s vejcema

Je rpavda, ze ten jednobuch táhne. Jde mu to za plynem líp než má herka, ale za to mám vyšší cestovní rychlost a hlavně ten komfort :)

(reakce na) Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 23:34 | Nahoru | #21

Matess727x píše: ...tak dej přídavnej chladič oleje a máš po přehřejvání. ....prodlužuje se pak i výměna oleje. Já ho mám i na FMX,...a v těch největších vedrech, ikdyž jsem ho držel furt 130-150, teplota nepřekročila 100 stupňů.









pěkné

Výběr cestovního endura

30.8.2011 v 23:48 | Nahoru | #22
Pekny chladic ajak je nalestena Kurna vas sponzoruje Cocacola ze vseci maj nalepky Monster

(reakce na) Výběr cestovního endura

31.8.2011 v 10:31 | Nahoru | #23
[quote=lsafric]od kámoše jsem měl pujčený GéeSo 650, a ten jednoválec není na cestování :-/... já si při 120 sedím naprosto v klidu, a u něj mi vibrovala celá prdel i s vejcema

Nesouhlasim, nevim co ten tvůj kámoš má za stroj, ale buď přeháníš nebo s tim nemá něco v pořádku

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura

31.8.2011 v 12:07 | Nahoru | #24
nepřeháním... z jednoválců jsem se svezl na: honda xlr 650, dominátor, vigor , teď naposledy to GS 650.

Každej z nich vibroval rozhodně víc, než dvouvál. A cestováním myslím 350km a víc, před 14 dny jsme se vrátili ze Slovenska, neříkám, že se na tom nedá cestovat, ale viděl bych to na menší výlety kolem 200km okolo komína. Ale je to osobní názor ;), někdo má sadomasochismus rád

(reakce na) Výběr cestovního endura

31.8.2011 v 12:17 | Nahoru | #25

lsafric píše: nepřeháním... z jednoválců jsem se svezl na: honda xlr 650, dominátor, vigor , teď naposledy to GS 650.

Každej z nich vibroval rozhodně víc, než dvouvál. A cestováním myslím 350km a víc, před 14 dny jsme se vrátili ze Slovenska, neříkám, že se na tom nedá cestovat, ale viděl bych to na menší výlety kolem 200km okolo komína. Ale je to osobní názor ;), někdo má sadomasochismus rád


Neřikám že nemáš pravdu, ale cejtim se potom jako o trošku větší frajer
PS:Taky už jsem si letos dal 500 km za den, a nijak pekelný to nebylo I když na TA by to asi bylo lepší...

Výběr cestovního endura

31.8.2011 v 12:52 | Nahoru | #26
To nesmíte bejt chlapci "slečínky z cukru". Je pravda,...že FMX je asi už více odvibrované-ošéfované,...ještě klidnému chodu pomohly hodně laďáky, ale bez problému dám na FMX-ku 350 km v kuse a vůbec z toho žádné bolení prdele, či nějaké trauma nemám. Naopak, užívám si každopu zatáčku, kdy to potáhnu a motorka vystřelí i z nízkých otáček jak splašená.V každý vesnici si podřadím na čtyřku, za cedulí to otevřu a ááááá,....ten krásnej pocit, jak ten jednobuch tahá. To zase s nějakým Alpem nezažiješ.Každá motorka má svoje,...důležité je, vědět co od ní chceš ty.

Naposledy editováno 31.08.2011 15:34:59

2 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura

31.8.2011 v 15:03 | Nahoru | #27
slecinky jeste asi nejezdily na vibratoru. mam za sebou 450km tahem na LC4 640 na drapacich, to teprve potom necitite prdel

2 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura

31.8.2011 v 15:16 | Nahoru | #28
Co říkáte na tohle? Není u toho moc velká cena na 1999?

www.motorkari.cz/motobazar/motorky/yamaha/yamaha-tt-r-600/yamaha-tt-r-600-286959.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura

31.8.2011 v 15:32 | Nahoru | #29

John666 píše: Co říkáte na tohle? Není u toho moc velká cena na 1999?

www.motorkari.cz/motobazar/motorky/yamaha/yamaha-tt-r-600/yamaha-tt-r-600-286959.html


...tu občas vídám po městě.Kdybys chtěl, můžu se ti na ní podívat,...prodejce je ze stejného města jako já. Jinak ty TTR-ka jsou docela v ceně,...a tahle ještě na motárdech,...to je pak ještě v motárdu drařší.Ale ta cena bych řekl není vysoká,...jeslti je motorka ok a v dobré kondici.

Naposledy editováno 31.08.2011 15:34:08

(reakce na) Výběr cestovního endura

31.8.2011 v 15:37 | Nahoru | #30

KubaLC8 píše: slecinky jeste asi nejezdily na vibratoru. mam za sebou 450km tahem na LC4 640 na drapacich, to teprve potom necitite prdel


...tak zase s tímto to nemůžeš srovnávat. LC4 je echt vibrátor. Proti tomu jsou všechny jiný jednobuchy klidný motorky.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 3 3.6.2024 v 08:53 FormanCZE
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 dobryvojaksvejk 32 21.5.2024 v 16:52 krokoš
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... hatrson 5 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS RAMIR 28 10.4.2024 v 11:09 ja1
Vymena sedla BMW F 650 GS 720102 9 3.4.2024 v 06:51 Gahan37


TOPlist